abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:19:34 #126
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168250697
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet er niet aan denken trouwens, zo'n eind met een 737.
Ooit eens gedaan naar Sal, ligt daar in de buurt. Zat gelukkig op rij 1 met een zee aan beenruimte, dan is het wel te doen.
Tot net na het WK in 2014 vloog TUI ook met een 737 naar Natal en Fortaleza in Brazilië, met een tankstop op Sal. Daar zijn ze mee gestopt toen het reisbureau (FlyBrazil) waar ze mee samenwerkte failliet ging wegens gebrek aan klandizie (dat lag niet aan het land en de hotels kan ik je verklappen).
Nu vliegen ze naar Zanzibar met een 737-800 met tankstop in Hurghada. Dan zit je ruim 12u in die buis.
So we just called him Fred
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:23:38 #127
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168250835
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:33 schreef FredvZ het volgende:
"Goedenavonden dames en heren, welkom aan boord van deze KLM Boeing 737-700. Alvorens te vertrekken richting Billund zullen wij u trakteren op een rondje Schiphol".

[ afbeelding ]
OMG! Precies wat je wilt bij 1 uur vertraging! Of is het daardoor 1 uur vertraging? Langer op de grond dan in de lucht?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:25:46 #128
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168250892
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:23 schreef XL het volgende:

[..]

OMG! Precies wat je wilt bij 1 uur vertraging! Of is het daardoor 1 uur vertraging? Langer op de grond dan in de lucht?
Je kan ook niet de-ice-en, maar dan is de kans dat je aankomt op de plaats van bestemming ook gelijk een stuk kleiner ;)
So we just called him Fred
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:26:23 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168250913
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan ook niet de-ice-en, maar dan is de kans dat je aankomt op de plaats van bestemming ook gelijk een stuk kleiner ;)
Ah ja!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:41:46 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168251382
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:55 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Lullig voor die mensen met hun pannenkoekenhuis die vd week bij ''Ik vertrek'' waren.
Die hebben nu wel gratis exposure op RTL Nieuws.
So we just called him Fred
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:21:49 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168255279
airlivenet twitterde op woensdag 18-01-2017 om 15:39:40 BREAKING Lufthansa A320neo #LH1034 from Frankfurt skids off runway at Paris CDG, return flight #LH1035 cancelled… https://t.co/oaz80UDbwu reageer retweet
Daar sta je dan met je "nieuwe" vliegtuig. Dit is de D-AINA van Lufthansa, de eerst gebouwde A320Neo.
So we just called him Fred
pi_168255291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:05 schreef inkjet het volgende:

[..]

Er staat ook: nog zes 787-9 en zeven 787-10. Er is eerder aangekondigd dat zes (van de 21) 787-9's zijn omgezet in 787-10's.
1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.

Edit: tevens gaan er geen A330's meer weg

[ Bericht 4% gewijzigd door Mikey92 op 18-01-2017 22:09:15 ]
pi_168258146
quote:
1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.

Edit: tevens gaan er geen A330's meer weg
de -10 variant is nog wat goedkoper per seat mile. Kennelijk heeft KLM het grotere bereik van de -9 variant niet altijd nodig. Dat zie je al aan de huidige routes voor dat type.
Kennelijk komen er nu gemiddeld 2 787-9's per jaar in '17, '18 en '19.

Edit: ik las het. Dit jaar in ieder geval niet ;)

Weet iemand of er na de PH-BVS en -U misschien meer 77W's aankomen na dit jaar?

[ Bericht 13% gewijzigd door inkjet op 18-01-2017 22:54:16 (Foutje.) ]
--
pi_168260681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:22 schreef Mikey92 het volgende:
1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.

Edit: tevens gaan er geen A330's meer weg
Het artikel (op Luchtvaartnieuws) hebben ze aangepast. Dat er 2 A330's de vloot zouden verlaten hebben ze verwijderd alsmede het merk van de Business.
Daar ging wat mis bij de redactie. :+
pi_168263527
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:26:35 #136
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168265735
quote:
Vanaf welke plek ik deze foto genomen?
pi_168265931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:26 schreef Sunri5e het volgende:
Vanaf welke plek ik deze foto genomen?
Deze weg richting Polderbaan.

pi_168281242
quote:
1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.

Ik ben benieuwd of een vergelijkbare move met de A350 gaat plaatsvinden. Je kunt je afvragen of de 359 en de 787-10 verschillend genoeg zijn om twee types in je vloot te verantwoorden. De 350-10 is duidelijk groter dan de 787-10.
--
pi_168281404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Deze weg richting Polderbaan.

[ afbeelding ]
_O_
pi_168282054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:52 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of er na de PH-BVS en -U misschien meer 77W's aankomen na dit jaar?
Nog even een -V, -W, -X en -Z erbij. :+
Maar op zich zou het mij niet verbazen dat KLM er nog 1/2 bij besteld; een paar end-of-line -300ER's die Boeing goedkoop verpatst.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:52 schreef inkjet het volgende:
Ik ben benieuwd of een vergelijkbare move met de A350 gaat plaatsvinden. Je kunt je afvragen of de 359 en de 787-10 verschillend genoeg zijn om twee types in je vloot te verantwoorden. De 350-10 is duidelijk groter dan de 787-10.
De 787-10 is simpelweg een verlengde 787-9 met als gevolg lager vliegbereik.
De A350-900 mag dan wel ongeveer evenveel passagiers kunnen vervoeren maar is daar ook meer voor gebouwd; ergo; stuk hoger vliegbereik.

Naast nog wat voor- en nadelen heeft de A350-900 dus zeer zeker een plek in de vloot naast de 787-10.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2017 11:26:22 ]
  vrijdag 20 januari 2017 @ 00:01:45 #141
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168283680
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ooit eens gedaan naar Sal, ligt daar in de buurt. Zat gelukkig op rij 1 met een zee aan beenruimte, dan is het wel te doen.
Tot net na het WK in 2014 vloog TUI ook met een 737 naar Natal en Fortaleza in Brazilië, met een tankstop op Sal. Daar zijn ze mee gestopt toen het reisbureau (FlyBrazil) waar ze mee samenwerkte failliet ging wegens gebrek aan klandizie (dat lag niet aan het land en de hotels kan ik je verklappen).
Nu vliegen ze naar Zanzibar met een 737-800 met tankstop in Hurghada. Dan zit je ruim 12u in die buis.
Ik zou helemaal lijp worden als ik 12 uur in een 738 moet zitten..
  vrijdag 20 januari 2017 @ 07:53:10 #142
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168285828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Deze weg richting Polderbaan.

[ afbeelding ]
Daar mag je nu niet meer parkeren volgens mij...
pi_168288885
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 07:53 schreef Sunri5e het volgende:
Daar mag je nu niet meer parkeren volgens mij...
Klopt. Je hebt eigenlijk heel weinig plekken (meer) rond Schiphol waar je überhaupt mag parkeren/stil staan met de auto.

Erg jammer, want eigenlijk is de auto dé manier om rond Schiphol te komen met spotten (IMHO).
pi_168289835
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt. Je hebt eigenlijk heel weinig plekken (meer) rond Schiphol waar je überhaupt mag parkeren/stil staan met de auto.

Erg jammer, want eigenlijk is de auto dé manier om rond Schiphol te komen met spotten (IMHO).
Mag je nog wel aan de kop bij 18C staan? Vond ik altijd de mooiste plek.
pi_168289947
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:14 schreef Fokker89 het volgende:
Mag je nog wel aan de kop bij 18C staan? Vond ik altijd de mooiste plek.
Nee, die hele weg (Tweeduizend El) heeft zelfs een stopverbod.
Maar je hebt daar wel plekken waar je de auto kunt parkeren zoals hier.
  PR/Manusje van alles vrijdag 20 januari 2017 @ 13:19:20 #146
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_168291026
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:21 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee, die hele weg (Tweeduizend El) heeft zelfs een stopverbod.
Maar je hebt daar wel plekken waar je de auto kunt parkeren zoals hier.
Dat is wel netjes. :Y Kan je tenminste nog een beetje veilig staan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 16:07:40 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168294445
Na 2 uur vliegen kwamen ze tijdens vlucht IK2561 erachter dat alle wc's van de VP-BDI (B767-300) waar ze mee vlogen defect waren. Uiteindelijk duurde het nog 3 uur voor de kist aan de grond stond, waarvan 100 minuten in een holding patern:



Zal een drukke bedoeling zijn geweest bij de toiletten op het vliegveld van Krasnoyarsk na aankomst :+
So we just called him Fred
  zondag 22 januari 2017 @ 13:22:20 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168340803
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:43 schreef Blistering het volgende:
Ik had overigens net een hele post getypt, maar Fok! vond het leuk om mij uit te loggen, dus bij deze poging 2:

De PH-BFL van KLM is gister onderweg naar Nairobi boven Egypte teruggekeerd naar Schiphol vanwege een technisch mankement. De reden dat er toch teruggevlogen is naar Schiphol is omdat daar de technici aanwezig zijn om het mankement te verhelpen.

[ afbeelding ]

Eergister waren er ook al problemen met de BFL. Bij het inzetten van de landing op Schiphol kwam er een brandmelding vanuit het vrachtruim, welke uiteindelijk vals bleek te zijn.

Desalniettemin heeft de BFL al regelmatig problemen gehad. Op 4 mei 2009 is de BFL teruggekeerd naar Curaçao nadat er brand was uitgebroken in het passagiersruim door kortsluiting in 1 van de televisies. De passagiers konden vervolgens hun reis naar Amsterdam vervolgen met de PH-BFG en een vertraging van dik 48 uur.

Op 5 juli 2009 is de BFL onderweg van Curaçao naar Amsterdam uitgeweken naar San Juan (Puerto Rico) nadat de APU een brandmelding gaf. Deze brandmelding bleek ook vals te zijn.

Op 27 januari 2016 raakte de BFL na het opstijgen vanuit Schiphol een vogel, waarna besloten werd weer te landen. Aangezien 1 van de motoren zichtbaar beschadigd was werd besloten om de vlucht naar Toronto voort te zetten met de PH-BFB en een vertraging van dik 3,5 uur.
Nu bijna een jaar later wederom een birdstrike, dit maal bij Curaçao:


En het was nog wel de eerste rotatie na het incident bij Caïro:
So we just called him Fred
  zondag 22 januari 2017 @ 13:27:47 #149
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168340963
de PH-BFB gaat vandaag pas leeg naar Curaçao om de gestrande reizigers op te halen.
So we just called him Fred
  zondag 22 januari 2017 @ 13:50:01 #150
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_168341618
Ongelooflijk hoor.

In other news:
quote:
DENVER – Een passagier van Frontier Airlines deed tijdens een vlucht op 5 januari van Trenton in New Jersey naar Punta Gorda in Florida wel een heel bijzondere ontdekking. De reiziger kwam erachter dat er twintig schroeven misten uit de voorkant van de vleugel van de Airbus A319 waarmee de vlucht werd uitgevoerd.
Woordvoerders van de maatschappij en de FAA bevestigen dat aan Denver7 Investigates

Volgens Allen Kenitzer van de FAA werd het vliegtuig direct na de vlucht aan de grond gehouden tot het probleem was opgelost. De woordvoerder van Frontier, Jim Faulkner, voegde eraan toe dat er geen moment spraken was van een gevaarlijke situatie en dat het vliegtuig dezelfde dag weer kon vertrekken.

De luchtvaartmaatschappij is zelf een onderzoek gestart naar de oorzaak van het voorval.

http://www.luchtvaartnieu(...)oeven-tijdens-vlucht


Oops!

En een toffe video van de nieuwe Airbus Beluga XL:


[ Bericht 9% gewijzigd door Blistering op 22-01-2017 14:09:43 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')