abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 januari 2017 @ 16:28:01 #76
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168006107
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:43 schreef Exrudis het volgende:

[..]

In de Schrift lees ik nergens dat alleen Christenen / Gods volk / JG voor redding in aanmerking zouden komen. Dienovereenkomstig volgt er vanuit JG geen enkele claim. Verder weten we geen van allen hoe het voor ons persoonlijk zal aflopen en ook ik weet dat niet voor mijzelf.

De Schrift zegt: „De méns ziet datgene wat zichtbaar is voor de ogen; maar wat Jehovah aangaat, hij ziet hoe het hart is” (1 Samuël 16:7).
Dat hart ofwel iemands 'overleggingen' of motieven is de crux.
Dat neemt niet weg dat God wel bepaald gedrag van een mens verlangt en dat is natuurlijk niet vreemd. 1Joh. 2:17 zegt: "De wereld gaat voorbij, (...) maar wie de wil van God doet, blijft in eeuwigheid".
God wil niets liever dan dat iedereen voor het leven kiest want "Hij heeft geen behagen in de dood van een goddeloze", zo lezen we.

Het is natuurlijk niet zo dat God een 'klein rotgodje' is vanwege een aantal volgelingen op enig moment. Helaas maken velen nu blijkbaar wel een verkeerde keuze, want we lezen dat "de hele wereld in de macht van de Goddeloze ligt."
Daar is God bepaald niet blij mee, maar Hij laat een mens wel vrij in zijn keuze.

Wat Jan en alleman claimt doet eigenlijk weinig ter zake. Zo zei Jezus over de religieuze gidsen in zijn tijd wel te doen naar hun woorden, maar niet naar hun daden. Liefde voor je naaste moet blijken uit daden, niet slechts uit mooie woorden met gedrag dat in negatieve zin afwijkt.

Er waren weliswaar soms meningsverschillen tussen de eerste gemeenten, maar die werden na verloop van tijd uniform geldend opgelost (door een centraal 'besturend lichaam'). Zo bleef de voor Christenen kenmerkende eenheid in tact. Ken jij voorbeelden van blijvende verschillen in leer tussen de eerste gemeenten?
Ik veronderstel dat die er wel waren. Het was lastig onderling communiceren en ik neem aan dat ze allen over verschillende geschriften beschikten waarvan later niet alles of in een andere vorm opgenomen is in de canon. Dat moet ander gedrag opgeleverd hebben. Daarnaast zijn er zelfs nu nog tussen de kerk op de hoek met de kerk een dorp verderop van dezelfde stroming verschillen. Dat is eigenlijk alleen maar mooi.

Verder zet je het goed uiteen en kan ik me er voor een groot deel wel in vinden.

Ik zal het wel mis hebben gehad dat ik veronderstelde dat je van mening bent dat alleen Jehova Getuigen gered zullen worden.
Als ik terug lees naar wat je allemaal geschreven hebt wordt dat me niet duidelijk. Ik heb het hier beneden even gekopieerd. Misschien wil je hier nog iets over zeggen?

''Deze mensen zijn dus zogenaamde navolgers van Jezus, maar het zijn geen ware Christenen; dit omdat Jezus hun anders niet zou verklaren dat hij ze "nooit heeft gekend en dat zij van hem weg moeten gaan". Deze zogenaamde Christenen noemt Jezus "werkers der wetteloosheid."

Er was en is slechts één groep die Hem vertegenwoordigt en de waarheid over Hem bekend maakt.
Wie is die groep? Vanzelfsprekend claimt elke zgn. Christelijke religie die plaats.

Verder heeft God altijd een groep hier op aarde gekend die Hem vertegenwoordigde. Dien God op de manier die Hij aangeeft en je hoort daarbij. Dien Hem niet of doe dat op een eigen afwijkende manier en je hoort er niet bij.

Het echte probleem bij Sjoemie zit hem blijkbaar in het willens en wetens vermijden van de godsnaam. Hij is daarin niet de enige. Aldus distantieert men zich van redding, zoals te lezen valt in de Schrift. Daar zie ik geen voordeel van, jij wel?''
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 9 januari 2017 @ 16:37:44 #77
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168006300
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:17 schreef Exrudis het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens.
De reden voor die weigering is onomstotelijk schriftuurlijk; het ingaan tegen Gods wil komt dus eerder overeen met die keuze. Evenwel stellen JG van alles in het werk om te leven, ze gebruiken geen verdovende middelen, roken niet en er wordt geadviseerd "matig in gewoonten te zijn" - heel belangrijk voor een lang leven overigens.
Ik heb van dichtbij ondervonden hoe snel je aan een zak bloed wordt gehangen; maar zo best is dat helemaal niet. Bloedvrij opereren heeft altijd de voorkeur, maar kost meer tijd en vraagt meer precisie. Wat dat betreft zijn JG pioniers waar iedereen voordeel aan heeft.
Voor een transfusie zijn vele gezondere alternatieven, om die reden zijn er ziekenhuizen die volledig bloedvrij opereren. Dan is er voor elke JG de persoonlijke keuze op acceptatie van van bloed afkomstige onderdelen.
Het zal best weleens te snel gebruikt worden. Maar sorry hoor. Het heeft al meer doden op haar naam dan de club van David Koresh en the Manson Farm bij elkaar.
Er zijn genoeg berichten hier op het internet over te vinden.

Verder is het allemaal niet zo schriftuurlijk. De geschriften zijn geschreven voor de toehoorders op dat moment. Dat de teksten jou iets zeggen is iets wat vanuit jouw eigen geloof komt. Het blijft een interpretatie.

Handelingen 15:20

nee, dat we aan hen moeten schrijven
dat ze zich moeten onthouden
van de bezoedelingen door de afgoden,
van de ontucht, van wat verstikt is
en van het bloed;

Een ingreep in het ziekenhuis heeft niets met afgoderij te maken.

Leviticus 17.14

Want de ziel van alle vlees:
zijn bloed,- één met de ziel daarin
is dat;
dus zeg ik de zonen Israëls:
bloed van welk vlees ook zult ge niet eten,
want de ziel van alle vlees, zijn bloed is dat:-
elk die het eet zal worden weggesneden.

Hier gaat het over het eten van bloed niet over transfusies.

Als je stelt dat het leven zo belangrijk is, waar bijbeltechnisch wel wat voor te zeggen is, dan mag er weleens een regeltje (waarvan ik die van transfusies dus niet in de bijbel zie staan, zie bovenstaande teksten) vergeten worden. Jezus verbrak de regels ook en genas op sabbat. Kleine wetjes mogen de grootste wet 'naastenliefde' nooit in de weg staan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Panterjong op 09-01-2017 16:58:42 ]
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168006682
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:22 schreef Exrudis het volgende:

[..]

In de tekst valt te lezen:

[..]

Is dit gelijk aan dat JG de enige overlevenden zouden zijn? Nee, ik heb even hiervoor aangegeven om welke reden niet. Mensen kunnen eenvoudigweg door onbereikbaarheid of onwetendheid de kans niet gekregen hebben om hun keuze te maken voor of tegen bestuur door God.
Je kunt een nadere toelichting ook hier lezen https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/faq/wie-gered/
De vraag die daar gesteld wordt is: "Geloven Jehovah’s Getuigen dat ze de enigen zijn die gered worden?" Direct is het antwoord in de tekst "Nee"; lees zelf de toelichting nog maar eens.
Zorg dat je niet het slachtoffer wordt van selectieve en daarmee feitelijk onjuiste belichting.
Dat is nu net waarvan zovelen het slachtoffer worden.
Zo zou het mysterie van de abiogenese al dikwijls zijn ontrafeld en zie ik hier geregeld de meest wilde theorieën rond de Schrift. Aan jou de keuze tussen kritisch blijven en onjuiste belichting.
Aan Jehovah's organisatie wordt vanzelfsprekend wel degelijk loyaliteit verwacht, dat is altijd zo geweest en zal zo blijven. Waar dacht je dat al die gemeenten voor waren in de eerste eeuw (net als heden ten dage)? Was dat een vrijblijvend instituut? Daarnaast weet je toch zelf dat in Matth. wordt gesproken over "de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over diens huisknechten is aangesteld om hun te rechter tijd hun voedsel te geven?"
Het behoeft dus geen betoog loyaal te zijn aan die organisatie. In je eentje sta je feitelijk nergens.
Er zijn wel meer conflicten tusen wat er op jw.org staat, de site die meer gericht is op het grote publiek, en wat er in de studielectuur van de JG's staan. Die lectuur is tegenwoordig ook beschikbaar voor het grote publiek waardoor de tegenstellingen ook mooi duidelijk worden.

Zo zijn er ook grote tegenstellingen over de uitsluitingsregeling. Op jw.org staat ergens dat JG's gewoon met familieleden kunnen blijven praten als die uitgesloten worden, terwijl tijdens vergaderingen en congressen grote druk gelegd wordt op de leden om dit niet te doen.

Ik zal straks nog met wat meer voorbeelden komen waaruit blijkt dat de JG's denken dat alleen zij Armageddon overleven :)
Alpha kenny one
pi_168008042
Kwam dit artikel op internet tegen:

Artikelen Wachttorenkijker
Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen!



Pas op voor de organisatie van Jehova GetuigenPas op voor de organisatie van Jehova Getuigen.
Een waarschuwing voor wie overweegt zich aan te sluiten bij deze organisatie (wachttorengenootschap).
Voor degene die sympathie koestert voor de individuele Jehova Getuige en ook voor degenen die lid zijn van de organisatie van Jehovah’s Getuigen (JG). De laatsten zijn al slachtoffer van de organisatie, maar beseffen dit wellicht nog niet of nog niet volledig. Pas op voor de leiding – het besturend lichaam – van de organisatie van Jehovah’s Getuigen! Pas op voor hersenspoeling en indoctrinatie. Weet wat Getuige van Jehova zijn betekent.
Realiseer u dat weer uitstappen uit de organisatie consequenties heeft.
Ernstige waarschuwing: Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen!

Pas op voor Jehova Getuigen is een waarschuwing die niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Deze is gebaseerd op mijn ervaring van 33 jaar binnen de organisatie van Jehovah’s Getuigen.
Op mijn vertrek (1995) uit deze organisatie (uitsluiting), veel onderzoek naar de leerstellingen en praktijken van het WTG, veel gelezen en gehoorde ervaringen van ex Jehovah Getuigen en ruim 20 jaar Bijbelstudie.

Ik kan niet anders dan ernstig waarschuwen, zodat er geen nieuwe leden toetreden tot de organisatie van Jehovah’s Getuigen. Uiteraard is het ook mijn doel dat leden bevrijd worden van de manipulatie en het verkeerde gedachtegoed dat het wachttorengenootschap (WTG) hen oplegt. Het liefst zou ik zien dat de organisatie van Jehovah’s Getuigen compleet verdwijnt. Het heeft zoveel lichamelijke en geestelijke schade, ellende en diep verdriet berokkend – en doet dat nog dagelijks – aan zoveel mensen, maar ook aan Gods Woord, dat deze vorm
van terreur moet verdwijnen. Uiteraard niet door geweld of verbod van Jehovah’s Getuigen, maar door argumentatie.
Door te laten zien waar het niet klopt, zodat mensen hun conclusies trekken en deze organisatie de rug toekeren.
Wie daar hulp bij ontvangen wil, kan bij ons terecht.
Wat Jehovah’s Getuigen geloven en leren is niet waar

Wat geloven Jehova Getuigen? Helaas is bijna alles van Jehovah’s Getuigen geloven en leren Bijbels gezien niet waar. Laat u daarom niet inpakken door de marketing van Jehovah’s Getuigen. Met een mooie plaatjes, allerlei beloftes (paradijs, opstanding), een glimlach op het gezicht, en in het begin veel aandacht, probeert men u in te palmen. Trap er niet in. Pas op voor de tijdschriften De Wachttoren en Ontwaakt en de vele andere producties
waaruit men u wil leren. Geloof niet dat u bijbelstudie krijgt.

U wordt in plaats daarvan eerst snel en zorgvuldig rondgeleid in de leerstellingen van Jehova’s Getuigen.
Bijvoorbeeld via de publicatie “Wat leert de Bijbel echt?” De titel zou echter moeten zijn: Wat leert de Bijbel echt niet?
De leringen van de JG staan niet in de Bijbel, maar alleen in hun eigen lectuur, waarbij te pas en te onpas de eigen bijbel van de Jehovah Getuigen, de “Nieuwe Wereldvertaling van de Heilige Schrift” (New World Translation of the Holy Scriptures) wordt gebruikt. Dat is echter een aantoonbaar aan de leer van Jehovah’s Getuigen aangepaste vertaling. Daarna krijgt u steeds meer wetten en regels opgelegd. Dit mag niet en dit moet en dit kun je beter niet en
dit kun je maar beter wel doen bij Jehova Getuigen, worden dan de belangrijkste onderwerpen. Regels en Jehovah’s Getuigen horen bij elkaar.
Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen, een doe-geloof met veel regels

Jehova Getuige zijn betekent omgaan met veel regels. Het is niet alleen veel laten, maar ook veel doen, veel werken.
Constant werken en altijd kan het beter en meer. Het is vooral een doe-geloof. Leden trappen daar in, omdat men al zo ver geïndoctrineerd is dat men werkelijk denkt dat dit alles gevraagd zou worden door God Zelf. Zij geloven wat hun zo vaak verteld is, namelijk dat God de organisatie van Jehovah’s Getuigen aangesteld heeft als exclusief “kanaal” voor “geestelijk voedsel” (getrouwe en beleidvolle slaaf) voor behoud (redding) en eeuwig leven op een paradijsaarde. Van wat ik hier zojuist genoteerd heb, is niets waar.

God heeft niets te maken met de organisatie van Jehovah’s Getuigen! Dat is zeer eenvoudig vast te stellen.
Maar omdat men dit wel claimt en meent dat wat men leert en doet op die grond absolute autoriteit heeft, moet ik ernstig waarschuwen. Het WTG eist absolute gehoorzaamheid van de leden aan de organisatie. Onderzoek daarom alstublieft heel goed wat de organisatie van Jehovah’s Getuigen allemaal omvat.
Jehovah’s Getuigen komen met een ander “evangelie”

De Jehovah’s Getuigen komen in ieder geval met een ander “evangelie” (goed nieuws) dan de Here Jezus en de Apostel Paulus. Die waarschuwde voor zo’n ander evangelie in Galaten 2:

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie;
Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren.
Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.
Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.

Paulus schrijft 2 Korinthe 11: Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen

Want indien degene, die komt, een anderen Jezus predikte, dien wij niet gepredikt hebben, of indien gij een anderen geest ontvingt, dien gij niet hebt ontvangen, of een ander Evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, zo verdroegt gij hem met recht.

Onderzoek alstublieft zorgvuldig of de woorden van Paulus van toepassing zijn op de organisatie van Jehovah’s Getuigen.
Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen financieel, let op uw geld!

Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen op financieel gebied. Er gaat veel geld in om. Dat geld moet voornamelijk komen vanuit de leden, de “verkopen” (genoteerd als gift, zodat men geen belasting hoeft te betalen) van hun lectuur en het wereldwijd verkopen van vastgoed. Het WTG geeft op dit punt ook misleidende informatie.
Op allerlei slinkse manieren probeert men geld, goederen en arbeidskracht te onttrekken aan de leden. Maar ze zeggen dat alles “vrijwillig” is. Men communiceert aan potentiële leden en het grote publiek dat er geen collectes worden gehouden en geen afdracht van “tienden” is.

Intern ligt er wel degelijk de nodige druk op de gelovigen (en zelfs hun kinderen) om het WTG ruim te voorzien van geld en andere middelen. Dat kan contant geld zijn, via overmaken, maar ook legaten en erfenissen worden gretig aanvaard. Uiteraard wijst met bij dit alles hoe “verheugd Jehovah is met een blije gever” en wat “zijn organisatie” allemaal voor goed werk doet met die middelen. Daarnaast moet een Jehova Getuige bijdragen aan de kosten voor
de plaatselijke koninkrijkszaal, de grote vergaderzaal in Swifterbant, kosten voor congressen, kosten voor kringpopzieners en speciale pioniers, kosten voor Bethel in het eigen land en zo meer. Ook de kosten (auto e.d.) die een Jehovah Getuige maakt in de velddienst (van huis tot huis prediking) draagt hij zelf.

“Vrijwillige bijdrage” door Jehovah’s Getuigen

Vroeger sprak je af dat je een aantal tijdschriften per maand afnam. Die kostten toen 0,25 cent per stuk, en die betaalde je vooruit, ongeacht of je ze wel of niet kwijt kon in de van deur tot deur prediking. Toen dat werd ingeruild voor de regeling dat het gratis was, maar dat je kon vragen om een “vrijwillige bijdrage”, werd er wel bijgezegd dat wij als JG wisten wat een tijdschrift kost en dus dat de verantwoordelijkheid voor die kosten gewoon aanwezig bleef. Er veranderde toen voor het WTG niet zoveel, wij bleven als voorheen betalen voor de tijdschriften en boeken. Het vragen om “vrijwillige bijdragen” is voor velen gênant en blijft achterwege. De kosten voor de JG vallen daardoor hoger uit. Ik weet niet of de beschreven situatie nu nog zo is, maar ook inzake de financiën geldt: Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen!

Wereldwijd worden er processen tegen de organisatie van Jehovah’s Getuigen gevoerd of voorbereid inzake hun opstelling en rol bij kindermisbruik. Vooral in de Verenigde Staten betekent dit dat er al grote geldsommen zijn betaald en waarschijnlijk nog betaald moeten gaan worden aan slachtoffers. In Australië moest het wachttorengenootschap ook in dit verband voor het gerecht verschijnen. Het seksueel misbruik van kinderen, evenals huiselijk geweld, komt
ook bij Jehovah’s Getuigen voor, net als in de “gewone” samenleving.
Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen en bloedtransfusie

Realiseer u dat het aan de Jehovah’s Getuigen collectief opgelegd wordt dat zij geen bloed mogen gebruiken. Geen dierlijk bloed eten, maar ook geen bloedtransfusie ontvangen bij een operatie. Zelfs als er een levensbedreigende situatie is dan wordt de Jehova Getuige geacht geen bloedtransfusie te accepteren. Er wordt ook verwacht dat men deze beslissing neemt voor hun kinderen. Het probleem is dat het WTG doet alsof het weigeren van bloed een
individuele beslissing is. Technisch is dat misschien zo, maar het wordt collectief opgelegd door voortdurende propaganda, waardoor de druk opgebouwd wordt om geen bloed te nemen.
Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen

Een gewaarschuwd mens telt voor twee zou ik zeggen. :Y
pi_168010149
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:02 schreef marko777 het volgende:
Kwam dit artikel op internet tegen:

Artikelen Wachttorenkijker
Pas op voor de organisatie van Jehova Getuigen!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee zou ik zeggen. :Y
En, ben jij nu om?

Want wat een misdaad organisatie moet JG wel niet zijn als er zo rijkelijk wordt rond gestrooid met "pas op!" en "waarschuwing!"
Pech voor wie al gehersenspoeld, financieel uitgekleed en wat niet meer is, lees ik.
Wacht even, er is wellicht toch nog hoop. Want zelf is hij na 33 jaar en 20 jaar Bijbelstudie uiteindelijk toch nog 'wijzer' geworden, moet ik concluderen. Nou, da's best lang om er achter te komen dat je met misdadigers van doen hebt.
Ofwel, daar zit vast een luchtje aan; meestal is dat wrok door onbijbels gedrag waaraan men zich niks gelegen laat, maar dat wordt fijntjes achter gehouden.

Gelukkig wil de man in zijn goedheid laten zien "waar het niet klopt." Hé, daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Daar discussiëren we hier op Forum.fok namelijk ook over!
"Wat leert de Bijbel echt", is wat we hier voortdurend bespreken. Komt dat even mooi uit, dan kun je a.d.h.v. o.m. mijn posts zelf vaststellen hoe onjuist de Bijbel door JG wordt bezien. Niet dan?

Dan de uitnodiging "Wie daar hulp bij ontvangen wil, kan bij ons terecht, gratis." Ah, een hulpvaardig mens met filantropische instelling. Komt dat goed uit, want als mantelzorger i.c.m. je werk wil je je handen ook weleens vrij hebben. Zou de man zich daar ook met zoveel energie voor willen inzetten?
Vergeet het maar, ben ik bang. Zijn moeite beperkt zich slechts tot grenzeloos 'afzetten tegen'. Dat achterliggende motief zal alleen om die reden niet zo fris zijn.
Net als een pedofiel die een kind wil 'verwennen'. Wat een goedheid, zou je zeggen. Maar het gaat natuurlijk stinkend om zichzelf.

Dan de leugentjes.
Ik lees over "de “verkopen” van hun lectuur". Maar de lectuur wordt al sinds jaar en dag kosteloos verstrekt. Dat zal een beste vetpot zijn dan?
En dat ergens het geld voor drukkosten van lectuur vandaan moet komen is ook weer niet goed. Misschien dat hij een suikeroom heeft?
En blijkbaar mogen bijdragen niet worden gegeven voor eigen accommodatie? Klinkt ook nogal onredelijk. Of moeten we bij de overheid aankloppen zoals andere religieuze instellingen dat doen? Want de eigen broek ophouden mag kennelijk niet.
Dan wordt en passant het vermeende grootschalige kindermisbruik gememoreerd, waarmee ook hier een forumlid tot in het eindeloze heeft zitten strooien. Op verzoek van een ander forumlid heb ik dus het materiaal onderzocht. En wat blijkt? Het gaat om een misbruik slechts ongeveer één duizendste (!) van het officiële cijfer van het ministerie Volkshuisvesting Nederland. Zie graag de eerdere posts hierover.
Dank voor het compliment dus. Er zal voor zo'n blinkend resultaat dus juist iets heel goed moeten zijn aan de lering van die organisatie?

Enfin, dat is nu hoe afvalligen te werk gaan. 't Is soms wel even zoeken naar de verborgen agenda.

[ Bericht 0% gewijzigd door Exrudis op 09-01-2017 19:58:41 ]
pi_168010436
Yep afvalligen zijn de duivel!!!!

Maar vraag je jezelf wel eens af wat afvalligen eraan hebben om leugens te verspreiden?

Trouwens ik heb hier altijd waarheden geplaatst met bronvermelding van de JG publicaties. Dat Exrudis vervolgens met zijn ellenlange posts de zaken probeert af te zwakken doet daar niks aan af.
Alpha kenny one
pi_168013206
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:17 schreef Exrudis het volgende:

[..]

En, ben jij nu om?

Want wat een misdaad organisatie moet JG wel niet zijn als er zo rijkelijk wordt rond gestrooid met "pas op!" en "waarschuwing!"
Pech voor wie al gehersenspoeld, financieel uitgekleed en wat niet meer is, lees ik.
Wacht even, er is wellicht toch nog hoop. Want zelf is hij na 33 jaar en 20 jaar Bijbelstudie uiteindelijk toch nog 'wijzer' geworden, moet ik concluderen. Nou, da's best lang om er achter te komen dat je met misdadigers van doen hebt.
Ofwel, daar zit vast een luchtje aan; meestal is dat wrok door onbijbels gedrag waaraan men zich niks gelegen laat, maar dat wordt fijntjes achter gehouden.

Gelukkig wil de man in zijn goedheid laten zien "waar het niet klopt." Hé, daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Daar discussiëren we hier op Forum.fok namelijk ook over!
"Wat leert de Bijbel echt", is wat we hier voortdurend bespreken. Komt dat even mooi uit, dan kun je a.d.h.v. o.m. mijn posts zelf vaststellen hoe onjuist de Bijbel door JG wordt bezien. Niet dan?

Dan de uitnodiging "Wie daar hulp bij ontvangen wil, kan bij ons terecht, gratis." Ah, een hulpvaardig mens met filantropische instelling. Komt dat goed uit, want als mantelzorger i.c.m. je werk wil je je handen ook weleens vrij hebben. Zou de man zich daar ook met zoveel energie voor willen inzetten?
Vergeet het maar, ben ik bang. Zijn moeite beperkt zich slechts tot grenzeloos 'afzetten tegen'. Dat achterliggende motief zal alleen om die reden niet zo fris zijn.
Net als een pedofiel die een kind wil 'verwennen'. Wat een goedheid, zou je zeggen. Maar het gaat natuurlijk stinkend om zichzelf.

Dan de leugentjes.
Ik lees over "de “verkopen” van hun lectuur". Maar de lectuur wordt al sinds jaar en dag kosteloos verstrekt. Dat zal een beste vetpot zijn dan?
En dat ergens het geld voor drukkosten van lectuur vandaan moet komen is ook weer niet goed. Misschien dat hij een suikeroom heeft?
En blijkbaar mogen bijdragen niet worden gegeven voor eigen accommodatie? Klinkt ook nogal onredelijk. Of moeten we bij de overheid aankloppen zoals andere religieuze instellingen dat doen? Want de eigen broek ophouden mag kennelijk niet.
Dan wordt en passant het vermeende grootschalige kindermisbruik gememoreerd, waarmee ook hier een forumlid tot in het eindeloze heeft zitten strooien. Op verzoek van een ander forumlid heb ik dus het materiaal onderzocht. En wat blijkt? Het gaat om een misbruik slechts ongeveer één duizendste (!) van het officiële cijfer van het ministerie Volkshuisvesting Nederland. Zie graag de eerdere posts hierover.
Dank voor het compliment dus. Er zal voor zo'n blinkend resultaat dus juist iets heel goed moeten zijn aan de lering van die organisatie?

Enfin, dat is nu hoe afvalligen te werk gaan. 't Is soms wel even zoeken naar de verborgen agenda.
Als jij lid van deze organisatie bent, ben jij ook een slachtoffer van hun indoctrinatie, wetten en regels en opdrachten. Het is alleen dat je dat zelf niet ziet.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Een ieder moet tot zijn of haar overtuiging komen en de dingen kunnen onderzoeken door ze van verschillende kanten te bekijken. Er zijn verschillende websites waar mensen zelf
kunnen onderzoeken en een ieder kan dus in vrijheid zelf gaan vergelijken.
Overigens is dit principe niet de bedoeling bij de jg. Hen wordt verboden om op dit soort websites te komen. Wie dit toch doet, en er over praat of schrijft, loopt volgens mij de kans uitgesloten te worden.

quote:
Enfin, dat is nu hoe afvalligen te werk gaan. 't Is soms wel even zoeken naar de verborgen agenda.
Het is persoonlijk noch in mijn voordeel noch in mijn nadeel waar jij in gelooft.
pi_168013704
Zoals beloofd, uit de Wachttoren van 1 Sept 1989, pagina 19



Een mooi voorbeeld van hoe de JG organisatie op hun eigen website de zaken mooier voordoet dan dat ze zijn. Als mensen in eerste instantie zoekende zijn naar een geloof komen ze mooie woorden tegen, als ze eenmaal geindoctrineerd zijn dan slikken ze zelfs dit soort uitspraken.

Misschien kan iemand mijn post quoten zodat Exrudis weer een halve pagina kan besteden om deze quote uit zijn Wachttoren recht te lullen? :P
Alpha kenny one
pi_168014431
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:51 schreef falling_away het volgende:
Zoals beloofd, uit de Wachttoren van 1 Sept 1989, pagina 19

[ afbeelding ]

Een mooi voorbeeld van hoe de JG organisatie op hun eigen website de zaken mooier voordoet dan dat ze zijn. Als mensen in eerste instantie zoekende zijn naar een geloof komen ze mooie woorden tegen, als ze eenmaal geindoctrineerd zijn dan slikken ze zelfs dit soort uitspraken.

Misschien kan iemand mijn post quoten zodat Exrudis weer een halve pagina kan besteden om deze quote uit zijn Wachttoren recht te lullen? :P
Bij deze dan falling away

Het was me al op gevallen dat hij helemaal niet reageerde op jouw berichten

Dus exrudis reageer eens.
pi_168014569
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:28 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat die er wel waren. Het was lastig onderling communiceren en ik neem aan dat ze allen over verschillende geschriften beschikten waarvan later niet alles of in een andere vorm opgenomen is in de canon. Dat moet ander gedrag opgeleverd hebben. Daarnaast zijn er zelfs nu nog tussen de kerk op de hoek met de kerk een dorp verderop van dezelfde stroming verschillen. Dat is eigenlijk alleen maar mooi.

Verder zet je het goed uiteen en kan ik me er voor een groot deel wel in vinden.

Ik zal het wel mis hebben gehad dat ik veronderstelde dat je van mening bent dat alleen Jehova Getuigen gered zullen worden.
Als ik terug lees naar wat je allemaal geschreven hebt wordt dat me niet duidelijk. Ik heb het hier beneden even gekopieerd. Misschien wil je hier nog iets over zeggen?

''Deze mensen zijn dus zogenaamde navolgers van Jezus, maar het zijn geen ware Christenen; dit omdat Jezus hun anders niet zou verklaren dat hij ze "nooit heeft gekend en dat zij van hem weg moeten gaan". Deze zogenaamde Christenen noemt Jezus "werkers der wetteloosheid."

Er was en is slechts één groep die Hem vertegenwoordigt en de waarheid over Hem bekend maakt.
Wie is die groep? Vanzelfsprekend claimt elke zgn. Christelijke religie die plaats.

Verder heeft God altijd een groep hier op aarde gekend die Hem vertegenwoordigde. Dien God op de manier die Hij aangeeft en je hoort daarbij. Dien Hem niet of doe dat op een eigen afwijkende manier en je hoort er niet bij.

Het echte probleem bij Sjoemie zit hem blijkbaar in het willens en wetens vermijden van de godsnaam. Hij is daarin niet de enige. Aldus distantieert men zich van redding, zoals te lezen valt in de Schrift. Daar zie ik geen voordeel van, jij wel?''
Je zou zeggen dat verschil in leer best onderhoudende discussies op kan leveren. En dat is natuurlijk ook wel zo.
Toch past het niet echt bij een God die eenheid hoog in het vaandel heeft. Het is wel aardig te bezien wat de Schrift erover zegt. Hier volgt wat materiaal.

quote:
- 1Kor. 1:10 "Nu vermaan ik U, broeders, door de naam van onze Heer Jezus Christus, dat GIJ allen in overeenstemming met elkaar spreekt en dat er geen verdeeldheid onder U is, maar dat GIJ nauw verenigd zijt in dezelfde geest en in dezelfde gedachtegang."

- Joh. 17:21 "opdat zij allen één mogen zijn, evenals gij, Vader, in eendracht met mij zijt en ik in eendracht met u ben, dat ook zij in eendracht met ons mogen zijn, opdat de wereld moge geloven dat gij mij hebt uitgezonden."

- Ju. 18 "In de laatste tijd zullen er spotters zijn, die overeenkomstig hun eigen begeerten naar goddeloze dingen te werk zullen gaan.” 19 Dezen zijn het die afscheidingen veroorzaken, dierlijke [mensen], die geen geestelijke gezindheid hebben. 

Onenigheid in het geloof kon tot heftig geredetwist, tweespalt en zelfs vijandschap leiden. (Zie Han 23:7-10.) Sekten moesten dus vermeden worden, aangezien ze tot de werken van het vlees behoorden (Ga 5:19-21). Christenen werden vermaand geen sekten te bevorderen noch zich door valse leraren op een dwaalspoor te laten brengen (Han 20:28; 2Ti 2:17, 18; 2Pe 2:1). In zijn brief aan Titus gebood de apostel Paulus dat een mens die er na een eerste en een tweede ernstige vermaning mee bleef voortgaan een sekte te bevorderen, verworpen moest worden, wat blijkbaar betekende dat hij uit de gemeente gesloten moest worden (Tit 3:10).

Inderdaad verliep destijds de communicatie niet vlot, maar hij was er blijkens de Schrift wel.

Het zal niet zo zijn dat alleen de huidige ca. 10 miljoen Getuigen wereldwijd Gods komende oordeel overleven.
Relevant is de mogelijkheid die iemand heeft gehad om bewust te kiezen voor Gods bestuur. Vanzelfsprekend speelt tevens de 'overleggingen' van iemands hart (slechtheid, leugenachtigheid, trots e.d. versus oprechtheid, eerlijkheid, nederigheid e.d.) een belangrijke rol, dat is bepalend.
Het gaat er uiteindelijk om of iemand past binnen de nieuwe rechtvaardige structuur onder Jezus komende regering en erna. Zo iemand zou zich vanzelfsprekend nu al willen voegen onder theocratisch bestuur, maar er kunnen desondanks nog obstakels zijn waardoor dat nog niet het geval is.
God wil dat elk mens een keuze ten leven maakt.

Het deel van de post dat je vervolgens citeert staat los van die redding. Daar maakt Jezus duidelijk dat dat ene "geloof" uit Ef. 4:5 zeker niet alle christelijke denominaties bij elkaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Exrudis op 09-01-2017 21:18:37 ]
pi_168015256
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:38 schreef marko777 het volgende:

[..]

Als jij lid van deze organisatie bent, ben jij ook een slachtoffer van hun indoctrinatie, wetten en regels en opdrachten. Het is alleen dat je dat zelf niet ziet.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Een ieder moet tot zijn of haar overtuiging komen en de dingen kunnen onderzoeken door ze van verschillende kanten te bekijken. Er zijn verschillende websites waar mensen zelf
kunnen onderzoeken en een ieder kan dus in vrijheid zelf gaan vergelijken.
Overigens is dit principe niet de bedoeling bij de jg. Hen wordt verboden om op dit soort websites te komen. Wie dit toch doet, en er over praat of schrijft, loopt volgens mij de kans uitgesloten te worden.

[..]

Het is persoonlijk noch in mijn voordeel noch in mijn nadeel waar jij in gelooft.
Dus omdat jij enig materiaal afkomstig van een dubieuze internetbron opspoort ben ik automatisch slachtoffer van indoctrinatie en wat dies meer zij? Kom even.

En welke indoctrinatie heb je het over?
Toon het mij aan de hand van je Bijbel eens, dan leer ik ook wat bij.
Lukt dat niet, zou het dan niet verstandig zijn eerst je kritische onderzoek te doen voordat je zomaar tendentieuze conclusies van derden overneemt?

En word ik nu uitgesloten omdat ik je verhaal tóch heb doorgelezen? Wauw zeg.
Dat neemt niet weg dat contact met afvalligen bepaald onverstandig is, de Bijbel geeft daarover duidelijk raad en maakt duidelijk dat het je van de Waarheid af kan trekken. Dat was toen zo en is het nog steeds.

Het is overigens verder wél in jouw persoonlijk voordeel waar jij in gelooft. Tenminste als de Bijbel per ongeluk wel het woord van God is. Je weet maar nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Exrudis op 09-01-2017 22:56:10 ]
pi_168015407
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:08 schreef marko777 het volgende:

[..]

Bij deze dan falling away

Het was me al op gevallen dat hij helemaal niet reageerde op jouw berichten

Dus exrudis reageer eens.
Formuleer je vraag en je krijgt antwoord.
Maar doe liefst eerst je huiswerk en lees even kritisch wat er staat. Ik denk dat het antwoord op de vraag die je vermoedelijk gaat stellen daarmee al gegeven is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Exrudis op 09-01-2017 22:22:06 ]
pi_168015566
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:31 schreef Exrudis het volgende:

[..]


En word ik nu uitgesloten omdat ik je verhaal tóch heb doorgelezen? Wauw zeg.


Ondertussen reageert hij op geen van mijn posts omdat hij denkt dat ik uitgesloten ben en hij daardoor in de problemen kan komen!

Ter vergelijking: Ik keek laatst een docu over ex scientology leden. Je kon op heel veel plekken de naam Scientology vervangen met Jehovahs Getuigen. Op de doctrines na zijn er ZO veel gelijkenissen!!

Maar natuurlijk zijn de Ex leden allemaal verbitterd en spreken ze leugens.

Nogmaals: als er niks van waar is, waarom houden die ex leden zich hier dan mee bezig ipv zich op hun eigen leven te richten?
Alpha kenny one
pi_168015574
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:35 schreef Exrudis het volgende:

[..]

Formuleer je vraag en je krijgt antwoord.
Maar doe graag eerst je huiswerk en lees kritisch wat er staat.
Niet echt hè, je krijgt een gish gallop die absoluut geen antwoord is, zie de geloochende belijdenis van Paulus.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_168015647
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:40 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Niet echt hè, je krijgt een gish gallop die absoluut geen antwoord is, zie de geloochende belijdenis van Paulus.
Tss, je hebt helaas zelf niet door dat je in verwarring bent gebracht door een afvallige drie-eenheidsleer. :Y
  maandag 9 januari 2017 @ 21:52:05 #91
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168016033
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:17 schreef Exrudis het volgende:

[..]

Dan de leugentjes.
Ik lees over "de “verkopen” van hun lectuur". Maar de lectuur wordt al sinds jaar en dag kosteloos verstrekt.
Daarmee valt het nog steeds onder "praatjes verkopen". ;) Ook al vraagt men daar niet om.

Ook begint het wel erg op te vallen dat je niet op Falling Away wilt reageren. Dat is toch wel een sektarisch trekje, vind je niet? Ook niet volgens de leer van Jezus, die met hoeren en tollenaars om ging. Hij (FA) blijft je naaste...
  maandag 9 januari 2017 @ 22:15:35 #92
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_168017114
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:12 schreef Exrudis het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat verschil in leer best onderhoudende discussies op kan leveren. En dat is natuurlijk ook wel zo.
Toch past het niet echt bij een God die eenheid hoog in het vaandel heeft. Het is wel aardig te bezien wat de Schrift erover zegt. Hier volgt wat materiaal.

[..]

Onenigheid in het geloof kon tot heftig geredetwist, tweespalt en zelfs vijandschap leiden. (Zie Han 23:7-10.) Sekten moesten dus vermeden worden, aangezien ze tot de werken van het vlees behoorden (Ga 5:19-21). Christenen werden vermaand geen sekten te bevorderen noch zich door valse leraren op een dwaalspoor te laten brengen (Han 20:28; 2Ti 2:17, 18; 2Pe 2:1). In zijn brief aan Titus gebood de apostel Paulus dat een mens die er na een eerste en een tweede ernstige vermaning mee bleef voortgaan een sekte te bevorderen, verworpen moest worden, wat blijkbaar betekende dat hij uit de gemeente gesloten moest worden (Tit 3:10).

Inderdaad verliep destijds de communicatie niet vlot, maar hij was er blijkens de Schrift wel.

Het zal niet zo zijn dat alleen de huidige ca. 10 miljoen Getuigen wereldwijd Gods komende oordeel overleven.
Relevant is de mogelijkheid die iemand heeft gehad om bewust te kiezen voor Gods bestuur. Vanzelfsprekend speelt tevens de 'overleggingen' van iemands hart (slechtheid, leugenachtigheid, trots e.d. versus oprechtheid, eerlijkheid, nederigheid e.d.) een belangrijke rol, dat is bepalend.
Het gaat er uiteindelijk om of iemand past binnen de nieuwe rechtvaardige structuur onder Jezus komende regering en erna. Zo iemand zou zich vanzelfsprekend nu al willen voegen onder theocratisch bestuur, maar er kunnen desondanks nog obstakels zijn waardoor dat nog niet het geval is.
God wil dat elk mens een keuze ten leven maakt.

Het deel van de post dat je vervolgens citeert staat los van die redding. Daar maakt Jezus duidelijk dat dat ene "geloof" uit Ef. 4:5 zeker niet alle christelijke denominaties bij elkaar zijn.
Ik denk niet dat dat oordeel er zal komen en ik zie ook niet in dat deze teksten in de bijbel iets willen zeggen over deze tijd of komende tijd. De teksten zijn geschreven voor de toehoorders op dat moment.
Dat jullie de schrift kapen en veronderstellen dat jullie in ieder geval gered zullen worden mag maar is niet terug te vinden in de bijbel. Het is slechts uit de lucht gegrepen. Een absurde claim. Het verheft de Jehova Getuigen boven andere christelijke groeperingen terwijl juist jullie de bijbel niet helemaal snappen (zie eerder reacties).

De door jou opgesomde teksten zeggen overigens niet over het vermijden van sekten. Ik denk dat je nu valse leer en sekten door elkaar haalt. De eerste christelijke gemeenten aan wie deze woorden volgens de traditie ( in werkelijkheid zit het anders maar dat terzijde) gericht zijn waren allen zelf een sekte. Maar zoals eerder gezegd is daar per definitie niet direct iets mis mee. Zolang ze geen mensen doden zoals Koresh, geen mensen hersenspoelen tot moordmachines zoals bij Manson of mensen er van weerhouden hun door God gegeven leven te redden met de dood tot gevolg zoals bij de Jehova Getuigen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_168017151
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Daarmee valt het nog steeds onder "praatjes verkopen". ;) Ook al vraagt men daar niet om.

Ook begint het wel erg op te vallen dat je niet op Falling Away wilt reageren. Dat is toch wel een sektarisch trekje, vind je niet? Ook niet volgens de leer van Jezus, die met hoeren en tollenaars om ging. Hij (FA) blijft je naaste...
Daar informeerde je voorheen ook al naar, meen ik. Of was dat iemand anders?
Maar nee, ik praat niet met lieden die hier geen gelegenheid onbenut laten hun gram te spuien en ook praat ik niet met afvalligen. En nee, voor dat laatste bestaat een heldere Schriftuurlijke reden.
Dat de persoon hier daar kinderlijk misbruik van maakt, is voor zijn rekening.

Verder verkochten Jezus en zijn discipelen dezelfde 'praatjes'. Daar heb je dan ook wat op tegen?
De miljoen Joden die hun leven verloren tijdens de verwoesting van Jeruzalem hadden echter hun leven gespaard als ze maar naar die 'praatjes' toen hadden geluisterd door tijdig naar de bergen te vluchten.
Je vergeet dat een soortgelijke situatie ook nu bestaat. Ik wil je tegen die tijd nog weleens horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Exrudis op 09-01-2017 22:24:11 ]
pi_168017474
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ondertussen reageert hij op geen van mijn posts omdat hij denkt dat ik uitgesloten ben en hij daardoor in de problemen kan komen!

Ter vergelijking: Ik keek laatst een docu over ex scientology leden. Je kon op heel veel plekken de naam Scientology vervangen met Jehovahs Getuigen. Op de doctrines na zijn er ZO veel gelijkenissen!!

Maar natuurlijk zijn de Ex leden allemaal verbitterd en spreken ze leugens.

Nogmaals: als er niks van waar is, waarom houden die ex leden zich hier dan mee bezig ipv zich op hun eigen leven te richten?
Ik heb ook wel het idee dat er angst bij kan zitten bij diegene die lid zijn van de jg organisatie.
Maar het enige wat volgens mij zo beangstigend is, is de onwerkelijkheid die de organisatie van jg zelf verzonnen heeft.
De organisatie heeft er zelf weldegelijk belang bij dat de leden trouw en loyaal blijven aan de organisatie.
Dat zal misschien ook de reden zijn waarom de jg organisatie uit zelf belang hun leden gaat bedreigen met uitsluiting als ze zich niet aan de regels houden. Dat kan heel beangstigend zijn als je lid bent van zo'n organisatie.
pi_168018475
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:24 schreef marko777 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel het idee dat er angst bij kan zitten bij diegene die lid zijn van de jg organisatie.
Maar het enige wat volgens mij zo beangstigend is, is de onwerkelijkheid die de organisatie van jg zelf verzonnen heeft.
De organisatie heeft er zelf weldegelijk belang bij dat de leden trouw en loyaal blijven aan de organisatie.
Dat zal misschien ook de reden zijn waarom de jg organisatie uit zelf belang hun leden gaat bedreigen met uitsluiting als ze zich niet aan de regels houden. Dat kan heel beangstigend zijn als je lid bent van zo'n organisatie.
Ik zou zeggen, oordeel zelf en stap maar een willekeurige vergaderzaal van JG binnen en kijk eens of je angsthazen of normale en vooral ook blije mensen ziet.
De organisatie streeft geen commercieel belang na, mocht je dat wellicht denken. En gedreigd wordt er natuurlijk niet, zou dat Schriftuurlijk zijn denk je? Verder gaat het niet om de regels van een organisatie, maar die welke vervat in de Bijbel. Niet meer, niet minder.
pi_168018496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Satan is absoluut geen god, zoals je weet is hij de gevallen engel lucifer.
Satan wordt dan misschien wel de god van de onderwereld gezien, maar die naam behoort hem niet. omdat engelen geen god kunnen zijn.

En ik gebruik God's naam niet of nauwelijks omdat die naam in de bijbel die ik gebruik niet voor komt, sowieso niet in het nieuwe testament.
Men wist toen al niet meer de uitspraak van die naam JHWH.
en in het Oude Testament wordt deze naam al vertaal naar : Ik ben, die Ik ben of Ik zal zijn die Ik zijn zal. Omdat God onveranderlijk is.

Waarom zou je God niet gewoon mogen aanroepen als vader, of HEER of Grote God.
Er wordt nergens verplicht of gewezen op het gebruik van die al oude naam.
Ik noem God bijvoorbeeld vader, omdat als je tot geloof komt je een kind van God wordt.

de vertaling van God die in het oude testament word gebruikt is ook vaker deze: 'e-lo-hîm;
en geen JHWH of iets dergelijks. en in het N.T, wordt meestal Theon of Theos gebruikt in de griekse versies.
JHVH komt voor het eerst voor in Genesis 2:4

אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ, בְּהִבָּרְאָם: בְּיוֹם, עֲשׂוֹת יְהוָה אֱלֹהִים--אֶרֶץ וְשָׁמָיִם.
pi_168018571
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:24 schreef marko777 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel het idee dat er angst bij kan zitten bij diegene die lid zijn van de jg organisatie.
Maar het enige wat volgens mij zo beangstigend is, is de onwerkelijkheid die de organisatie van jg zelf verzonnen heeft.
De organisatie heeft er zelf weldegelijk belang bij dat de leden trouw en loyaal blijven aan de organisatie.
Dat zal misschien ook de reden zijn waarom de jg organisatie uit zelf belang hun leden gaat bedreigen met uitsluiting als ze zich niet aan de regels houden. Dat kan heel beangstigend zijn als je lid bent van zo'n organisatie.
Ja, dan missen ze 10% per maand van je loon en eventuele erfenissen later. Plus de boekhandel moet blijven draaien.
pi_168018695
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:55 schreef k3vil het volgende:

[..]

Ja, dan missen ze 10% per maand van je loon en eventuele erfenissen later. Plus de boekhandel moet blijven draaien.
Kom je er nog met een koopje van af.
Ik dacht dat ze 10% mochten houden. :D
En nee, de boekhandel wordt zoveel mogelijk afgebouwd; combinatie van internet, smartphone en tablet. JG gaan natuurlijk wel met de tijd mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door Exrudis op 10-01-2017 12:56:39 ]
pi_168018770
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:15 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat oordeel er zal komen en ik zie ook niet in dat deze teksten in de bijbel iets willen zeggen over deze tijd of komende tijd. De teksten zijn geschreven voor de toehoorders op dat moment.
Dat jullie de schrift kapen en veronderstellen dat jullie in ieder geval gered zullen worden mag maar is niet terug te vinden in de bijbel. Het is slechts uit de lucht gegrepen. Een absurde claim. Het verheft de Jehova Getuigen boven andere christelijke groeperingen terwijl juist jullie de bijbel niet helemaal snappen (zie eerder reacties).

De door jou opgesomde teksten zeggen overigens niet over het vermijden van sekten. Ik denk dat je nu valse leer en sekten door elkaar haalt. De eerste christelijke gemeenten aan wie deze woorden volgens de traditie ( in werkelijkheid zit het anders maar dat terzijde) gericht zijn waren allen zelf een sekte. Maar zoals eerder gezegd is daar per definitie niet direct iets mis mee. Zolang ze geen mensen doden zoals Koresh, geen mensen hersenspoelen tot moordmachines zoals bij Manson of mensen er van weerhouden hun door God gegeven leven te redden met de dood tot gevolg zoals bij de Jehova Getuigen.
Kom er morgen op terug. Tijd om zo langzamerhand wat anders te gaan doen. :Z
pi_168020174
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:42 schreef Exrudis het volgende:

[..]

Tss, je hebt helaas zelf niet door dat je in verwarring bent gebracht door een afvallige drie-eenheidsleer. :Y
Moet je paulus en zijn neergedaalde god nog maar eens goed lezen. De JG's zijn de afvalligen, o ja en ikzelf ook, dat hebben we dan wel weer gemeenschappelijk.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')