quote:Op maandag 2 januari 2017 18:11 schreef Coritchando het volgende:
Er is geen verschil tussen een laptop en een notebook.
Bedoel je niet een netbook?
Een laptop is een computer die je op schoot kunt gebruiken (hence the name)quote:Op maandag 2 januari 2017 18:42 schreef Fer het volgende:
Laptop = draagbare computer
[ afbeelding ]
Notebook = compacte computer, die in je tas pastte.
[ afbeelding ]
een notebook net zo goedquote:Op maandag 2 januari 2017 23:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een laptop is een computer die je op schoot kunt gebruiken (hence the name)
Dat was in 1981.quote:Op maandag 2 januari 2017 18:42 schreef Fer het volgende:
Laptop = draagbare computer
[ afbeelding ]
Notebook = compacte computer, die in je tas pastte.
[ afbeelding ]
Das niet 81 in 84 woog de ibm laptop 20kgquote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:36 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat was in 1981.
Tegenwoordig is er geen verschil meer, al jaren niet meer.
Ik zit al jaren in de business en kan je vertellen dat er niet zo'n scheiding is. Het is meer dat wij in Europa laptop zeggen en de US notebook.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:45 schreef T42 het volgende:
[..]
Das niet 81 in 84 woog de ibm laptop 20kg
Die ibm die fer deelt komt uit 87. Ik gebruik,de p70 namelijk nog wekelijks
Notebook is doorgaans 15inch en laptop groter. Tegen woordig. Ook heeft een laptop drives als dvd enz.
Raar dat mijn nieuwe dec 2016 toch serieel parallel en een blueray heeftquote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:46 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik zit al jaren in de business en kan je vertellen dat er niet zo'n scheiding is. Het is meer dat wij in Europa laptop zeggen en de US notebook.
Een notebook heeft net als de laptop geen drives meer tegenwoordig. Een paar USB poorten en dat is het.
Ik weet bijna zeker dat mijn museum groter is, en dagelijks aangevuld wordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:50 schreef T42 het volgende:
[..]
Raar dat mijn nieuwe dec 2016 toch serieel parallel en een blueray heeft
Btw ik heb museum in computers
ow moet ik eens bij jou kijkenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:31 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat mijn museum groter is, en dagelijks aangevuld wordt.
Je kan ze heus nog kopen, maar mainstream heeft de laptop of notebook geen DVD, Bluray, seriele of parallele poorten meer.
Waarom zou je ook nog, alles is te streamen en USB sticks heeft iedereen ook al een keukenla vol van.
tis ook slecht voor je zaadquote:Op woensdag 4 januari 2017 16:52 schreef bluuf het volgende:
Vroeger (zo'n 15 jaar terug) werkte ik bij Dell, zij vertelde mij dat zij al hun "laptops" destijds hadden gewijzigd naar "notebook" ivm rechtszaken : op een gegeven moment (met de komst van de Pentiums) werden die krengen vrij heet. Een laptop suggereert dat je deze op je schoot kunt gebruiken, echter kregen mensen letterlijk brandwonden (daarom stond er in de handleiding ook een grote waarschuwing dat je het apparaat niet op je schoot moest gebruiken). Aangezien men in de USA beloond wordt voor domheid ("stond niet in de handleiding dus kan ik niet zelf bedenken dat als het heet is en pijn doet ik het van mijn schoot moet halen" niveau) hebben zij dit doorgevoerd bij hun producten.
Of dit echt de reden is hiervoor weet ik niet, echter klonk het wel zeer plausibel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |