abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2017 @ 01:50:25 #176
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168121857
Voor altijd, het is fantastisch!
Fade to Black
pi_168121905
Het maakt mij niet zoveel uit, ik heb al sinds jong een goeie band met alles wat leeft. Dus ik denk dat ik altijd vlees blijf eten, zelfs als ze een goed gesprek met me beginnen. En als ze mij op willen eten -wat uiteindelijk toch wel gebeurt- circle of life en zulks, ook prima.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_168122013
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:14 schreef jogy het volgende:
Stel dat de techniek zo ver is dat je met behulp van een hersenkapje op een dier ermee kan praten en het jou ook kan begrijpen en dan blijkt het de intelligentie te hebben van een 4 jarig kind bijvoorbeeld. Zou je dat diersoort dan nog steeds eten?

Ik besef best dat het nogal hypocriet is dat het wel of niet direct kunnen communiceren met een dier een reden kan zijn om het beest niet te eten terwijl de eventuele kap de intelligentie niet verhoogt maar als ik een 'gesprek' met een kip, koe, varken of welk ander dier kan hebben zou ik die beesten niet meer met een gerust hart kunnen eten :@. Tenzij het blijkt dat een pratende kip echt een verschrikkelijk klotebeest is natuurlijk.

Ik ben een vleeseter en het maakt mij tot op zekere hoogte niet echt uit wat er op mijn bord ligt, mijn arbitraire grens ligt ergens in de buurt van apen denk ik. Ik zou zelfs nog hond of kat kunnen eten als het me aangeboden wordt.

Als ik het zelf moet slachten ligt mijn grens denk ik bij een kip of konijn, eventueel nog een volwassen schaap maar een lammetje al weer niet.

Maar mocht het technisch mogelijk zijn om direct begrijpelijk te communiceren met een dier dan denk ik dat ik maar een keer moet gaan testen hoe een Tofuburger smaakt, of wachten op acceptabel kweekvlees ;(.
Tot ik zelf gegeten word ;)

Je kunt misschien niet direct communiceren met dieren en of verwachten dat ze net als menselijke zoogdieren ineens in de stres schieten en zich druk gaan maken over de toekomst, het maakt hen echter niet zielloos of tot een voorwerp.
Dieren zijn heel goed aangepast aan hun leefgebied in tegenstelling tot de mens die zijn wereld schept en zijn leefomgeving aanpast aan zijn noden.
Misschien zijn we van oorsprong wel niet van hier, geen werkelijke aardbewoners :)
Hoe dan ook, we zijn wel even als dieren kind van de aarde en of wij nu dieren eten of we zijn het avondmaal van een roofdier? uiteindelijk is er maar een doel die gelijk aan allen is, overleven.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_168123945
Net op Netflix de serie ZOO gezien. Een wereld waar niet het dier maar de mens de prooi wordt.

Vermakelijk amusement. Vooral die scene in een underground restaurant waar mensen stiekem vlees aten van een doorgedraaide en boze koe. :)
pi_168124068
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 02:24 schreef bedachtzaam het volgende:
oorsprong wel niet van hier, geen werkelijke aardbewoners
science is a bitch.

We zijn genetisch héél goed te linken aan de andere dieren hier op aarde, dus ik denk dat we weldegelijk aardbewoners zijn ;).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 januari 2017 @ 10:18:53 #181
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168124153
Ik eet steeds vaker vegetarische producten. Vegaburgers en zo. Zitten zeer lekker tussen, dus waarom zou je dan vlees kiezen...
Maar totale vleesontzegging doe ik niet bij mezelf. Het moet wel leuk blijven. Tenzij is er last van zou krijgen. Dat m'n lichaam het niet goed trekt of zo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168140724
When did you stop beating your wife?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Strikvraag
Of beter
https://nl.wikipedia.org/wiki/Suggestieve_vraag

Een suggestieve vraag,leidende vraag, meervoudige vraag (Latijn: plurium interrogationum, Engels: many questions) of geladen vraag (Engels: loaded question) is een vraag die het antwoord suggereert en daardoor heel misleidend kan zijn. Als dit gesuggereerde antwoord onjuist of onbekend is, is er sprake van een drogreden. Met een suggestieve vraag probeert de vraagsteller de ondervraagde te manipuleren en diegene zijn mening op te dringen; het is eerder een verkapte bewering dan een echte vraag. De bedoeling is om een de ondervraagde (al dan niet op sluwe wijze, voor het geval hij of zij niet goed oplet) te dwingen een of meerdere aannames te bevestigen die niet (per se) waar zijn of die de ondervraagde niet zou bevestigen als deze los zou(den) worden bevraagd. Door de psychologische druk die ze uitoefenen, kunnen suggestieve vragen (onbedoeld) leiden tot valse bekentenissen of valse getuigenissen.

[ Bericht 26% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 14-01-2017 21:37:40 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_168141079
Eh, ja, duh, weetje hoe fucking lekker vlees is, daarbij komt dat vlees de hoeksteen van een gezonde maaltijd is.

Ga jij maar eens boerenkool stamppot zonder vlees maken. Of Andijvieschotel. Gatverdamme man.

Daarnaast worden wijven hormonaal geschift als ze geen vlees vreten... instabiel enzo.

Gaat heen met je degradatie van mijn voedselbronnen, ga eens checken wat vlees voor evolutionaire functie heeft gehad, wil je weer achterlijk worden ofzo.
pi_168146850
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:18 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik eet steeds vaker vegetarische producten. Vegaburgers en zo. Zitten zeer lekker tussen, dus waarom zou je dan vlees kiezen...
Maar totale vleesontzegging doe ik niet bij mezelf. Het moet wel leuk blijven. Tenzij is er last van zou krijgen. Dat m'n lichaam het niet goed trekt of zo.
Alle kleine beetjes helpen. ^O^ En er zijn genoeg vleesloze gerechten die goed smaken.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 15 januari 2017 @ 11:40:09 #185
456432 Kamina
Tenacious!
pi_168154881
Een koe slachten lijkt me best lastig.
1 + 1 = blauw
  zondag 15 januari 2017 @ 13:06:00 #186
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168157280
Gisteren 'Vega-pathé' gehaald bij AH, en heb dat nu op m'n brood gesmeerd. Damn, een partij lekker!! :o Had laatst ook al vegetarische 'boomstammetjes' gehaald van de AH, die waren ook echt heerlijk! Moest toen serieus kijken op de verpakking of het wel écht vegetarisch was want was gewoon bijna niet te onderscheiden van de vleesvariant.

Wat dat betreft gaan die producten volgens mij ook wel serieus vooruit.

Als die alternatieven nou goed worden, waarom zou je die dan niet nemen? Ik krijg daar een veel beter gevoel bij iig.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168158187
en zuivel?
pi_168162106
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:32 schreef Drug het volgende:
en zuivel?
Steeds meer vleesvervangers zijn plantaardig en voor zuivel komen ook steeds meer alternatieven. Wel vaak op basis van soja.
pi_168167417
quote:
12s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Steeds meer vleesvervangers zijn plantaardig en voor zuivel komen ook steeds meer alternatieven. Wel vaak op basis van soja.
ja klopt. bedoelde ook dat de zuivelindustrie niet onderdoet voor de vleesindustrie als het aankomt op dierenleed. ben jij onthouder van vlees en zuivel, als ik zo vrij mag zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 18:08:42 ]
pi_168181110
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:08 schreef Drug het volgende:

[..]

ja klopt. bedoelde ook dat de zuivelindustrie niet onderdoet voor de vleesindustrie als het aankomt op dierenleed. ben jij onthouder van vlees en zuivel, als ik zo vrij mag zijn?
Ik eet geen vlees en probeer zoveel mogelijk zuivel te vermijden.
pi_168183142
quote:
12s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik eet geen vlees en probeer zoveel mogelijk zuivel te vermijden.
kudos daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')