abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8111535
quote:
Op zondag 26 januari 2003 01:33 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

ik ben niet tegen de AEL(edit: eigenlijk wel een beetje, naja eigenlijk gewoon wel), ik ben tegen hem.
Iemand die het goedvindt dat palestijnen joodse burgers (dus vrouwen mannen kinderen en wat dan ook, en zoals die laatste aanslag in TA ook immigranten) opblazen is in mij opzicht niet echt een democraat snappie?

Voor zover wat ik heb gehoord vindt hij het niet goed, maar heeft hij er begrip voor. En dat heb ik ook. Het is een daad van verzet, zowat de enige daad die nog mogelijk is. Bekijk het ook eens vanuit het standpunt van de Palestijnen, die Israeliers zijn ook geen lieverdjes, en die zijn ook niet altijd even netjes en rechtvaardig, om het maar zacht uit te drukken.
quote:
en perfect nederlands en goed geintergreerd, sorry hoor, maar veel vrienden van mij kunnen veel beter nederlands en veel beter geintergreerd.
misshine moet je eens verder kijken dan het feit dat ie nederlands kan en dat ie een afdeling van z'n groepie wil starten hier...

Leer jij nou eerst zelf maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven, voordat je anderen gaat beschuldigen van slecht Nederlands, sukkel.
Bovendien zou je je misschien eens kunnen verdiepen in het waarom van de opkomst van een partij als de AEL, in plaats van alleen maar te spreken vanuit onberedeneerde angstgevoelens. Het is makkelijk de wereld alleen te bekijken vanuit je eigen denkraampje, maar er zijn meer denkramen en standpunten en achtergronden dan alleen de jouwe, weet je. En die andere achtergronden maken ook deel uit van deze samenleving, of je dat nou leuk vindt of niet.

Unox, the worst operating system.
pi_8111625
quote:
Op zondag 26 januari 2003 01:51 schreef golfer het volgende:

En je hebt geen moeite met hun racistische statuten die het verbiedt om blanken (dus niet alleen niet-moslims) lid te laten worden?

Jawel, dat heb ik wel. Ik dacht dat het alleen om niet-moslims ging. Ik vraag me af op welke grond ze dit doen want dat lijkt me redelijk ongrondwettelijk. En bovendien raar: marokkanen en bijv libanezen zijn toch ook redelijk blank? En Jahja zelf ook! Tenminste, als ik hem vergelijk met een neger uit Nigeria (om maar wat te noemen) zie ik wel erg veel verschil! Veel meer verschil dan met een Nederlander met donker haar!

Maar een feit blijft: dan is de SGP net zo ongrondwettelijk als de AEL.

pi_8111674
quote:
Op zondag 26 januari 2003 01:59 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Maar een feit blijft: dan is de SGP net zo ongrondwettelijk als de AEL.

In principe wel, echter, vrouwen mogen wel degelijk lid zijn van de SGP ze mogen alleen geen bestuursfunctie bekleden. Dat is dus wat anders dan bij voorbaat al geen lid mogen worden om niet ter zake doende eigenschappen. En volgens de wet mag via godsdienst gediscrimineerd worden.Daarom ontspringt de SGP steeds de dans, hoe krom dan ook.
  zondag 26 januari 2003 @ 02:09:06 #179
43802 Angelo_
Ani Yachol
pi_8111793
quote:
Op zondag 26 januari 2003 01:54 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Voor zover wat ik heb gehoord vindt hij het niet goed, maar heeft hij er begrip voor. En dat heb ik ook. Het is een daad van verzet, zowat de enige daad die nog mogelijk is. Bekijk het ook eens vanuit het standpunt van de Palestijnen, die Israeliers zijn ook geen lieverdjes, en die zijn ook niet altijd even netjes en rechtvaardig, om het maar zacht uit te drukken.
[..]

Leer jij nou eerst zelf maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven, voordat je anderen gaat beschuldigen van slecht Nederlands, sukkel.
Bovendien zou je je misschien eens kunnen verdiepen in het waarom van de opkomst van een partij als de AEL, in plaats van alleen maar te spreken vanuit onberedeneerde angstgevoelens. Het is makkelijk de wereld alleen te bekijken vanuit je eigen denkraampje, maar er zijn meer denkramen en standpunten en achtergronden dan alleen de jouwe, weet je. En die andere achtergronden maken ook deel uit van deze samenleving, of je dat nou leuk vindt of niet.

schrijven ken ik wel, ben hier nou eenmaal opgegroeid he eikel, maar een typecursus zo misschien niet slecht zijn.
en ik vind het prima dat er een partij voor arabieren in nederland komt, totaal geen probleem mee, mag toch?
en angstgevoelens? ik ben niet bang voor de AEL hoor, met een keppetje door a'dam lopen, daar ben ik bang voor.

en mijn eigen denkraampje? come on zeg, als ik alles zo zag (door 1 raampje) zou ik totaal geen arabische vrienden hebben + geen leven hebben, dus kom met een andere manier om me af te zeiken.

en misschien zou jij het es uit een raampje van een jood/israeli moeten zien, een terrorist, uit libanon, die hier een politieke partij wil op starten.
that aint just right..

Li zeh lo yekre
pi_8111857
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:03 schreef gelly het volgende:

[..]

In principe wel, echter, vrouwen mogen wel degelijk lid zijn van de SGP ze mogen alleen geen bestuursfunctie bekleden. Dat is dus wat anders dan bij voorbaat al geen lid mogen worden om niet ter zake doende eigenschappen. En volgens de wet mag via godsdienst gediscrimineerd worden.Daarom ontspringt de SGP steeds de dans, hoe krom dan ook.

Dan begrijp ik de ophef over de AEL niet.

Vrouwen mogen in de SGP niet alleen geen bestuursfunctie bekleden, ze hebben ook nog eens niks te zeggen. Wat is het verschil met niet lid mogen worden maar alleen sympathisant?

pi_8111875
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:09 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

en misschien zou jij het es uit een raampje van een jood/israeli moeten zien, een terrorist, uit libanon, die hier een politieke partij wil op starten.
that aint just right..

In jouw ogen is het een terrorist, in een ander z'n ogen een vrijheidsstrijder. Zover ik heb begrepen zat hij bij de hezbollah ten tijde van oorlog, dus niet tijdens de terroristische akties na de oorlog.
pi_8111885
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:13 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dan begrijp ik de ophef over de AEL niet.

Vrouwen mogen in de SGP niet alleen geen bestuursfunctie bekleden, ze hebben ook nog eens niks te zeggen. Wat is het verschil met niet lid mogen worden maar alleen sympathisant?

De mazen van de wet he.
pi_8111919
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:09 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

schrijven ken ik wel, ben hier nou eenmaal opgegroeid he eikel, maar een typecursus zo misschien niet slecht zijn.

Doe er dan meteen een grammatica- en spelcursus bij.
quote:
en ik vind het prima dat er een partij voor arabieren in nederland komt, totaal geen probleem mee, mag toch?
en angstgevoelens? ik ben niet bang voor de AEL hoor, met een keppetje door a'dam lopen, daar ben ik bang voor.
Dus toch angstgevoelens.
quote:
en mijn eigen denkraampje? come on zeg, als ik alles zo zag (door 1 raampje) zou ik totaal geen arabische vrienden hebben + geen leven hebben, dus kom met een andere manier om me af te zeiken.
Als jij het vermogen had om door het denkraampje van moslims de wereld te zien, dan was je niet zo tegen de AEL geweest.
quote:
that aint just right..
Waarom is Jahjah een terrorist?
En Joden zijn toch ook vrij om hier een partij op te richten?
pi_8111960
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:15 schreef gelly het volgende:

[..]

De mazen van de wet he.

Ik noem het gewoon hypocriet met 2 maten meten.
pi_8111983
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:22 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik noem het gewoon hypocriet met 2 maten meten.

Dat is het ook, maar zolang rechters geloof boven een ander grondwettelijk recht stellen hou je deze discussie.

Ik zie trouwens vooralsnog geen reden om de AEL te verbieden, zoiets doe je niet op voorhand. Laten we eerst maar kijken waar ze in Nederland mee komen.

zondag 26 januari 2003 @ 02:24:32 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8111985
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:18 schreef Schorpioen het volgende:

Ja hoor, maar geen partij die het statutair verbiedt niet-joden of dragers van minder grote neuzen lid te worden van die partij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 januari 2003 @ 02:28:58 #187
43802 Angelo_
Ani Yachol
pi_8112027
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:18 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Doe er dan meteen een grammatica- en spelcursus bij.
[..]

Dus toch angstgevoelens.
[..]

Als jij het vermogen had om door het denkraampje van moslims de wereld te zien, dan was je niet zo tegen de AEL geweest.
[..]

Waarom is Jahjah een terrorist?

1 zeg je dat tegen iedere buitenlander?
2 probeer jij het es uit als je zo grote mond hebt
3 IK BEN GEEN MOSLIM!!, snap je het nou? waarom zou ik nou tegen prostitutie en voor beperkt drankverkoop moeten zijn? Plus dat ik helemaal geen problemen met moslims heb, hun geloof is wel ok, en ja, ik heb zelfs een stuk uit al qu'ran gelezen, maar daar staan hele andere dingen in waar moslims zich nu mee bezig houden(en wat ze zeggen)
en 4, what the fuck hebben joden ermee te maken? leg het eens uit
Li zeh lo yekre
pi_8112041
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:28 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

2 probeer jij het es uit als je zo grote mond hebt
3 IK BEN GEEN MOSLIM!!, snap je het nou? waarom zou ik nou tegen prostitutie en voor beperkt drankverkoop moeten zijn? Plus dat ik helemaal geen problemen met moslims heb, hun geloof is wel ok, en ja, ik heb zelfs een stuk uit al qu'ran gelezen, maar daar staan hele andere dingen in waar moslims zich nu mee bezig houden(en wat ze zeggen)

Kunnen jullie misschien een beetje aardiger tegen elkaar doen ?
pi_8112166
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:28 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

Nee, alleen tegen Nederlanders waarvan verwacht mag worden dat ze enigszins fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken en schrijven.
quote:
3 IK BEN GEEN MOSLIM!!, snap je het nou? waarom zou ik nou tegen prostitutie en voor beperkt drankverkoop moeten zijn?
Da's prima.
Ik ben ook geen moslim, noch tegen prostitutie en drankverkoop. Maar ik ben ook tegen illegaal houden van drugs, en om het drugsbeleid te veranderen zet ik me ook actief in. Waarom zouden moslims (die een steeds grotere groep in onze maatschappij vormen) niet tegen prostitutie en drankverkoop mogen zijn? Mogen zij hun ideeen en overtuigingen niet uitdragen? Moeten zij hun mond maar houden en stilzwijgend assimileren in de "Nederlandse cultuur"?
quote:
Jij begon erover met je keppeltje...
En kijk eens in Israel. Hebben daar de Joden niks mee te maken?
  zondag 26 januari 2003 @ 02:52:59 #190
43802 Angelo_
Ani Yachol
pi_8112267
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:42 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Nee, alleen tegen Nederlanders waarvan verwacht mag worden dat ze enigszins fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken en schrijven.
[..]

Da's prima.
Ik ben ook geen moslim, noch tegen prostitutie en drankverkoop. Maar ik ben ook tegen illegaal houden van drugs, en om het drugsbeleid te veranderen zet ik me ook actief in. Waarom zouden moslims (die een steeds grotere groep in onze maatschappij vormen) niet tegen prostitutie en drankverkoop mogen zijn? Mogen zij hun ideeen en overtuigingen niet uitdragen? Moeten zij hun mond maar houden en stilzwijgend assimileren in de "Nederlandse cultuur"?
[..]

Jij begon erover met je keppeltje...
En kijk eens in Israel. Hebben daar de Joden niks mee te maken?

1 ben geen nederlander.. maar was voor de rest een perfect argument hoor..

2 waar heb ik gezegd dat een moslim voor prostitutie moet zijn en voor alcohol? En natuurlijk mogen ze wat zeggen, recht op vrijheid van meningsuiting he? waarom zou ik dat niet kennen? want je gaat er wel vanuit..

3 Jij begon over angstgevoelens, dus ik begon over het keppeltje.
en zeg jij dat tegen iedere jood, in welk land dan ook, dat het zijn schuld is?

Li zeh lo yekre
pi_8112311
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:52 schreef Angelo_ het volgende:

2 waar heb ik gezegd dat een moslim voor prostitutie moet zijn en voor alcohol? En natuurlijk mogen ze wat zeggen, recht op vrijheid van meningsuiting he? waarom zou ik dat niet kennen? want je gaat er wel vanuit..

Waarom mogen ze dan geen politieke partij beginnen?
quote:
3 Jij begon over angstgevoelens, dus ik begon over het keppeltje.
en zeg jij dat tegen iedere jood, in welk land dan ook, dat het zijn schuld is?
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Verdraai iemand anders' woorden, vriend.
pi_8112376
Ibou en Abou,whatever, jahjah zegt wel zinnige dingen en daar moet je voor oppassen tegen woordig om dat te zeggen, de enige optie is een keuze maken en wel onmiddelijk.
pi_8112428
quote:
Op zondag 26 januari 2003 03:06 schreef fatima het volgende:
Ibou en Abou,whatever, jahjah zegt wel zinnige dingen en daar moet je voor oppassen tegen woordig om dat te zeggen, de enige optie is een keuze maken en wel onmiddelijk.
Ja, als je niet met me bent ben je tegen me en dan kun je de tering krijgen!

Leve de polarisatie!

zondag 26 januari 2003 @ 03:19:19 #194
43802 Angelo_
Ani Yachol
pi_8112453
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:57 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Waarom mogen ze dan geen politieke partij beginnen?
[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Verdraai iemand anders' woorden, vriend.

1 een arabische partij is prima, maar hadden ze iets eerder mee moeten komen, ze moeten nu weer 4 jaar wachten. maar ik zie niks in een land geregeerd door de AEL dat bijv een beperkte alcohol verkoop wil, maar zover zal dat wel niet komen

2 scroll es naarboven.. "vriend"

Li zeh lo yekre
pi_8112467
quote:
Op zondag 26 januari 2003 03:14 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja, als je niet met me bent ben je tegen me en dan kun je de tering krijgen!

Leve de polarisatie!

U doet precies hetzelfde als de rest, wees eens orgineel,net als ik,its me fatima , niet zo schreeuwen,dat doen de tulpen wel voor u.
  zondag 26 januari 2003 @ 03:22:08 #196
43802 Angelo_
Ani Yachol
pi_8112475
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:15 schreef gelly het volgende:

[..]

In jouw ogen is het een terrorist, in een ander z'n ogen een vrijheidsstrijder. Zover ik heb begrepen zat hij bij de hezbollah ten tijde van oorlog, dus niet tijdens de terroristische akties na de oorlog.

ojah, vergeten, de hezbollaah was in de oorlogs tijd een clowns vereeniging, my bad...
Li zeh lo yekre
pi_8112550
quote:
Op zondag 26 januari 2003 03:22 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

ojah, vergeten, de hezbollaah was in de oorlogs tijd een clowns vereeniging, my bad...

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8112697
quote:
Op zondag 26 januari 2003 03:31 schreef Berserker het volgende:

[..]

Lullo.
pi_8112767
quote:
Op zondag 26 januari 2003 03:49 schreef fatima het volgende:

[..]

Lullo.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8112784
quote:
Op zondag 26 januari 2003 04:05 schreef Berserker het volgende:

[..]

Endlich , tja, die armen he....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')