abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167853597
Hoi!

Gelukkig nieuwjaar gewenst!

Ik ben benieuwd naar mensen die zijn gaan samenwonen met elkaar na een jaartje in een relatie te hebben gezeten. Hoe is dat verlopen? Was het te snel? Of ging het juist prima? Ik vraag me af of je elkaar wel goed kent na een jaar, of dat je dan nog in een soort van romantische flow zit en je elkaar later pas echt leert kennen.

Ben dus op zoek naar ervaringen: na hoeveel tijd ging jij samenwonen met je partner en hoe beviel dat? Raad je samenwonen na een jaartje aan of is het verstandig om ff te wachten?

Groet!
pi_167853683
Yep, twee keer, en twee keer was het redelijk vlot uit. (een keertje na ongeveer een jaar samenwonen, een keertje na nog geen jaar samenwonen :') )
In beide gevallen had het niet te maken met het snelle samenwonen volgens mij, maar gewoon dat de relatie al niet helemaal top was om mee te beginnen. Het escaleert in zo'n geval wel makkelijker als je gaat samenwonen.
pi_167853705
Daar is volgens mij geen peil op te trekken. Hoe lang je ook samen bent je leert elkaar beter of anders kennen als je daadwerkelijk samen woont. Mijn broer trok na een maand in bij zijn vriendin en zijn nu 15 jaar samen.
ijs_beer fan!
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:00:37 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_167853759
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 12:55 schreef Status het volgende:
Hoi!

Gelukkig nieuwjaar gewenst!

Ik ben benieuwd naar mensen die zijn gaan samenwonen met elkaar na een jaartje in een relatie te hebben gezeten. Hoe is dat verlopen? Was het te snel? Of ging het juist prima? Ik vraag me af of je elkaar wel goed kent na een jaar, of dat je dan nog in een soort van romantische flow zit en je elkaar later pas echt leert kennen.

Ben dus op zoek naar ervaringen: na hoeveel tijd ging jij samenwonen met je partner en hoe beviel dat? Raad je samenwonen na een jaartje aan of is het verstandig om ff te wachten?

Groet!
Dat is maar net hoe je nu in je relatie staat. Hoe het voor jou voelt.
Mijn vriend is na iets meer dan een maand bij me ingetrokken. De meesten zullen dat snel vinden, ik vond dat destijds ook. Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad.

Het is maar net of dat goed voelt. Als het snel voelt, dan is het misschien ook te snel :)
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:04:06 #5
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_167853851
Kenden elkaar al een paar jaar en toen na een bijna 2 jaar relatie gaan samenwonen.

Heb ook een vriend die net een halfjaar een vriendin heeft en net samenwoont en nu een koophuis samen gaan kopen. Als je er maar klaar voor bent.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_167853869
Na een half jaar woonde hij praktisch gezien bij mij, en ging nog maar ééns in de week een nacht naar huis omdat hij de ochtend erna vroeg daar in de buurt moest zijn. Na een jaar officieel samen gaan wonen, en gaf hij zijn kamer op. Inmiddels 10 jaar samen, 6.5 jaar getrouwd.

Maar da's mijn ervaring. Het liep vanzelf zo zo, ging eigenlijk zonder echt overleg ("ja, beetje zonde van die huur zo hè, als je er nooit bent...?" Ja.. zal ik 'm maar opzeggen? "ja, is goed!") en het was goed.

Als het goed voelt en nagenoeg vanzelf gaat en je het beide een leuk idee lijkt: doen. Anders niet, lijkt me.
Ja doei.
pi_167853884
Mijn vriend is na de tweede date niet meer weggegaan :+ we wonen nu bijna anderhalf jaar samen. Afgelopen december heeft hij z'n woning verkocht.

Vorige relatie ging ik na drie jaar samenwonen, dat was na 8 mnd uit. Maar dat was voor het samenwonen idd al een prutrelatie.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_167853981
Volgens mij is hier echt geen pijl op te trekken. Het gaat om de relatie, verwachtingen en kunde om er samen iets van te maken. Dat kan heel snel in orde zijn, maar ook zonder dat een van beide er erg in heeft na jaren nog steeds niet in orde zijn. Gevoelskwestie, als het niet lukt heeft het waarschijnlijk niet eens aan het snelle samenwonen gelegen.

Fijn nieuwjaar!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2017 13:10:08 ]
pi_167854028
Hier was het na 2 maanden ofzo. Maargoed, we waren allebei de 30 gepasseerd, dus dan weet je wel waar Abraham de mosterd haalt zegmaar.

6 jaar later wonen we nog steeds samen :) O+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167854135
Met mijn man woonde ik na 4 maand al samen, ging heel goed tot hij helaas overleed. Met mijn vriend hebben we beiden een eigen huis, gaat ook goed.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:16:30 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167854231
Samenwonend sinds de eerste date. :') Inmiddels een kleine twee jaar geleden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:18:31 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_167854280
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:16 schreef Dven het volgende:
Ben er nog steeds heel blij mee en nog niet zat van O+
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_167854555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:16 schreef Dven het volgende:
Hoe dan?
pi_167854573
Ik ook al 2 keer nu... no prob
Lambo of Rekt
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:31:54 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_167854586
Maakt niet uit of je twee maanden of twee jaar bij elkaar bent. Zodra je samen gaat wonen leer je elkaar pas kennen.
And so is the past
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:42:36 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_167854802
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Maakt niet uit of je twee maanden of twee jaar bij elkaar bent. Zodra je samen gaat wonen leer je elkaar pas kennen.
Ja, dit denk ik ook wel. Samenwonen is altijd anders dan apart wonen en je leert mensen dus op een hele andere manier kennen. Snel samenwonen zegt dus in mijn ogen niets over de kans van slagen van de relatie - als het door het samenwonen kapot loopt, dan was dat ook wel gebeurd als je nog twee jaar langer had gewacht ;)
disclaimer
pi_167854921
Sowieso woonden wij het eerste jaar samen op iets van 40m2 Beste test ooit _O- :D
Ja doei.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:49:36 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167854939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:18 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ben er nog steeds heel blij mee en nog niet zat van O+
:D:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:52:30 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167855008
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:30 schreef Robertv het volgende:

[..]

Hoe dan?
Vanaf de eerste date onafgescheiden bij elkaar geweest he.
pi_167855411
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:30 schreef Robertv het volgende:

[..]

Hoe dan?
Hoe niet?

Ok, niet vanaf date 1. Na een week of 6 was hij doordeweeks altijd bij mij, ik in het weekend bij hem. Na 7 maanden gingen we in zijn flat wonen, 2 maanden later leverde ik de sleutels van mijn flatje in. Toen zijn flat verkocht en O+ ons O+ huis gekocht.

'Doe wat goed voelt, maak belangrijke keuzes ook met je hoofd en bespreek met elkaar ' heeft bij ons gewoon heel goed gewerkt. Ik kan mij geen leven zonder hem meer voorstellen, terwijl ik bijna 10 jaar alleen gewoond heb.
pi_167855499
Hier heel snel, terwijl ik altijd riep dat ik dat noooooit zou doen. :')
Hij woonde aan de andere kant van 't land en kwam hier al regelmatig een paar weken slapen in m'n studentenkamer. Daarna kans om samen te wonen en aangekomen. Nu wonen we bijna drie jaar samen en gaat perfect, nooit gezeik gehad. Voelt goed. Met m'n ex wilde ik na vier jaar nog niet samenwonen
pi_167855604
Iets langer dan een jaar, wonen nog steeds samen + kind ondertussen.

Denk dat je net zoveel verhalen zal horen dat het mis ging als dat het goed ging.
pi_167857272
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 14:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe niet?

Ok, niet vanaf date 1. Na een week of 6 was hij doordeweeks altijd bij mij, ik in het weekend bij hem. Na 7 maanden gingen we in zijn flat wonen, 2 maanden later leverde ik de sleutels van mijn flatje in. Toen zijn flat verkocht en O+ ons O+ huis gekocht.

'Doe wat goed voelt, maak belangrijke keuzes ook met je hoofd en bespreek met elkaar ' heeft bij ons gewoon heel goed gewerkt. Ik kan mij geen leven zonder hem meer voorstellen, terwijl ik bijna 10 jaar alleen gewoond heb.
Ok, maar vaak bij elkaar zijn zou ik geen samenwonen noemen. Als de poep de ventilator raakt kun je dan altijd nog terug naar je eigen huis.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 15:38:53 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167857461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:29 schreef Robertv het volgende:

[..]

Ok, maar vaak bij elkaar zijn zou ik geen samenwonen noemen. Als de poep de ventilator raakt kun je dan altijd nog terug naar je eigen huis.
Oke. Dus nu na anderhalf jaar samenwonen woon ik eigenlijk nog steeds niet samen omdat we haar woning aanhouden. Logisch.
pi_167857477
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 12:55 schreef Status het volgende:

Ben dus op zoek naar ervaringen: na hoeveel tijd ging jij samenwonen met je partner
Ik betwijfel of mijn partner ervaringen met jou wil hebben of dat ji veel hebt aan mijn ervaringen met haar.

Wat er in je eigen situatie met je relatie zal gebeuren ligt enkel aan jezelf en aan je partner en is enkel door jullie beinvloedbaar en heeft ook niks te maken met wat hoe iemand anders zijn/haar relatie is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')