abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 20:30:17 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168599735
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:11 schreef DeeBee het volgende:
Ach, er komen A350's voor in de plaats, dat maakt het afscheid van de A340's iets draaglijker!
Dat klopt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 februari 2017 @ 20:45:16 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168600318
Rossiya dacht gisteren weer een ex-Transearo 747-400 in gebruik te kunnen nemen, maar het landingsgestel dacht daar na maanden stil staan iets anders over:



[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 01-02-2017 20:50:25 ]
So we just called him Fred
pi_168600908
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Treurig eigenlijk, het doortrekken van de lijn naar Amsterdam Zuid naar Schiphol zou op heel veel plaatsen al lang zijn gebeurd. Heb je een reserve voor de Schiphol(spoor)tunnel.
--
pi_168601143
quote:
Hierna volgt in september nog PH-BV; vooralsnog de laatste 777 voor KLM.
BVU.
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
--
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 21:06:51 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168601274
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:03 schreef inkjet het volgende:

[..]

BVU.
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
Nog meer 777's?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:08:13 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601334
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nog meer 777's?
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 21:10:15 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168601413
Boeing produceert trouwens nog 767's zag ik? Dacht dat 787 dat wel overgenomen had.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 21:11:29 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168601456
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?

A350-1000 zou wel mooi zijn trouwens :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:17:25 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601671
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
Boeing produceert trouwens nog 767's zag ik? Dacht dat 787 dat wel overgenomen had.
Ze bouwen ook alleen nog de 767-300F (cargo) en KC-46 / 767-2C (stratotanker), de pax versies worden niet meer gebouwd.
So we just called him Fred
pi_168601804
quote:
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Een A350-1000 is flink zuiniger dan een 77W, ook per passagier. Het generatieverschil is zo groot dat KLM zal proberen om de aanschaf van de huidige generatie triple te vermijden. Of de aanbieding moet erg gunstig zijn.
--
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:25:58 #236
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601960
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?
Dat zal vast gaan gebeuren. Of de groei op Schiphol moet zo door blijven zetten dat het wél rendabel wordt om met 747-8i's of A380's te gaan vliegen.
So we just called him Fred
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:26:50 #237
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168601990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:21 schreef inkjet het volgende:

[..]

Een A350-1000 is flink zuiniger dan een 77W, ook per passagier. Het generatieverschil is zo groot dat KLM zal proberen om de aanschaf van de huidige generatie triple te vermijden. Of de aanbieding moet erg gunstig zijn.
Ze kunnen er ook een paar leasen om een paar jaar te overbruggen.
So we just called him Fred
pi_168602384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:03 schreef inkjet het volgende:
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
Of misschien hebben ze die capaciteit niet meer nodig. Kan ook.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:08 schreef FredvZ het volgende:
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Jawel. Ze hebben juist de productie omlaag gehaald omdat ze nog ruimte overhebben.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?
De 777-8 sowieso niet. De 777-9 mogelijk wel maar een eventuele intreding in de vloot zou dan nog wel jaren duren.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:25 schreef FredvZ het volgende:
Dat zal vast gaan gebeuren. Of de groei op Schiphol moet zo door blijven zetten dat het wél rendabel wordt om met 747-8i's of A380's te gaan vliegen.
Een 747-8i biedt niets extra's voor KLM t.o.v. een 777-300ER. De A380 al helemaal niet.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ze kunnen er ook een paar leasen om een paar jaar te overbruggen.
Niet geheel ondenkbaar inderdaad.
pi_168602416
quote:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?

Dat is maar de vraag. Misschien vliegen ze liever vaker per week met een kleiner toestel dan minder met een groter toestel. Of meer direct. Voorbeeld: de KL835 vliegt nu AMS-SIN-DPS-SIN-AMS. Misschien vliegt men liever met een kleiner toestel naar SIN en een tweede toestel direct naar DPS.
--
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:52:43 #240
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168602913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Een 747-8i biedt niets extra's voor KLM t.o.v. een 777-300ER. De A380 al helemaal niet.
Gaan wel meer stoelen in :)
En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
So we just called him Fred
pi_168603147
quote:
Of misschien hebben ze die capaciteit niet meer nodig. Kan ook.
Mogelijk. Dat is voor ons gokken. Maar met alleen de aangekondigde 6 stuks 789 tot eind 2019 zijn de in deze periode vertrekkende 74M's en A332's* niet te vervangen. Of het aantal aangekondigde D-checks klopt niet ;)

*'niet dit jaar'.
--
pi_168603240
quote:
En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
Ik las laatst ergens dat de Embraer 190 het meest gebruikte toestel op Schiphol zou zijn (aantal bewegingen). Daar is ook nog ruimte voor meer stoelen zou je zeggen. Maar mensen willen vaker naar meer bestemmingen in plaats van 1 keer per dag met een groter toestel.

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 01-02-2017 22:03:30 (uitleg) ]
--
pi_168604643
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:52 schreef FredvZ het volgende:
Gaan wel meer stoelen in :)
In de KLM 777-300ER gaan exact evenveel stoelen als in de full-pax 747-400; 408 stoelen en nagenoeg dezelfde configuratie.
In een eventuele 777-9 gaan nog weer wat meer.
quote:
En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
Mwah, vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Als ze de plannen voor bijvoorbeeld Lelystad doordrukken vraag ik me af hoe snel je op zo'n punt gaat komen.
En het feit dat KLM momenteel flink aan het uitbreiden is qua routes met nauwelijks verschuiving in hoeveelheid stoelen/toestellen en het feit dat de vloot uit steeds nieuwere toestellen bestaat (die minder stil staan) geeft aan dat er nog wel ruimte is.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:59 schreef inkjet het volgende:
Mogelijk. Dat is voor ons gokken. Maar met alleen de aangekondigde 6 stuks 789 tot eind 2019 zijn de in deze periode vertrekkende 74M's en A332's* niet te vervangen. Of het aantal aangekondigde D-checks klopt niet ;)

*'niet dit jaar'.
Even wat losse cijfers:

- Tussen 2012 en 2014 zijn er 10 MD-11's uitgegaan.
- Sinds toen zijn er 6 747's gegaan (1 full-pax, 5 combi) en 16 te gaan (6 full-pax, 10 combi)
- Ook zijn er 4 A330-200's weg gegaan.
Totaal: 36 toestellen / 10.698 stoelen minder.

- Sinds 2012 hebben ze er 7 777-300ER's bijgekregen en nog 2 te gaan.
- Sinds 2015 zijn er 8 787-9's bijgekomen met nog 6 te gaan en 7 787-10
- En als de laatste 747 vlucht in maart 2021 is hebben ze dan ook al 4 A350-900's ontvangen.
Totaal: 34 toestellen / 11.568 stoelen erbij.

Misschien daarnaast nog een paar A330's eraf (maar zo snel zal dat wel niet gaan) maar je blijft dus rond hetzelfde aantal schommelen en zelfs stoelen erbij.

Daarnaast stijgt de totale lower-deck cargo-capaciteit met 22% en de A330-200 krijgen straks tijdens de verbouw ook meer stoelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:01 schreef inkjet het volgende:
Ik las laatst ergens dat de Embraer 190 het meest gebruikte toestel op Schiphol zou zijn (aantal bewegingen). Daar is ook nog ruimte voor meer stoelen zou je zeggen. Maar mensen willen vaker naar meer bestemmingen in plaats van 1 keer per dag met een groter toestel.
Jup, 726 vertrekkende vluchten per week / 103 per dag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 01-02-2017 23:33:50 ]
pi_168607884
Ik zou zeggen dat alleen LHR zo constrained is dat je het grootst mogelijke type wilt inzetten. Ik hoop voor AMS dat die situatie niet zal ontstaan, want dat betekent dat je luchthavenplanning en ontwikkeling achter is gaan lopen.

Verder zijn die 777-300's echt fantastische toestellen. ^O^ 400+ stoelen is echt voortreffelijk en weegt echt niet op tegen die paar stoelen meer die je in een A380 kwijt kunt. In de A380's van QR zitten bijv. maar 73 extra economy stoelen tov sommige 777-300. :o

Ook het toestel waar ik vorig jaar het meeste mee gevlogen heb, 77W, op de voet gevolgd door 788.
Jack does it in real time...
  donderdag 2 februari 2017 @ 08:22:14 #245
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168608551
quote:
ZONVLUCHT SWISS WIJKT UIT NAAR IJSKOUD CANADA

IQALUIT - Passagiers aan boord van een vlucht van SWISS kregen woensdagavond een opmerkelijke verrassing, toen ze in plaats van in het warme Los Angeles moesten landen in Iqaluit, een klein plaatsje in het ijskoude noorden van Canada.
Vlucht LX40 was onderweg van Zürich naar Los Angeles, toen de Boeing 777-300ER een motorstoring kreeg. De bemanning besloot uit voorzorg uit te wijken naar de luchthaven van Iqaluit, een bekende uitwijkluchthaven voor vluchten die de poolroute volgen tussen Europa en de VS.

Luchtvaartmaatschappij SWISS heeft een Airbus A330-300, die in New York stond, naar Canada gestuurd om de gestrande reizigers op te halen. Iqaluit heeft een zeer kleine luchthaven. De hoofdstad van de Canadese provincie Nunavut, die vooral wordt bewoond door eskimo’s, telt nog geen zesduizend inwoners.

S118869 twitterde op woensdag 01-02-2017 om 21:22:20 Swiss flight #LX40 (777 HB-JND) from Zurich to Los Angeles has diverted to Iqaluit within the last 45 minutes.https://t.co/L2iyJsmEkT reageer retweet
Hoe vet is dit _O_
pi_168608606
Haha wow, wat tof. :D
Jack does it in real time...
  donderdag 2 februari 2017 @ 09:02:55 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168608958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In de KLM 777-300ER gaan exact evenveel stoelen als in de full-pax 747-400; 408 stoelen en nagenoeg dezelfde configuratie.
In een eventuele 777-9 gaan nog weer wat meer.

[..]

Mwah, vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Als ze de plannen voor bijvoorbeeld Lelystad doordrukken vraag ik me af hoe snel je op zo'n punt gaat komen.
En het feit dat KLM momenteel flink aan het uitbreiden is qua routes met nauwelijks verschuiving in hoeveelheid stoelen/toestellen en het feit dat de vloot uit steeds nieuwere toestellen bestaat (die minder stil staan) geeft aan dat er nog wel ruimte is.
De verschillen zijn niet zo groot idd, maar als KLM op een gegeven moment continue 100% bezet vliegt en er niet meer slots beschikbaar moet je wel groter weer je meer pax vervoeren :)

Meerdere keren per dag/week een route vliegen heeft de voorkeur van airlines, maar dan moet je wel voldoende slots tot je beschikking krijgen om dat mogelijk te maken.
So we just called him Fred
pi_168611284
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 05:31 schreef DeeBee het volgende:
Verder zijn die 777-300's echt fantastische toestellen. ^O^ 400+ stoelen is echt voortreffelijk en weegt echt niet op tegen die paar stoelen meer die je in een A380 kwijt kunt. In de A380's van QR zitten bijv. maar 73 extra economy stoelen tov sommige 777-300. :o
Singapore Airlines heeft in 2 A380's zelfs 29 stoelen minder dan KLM in de 777-300ER, in 6 toestellen 2 meer.
Korean Air in hun gehele A380 vloot slechts 1 stoel meer.

Maar goed; daar is de verhouding van premium en economy seats ook 'iets' anders dan bij KLM. :+
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De verschillen zijn niet zo groot idd, maar als KLM op een gegeven moment continue 100% bezet vliegt en er niet meer slots beschikbaar moet je wel groter weer je meer pax vervoeren :)

Meerdere keren per dag/week een route vliegen heeft de voorkeur van airlines, maar dan moet je wel voldoende slots tot je beschikking krijgen om dat mogelijk te maken.
En toch zie ik KLM nooit de 747-8i vliegen (omdat die voor KLM niets biedt wat de 777 niet kan bieden) en de A380 al helemaal niet; met de configuratie die KLM gebruikt zou die veel te veel stoelen krijgen en daar kan KLM niet een kleine vloot het hele jaar van vullen.

Ik zie KLM nog eerder worden terug gefloten worden door het hoofdkantoor; zie bijvoorbeeld dit soort zotte ideeën:
‘Franse piloten willen weer KLM toestellen vliegen’.

Maar goed; wereldvreemd zijn ze daar toch al: Vakbond Air France: weiger werk vanwege beleid Trump!.
pi_168611777
Ik begin echt het idee te krijgen dat die Fransen alles aangrijpen om maar niet te hoeven werken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:05:29 #250
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_168614771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:18 schreef Iemand91 het volgende:

En toch zie ik KLM nooit de 747-8i vliegen (omdat die voor KLM niets biedt wat de 777 niet kan bieden) en de A380 al helemaal niet; met de configuratie die KLM gebruikt zou die veel te veel stoelen krijgen en daar kan KLM niet een kleine vloot het hele jaar van vullen.
En als er wel de vraag voor is, vraag ik me nog af of het economisch uitkan - een nieuw type in de vloot (opleiding, onderhoud, vliegers, ...) voor een 'handje vol' extra stoelen in de kist...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')