abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 december 2002 @ 23:00:48 #1
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_7200172
De officiele Children of Dune mini-serie site is alweer een tijdje actief en te vinden op: www.scifi.com/dune

Deze nieuwe mini-serie volgt Frank Herbert's Dune uit 2001 op en beschrijft het verhaal zoals deze in de legendarische boeken word beschreven. Children of Dune zal gebaseerd zijn op Frank Herbert's:

• Dune: Messiah
  • Children of Dune
  • De mini-serie zal drie delen kennen, zoals ook de oorspronkelijke mini-serie bevatte.

Hunger I want it so bad I can taste it.
    it drives me mad to see it wasted,
    when I need it so bad that it's burning me.
    I'm hungry!
      zaterdag 7 december 2002 @ 23:04:51 #2
    12120 _martijn_
     Hedonist Maximus
    pi_7200238
    Ik kan haast niet wachten totdat ze die ook op dvd uitbrengen
    pi_7200283
    dus jij verwacht dat dit topic zo populair gaat worden dat het ook een deel 2 gaat krijgen?
      zaterdag 7 december 2002 @ 23:14:22 #4
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_7200420
    nee niet echt, maar ook al is Dune niet zo bekend als Lord of the Rings, de boeken zijn toch een graadje beter dan die van Lord of the Rings, en ook al is de eerste mini-serie nooit op de nederlandse televisie te zien geweest en is de DVD met een minimum aan promotie op de nederlandse markt gebracht, ik geloof dat deze het uitermate goed deed voor een product dat nauwelijks expositie genoot.

Ik verwacht veel van de nieuwe miniserie, en aangezien het nog een tijdje duurt eer deze in premiere gaat kan er ruimschoots over gediscussieerd worden. Wie weet, misschien willen mensen hier ook hun ei kwijt over de eerste mini-serie en wat ze willen zien in deze nieuwe mini-serie in vergelijking met die eerste.

I'm hungry!
    pi_7200482
    Hmmmm, ik moet die boeken toch maar eens gaan lezen...
    Welke titels zijn er allemaal?
    pi_7200508
    Ik heb een serie van dune gezien die hetzelfde verhaal beschreef als de film. De film vond ik een stuk beter in ieder geval. Weet niet welke serie hier bedoelt wordt maar zal het zeker in de gaten houden. Is er een imdb link van ?
    Where facts are few, experts are many.
      zaterdag 7 december 2002 @ 23:24:48 #7
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_7200635
    http://us.imdb.com/Title?0142032

over Frank Herbert's boeken de juiste volgorde voor de originele serie:

• Dune
  • Dune Messiah
  • Children of Dune
  • God-Emperor of Dune
  • Heretics of Dune
  • Chapterhouse Dune
  • Hunger I want it so bad I can taste it.
    I'm hungry!
    pi_7200742
    Ja die eerste serie heb ik idd gezien, vond hem best aardig hoor. Maar het was een stuk milder als de eerder uitgebrachte film. Omdat deze serie over het 2e boek gaat wat nog nooit verfilmd is ben ik best benieuwd
    Where facts are few, experts are many.
    pi_7200757
    ik heb hoge verwachtingen van deze tweede mini-serie. De eerste mini serie was van een behoorlijk niveau. Natuurlijk zag het er allemaal niet zo flitsend uit zoals de meeste fantasy en science fiction films van tegenwoordig, maar dat komt vooral omdat het budget vele malen lager lag dan een standaard film-budget.

Ik kijk er naar uit. En zo te zien doet er een top-actrice mee, namelijk Susan Sarandon, toch een A-list actrice die ze hebben kunnen strikken voor een mini-serie.

Murdered... because of your Anger at the Imperfect World
      zaterdag 7 december 2002 @ 23:34:18 #10
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_7200866
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 23:29 schreef Atreidez het volgende:
    Ja die eerste serie heb ik idd gezien, vond hem best aardig hoor. Maar het was een stuk milder als de eerder uitgebrachte film. Omdat deze serie over het 2e boek gaat wat nog nooit verfilmd is ben ik best benieuwd
    De Lynch versie is behoorlijk fout, op meerdere vlakken. De sfeer is duister, vrij gotisch, wat overigens behoorlijk dicht in de buurt komt van de boeken, maar Lynch propte een redelijk moeilijk te verfilmen boek in een kleine twee uur wat eigenlijk onmogelijk is.

Het einde... for the love of god... het einde van de Lynch versie! Het regent... het regent op Arrakis!

De sfeer van de mini serie is wat kleurrijker en een beetje sterieler, maar de binnen-sets zijn van een behoorlijke hoge kwaliteit, erg mooi als je het mij vraagt.

I'm hungry!
      zaterdag 7 december 2002 @ 23:47:56 #11
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_7201166
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 23:34 schreef Cairon het volgende:

[..]

De Lynch versie is behoorlijk fout, op meerdere vlakken. De sfeer is duister, vrij gotisch, wat overigens behoorlijk dicht in de buurt komt van de boeken, maar Lynch propte een redelijk moeilijk te verfilmen boek in een kleine twee uur wat eigenlijk onmogelijk is.

Het einde... for the love of god... het einde van de Lynch versie! Het regent... het regent op Arrakis!

De sfeer van de mini serie is wat kleurrijker en een beetje sterieler, maar de binnen-sets zijn van een behoorlijke hoge kwaliteit, erg mooi als je het mij vraagt.

Vind juist die miniserie fout. Duncan die tijdens een missie met de Fremen een raket op zijn porum krijgt en dood gaat, Vladimir is niet de geniaal gestoorde gek die hij in de film en het boek wel is, enz.
    Trouwens, vergeet niet dat Lynch genoeg materiaal had om er ook een mini-serie van te maken. Tevens vind ik de manier waarop de film de gedachten "could he be the one??" ten gehore brengt beter. Ook de Bene Geserit zijn daar meer de heksen zoals je die uit de boeken voorsteld.

Maarja, toch weet ik zeker dat ik deze miniserie ga kijkne/kopen/downloaden.

We were to understand there would be pie and punch?
      zaterdag 7 december 2002 @ 23:53:25 #12
    11795 Indigo-II
     I don't... know
    pi_7201299
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 23:47 schreef mvt het volgende:

Vind juist die miniserie fout. Duncan die tijdens een missie met de Fremen een raket op zijn porum krijgt en dood gaat, Vladimir is niet de geniaal gestoorde gek die hij in de film en het boek wel is, enz.
    Trouwens, vergeet niet dat Lynch genoeg materiaal had om er ook een mini-serie van te maken. Tevens vind ik de manier waarop de film de gedachten "could he be the one??" ten gehore brengt beter. Ook de Bene Geserit zijn daar meer de heksen zoals je die uit de boeken voorsteld.

Tja, de ene film is duister en probeert dat heel expliciet uit te beelden, de Bene Gesserit zijn in de Lynch versie eigenlijk gewoon perfect. In de mini-serie zijn ze volgens mij nauwelijks aanwezig.

Dat Duncan een andere dood sterft dan in de boeken is niet zo verschrikkelijk vreemd, in tegenstelling tot de Lynch versie, was Duncan in ieder geval nog aanwezig in het beeld en sprak meer dan een tweetal verdwaalde zinnen. Duncan is een vreemd beestje in de verfilmde versie van Dune, in de boeken is hij het centrale personage, hij komt dan ook in de nieuwe mini-serie terug als de Ghola Hayt...

So bored right now right here
    pi_7201398
    quote:
    Tevens vind ik de manier waarop de film de gedachten "could he be the one??" ten gehore brengt beter.
    Als er iets is dat niet werkt in films is het de interne monoloog. Personages die "hardop" denken komt vaak erg klungelig en geforceerd over, alsof er iets MOET worden meegedeeld, maar de schrijvers het niet in de reguliere dialogen kunnen verstoppen. Daarbij komt ook nog eens dat gedachten precies dat zijn: gedachten, niet hoorbaar, een persoon eigen.
    Murdered... because of your Anger at the Imperfect World
      zondag 8 december 2002 @ 00:15:21 #14
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_7201769
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 23:57 schreef Mombi het volgende:

[..]

Als er iets is dat niet werkt in films is het de interne monoloog. Personages die "hardop" denken komt vaak erg klungelig en geforceerd over, alsof er iets MOET worden meegedeeld, maar de schrijvers het niet in de reguliere dialogen kunnen verstoppen. Daarbij komt ook nog eens dat gedachten precies dat zijn: gedachten, niet hoorbaar, een persoon eigen.

Vergeet niet dat de interne monoloog in de boeken erg belangrijk is. Verder is het in Dune (film)niet echt hardop, maar meer fluisteren naar jezelf.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_7631619
    quote:
    Op zaterdag 7 december 2002 23:57 schreef Mombi het volgende:

[..]

Ik vind dat juist geweldig in de Lynch-versie en ben ook weer reuze benieuwd naar deze miniserie.
      vrijdag 10 januari 2003 @ 13:42:50 #16
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_7818967
    Ik heb er extreem veel zin in. De eerste mini-serie is echt een verfrissend project geweest dat echt afsteekt tegen de hopen zooi die je tegenwoordig kan vinden. Een erg artistieke onderneming.
    I'm hungry!
    pi_9230250
    Heb hem al gezien de miniserie
    was al te downloaden. Vraag me niet hoe of wat enzo.

Hij was heel erg goed

Leto II is btw lekker ding

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it is gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain."

[Dit bericht is gewijzigd door bobjuh op 19-03-2003 13:41]

"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
    pi_9230920
    voor de mensen die hem al hebben gezien:
    een vraag, graag zonder al te veel te spoilen.. wordt messiah vergeten?
    of is 't eerst 3 uur met jonge paul en daarna 3 uur met leto II?
    pi_9231116
    Ik heb de eerste serie op DVD, ik neem aan dat deze ook snel zijn weg naar de retailmarkt zal vinden

Al data bekend toevallig?

May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_9231175
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2003 14:14 schreef LordLynx het volgende:
    Ik heb de eerste serie op DVD, ik neem aan dat deze ook snel zijn weg naar de retailmarkt zal vinden

Al data bekend toevallig?

In mei volgens mij
    heb hem al pre ordered
    "A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
      woensdag 19 maart 2003 @ 16:14:43 #21
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_9234455
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2003 14:06 schreef Prophecyjoris het volgende:
    voor de mensen die hem al hebben gezien:
    een vraag, graag zonder al te veel te spoilen.. wordt messiah vergeten?
    of is 't eerst 3 uur met jonge paul en daarna 3 uur met leto II?
    Dune Messiah is het eerste deel, daarna twee aflevering die het verhaal in Children of Dune beslaan.

Een aantal acteurs zijn vervangen, maar de vervangen zijn zeer goed in hun rol, waar ik eerst vreesde dat de verandering me zou hinderen, blijkt nou dat het erg meevalt.

De muziek is beter, het ziet er beter uit in zijn algemeen. Het is een zeer goede opvolger van de oorspronkelijke miniserie. Technisch misschien zelfs beter dan de eerste (door het hogere budget)

I'm hungry!
    pi_9235141
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2003 16:14 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dune Messiah is het eerste deel, daarna twee aflevering die het verhaal in Children of Dune beslaan.

Een aantal acteurs zijn vervangen, maar de vervangen zijn zeer goed in hun rol, waar ik eerst vreesde dat de verandering me zou hinderen, blijkt nou dat het erg meevalt.

De muziek is beter, het ziet er beter uit in zijn algemeen. Het is een zeer goede opvolger van de oorspronkelijke miniserie. Technisch misschien zelfs beter dan de eerste (door het hogere budget)

Heb de muziek ook al ergens gedownload en SVCD rip. is erg goed !

Heb de eerste miniserie niet gezien helaas. Heb hem besteld en kan iedere dag binnenkomen. wacht dus af..

vrijdag 21 maart 2003 @ 12:31:07 #23
    1078 Machiel
    Ookwel Machielovic
    pi_9280632
    Ergens vorig jaar was er ook een miniserie op canal+ die vond ik ook bestwel goed gedaan. Ook die ja zandwormen(sorrie zit er niet echt in qua namen enzo) waar ze op reden. Maargoed dat terzijde klinkt wel interresant hoop dat ze die ook ergens uit gaan zenden. Maargoed eerst de boeken maar een keer lezen maar dat zal wel ff duren nog voor ik daaraan toe ben.
    It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
      zondag 6 april 2003 @ 13:14:20 #24
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_9614661
    is er al iets bekend over de eerste mini-serie wanneer deze op de Nederlandse televisie te zien is, dwz niet op een zender waar apart voor moet worden betaald, dus gewoon op de kabel?
    I'm hungry!
    pi_11082110
    Is de dvd al in nederland te koop? Of weet iemand wanneer toevallig?
    There's a frood who really knows where his towel is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')