Dat klopt.quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:11 schreef DeeBee het volgende:
Ach, er komen A350's voor in de plaats, dat maakt het afscheid van de A340's iets draaglijker!
Treurig eigenlijk, het doortrekken van de lijn naar Amsterdam Zuid naar Schiphol zou op heel veel plaatsen al lang zijn gebeurd. Heb je een reserve voor de Schiphol(spoor)tunnel.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
BVU.quote:Hierna volgt in september nog PH-BV; vooralsnog de laatste 777 voor KLM.
Nog meer 777's?quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:03 schreef inkjet het volgende:
[..]
BVU.
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.quote:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Ze bouwen ook alleen nog de 767-300F (cargo) en KC-46 / 767-2C (stratotanker), de pax versies worden niet meer gebouwd.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
Boeing produceert trouwens nog 767's zag ik? Dacht dat 787 dat wel overgenomen had.
Een A350-1000 is flink zuiniger dan een 77W, ook per passagier. Het generatieverschil is zo groot dat KLM zal proberen om de aanschaf van de huidige generatie triple te vermijden. Of de aanbieding moet erg gunstig zijn.quote:Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
Dat zal vast gaan gebeuren. Of de groei op Schiphol moet zo door blijven zetten dat het wél rendabel wordt om met 747-8i's of A380's te gaan vliegen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?
Ze kunnen er ook een paar leasen om een paar jaar te overbruggen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:21 schreef inkjet het volgende:
[..]
Een A350-1000 is flink zuiniger dan een 77W, ook per passagier. Het generatieverschil is zo groot dat KLM zal proberen om de aanschaf van de huidige generatie triple te vermijden. Of de aanbieding moet erg gunstig zijn.
Of misschien hebben ze die capaciteit niet meer nodig. Kan ook.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:03 schreef inkjet het volgende:
Het is inderdaad afwachten, want er zijn nog zes full pax 74's. Die vervang je niet met een 787-10 of een A359. Misschien zetten ze die om in A350-1000's?
Jawel. Ze hebben juist de productie omlaag gehaald omdat ze nog ruimte overhebben.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:08 schreef FredvZ het volgende:
Zoveel ruimte is er niet meer bij Boeing voor 777-200/-300's. Hoewel, er zijn nog een paar slots over voor ze definitief overstappen naar 777X. Dus zou misschien nét kunnen.
De 777-8 sowieso niet. De 777-9 mogelijk wel maar een eventuele intreding in de vloot zou dan nog wel jaren duren.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?
Een 747-8i biedt niets extra's voor KLM t.o.v. een 777-300ER. De A380 al helemaal niet.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:25 schreef FredvZ het volgende:
Dat zal vast gaan gebeuren. Of de groei op Schiphol moet zo door blijven zetten dat het wél rendabel wordt om met 747-8i's of A380's te gaan vliegen.
Niet geheel ondenkbaar inderdaad.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:26 schreef FredvZ het volgende:
Ze kunnen er ook een paar leasen om een paar jaar te overbruggen.
Dat is maar de vraag. Misschien vliegen ze liever vaker per week met een kleiner toestel dan minder met een groter toestel. Of meer direct. Voorbeeld: de KL835 vliegt nu AMS-SIN-DPS-SIN-AMS. Misschien vliegt men liever met een kleiner toestel naar SIN en een tweede toestel direct naar DPS.quote:Zou KLM geen 777x gaan aanschaffen in de toekomst?
Gaan wel meer stoelen inquote:Op woensdag 1 februari 2017 21:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Een 747-8i biedt niets extra's voor KLM t.o.v. een 777-300ER. De A380 al helemaal niet.
Mogelijk. Dat is voor ons gokken. Maar met alleen de aangekondigde 6 stuks 789 tot eind 2019 zijn de in deze periode vertrekkende 74M's en A332's* niet te vervangen. Of het aantal aangekondigde D-checks klopt nietquote:Of misschien hebben ze die capaciteit niet meer nodig. Kan ook.
Ik las laatst ergens dat de Embraer 190 het meest gebruikte toestel op Schiphol zou zijn (aantal bewegingen). Daar is ook nog ruimte voor meer stoelen zou je zeggen. Maar mensen willen vaker naar meer bestemmingen in plaats van 1 keer per dag met een groter toestel.quote:En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
In de KLM 777-300ER gaan exact evenveel stoelen als in de full-pax 747-400; 408 stoelen en nagenoeg dezelfde configuratie.quote:
Mwah, vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Als ze de plannen voor bijvoorbeeld Lelystad doordrukken vraag ik me af hoe snel je op zo'n punt gaat komen.quote:En er komt een moment dat de enige manier om meer passagiers van/naar Schiphol wordt het inzetten van grotere toestellen.
Even wat losse cijfers:quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:59 schreef inkjet het volgende:
Mogelijk. Dat is voor ons gokken. Maar met alleen de aangekondigde 6 stuks 789 tot eind 2019 zijn de in deze periode vertrekkende 74M's en A332's* niet te vervangen. Of het aantal aangekondigde D-checks klopt niet
*'niet dit jaar'.
Jup, 726 vertrekkende vluchten per week / 103 per dag.quote:Op woensdag 1 februari 2017 22:01 schreef inkjet het volgende:
Ik las laatst ergens dat de Embraer 190 het meest gebruikte toestel op Schiphol zou zijn (aantal bewegingen). Daar is ook nog ruimte voor meer stoelen zou je zeggen. Maar mensen willen vaker naar meer bestemmingen in plaats van 1 keer per dag met een groter toestel.
Hoe vet is ditquote:ZONVLUCHT SWISS WIJKT UIT NAAR IJSKOUD CANADA
IQALUIT - Passagiers aan boord van een vlucht van SWISS kregen woensdagavond een opmerkelijke verrassing, toen ze in plaats van in het warme Los Angeles moesten landen in Iqaluit, een klein plaatsje in het ijskoude noorden van Canada.
Vlucht LX40 was onderweg van Zürich naar Los Angeles, toen de Boeing 777-300ER een motorstoring kreeg. De bemanning besloot uit voorzorg uit te wijken naar de luchthaven van Iqaluit, een bekende uitwijkluchthaven voor vluchten die de poolroute volgen tussen Europa en de VS.
Luchtvaartmaatschappij SWISS heeft een Airbus A330-300, die in New York stond, naar Canada gestuurd om de gestrande reizigers op te halen. Iqaluit heeft een zeer kleine luchthaven. De hoofdstad van de Canadese provincie Nunavut, die vooral wordt bewoond door eskimo’s, telt nog geen zesduizend inwoners.twitter:S118869 twitterde op woensdag 01-02-2017 om 21:22:20 Swiss flight #LX40 (777 HB-JND) from Zurich to Los Angeles has diverted to Iqaluit within the last 45 minutes.https://t.co/L2iyJsmEkT reageer retweet
De verschillen zijn niet zo groot idd, maar als KLM op een gegeven moment continue 100% bezet vliegt en er niet meer slots beschikbaar moet je wel groter weer je meer pax vervoerenquote:Op woensdag 1 februari 2017 22:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In de KLM 777-300ER gaan exact evenveel stoelen als in de full-pax 747-400; 408 stoelen en nagenoeg dezelfde configuratie.
In een eventuele 777-9 gaan nog weer wat meer.
[..]
Mwah, vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Als ze de plannen voor bijvoorbeeld Lelystad doordrukken vraag ik me af hoe snel je op zo'n punt gaat komen.
En het feit dat KLM momenteel flink aan het uitbreiden is qua routes met nauwelijks verschuiving in hoeveelheid stoelen/toestellen en het feit dat de vloot uit steeds nieuwere toestellen bestaat (die minder stil staan) geeft aan dat er nog wel ruimte is.
Singapore Airlines heeft in 2 A380's zelfs 29 stoelen minder dan KLM in de 777-300ER, in 6 toestellen 2 meer.quote:Op donderdag 2 februari 2017 05:31 schreef DeeBee het volgende:
Verder zijn die 777-300's echt fantastische toestellen. 400+ stoelen is echt voortreffelijk en weegt echt niet op tegen die paar stoelen meer die je in een A380 kwijt kunt. In de A380's van QR zitten bijv. maar 73 extra economy stoelen tov sommige 777-300.
En toch zie ik KLM nooit de 747-8i vliegen (omdat die voor KLM niets biedt wat de 777 niet kan bieden) en de A380 al helemaal niet; met de configuratie die KLM gebruikt zou die veel te veel stoelen krijgen en daar kan KLM niet een kleine vloot het hele jaar van vullen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 09:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De verschillen zijn niet zo groot idd, maar als KLM op een gegeven moment continue 100% bezet vliegt en er niet meer slots beschikbaar moet je wel groter weer je meer pax vervoeren
Meerdere keren per dag/week een route vliegen heeft de voorkeur van airlines, maar dan moet je wel voldoende slots tot je beschikking krijgen om dat mogelijk te maken.
En als er wel de vraag voor is, vraag ik me nog af of het economisch uitkan - een nieuw type in de vloot (opleiding, onderhoud, vliegers, ...) voor een 'handje vol' extra stoelen in de kist...quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:18 schreef Iemand91 het volgende:
En toch zie ik KLM nooit de 747-8i vliegen (omdat die voor KLM niets biedt wat de 777 niet kan bieden) en de A380 al helemaal niet; met de configuratie die KLM gebruikt zou die veel te veel stoelen krijgen en daar kan KLM niet een kleine vloot het hele jaar van vullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |