abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2017 @ 15:52:34 #26
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_167857761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, dit denk ik ook wel. Samenwonen is altijd anders dan apart wonen en je leert mensen dus op een hele andere manier kennen. Snel samenwonen zegt dus in mijn ogen niets over de kans van slagen van de relatie - als het door het samenwonen kapot loopt, dan was dat ook wel gebeurd als je nog twee jaar langer had gewacht ;)
Exact. Van die mensen die na 5 jaar samen gaan samenwonen en dan 2 maanden later uit elkaar zijn. Vind ik ook weer zo wat.

Op vakantie gaan is ook zo'n mooie test.
Fuck the EBU
  dinsdag 3 januari 2017 @ 16:10:31 #27
76108 bluuf
Powershell fan
pi_167858156
Na ongeveer 2 maanden is mijn vrouw bij mij ingetrokken, maar we waren beide al de 30 gepasseerd (ik was destijds 31, weduwnaar en 2 kleine kinderen, zij was 30 en 1 kind) : het pendelen tussen 2 woningen werkte gewoon niet met 3 kleine kinderen erbij.

Met mijn vorige vrouw (RIP) ben ik na 9 maanden gaan samenwonen ; op zich vrij snel (we waren beide begin 20) : zij moest haar woning uit, ik ging destijds juist het huis uit dus dan is de keuze natuurlijk ook snel gemaakt aangezien het nogal onzinnig was om haar een andere woning te laten zoeken terwijl ik een woning in vlakbij het centrum van Amsterdam had.
pi_167858444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:29 schreef Robertv het volgende:

[..]

Ok, maar vaak bij elkaar zijn zou ik geen samenwonen noemen. Als de poep de ventilator raakt kun je dan altijd nog terug naar je eigen huis.
We zijn dan ook voordat we gingen samenwonen nog 3 weken gaan kamperen met een 2persoonstentje. Als dat goed gaat... :+
pi_167858789
Je leert elkaar toch pas echt goed kennen als je samenwoont. Ik ben zelf ook na iets meer dan een jaar gaan samenwonen, en nu een half jaar later gaat dat nog helemaal prima. Je komt er wat sneller achter of je echt goed bij elkaar past.

Een vriendin van me is ook binnen een jaar gaan samenwonen en dat gaat nog steeds erg goed. Misschien is het enige nadeel dat de spanning iets sneller uit je relatie gaat dan wanneer je langer apart woont, maar daar zijn ook oplossingen voor.
pi_167858867
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:10 schreef Geralt het volgende:
Hier was het na 2 maanden ofzo. Maargoed, we waren allebei de 30 gepasseerd, dus dan weet je wel waar Abraham de mosterd haalt zegmaar.

6 jaar later wonen we nog steeds samen :) O+
Ik heb juist het idee dat hoe ouder het stel is, hoe eerder het ontploft na te gaan samenwonen.

Direct uit het ouderlijk huis of de studentenkamer heb je eigenlijk nog geen 'eigen ding' opgebouwd, geen eigen ritme, gewoontes, rariteiten of tradities. Zo tussen de 30 en 40 toch wel. En dan wordt samenwonen dus meer aan elkaar aanpassen dan wanneer je nog heel piep bent.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 16:45:53 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_167858898
Wij, destijds 29 en 27, gingen na een maand of 2-3 samenwonen, kochten na een maand of 8 een huis en trouwden na 10 maanden (de dag voor we de sleutel kregen).
We leerden elkaar begin December 2004 kennen, op een FOK Meet, en zijn nu nog steeds happily married. :Y
pi_167858911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 16:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat hoe ouder het stel is, hoe eerder het ontploft na te gaan samenwonen.

Direct uit het ouderlijk huis of de studentenkamer heb je eigenlijk nog geen 'eigen ding' opgebouwd, geen eigen ritme, gewoontes, rariteiten of tradities. Zo tussen de 30 en 40 toch wel. En dan wordt samenwonen dus meer aan elkaar aanpassen dan wanneer je nog heel piep bent.
Denk dat dit op zekere hoogte wel klopt, al weet je op latere leeftijd hopelijk ook beter wat en wie je wil. Wijsheid met de jaren. Dus andere dingen zullen wellicht weer makkelijker zijn.
pi_167858948
Koophuis en trouwen zou ik dan weer niet zo snel doen, ook al voelt het goed.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 16:49:03 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_167858993
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 16:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij, destijds 29 en 27, gingen na een maand of 2-3 samenwonen, kochten na een maand of 8 een huis en trouwden na 10 maanden (de dag voor we de sleutel kregen).
We leerden elkaar begin December 2004 kennen, op een FOK Meet, en zijn nu nog steeds happily married. :Y
Jeetje BE... ben jij alweer zó oud?
disclaimer
  dinsdag 3 januari 2017 @ 16:55:12 #35
365231 Fera
Fire & Blood
pi_167859126
De enige keer dat ik samen heb gewoond was dat al voordat we een relatie kregen. We waren wel exen, dus we kenden elkaar al langere tijd. Maar het was in eerste instantie bedoeld als iets tijdelijks. Dat duurde twee jaar en toen was de relatie over.

Nu al bijna drie jaar met mijn huidige vriend en we wonen nog steeds op 120 km afstand van elkaar. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_167859685
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Maakt niet uit of je twee maanden of twee jaar bij elkaar bent. Zodra je samen gaat wonen leer je elkaar pas kennen.
Dit dus, en dat kan mee of tegenvallen. Ik ging ook na iets meer dan een jaar samenwonen en dat bevalt mij heel goed. Had van mij ook al sneller gemogen O+ Maar de een is sneller dan de ander, dat is heel persoonlijk.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_167859780
Een jaar lijkt me meer dan prima toch?

Er zijn maar weinig mensen gelukkig die zo gecompliceerd in elkaar zitten dat je na een jaar intensieve omgang met elkaar nog allerlei rare dingen om te hoek komen zetten.

Ben zelf 27 en merk dat vooral vrouwen van rond mijn leeftijd het liefste na een maand al samen gaan wonen :P
  dinsdag 3 januari 2017 @ 17:52:54 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_167860228
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 16:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jeetje BE... ben jij alweer zó oud?
Ai! Daar denk ik dan weer niet over na hè. -O-
pi_167862179
Na anderhalf jaar relatie ben ik met mijn vriend gaan samenwonen, en nu bijna twee jaar later wonen we nog steeds met plezier samen en hebben we het erg gezellig. Voordat we ''officieel'' gingen samenwonen was hij al bijna iedere dag bij mij thuis :)
  dinsdag 3 januari 2017 @ 21:01:02 #40
416931 yats
(non) Average Joe
pi_167865124
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso woonden wij het eerste jaar samen op iets van 40m2 Beste test ooit _O- :D
Dat doe ik nu ook al een paar maanden onofficieel met mijn vriendin en dat gaat tot nu toe prima. Jammer genoeg moet ze later deze week weer een tijdje terug om haar visum te vernieuwen...

Oh, en mijn ervaring, met mijn ex woonde ik na iets minder dan een jaar samen en zijn we 7 jaar bij elkaar gebleven. Jammer genoeg ging ze toen vreemd en heb ik haar de deur gewezen maar achteraf is het beter zo.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_167868409
Nah, zeer snel al bij hem ingetrokken (niet uit eigen initiatief, vond het maar snel gaan allemaal) en inmiddels vijf jaar en een gezin verder.

Hier ging dat goed dus, maar het is aanvoelen en een inschatting maken. Sowieso alleen doen als je echt een toekomst kunt zien in die persoon, anders lijkt het uit elkaar gaan me nogal een gedoe.

Sowieso niet snel een relatie aangaan lijkt me verstandig.
pi_167869159
Na 9 maanden samen een huis gekocht, jaartje later had ik een huis voor mezelf. :+
pi_167869163
Wij woonden min of meer al samen nog voordat wij elkaar überhaupt leuk vonden, maar dat was een situatie waar ik normaliter nooit voor zou hebben gekozen. Dat is uiteindelijk goed gekomen, maar het heeft zeker wel wat tijd en energie gekost om onze eigen en gezamenlijke weg in dat -sneller dan snelle- samenwonen te kunnen vinden (en nog steeds is dat soms best een beetje lastig, hoe dol we ook op elkaar zijn).

Uit elkaar gaan is best een gedoe als je éénmaal samenwoont, dus in mijn ogen kan je beter vrij zeker van je zaak/partner zijn alvorens die stap te nemen (al geldt dat in wezen ook al voor de stap om überhaupt een relatie met iemand te beginnen). Toch denk ik dat het voor het succes van de relatie uiteindelijk niet zo veel uitmaakt of er wel of niet veel tijd overheen gaat. Wat uitmaakt is of je een 'match' bent of niet, of je voor elkaar wilt (blijven) gaan of niet en dat is iets waar je juist pas echt in volle glorie achter kunt/gaat komen zódra je gaat samenwonen...
Tails tell tales
pi_167869412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso woonden wij het eerste jaar samen op iets van 40m2 Beste test ooit _O- :D
Ik heb best een lange tijd met een hele goede vriendin samengewoond op een (studenten)kamer van minder dan 18m2 (door omstandigheden kon ik lange tijd niet meer op mijn eigen kamer terecht en toen mocht ik bij haar in komen wonen). Ging eigenlijk verdomd goed :o (in die tijd werd er nog wel in de weekenden geregeld naar ouders gegaan, dat scheelde dan wel).

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 16:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Koophuis en trouwen zou ik dan weer niet zo snel doen, ook al voelt het goed.
Vond/vind ik beide ook nogal wat. Zelfs als alles op zich goed voelt, inderdaad. Eerste inmiddels wel verwezenlijkt en het tweede ligt wel ergens in de planning (maar is voor ons beide ook weer geen echte 'must', dus haast hebben we er niet mee)...

[ Bericht 12% gewijzigd door Forbry op 03-01-2017 23:59:06 ]
Tails tell tales
pi_167872449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Oke. Dus nu na anderhalf jaar samenwonen woon ik eigenlijk nog steeds niet samen omdat we haar woning aanhouden. Logisch.
Haha, waarom doe je zo defensief? Zou jij in de eerste paar weken dat jullie 'samen waren' al hebben gezegd dat jullie samenwoonden?
  woensdag 4 januari 2017 @ 09:34:19 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167872754
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:10 schreef Robertv het volgende:

[..]

Haha, waarom doe je zo defensief? Zou jij in de eerste paar weken dat jullie 'samen waren' al hebben gezegd dat jullie samenwoonden?
Niet defensief. Ik geef gewoon aan dat hetgeen jij zegt nonsens is.

Om je vraag te beantwoorden : Ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 09:35:40 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167872784
Ik ben na 9 maanden gaan samenwonen met mijn vriendin. Inmiddels iets meer dan 2,5 jaar samen en dit jaar gaan we trouwen. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167872855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet defensief. Ik geef gewoon aan dat hetgeen jij zegt nonsens is.

Om je vraag te beantwoorden : Ja.
Ok, nou dat vind ik nonsens. :9
pi_167872988
Wat jij er van vindt boeit natuurlijk geen flikker, maar dat weet je zelf ook wel.
Ja doei.
  woensdag 4 januari 2017 @ 09:55:19 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167873099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:40 schreef Robertv het volgende:

[..]

Ok, nou dat vind ik nonsens. :9
14.gif
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')