BFL ook een onderdeel van de vleugel verloren vorige week.quote:Op maandag 23 januari 2017 07:44 schreef FredvZ het volgende:
De Telegraaf weet alle drama weer te verzamelen rondom de PH-BFL en de birdstrike: http://m.telegraaf.nl/bin(...)urac%CC%A7ao-met-klm
Jep, het is een beetje pechvogel de laatste tijd.quote:Op maandag 23 januari 2017 18:55 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
BFL ook een onderdeel van de vleugel verloren vorige week.
Mag wat kosten.quote:Op maandag 23 januari 2017 19:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep, het is een beetje pechvogel de laatste tijd.
De PH-MPS gaat morgen met een nieuwe motor langs CUR.
Stond al een vlucht naar Miami gepland geloof ik, dus is het maar relatief kort omvliegen.quote:
quote:SCHIPHOL - De internationale KLM Crown Lounge op Schiphol ondergaat de komende twee jaar een grote verbouwing en wordt bijna twee keer zo groot. De lounge tussen de E- en F-pier krijgt onder meer een extra verdieping, een buitenterras en een nieuwe inrichting. De eerste impressies van hoe het gaat worden zijn vrijgegeven.
De bouw vindt gefaseerd plaats. De planning is dat het eerste gedeelte van de verbouwing in de zomer van 2018 wordt afgerond. De definitieve oplevering van de lounge volgt in het voorjaar van 2019.
De lounge, toegankelijk voor intercontinentale business class-passagiers en frequent flyers, wordt aanzienlijk groter. Na de verbouwing biedt de lounge ongeveer 1400 zitplaatsen; nu zijn dat er nog 800. De oppervlakte neemt toe van oppervlakte van 3.600 vierkante meter nu naar 6.300 vierkante meter in 2019.
'Lounge van de toekomst'
Schiphol en KLM zetten de vernieuwde Crown Lounge neer als ‘lounge van de toekomst’. Zo zal de lounge voorzien zijn van nieuwe concepten voor bijvoorbeeld eten en drinken, de service van het loungepersoneel, de logistiek, de keukeninrichting en digitale innovaties. Een nieuwigheid is onder meer een selfservicetoegang.
Royal Schiphol Group en KLM hebben de verbouwing en uitbreiding van de lounge gegund aan Ballast Nedam en ULC Groep. De lounge blijft tijdens de verbouwing gedeeltelijk in gebruik, waarbij overlast voor de reizigers en operationele activiteiten zo veel mogelijk worden beperkt.
Boeing 747-400quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Iemand nog een glaasje water?
Dit blusvliegtuig moet de bosbranden in Chili gaan bestrijden.
Schiphol bouwt in de tussentijd rustig verder:
Volgens mij wordt (in elk geval door KLM) zo'n alliantie gebruikt voor aansluitende vluchten op de eigen vluchten.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik was wat aan het neuzen op verschillende sites.
Waarom kost Amsterdam-Frankfurt-Moskou me morgen ¤80 terwijl Frankfurt-Moskou dik ¤300 kost
En waarom geeft de site van KLM geen directe vluchten tussen Moskou en New York? Is toch een Skyteam zou je zeggen?
Met andere woorden; een code-share nodig?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:24 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij wordt (in elk geval door KLM) zo'n alliantie gebruikt voor aansluitende vluchten op de eigen vluchten.
Correct.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Met andere woorden; een code-share nodig?
En een KLM code-share op een vlucht New York - Moskou (naar mijn weten uitsluitend gevlogen door Aeroflot) is niet erg logisch dan.
Zat er net ff naast met de vluchtnummers:quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:26 schreef FredvZ het volgende:
Een andere zeldzaamheid:
Corendon vliegt vandaag een retourtje Warsaw voor TUI met de vluchtnummers OR89/OR90. Tegelijk met TUI's eigen PH-TFC met vluchtnummers OR91/OR92. Er staat ook nog een retourtje OR79/OR80 gepland, maar onbekend welk toestel dat gaat doen.
Er worden wel opties aangeboden met Aeroflot-AirFrance en AirFrance-Delta.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens mij wordt (in elk geval door KLM) zo'n alliantie gebruikt voor aansluitende vluchten op de eigen vluchten.
Dat klopt, meer staat hier:quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er worden wel opties aangeboden met Aeroflot-AirFrance en AirFrance-Delta.
De samenwerking met een Delta is dus sterker dan met andere partners binnen Skyteam?
Aha, ik dacht dat dat iets van de alliantie was, maar dat staat feitelijk dus losquote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat klopt, meer staat hier:
https://www.klm.com/corpo(...)n/joint-venture.html
(inmiddels gedateerd, Alitalia is over een paar weken geen onderdeel meer van de joint-venture)
Dat is de reguliere code sharing volgens mij.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:14 schreef derLudolf het volgende:
Als Alitalia uit de joint venture verdwijnt, verschijnen er dan alleen nog maar KLM vluchten naar Rome als je via KLM boekt?
Of is dat het reguliere code sharing?
Wekelijkse vluchten:quote:SCHIPHOL - Dubai staat op nummer één als drukste intercontinentale bestemming vanaf Schiphol. In 2016 vlogen 832.772 mensen naar het Midden-Oosten. Dubai is thuisbasis van Emirates en een populair knooppunt richting Azië en Australië.
Dubai wordt dagelijks twee keer aangevlogen door Emirates, dat op beide vluchten een Airbus A380 inzet met plek voor meer dan 500 passagiers. Ook KLM is actief op de route naar Dubai International (DXB). Het naburige Dubai World Central (DWC) wordt door TUIfly aangeboden.
Het oliestaatje wordt gevolgd door Atlanta, de grootste luchthaven ter wereld en thuisbasis van KLM-partner Delta Air Lines. In totaal reisden vanaf Schiphol 777.335 passagiers via Atlanta naar hun Amerikaanse eindbestemming, blijkt uit statistieken van de luchthaven.
De derde plek wordt ingenomen door New York, dat via Schiphol door 677.992 mensen werd bereikt. De top-10 wordt volgemaakt door Detroit, Toronto, Tel Aviv, Curaçao, Minneapolis, Bangkok en Nairobi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |