Omdat ik t idee heb dat ik daardoor geen 60fps constant hou maar drops naar 50 of 40 zelfs daar zo rond die koers, de kaart moet volgens mij gewoon 60 hele tijd kunnen halen, als de settings laag zijn. Maar nu met 30 fps en met wat aanpassingen heb ik een ps4 achtige instellig en dat loopt best prima.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 15:25 schreef delano.888 het volgende:
Ehm TS waarom denk je dat een hoge cpu load slecht is? Dat is juist goed als je hem zo hoog kan houden, dat betekend dat hij niet oververhit is. Als hij zelf lager gaat draaien omdat hij te warm word, dan moet je gaan kijken hoe het beter kan. Maar als je constant een hoge load hebt moet je juist blij zijn dat je alles uit je CPU haalt wat hij er in heeft zitten! Daar is hij voor bedoeld tenslotte. En als hij het zelf dus te heet krijgt gaat hij vanzelf terug schakelen. Er zitten ontzettend veel beveiligings systemen in/om een cpu dus maak je daar maar geen zorgen om.
Dus eerst was je doel constant 60fps, maar haalde je 40-50, en dat vond je niet tof, maar nu heb je 30, en dat vind je wel tof? Okeeeee...quote:Op zaterdag 7 januari 2017 16:13 schreef dennissch het volgende:
[..]
Omdat ik t idee heb dat ik daardoor geen 60fps constant hou maar drops naar 50 of 40 zelfs daar zo rond die koers, de kaart moet volgens mij gewoon 60 hele tijd kunnen halen, als de settings laag zijn. Maar nu met 30 fps en met wat aanpassingen heb ik een ps4 achtige instellig en dat loopt best prima.
Omdat ik 30 fps eerst lelijk vond, maar nu ik hem via nvidia settings anders heb gezet is het wel speelbaar i.t.t. halve vsync in gta (staan ook veel berichten over op het internet) en 60 fps is leuker of iig hoger dan 30. Maar als je framedrops krijgt en geen constant aantal haalt is het ook niet fijn spelen vind ik.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 16:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus eerst was je doel constant 60fps, maar haalde je 40-50, en dat vond je niet tof, maar nu heb je 30, en dat vind je wel tof? Okeeeee...
Tijd voor een g-sync monitor dusquote:Op zaterdag 7 januari 2017 16:40 schreef dennissch het volgende:
[..]
Omdat ik 30 fps eerst lelijk vond, maar nu ik hem via nvidia settings anders heb gezet is het wel speelbaar i.t.t. halve vsync in gta (staan ook veel berichten over op het internet) en 60 fps is leuker of iig hoger dan 30. Maar als je framedrops krijgt en geen constant aantal haalt is het ook niet fijn spelen vind ik.
Klopt, ik heb dezelfde processor, zelfde load. Niet vol maar wel hoog, een i3-6100 is dan een dikke bottleneck.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:33 schreef Bart het volgende:
Ik draai met een i5 4670k @4.0GHz zelfs 90-95% CPU-load.
1 van de 4 cores is bij mij wel constant full load. De andere zitten op 90%. Maar die ene core is wel mijn bottleneck, mijn GPU zit op 50% loadquote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Klopt, ik heb dezelfde processor, zelfde load. Niet vol maar wel hoog, een i3-6100 is dan een dikke bottleneck.
Apart, je zou toch denken dat ie dat lekker verdeeld over die 4 cores omdat GTA V toch wel goed gebruik kan maken van 4 cores.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:19 schreef Bart het volgende:
[..]
1 van de 4 cores is bij mij wel constant full load. De andere zitten op 90%. Maar die ene core is wel mijn bottleneck, mijn GPU zit op 50% load.
Dat doet ie ook nagenoeg perfect. Maar niet elke thread is exact even zwaar natuurlijk. En er zijn niet een oneindig aantal threads te programmeren in een game. Je hebt altijd een mate van onbalans.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:30 schreef dennissch het volgende:
[..]
Apart, je zou toch denken dat ie dat lekker verdeeld over die 4 cores omdat GTA V toch wel goed gebruik kan maken van 4 cores.
Daarom is single core performance nog steeds het belangrijkste voor gaming. Multithreading in gaming is nog steeds een moeilijk verhaal, er zijn bepaalde onderdelen die over de andere cores verdeeld kunnen worden maar feitelijk is dat een lastenverlichting voor de main thread van de engine die op één van de cores draait.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:19 schreef Bart het volgende:
[..]
1 van de 4 cores is bij mij wel constant full load. De andere zitten op 90%. Maar die ene core is wel mijn bottleneck, mijn GPU zit op 50% load.
Het gaat er niet alleen om dat je alles uit je CPU haalt, maar dat je alles uit al je hardware haalt en de CPU dus snel genoeg moet zijn om de andere hardware aan te sturen. Als je videokaart op je CPU zit te wachten is dat een zeer slechte zaak voor gaming, en een constant 100% draaiende CPU i.c.m. een niet 100% draaiende GPU is daar een sterk teken van, het liefste wil je dat de GPU de bottleneck is tijdens zware game sessies en de rest nog wat over heeft omdat deze ook voor andere dingen gebruikt worden dan puur grafische weergave.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 15:25 schreef delano.888 het volgende:
Ehm TS waarom denk je dat een hoge cpu load slecht is? Dat is juist goed als je hem zo hoog kan houden, dat betekend dat hij niet oververhit is. Als hij zelf lager gaat draaien omdat hij te warm word, dan moet je gaan kijken hoe het beter kan. Maar als je constant een hoge load hebt moet je juist blij zijn dat je alles uit je CPU haalt wat hij er in heeft zitten! Daar is hij voor bedoeld tenslotte. En als hij het zelf dus te heet krijgt gaat hij vanzelf terug schakelen. Er zitten ontzettend veel beveiligings systemen in/om een cpu dus maak je daar maar geen zorgen om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |