quote:Ze stelden scherpe vragen, die moeilijk te ontwijken zijn met tegenvragen, iets wat Jahjah konstant doet.
Op zondag 26 januari 2003 00:00 schreef nikk het volgende:[..]
Dat is toch best wel logisch? Religieuzen ontlenen hun identiteit nu eenmaal aan hun geloof. Enkele tientallen jaren geleden waren de christelijke Nederlanders ook eerst Christen, en dan Nederlander. Het geestelijke ging namelijk voor het wereldse. Dat in Nederland de dominante christelijke beweging 'ik geloof maar op m'n eigen manier' is is nogal vreemde situatie. Dat zul je bij moslims niet zo snel tegenkomen.
[..]Ze waren vooral bezig tegen Jah Jah aan te schoppen. Weinig objectief.
Wat mij aan Jahjah stoort is dat gezeik over respect, respect eisen, voordat je het geeft...als je het al geeft...want
Zeggen dat hij lak heeft aan de reeds heersende cultuur van een land, zich niet wilt aanpassen, op geen enkel vlak, niets concessies, helaas is daar de wet, daar móet je je wel aanhouden, maar voor de rest... segregatie, integratie qua taal maar voor de rest nee, en assimilatie is fascisme.
quote:Propaganda kan je het noemen...
Op zondag 26 januari 2003 00:14 schreef golfer het volgende:[..]
Dat is even dom en kortzichtig als de oprichtingstatuten van de Nederlandse AEL, die iedereen die geen moslim en blank is, verbiedt lid te worden. (Over discriminatie gesproken trouwens) en ook een paragraaf heeft opgenomen over de zionistische invloed op de Nederlandse regering.
quote:Ja, dat inderdaad, tjonge jonge....ik vraag me af wat Cohens antwoord daarop geweest zou zijn, een partij die dergelijke uitspraken als programmapunt heeft...
Op zondag 26 januari 2003 00:14 schreef golfer het volgende:[..]
Dat is even dom en kortzichtig als de oprichtingstatuten van de Nederlandse AEL, die iedereen die geen moslim en blank is, verbiedt lid te worden. (Over discriminatie gesproken trouwens) en ook een paragraaf heeft opgenomen over de zionistische invloed op de Nederlandse regering.
en dat bounty gedoe, zwart van buiten en wit van binnen...wat is dat in Godsnaam , daarmee zeg je toch net zo goed dat de ene kleur per definitie iets is om je voor te schamen...
Als ik zeg, dat ik zwart van binnen ben en wit van buiten, is dat wel okay dan, ben ik dan wel een toffe appel
mmja, ook die kwestie van zwarte wijken, het is ja of nee abu, niet dat het je niks uitmaakt. Want anders kan ik zo ook wel van debatteren me vak maken...
We weten allemaal wat de bedoelingen zijn van dit soort groepen, ze willen de macht en hun 'tegenstanders' onderwerpen aan de eigen geloofsovertuiging. En kan dit niet goedschiks dan maar kwaadschiks, desnoods roeien ze je uit. Fortuyn was een van de weinige mensen die ons juist voor dit soort idioten waarschuwde, hoe kun je hem in godsnaam met die mafkees vergelijken? Als het aan die terroristen-in-pak ligt heb jij straks helemaal niks meer te vertellen in het land dat je vader en moeder hebben opgebouwd en onder het mom van 'eerlijk is eerlijk' wil je ze hun gang laten gaan?
De gehele linkse kerk is al ingepakt, zelfs de PVDA laat zich in de luren leggen door de Turks-orthodoxe organisatie Milli Görüs die volgens het Ministerie van Justitie die druk in de weer is met het propageren van een politieke radicale islam onder migranten. Snap dan toch dat hoe meer vrijheid ze daar uitdelen, hoe meer ze hier weghalen!
quote:Ik vind dat Kozmik de spijker op de kop slaat. Je kon dit ook terugvinden in Jahjah's eigen biografische verhaal. Je kunt dat terugvinden bij veel emancipatie-bewegingen. Pas na het bereiken van een basisniveau wordt men zich van de werkelijke ongelijkheid bewust en begint men zich pas goed te organiseren, of het nu vrouwen of arbeiders betrof......
Op zaterdag 25 januari 2003 23:53 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Opmerkelijk eigenlijk dat juist de redelijk geïntegreerde, goed opgeleide, vaak werkende, Nederlands sprekende jonge Marokkanen achter hem aanlopen, terwijl de slecht geïntegreerde eerste generatie weinig van hem moet hebben. Of misschien ook weer niet zo opmerkelijk.
Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat jonge allochtonen ondanks dat ze de taal goed spreken en ondanks dat ze een baan hebben zich niet geaccepteerd voelen in de Nederlandse en Belgische samenleving. Ze hebben zelf het idee dat ze hun best doen, maar ze horen er toch niet echt bij. Ik denk dat dat een probleem is dat overheden serieus moeten oppakken, al heb ik er zelf niet echt een oplossing voor. Het gaat er denk ik om dat je ook als moslim volwaardig inwoner van Nederland (of België) moet kunnen voelen, met behoud van eigen cultuur. Als je dat meer accepteert als samenleving ontneem je een belangrijke voedingsbodem voor het extremisme van Abou Jahjah.
Maar ik besef ook wel dat dat makkelijker gezegd is dan daadwerkelijk gedaan.
Verder moeten we de discriminatie op de arbeidsmarkt niet onderschatten. Als je je als Marokkaan aanmeldt fronsen zich de wenkbrauwen. Alleen al als je door de telefoon je naam zegt!
Waar zat volgens jou het "extremisme" in? Hij eiste gelijke rechten op en dit op basis van de wet. In Nederland zag hij de integratie redelijk goed gevorderd... Het belangrijkste was het slechte imago dat je als moslim meedraagt en waar je zelf niets aan kunt veranderen...
quote:Nee, eigenlijk niet. Maar misschien ligt dat aan de werkkring, en misschien ligt dat ook aan de allochtoon die zich minder geaccepteerd voelt.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:58 schreef oYo het volgende:
Acceptatie is er nooit geweest.Kozzmic, golfer juliie zijn blank. Het volgende:
Stel je voor dat jij volgende week op je werk verteld dat je moslim bent.
Denk je dat er collega's zijn die jou anders gaan zien na een tijd?
Ik zie ook wel wat in wat Milagro stelt dat het vooral (V)MBO-nivo is dat wel wat in de ideeën van Abou Jahjah ziet. Dusdanig opgeleid dat men wel redelijk geïntegreerd is, maar desondanks maar moeilijk aan de slag komend. En nog half in de cultuur van pa en ma zittend.
quote:Ik heb dat nu al een paar keer gelezen, maar wat bedoel je met de verbanden tussen PvdA en Milli Görüs? Is dit naar aanleiding van een nieuwsbericht ofzo? Hoezo en waarop laat de PvdA zich in de luren leggen?
Op zondag 26 januari 2003 00:21 schreef OK_DAN het volgende:
De gehele linkse kerk is al ingepakt, zelfs de PVDA laat zich in de luren leggen door de Turks-orthodoxe organisatie Milli Görüs die volgens het Ministerie van Justitie die druk in de weer is met het propageren van een politieke radicale islam onder migranten. Snap dan toch dat hoe meer vrijheid ze daar uitdelen, hoe meer ze hier weghalen!
quote:En de moslimjongeren die dat wel kunnen, dan, zijn dat dan bounties
Op zondag 26 januari 2003 00:23 schreef harunalrachid het volgende:[..]
Ik vind dat Kozmik de spijker op de kop slaat. Je kon dit ook terugvinden in Jahjah's eigen biografische verhaal. Je kunt dat terugvinden bij veel emancipatie-bewegingen. Pas na het bereiken van een basisniveau wordt men zich van de werkelijke ongelijkheid bewust en begint men zich pas goed te organiseren, of het nu vrouwen of arbeiders betrof......
Verder moeten we de discriminatie op de arbeidsmarkt niet onderschatten. Als je je als Marokkaan aanmeldt fronsen zich de wenkbrauwen. Alleen al als je door de telefoon je naam zegt!
Waar zat volgens jou het "extremisme" in? Hij eiste gelijke rechten op en dit op basis van de wet. In Nederland zag hij de integratie redelijk goed gevorderd... Het belangrijkste was het slechte imago dat je als moslim meedraagt en waar je zelf niets aan kunt veranderen...
Waarom heeft dat vriendje van mijn zoon geen problemen?
Wordt hij anders behandeld?
Hij heeft een Marokkaans uiterlijk, is moslim, doet het meer dan uitstekend op school en voelt zich hier helemaal thuis en heeft vrienden van allerlei pluimage, autochtoon, Surinaams, Somalisch, Vietnamees..
Ligt het daaraan, zich niet enkel en alleen omgeven met Marokkaanse vrienden, of ligt het aan het feit dat zijn ouders wél geintegreerd zijn , in die zin dat ze de taal spreken, zich interesseren voor de opleiding van hun kinderen (en dat kunnen doordat ze de taal spreken) en wel degelijk ingrijpen als hun zoon zich buitenshuis misdraagt.
Het is niet zo dat een Marokkaan per definitie uitgesloten wordt als hij gaat solliciteren, het ligt aan je uitstraling, je houding.....
De broer van de heer Aboutaleb werkte bij mij op kantoor, waarom zag ik bij hem nu totaal niet dat angry young maroc gevoel... andere opstelling als je het mij vraagt..en dus geen problemen als zijn defensieve broeders
Laatst zag ik bij de Vara dacht ik (tijdens de verkiezingscampagne) ook een hele mondige Marokkaanse jongedame spreken... ook zij had het over de lange tenen van veel moslims (mannen vooral), zich meteen in de slachtofferrol plaatsende jongeren, het gebrek aan iedere zelfkritiek van de gemeenschap.
Zij was een trotse moslima, ze verwoordde zich keurig en zonder provocerende uitspraken en toch , ook zij wordt als nestbevuiler gezien, als bounty... zo vertelde ze, haar toch wel degelijk zeer genuanceerde uitspraken werden en worden haar niet in dank afgenomen.
Ik blijf er bij , het is 80% houding en 20% (foute) reactie van de ander.
quote:Artikel 18
Op zaterdag 25 januari 2003 23:11 schreef speknek het volgende:
Behoud van de eigen cultuur is trouwens geen mensenrecht.
quote:
Op zondag 26 januari 2003 00:38 schreef milagro het volgende:
En de moslimjongeren die dat wel kunnen, dan, zijn dat dan bounties
Het vriendje van mijn zoon is van Marokkaanse komaf, maar zegt ik ben Nederlander,mijn ouders zijn Marokkaans.
De buurt waar wij wonen is niet een achterstandswijk, maar heeft wel achterstandstraten, waar driekwart van de balkons een schotel herbergt.Waarom heeft dat vriendje van mijn zoon geen problemen?
Wordt hij anders behandeld?
Hij heeft een Marokkaans uiterlijk, is moslim, doet het meer dan uitstekend op school en voelt zich hier helemaal thuis en heeft vrienden van allerlei pluimage, autochtoon, Surinaams, Somalisch, Vietnamees..Ligt het daaraan, zich niet enkel en alleen omgeven met Marokkaanse vrienden, of ligt het aan het feit dat zijn ouders wél geintegreerd zijn , in die zin dat ze de taal spreken, zich interesseren voor de opleiding van hun kinderen (en dat kunnen doordat ze de taal spreken) en wel degelijk ingrijpen als hun zoon zich buitenshuis misdraagt.
Het is niet zo dat een Marokkaan per definitie uitgesloten wordt als hij gaat solliciteren, het ligt aan je uitstraling, je houding.....
De broer van de heer Aboutaleb werkte bij mij op kantoor, waarom zag ik bij hem nu totaal niet dat angry young maroc gevoel... andere opstelling als je het mij vraagt..en dus geen problemen als zijn defensieve broeders
Laatst zag ik bij de Vara dacht ik (tijdens de verkiezingscampagne) ook een hele mondige Marokkaanse jongedame spreken... ook zij had het over de lange tenen van veel moslims (mannen vooral), zich meteen in de slachtofferrol plaatsende jongeren, het gebrek aan iedere zelfkritiek van de gemeenschap.
Zij was een trotse moslima, ze verwoordde zich keurig en zonder provocerende uitspraken en toch , ook zij wordt als nestbevuiler gezien, als bounty... zo vertelde ze, haar toch wel degelijk zeer genuanceerde uitspraken werden en worden haar niet in dank afgenomen.
Ik blijf er bij , het is 80% houding en 20% (foute) reactie van de ander.
Spijker op het koppie verhaal.
Een van die organisaties in Nederland is de Turks Islamitische Milli Görüs. Onder de Turken in Nederland staat deze organisatie bekend als een zeer conservatief islamitische organisatie, die het liefst alles behoudt zoals het is geweest. Bovendien onderhoudt deze organisatie zeer sterke banden met politici in het moederland (Turkije) die streven naar een islamitische staat. De directeur van Milli Görüs, H. Karacaer, is lid van de van de PvdA. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen heeft hij in Amsterdam via de PvdA een gooi gedaan naar een raadszetel.
Hoe kan het dat de directeur van een dergelijke organisatie lid is van een sociaal-democratische partij als de PvdA? Waarom komen de leden van Milli Görüs niet in opstand als een van hen lid wordt van een partij die voor vrouwenemancipatie is en die ernaar streeft de Anatolische conservatief-patriarchale familiestructuur te doorbreken?
Het antwoord is eenvoudig: binnen Milli Görüs bestaat een consensus dat gevestigde partijen als een vehikel dienen te worden gebruikt om de status quo in stand te houden.
De PvdA wordt gegijzeld door de moslimconservatieven. De multiculturalisten hebben in deze, in hun schone naïviteit, de functie van de gatekeeper. Ze beschermen de moslimconservatieven in de hoop dat er op een dag verandering zal intreden. Hirsi Ali heeft terecht de discussie aangekaart over de positie van de vrouw binnen de islamitische minderheidsgroepen. Zij is door, met name Arabische, tegenstanders in diskrediet gebracht.
De PvdA is geen religieus-conservatieve partij en mag daarom niet gebruikt worden voor religieuze doeleinden. Het staat een organisatie als Milli Görüs vrij een vereniging op te richten om welk doel dan ook te bereiken. De PvdA heeft strijdvaardige mensen nodig die de knelpunten constateren, daar verandering in willen brengen en daarvoor de strijd aangaan.
- Mr H. Yildiz, jurist en lid van de Partij van de Arbeid.
En met deze organisatie liep Bos te leuren tijdens de verkiezingen. De gemiddelde kiezer kijkt niet verder dan z'n beeldbuis breed is en denkt dus dat Bos goed werk doet door dit soort organisaties te betrekken bij de integratie van allochtonen.
quote:zou kunnen, maar ik heb nog nooit een arabier (bij sollicitaie) horen zeggen: ja ik wil hier werken en centjes verdienen wallah wallah, en jij bent dan wel me baas als je me aanneemt, maar je zal nooit de baas over bij zijn insha allah (zoiets snap je).
Op zondag 26 januari 2003 00:38 schreef milagro het volgende:[..]
Ik blijf er bij , het is 80% houding en 20% (foute) reactie van de ander.
dus een foute houding zal het wel niet zijn, het is alleen de slechte naam die buitenlanders hebben. Ik heb ook dat mensen me anders behandelde omdat ik donkerde uitzie dan een normale nederlander, maar ik ben wel keurig nederlands opgevoed
dus houding is het niet, het is gewoon de slechte naam wat andere buitenlandse jongeren geven aan iedere buitelander.
quote:Cultuur = peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling ; en dat maatschappelijke en zedelijke mis ik in art 18
Op zondag 26 januari 2003 00:43 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Artikel 18
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.
quote:Overtuiging omvat cultuur. Punt.
Op zondag 26 januari 2003 00:51 schreef oYo het volgende:[..]
Cultuur = peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling ; en dat maatschappelijke en zedelijke mis ik in art 18
quote:Waar staat dat geschreven?
Op zondag 26 januari 2003 00:56 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Overtuiging omvat cultuur. Punt.
quote:Nu ja en ik ken die verhalen niet van mijn vrienden, ik heb bijna geen autochtone vrienden
Op zondag 26 januari 2003 00:51 schreef Angelo_ het volgende:[..]
zou kunnen, maar ik heb nog nooit een arabier (bij sollicitaie) horen zeggen: ja ik wil hier werken en centjes verdienen wallah wallah, en jij bent dan wel me baas als je me aanneemt, maar je zal nooit de baas over bij zijn insha allah (zoiets snap je).
dus een foute houding zal het wel niet zijn, het is alleen de slechte naam die buitenlanders hebben. Ik heb ook dat mensen me anders behandelde omdat ik donkerde uitzie dan een normale nederlander, maar ik ben wel keurig nederlands opgevoed
dus houding is het niet, het is gewoon de slechte naam wat andere buitenlandse jongeren geven aan iedere buitelander.
En als ze dat doen, zoals bij negatief nieuws over Antilianen, dan schieten zij niet meteen in de verdediging en roepen jullie accepteren ons niet daarom zetten onze jongens zich af en dat uit zich in dit gedrag etc.
Ze schamen zich en maken zich kwaad op dergelijke lieden, ipv altijd eerst de oorzaak bij de ander te leggen.
En dat laatste is iets wat je vooral bij moslims ziet, het afschuiven van verantwoordelijkheid als slecht nieuws is.
Het ligt altijd aan de ander.
En anders is het de wil van Allah
quote:In mijn vorige bericht in dit topic.
Op zondag 26 januari 2003 00:58 schreef oYo het volgende:[..]
Waar staat dat geschreven?
Cultuur is iets dat voortkomt uit de overtuiging en zienswijze van individuen.
quote:kortom, wat zou dat terroristje uit libanon nou aan dit probleem kunnen doen? Ik denk nou niet echt dat ie strafkampen voor problemen jongeren die moslims zijn gaat maken
Op zondag 26 januari 2003 01:01 schreef milagro het volgende:[..]
Nu ja en ik ken die verhalen niet van mijn vrienden, ik heb bijna geen autochtone vrienden
En nee zij voelen zich niet gediscrimineerd, voelen zich niet aangesproken als een van hun broeders negatief in de publiciteit komen.En als ze dat doen, zoals bij negatief nieuws over Antilianen, dan schieten zij niet meteen in de verdediging en roepen jullie accepteren ons niet daarom zetten onze jongens zich af en dat uit zich in dit gedrag etc.
Ze schamen zich en maken zich kwaad op dergelijke lieden, ipv altijd eerst de oorzaak bij de ander te leggen.
quote:Hij zou de dialoog aan kunnen gaan... Misschien dat er in het vervolg ook in de politiek niet alleen over moslims maar ook met moslims gesproken wordt... Dat zou een begin zijn. Vergeet niet dat moslims meer en meer een groep wordt waar uit democratisch oogpunt rekening mee gehouden dient te worden: veel moslims die hier leven en wonen zijn ook gewoon staatsburger, en dus zouden ze ook moeten deelnemen aan het democratische systeem. De opkomst van de AEL en evt een afdeling hier in Nederland is in mijn ogen ook alleen maar iets wat toe te juichen is. Je kan over Jahjah zeggen wat je wil, maar hij spreekt perfect Nederlands, is goed geintegreerd en ook hij heeft recht op zijn zegje. Als je tegen de AEL bent, ben je tegen de democratie.
Op zondag 26 januari 2003 01:14 schreef Angelo_ het volgende:[..]
kortom, wat zou dat terroristje uit libanon nou aan dit probleem kunnen doen? Ik denk nou niet echt dat ie strafkampen voor problemen jongeren die moslims zijn gaat maken
quote:Ik ben niet pertinent tegen de AEL, maar wel tegen ondemocratische en discriminerende organisaties die in hun statuten verbieden om niet-moslims en blanken lid te laten worden van een organisatie.
Op zondag 26 januari 2003 01:23 schreef Schorpioen het volgende:Als je tegen de AEL bent, ben je tegen de democratie.
Dat is in mijn ogen geen democratische beweging.
Bij voorbaat uitsluiten van leden omwille van geloof of uiterlijk, kan je ook schakeren in het rijtje van racistisch.
quote:ik ben niet tegen de AEL(edit: eigenlijk wel een beetje, naja eigenlijk gewoon wel), ik ben tegen hem.
Op zondag 26 januari 2003 01:23 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Hij zou de dialoog aan kunnen gaan... Misschien dat er in het vervolg ook in de politiek niet alleen over moslims maar ook met moslims gesproken wordt... Dat zou een begin zijn. Vergeet niet dat moslims meer en meer een groep wordt waar uit democratisch oogpunt rekening mee gehouden dient te worden: veel moslims die hier leven en wonen zijn ook gewoon staatsburger, en dus zouden ze ook moeten deelnemen aan het democratische systeem. De opkomst van de AEL en evt een afdeling hier in Nederland is in mijn ogen ook alleen maar iets wat toe te juichen is. Je kan over Jahjah zeggen wat je wil, maar hij spreekt perfect Nederlands, is goed geintegreerd en ook hij heeft recht op zijn zegje. Als je tegen de AEL bent, ben je tegen de democratie.
misshine moet je eens verder kijken dan het feit dat ie nederlands kan en dat ie een afdeling van z'n groepie wil starten hier...
quote:Je mag best lid worden van de AEL als blanke en niet-moslim, maar dan alleen als sympathisant. En eigenlijk is dit principe niet zo heel raar, als je bedenkt dat de islam een groot deel van het fundament van de AEL vormt. Als je toestaat dat niet-moslims ook lid mogen worden, in een land dat niet erg pro-moslim ingesteld is (er zijn al politici die een preventief verbod op de AEL willen instellen!), dan is het natuurlijk snel afgelopen met die partij.
Op zondag 26 januari 2003 01:31 schreef golfer het volgende:[..]
Ik ben niet pertinent tegen de AEL, maar wel tegen ondemocratische en discriminerende organisaties die in hun statuten verbieden om niet-moslims en blanken lid te laten worden van een organisatie.
Dat is in mijn ogen geen democratische beweging.
Bij voorbaat uitsluiten van leden omwille van geloof of uiterlijk, kan je ook schakeren in het rijtje van racistisch.
En als de AEL ondemocratisch is, dan moeten we ook de SGP verbieden. Het lijkt me ten eerste sterk dat je als moslim lid van die partij mag worden of dat je er geaccepteerd wordt, en het staat vast dat je als vrouw zeker geen lid mag worden. Dus wat dat betreft wordt er weer lekker met 2 maten gemeten.
quote:Je kan dus NIET lid worden, slechts symphatisant, hetgeen al vorm van discriminatie is.
Op zondag 26 januari 2003 01:43 schreef Schorpioen het volgende:Je mag best lid worden van de AEL als blanke en niet-moslim, maar dan alleen als sympathisant. En eigenlijk is dit principe niet zo heel raar, als je bedenkt dat de islam een groot deel van het fundament van de AEL vormt. Als je toestaat dat niet-moslims ook lid mogen worden, in een land dat niet erg pro-moslim ingesteld is (er zijn al politici die een preventief verbod op de AEL willen instellen!), dan is het natuurlijk snel afgelopen met die partij.
En je hebt geen moeite met hun racistische statuten die het verbiedt om blanken (dus niet alleen niet-moslims) lid te laten worden?
quote:Dan is het toch heel simpel als de AEL in Nederland komt ? Als dergelijke dingen in de statuten staan, dan wordt een dergelijke vereniging gewoon verboden. Na een rechtzaak uiteraard.
Op zondag 26 januari 2003 01:51 schreef golfer het volgende:[..]
Je kan dus NIET lid worden, slechts symphatisant, hetgeen al vorm van discriminatie is.
En je hebt geen moeite met hun racistische statuten die het verbiedt om blanken (dus niet alleen niet-moslims) lid te laten worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |