Exact. Van die mensen die na 5 jaar samen gaan samenwonen en dan 2 maanden later uit elkaar zijn. Vind ik ook weer zo wat.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dit denk ik ook wel. Samenwonen is altijd anders dan apart wonen en je leert mensen dus op een hele andere manier kennen. Snel samenwonen zegt dus in mijn ogen niets over de kans van slagen van de relatie - als het door het samenwonen kapot loopt, dan was dat ook wel gebeurd als je nog twee jaar langer had gewacht
We zijn dan ook voordat we gingen samenwonen nog 3 weken gaan kamperen met een 2persoonstentje. Als dat goed gaat...quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:29 schreef Robertv het volgende:
[..]
Ok, maar vaak bij elkaar zijn zou ik geen samenwonen noemen. Als de poep de ventilator raakt kun je dan altijd nog terug naar je eigen huis.
Ik heb juist het idee dat hoe ouder het stel is, hoe eerder het ontploft na te gaan samenwonen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:10 schreef Geralt het volgende:
Hier was het na 2 maanden ofzo. Maargoed, we waren allebei de 30 gepasseerd, dus dan weet je wel waar Abraham de mosterd haalt zegmaar.
6 jaar later wonen we nog steeds samen![]()
Denk dat dit op zekere hoogte wel klopt, al weet je op latere leeftijd hopelijk ook beter wat en wie je wil. Wijsheid met de jaren. Dus andere dingen zullen wellicht weer makkelijker zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat hoe ouder het stel is, hoe eerder het ontploft na te gaan samenwonen.
Direct uit het ouderlijk huis of de studentenkamer heb je eigenlijk nog geen 'eigen ding' opgebouwd, geen eigen ritme, gewoontes, rariteiten of tradities. Zo tussen de 30 en 40 toch wel. En dan wordt samenwonen dus meer aan elkaar aanpassen dan wanneer je nog heel piep bent.
Jeetje BE... ben jij alweer zó oud?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij, destijds 29 en 27, gingen na een maand of 2-3 samenwonen, kochten na een maand of 8 een huis en trouwden na 10 maanden (de dag voor we de sleutel kregen).
We leerden elkaar begin December 2004 kennen, op een FOK Meet, en zijn nu nog steeds happily married.
Dit dus, en dat kan mee of tegenvallen. Ik ging ook na iets meer dan een jaar samenwonen en dat bevalt mij heel goed. Had van mij ook al sneller gemogenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Maakt niet uit of je twee maanden of twee jaar bij elkaar bent. Zodra je samen gaat wonen leer je elkaar pas kennen.
Ai! Daar denk ik dan weer niet over na hè.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jeetje BE... ben jij alweer zó oud?
Dat doe ik nu ook al een paar maanden onofficieel met mijn vriendin en dat gaat tot nu toe prima. Jammer genoeg moet ze later deze week weer een tijdje terug om haar visum te vernieuwen...quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso woonden wij het eerste jaar samen op iets van 40m2 Beste test ooit![]()
Ik heb best een lange tijd met een hele goede vriendin samengewoond op een (studenten)kamer van minder dan 18m2 (door omstandigheden kon ik lange tijd niet meer op mijn eigen kamer terecht en toen mocht ik bij haar in komen wonen). Ging eigenlijk verdomd goedquote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso woonden wij het eerste jaar samen op iets van 40m2 Beste test ooit![]()
Vond/vind ik beide ook nogal wat. Zelfs als alles op zich goed voelt, inderdaad. Eerste inmiddels wel verwezenlijkt en het tweede ligt wel ergens in de planning (maar is voor ons beide ook weer geen echte 'must', dus haast hebben we er niet mee)...quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Koophuis en trouwen zou ik dan weer niet zo snel doen, ook al voelt het goed.
Haha, waarom doe je zo defensief? Zou jij in de eerste paar weken dat jullie 'samen waren' al hebben gezegd dat jullie samenwoonden?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Dus nu na anderhalf jaar samenwonen woon ik eigenlijk nog steeds niet samen omdat we haar woning aanhouden. Logisch.
Niet defensief. Ik geef gewoon aan dat hetgeen jij zegt nonsens is.quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:10 schreef Robertv het volgende:
[..]
Haha, waarom doe je zo defensief? Zou jij in de eerste paar weken dat jullie 'samen waren' al hebben gezegd dat jullie samenwoonden?
Ok, nou dat vind ik nonsens.quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet defensief. Ik geef gewoon aan dat hetgeen jij zegt nonsens is.
Om je vraag te beantwoorden : Ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |