Weg ermee, en sleutel weggooien!quote:DEN HAAG - Een 63-jarige verkrachter van een 14-jarig meisje moet als het aan het Openbaar Ministerie ligt terug de cel in.
Herbert R. trok op 4 oktober 2007 het meisje bij het Drentse Exloo van haar fiets. Hij bedreigde haar met een mes, nam haar mee in zijn auto en verkrachtte haar. Omstanders kregen in de gaten wat er gebeurde omdat het kind hard op de autoruiten bonkte en schreeuwde.
Herbert R. werd nog diezelfde dag gepakt. Hij bleek ook in zijn vaderland Duitsland te zijn veroordeeld voor zedenzaken. Herbert R. werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van 11,5 jaar. Na het uitzitten van twee derde daarvan kwam hij onder voorwaarden vrij. Een van die voorwaarden was dat hij zich onder toezicht van de reclassering zou stellen, maar Herbert R. nam de benen naar Duitsland. Hij zou zijn gevlucht na bedreigingen door ’mensen van Satudarah’. Dat vertelde zijn advocaat woensdag volgens lokale media.
In samenwerking met de Duitse politie werd duidelijk dat de verkrachter was verhuisd naar een stad in de buurt van Bonn.
Duitsland levert geen onderdanen uit. Herbert R. kan wél zijn straf in Duitsland uitzitten.
De rechtbank Noord-Nederland beslist op 18 januari over het verzoek van het OM om de voorwaardelijke vrijlating in zijn geheel te herroepen. Als dat wordt gehonoreerd, dan moet Herbert R. voor ruim 3,5 jaar terug achter de tralies.
Wij wonen in Europa, een continent, een giga-"wetgeving", enzovoorts.quote:Duitsland levert geen onderdanen uit.
Laat maar lekker in Duitsland in de cel rotten. Lang niet zo prettig als hier.quote:Op donderdag 5 januari 2017 01:39 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Wij wonen in Europa, een continent, een giga-"wetgeving", enzovoorts.
Uitleveren!
Prima, maar na for 3,5 jaar.quote:Op donderdag 5 januari 2017 08:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Hoewel ik van persoonlijke mening ben dat deze man van mij wat langer had mogen brommen moeten we helaas de wetgeving respecteren. Als deze man bedreigd werd (wat ik kan begrijpen) vind ik dat verzachtende omstandigheden als hij vlucht (wat ik dus ook kan begrijpen). Eigen rechter spelen is gewoon verkeerd, hoe erg de daad ook is, die man is gestraft geweest en ik hoop dat hij oprecht spijt ervan heeft en het nooit meer zal doen. Maar je moet hem wel een kans geven zich te verbeteren.
Nee dat ben ik met je eens, hij had aangifte moeten doen, maar eerlijk is eerlijk, als jij een paar motormuizen voor je deur hebt staan wat zou jij doen?quote:Op donderdag 5 januari 2017 08:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Prima, maar na for 3,5 jaar.
Hij kan niet verwachten dat als hij op eigen houtje beslist te vluchten, dat hij dan onder dr rest van de straf uit kan komen.
Ik heb het even voor je verbeterd.quote:Op donderdag 5 januari 2017 01:39 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Wij wonen in Europa door Duitsland geannexeerd gebied,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |