abonnement Unibet Coolblue
pi_168563997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:27 schreef boriq het volgende:

[..]

Als er nog iemand geinteresseerd is om een valk mee te nemen bij QR, ze hebben een speciale pagina voor de kosten van het meenemen van een valk, al vanaf 135 USD; Excess baggage falcons
Schijnbaar mogen er ook maximaal zes valken mee in de economy class.
Tel er op de foto al snel een stuk of 20
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168564428
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Tel er op de foto al snel een stuk of 20
Maar dat is dan ook geen QR kist. :+
Saudia A330 denk ik.
Jack does it in real time...
pi_168565723
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:31 schreef Karstman het volgende:
Tel er op de foto al snel een stuk of 20
In totaal 80 stuks.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:56 schreef DeeBee het volgende:
Maar dat is dan ook geen QR kist. :+
Saudia A330 denk ik.
Schijnt een Qatar Airways Airbus A330-200 te zijn.
pi_168568950
Wij hebben andere IFE in de A330's o.a. en ook rode stoelen:



Daarnaast heeft onze crew andere kleding en er zit een max. aan het aantal valken zoals hierboven al gemeld. :+

Het is denk ook geen Saudia overigens, want die hebben ook net andere cabin zo te zien en ik herken de uniformen ook niet direct.
Jack does it in real time...
pi_168570249
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:29 schreef DeeBee het volgende:
Wij hebben andere IFE in de A330's o.a. en ook rode stoelen:

[ afbeelding ]

Daarnaast heeft onze crew andere kleding en er zit een max. aan het aantal valken zoals hierboven al gemeld. :+

Het is denk ook geen Saudia overigens, want die hebben ook net andere cabin zo te zien en ik herken de uniformen ook niet direct.
Ja, ik had ook mijn twijfels bij Qatar. Maar goed; boeit ook niet.

OVERLEG OVER AMERIKAANSE 'PRECLEARANCE' OP SCHIPHOL GESTAAKT
quote:
DEN HAAG - De gesprekken over Amerikaanse douanecontroles op Schiphol zijn voorlopig opgeschort. Dat heeft minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) dinsdag gezegd na vragen van GroenLinks-leider Jesse Klaver. Daarmee lijkt een Amerikaanse grenscontrole op Nederlandse bodem er vooralsnog niet te komen.

Klaver wilde weten of het inreisverbod dat de Amerikaanse president Donald Trump heeft ingesteld voor mensen uit zeven islamitische landen aanleiding is voor Koenders de gesprekken over zogenoemde 'preclearance' stop te zetten.

"Ik wil de garantie dat op Nederlands grondgebied nooit discriminatie plaatsvindt. En dat we nooit aan dit besluit zullen hoeven meewerken'', zei Klaver in verwijzing naar het decreet van Trump dat ten grondslag ligt aan het inreisverbod.

De GroenLinks-voorman complimenteerde Koenders voor zijn "stevige'' reactie, maar klaagde wel dat hij eigenlijk premier Mark Rutte naar de Kamer had geroepen om de vragen te beantwoorden. Koenders benadrukte dat hij namens de hele regering spreekt, de minister-president incluis.

Minder lang in de rij
De gesprekken over preclearance gingen vorig jaar van start. Door Amerikaanse douaniers in Nederland al te laten controleren zouden Nederlandse reizigers veel minder lang in de Verenigde Staten in de rij hoeven te staan, zo luidde een van de argumenten ervoor. Ook voor het goederenvervoer zou het volgens Rutte voordelen opleveren.

Rutte zei eind 2016 nog dat de gesprekken nog wel een of twee jaar zouden gaan duren.
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 17:31:00 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168570334
Wat een Pauper prins ook eigenlijk, heeft ie niet eens een eigen vliegtuig :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168571258
Sowieso is die preclearance een hoop gedoe. Eithad heeft het ook in Abu Dhabi, maar kost klauwen met geld en sowieso wisselt het in de US heel erg van vliegveld tot vliegveld hoe soepel de immigratieprocedure is...
Jack does it in real time...
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:31:44 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168575119
Nieuw is niet altijd beter:
Incident: Lufthansa B748 near Moscow on Jan 20th 2017, electrical odour prompts inflight return following ground return

Korte samenvatting:
Boeing 747-8i van Lufthansa vertrekt naar Bejing vanaf Frankfurt. Nog voor het vliegtuig op de startbaan staat wordt al teruggereden naar een gate vanwege een "electrische"* lucht, met als gevolg dat passagiers geïrriteerde ogen krijgen en een aantal zelfs moest kotsen.
Lufthansa zet vervangende 747-8i in en die kreeg hetzelfde probleem.

Gelukkig is voor Lufthansa drie keer nog wel scheepsrecht en kon een derde 747-8i de reis wél afmaken.
So we just called him Fred
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:33:59 #209
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168575213
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:31 schreef FredvZ het volgende:
Nieuw is niet altijd beter:
Incident: Lufthansa B748 near Moscow on Jan 20th 2017, electrical odour prompts inflight return following ground return

Korte samenvatting:
Boeing 747-8i van Lufthansa vertrekt naar Bejing vanaf Frankfurt. Nog voor het vliegtuig op de startbaan staat wordt al teruggereden naar een gate vanwege een "electrische"* lucht, met als gevolg dat passagiers geïrriteerde ogen krijgen en een aantal zelfs moest kotsen.
Lufthansa zet vervangende 747-8i in en die kreeg hetzelfde probleem.

Gelukkig is voor Lufthansa drie keer nog wel scheepsrecht en kon een derde 747-8i de reis wél afmaken.
Dat is wel heel vreemd...
pi_168578979
Zo zie je dat ook nieuwere kisten problemen kunnen geven... de BFL is wel veel ouder maar dat alleen is niet bepalend.
--
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 22:24:42 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168579089
Over LH/Dld gesproken, gaan er ook veel intercontinentale vanaf Berlin? Omdat je Frankfurt en München al hebt, komen er dan nog meer bij of worden vluchten verschoven ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168581279
Was afgelopen week even naar Berlijn gevlogen, maar wat een ontzettend vervelend vliegveld in Schonefeld zeg :').
Vanaf het treinstation richting het vliegveld staat er op de borden dat je naar terminal D moet, vervolgens in die hal verwijzen ze je door naar terminal A en dan een tijdje later weer naar terminal C, waar je vervolgens door de beveiliging heen gaat.

Beveiliging is ook diep triest, slechts 1 full body scan in gebruik met gigantische rijen terwijl ze er 2 hebben. En uiteindelijk kom je aan in dezelfde hal als Terminal A t/m D nadat je door de beveiliging heen bent :').

Verder Stansted ook erg vervelend aan het worden, paspoort check gebeurd nu volledig door de automatische machines, hebben er iets van 30 maar gebruiken er maar 10 tegelijk, zodat ze het met 1 medewerker afkunnen :( Gelukkig nog mijn ID kaart bij me, dus kon de rij afsnijden, maar de rest van mijn gezelschap moesten 40 minuten wachten |:(

Ten opzichte van de laatste keer dat ik vloog, zo'n half jaar geleden, lijkt er ontzettend veel veranderd te zijn in alle procedures die ze op de verschillende vliegvelden hebben. Klopt deze waarneming?
pi_168581366
Ik ben een paar keer naar Tegel (andere vliegveld van Berlijn) geweest, en was eigenlijk prima tevreden. Het is heel spartaans maar het werkt wel allemaal uitstekend. Zou dat de volgende keer eens proberen. :)

Vanaf de airport gaan om de paar minuten gewoon lijnbussen en je bent in no-time op Alex
pi_168581525
Vervoer van en naar de vliegvelden is inderdaad uitstekend geregeld, daar kunnen vele plekken nog iets van leren.
Toen we binnenkwamen op Schonefeld vanaf Stansted was het ook allemaal prima geregeld, netjes ID check per binnenkomende gate, geen lange wachtrijen, puur de mensen die uit het zelfde vliegveld kwamen, beter dan sommige vliegvelden waar alles in dezelfde hal wordt gecheckt.

Verder ben ik benieuwd; half jaar geleden moest ik schoenen en de riem af doen; deze keer geen enkel probleem, Stansted gewoon door de detector poortjes, en schonefeld door de volledige scan, geen van beide keren hoefde ik het uit te trekken. Ging hierbij om dezelfde riem en schoenen.

Had ik vorige keer / deze keer gewoon pech, of is er echt zoveel veranderd in slechts een paar maanden tijd? Ben niet zo'n regelmatige vlieger zoals sommige hier namelijk :)
pi_168581659
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.

Ik heb een tijd niet gereisd - dus geen idee. Ben afgelopen kerst door de nieuwe security van schiphol geloodst en vond dat in ieder geval uiterste bagger.
  woensdag 1 februari 2017 @ 07:34:38 #216
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_168583285
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:49 schreef Xetran het volgende:
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.

Ik heb een tijd niet gereisd - dus geen idee. Ben afgelopen kerst door de nieuwe security van schiphol geloodst en vond dat in ieder geval uiterste bagger.
De wachttijd is matig, maar nog niet zo erg als hier in Beijing (vorige week voor Chinees Nieuwjaar ruim een uur (!) in de rij voor security...)
Verder is het juist erg prima! 3-4 man tegelijk kunnen tas uitladen etc, en de bodyscan is snel en piept niet bij het minste of geringste (riem, schoenen)

Liever Schiphol dat al die vliegvelden waar je half wordt aangerand
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 1 februari 2017 @ 09:20:37 #217
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168584324
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:49 schreef Xetran het volgende:
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.
Ben niet anders gewend wanneer ik van een warm oord naar Schiphol vlieg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 01-02-2017 09:27:22 ]
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 09:26:59 #218
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168584392
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:32 schreef Carlos93 het volgende:
Was afgelopen week even naar Berlijn gevlogen, maar wat een ontzettend vervelend vliegveld in Schonefeld zeg :').
Vanaf het treinstation richting het vliegveld staat er op de borden dat je naar terminal D moet, vervolgens in die hal verwijzen ze je door naar terminal A en dan een tijdje later weer naar terminal C, waar je vervolgens door de beveiliging heen gaat.

Beveiliging is ook diep triest, slechts 1 full body scan in gebruik met gigantische rijen terwijl ze er 2 hebben. En uiteindelijk kom je aan in dezelfde hal als Terminal A t/m D nadat je door de beveiliging heen bent :').
Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik ;)
So we just called him Fred
pi_168584489
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik ;)
Een paar weken geleden werd aangekondigd dat het in ieder geval ook niet in 2017 zal opengaan :D
pi_168590210
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik ;)
Daar heb je ook zeker weer gelijk in, infrastructuur wat betreft de metrotunnels is toch wel verbazingwekkend in Berlijn, allemaal zeer goede verbindingen door de stad heen.

Ik las overigens dat ze nu Schonefeld open willen laten en alleen Tegel willen sluiten zodra Brandenburg open gaat?
pi_168590326
Finnair voert laatste vlucht uit met Airbus A340
quote:
Finnair heeft gisteren de laatste commerciële vlucht uitgevoerd met de A340. Na elf jaar trouwe dienst valt daarmee het doek voor de viermotorige Airbus in Finse dienst.

De laatste vlucht vond plaats van Tokio naar Helsinki. De A340 (met registratie OH-LQE) vertrok om 12 uur ‘s middags uit Japan, en kwam om half vier (lokale tijd) aan op de eindbestemming.

Finnair heeft in de afgelopen elf jaar zeven A340’s in dienst gehad. De toestellen worden vervangen door Airbus A350’s, die veel moderner en zuiniger zijn.
Finnair twitterde op woensdag 01-02-2017 om 10:25:23 End of an era: Last commercial #A340 flight on Finnair livery was flown yesterday 31JAN TYO-HEL by OH-LQE. Thank you for 11 amazing years! reageer retweet
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 14:38:46 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168590916
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
Finnair voert laatste vlucht uit met Airbus A340

[..]

Finnair twitterde op woensdag 01-02-2017 om 10:25:23 End of an era: Last commercial #A340 flight on Finnair livery was flown yesterday 31JAN TYO-HEL by OH-LQE. Thank you for 11 amazing years! reageer retweet
[ afbeelding ]
*Snif*
Elf jaar, dat is toch ook veel te kort ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168598914
quote:
13s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:38 schreef derLudolf het volgende:
*Snif*
Elf jaar, dat is toch ook veel te kort ;(
En dat is dan ook de totale duur dat Finnair A340's heeft gevlogen (eigenlijk maar 10 jaar, 7 maanden).
Een aantal hebben het niet eens 5 jaar uitgehouden bij de maatschappij; hoewel die weer jaren voor een andere maatschappij hadden gevlogen voordat ze bij Finnair kwamen.

KLM's nieuwste aanwinst; 777-300ER PH-BVS
De 28e Boeing 777 en 13e -300ER voor KLM. Hierna volgt in september nog PH-BVU; vooralsnog de laatste 777 voor KLM.



De eerste APU test; vandaar de rook. Levering staat voor 22 februari met aankomst op Schiphol de volgende dag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-02-2017 21:29:49 ]
pi_168599130
Ach, er komen A350's voor in de plaats, dat maakt het afscheid van de A340's iets draaglijker!

Heeft KLM al afgeschreven 777's of hebben ze meer -200's? :o
Jack does it in real time...
pi_168599195
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:11 schreef DeeBee het volgende:
Heeft KLM al afgeschreven 777's of hebben ze meer -200's? :o
KLM heeft 15 777-200ER's en (nu nog) 12 777-300ER's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')