quote:ojah, vergeten, de hezbollaah was in de oorlogs tijd een clowns vereeniging, my bad...
Op zondag 26 januari 2003 02:15 schreef gelly het volgende:[..]
In jouw ogen is het een terrorist, in een ander z'n ogen een vrijheidsstrijder. Zover ik heb begrepen zat hij bij de hezbollah ten tijde van oorlog, dus niet tijdens de terroristische akties na de oorlog.
quote:
Op zondag 26 januari 2003 03:22 schreef Angelo_ het volgende:[..]
ojah, vergeten, de hezbollaah was in de oorlogs tijd een clowns vereeniging, my bad...
quote:
Op zondag 26 januari 2003 03:49 schreef fatima het volgende:[..]
Lullo.
quote:Endlich
Op zondag 26 januari 2003 04:05 schreef Berserker het volgende:[..]
quote:Nee, natuurlijk niet. Maar het was 1 van de strijdende partijen in Libanon, net zoals de Israelies dat waren. Hij heeft dus niet deelgenomen aan de Hezbollah van na Libanon.
Op zondag 26 januari 2003 03:22 schreef Angelo_ het volgende:[..]
ojah, vergeten, de hezbollaah was in de oorlogs tijd een clowns vereeniging, my bad...
quote:Ik ook, gratis inspiratie
Op zondag 26 januari 2003 04:32 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Interview met Jahjah vanavond vond ik wel sterk.
quote:Overtuiging heeft te maken met religie.
Op zondag 26 januari 2003 01:04 schreef Schorpioen het volgende:[..]
In mijn vorige bericht in dit topic.
Cultuur is iets dat voortkomt uit de overtuiging en zienswijze van individuen.
Het heeft lijkt mij ook geen zin als je als overtuigd atheist in Brabant of Limburg in het kerkbestuur wil gaan zitten of wil meedraaien in de SGP.
Daarnaast de blauwe knoop zal ook niet accepteren dat je op een ledenvergadering binnenkomt en een uur in de wind naar de drank stinkt of een vegetariërsvereniging dat je er smakkend in een Hemaworst bij komt zitten... Moeten die dan ook via de grondwet verboden worden...?
En of die "sympathisanten" uiteindelijk niet meer te vertellen zullen hebben dan de officiële leden moet nog maar bezien worden. Een feit is dat het organiserend clubje met mij als niet-moslim al een uitgebreide briefwisseling heeft gehad om aan ze geschikte candidaten voor te stellen vanwege het feit dat ik veel Marokkanen ken...! Daarbij wezen ze typisch "ongelovige" marxistische Marokkanen af omdat ze nu eenmaal met name iets vanuit en met die islam willen doen...
Het lijkt me dus dat liberale Schorpioen volkomen gelijk heeft...
Het probleem voor jullie als modale Nederlanders ligt volgens mij heel ergens anders...
(2) Ik zie maar even af van het Midden Oosten
Want betref. het MO daar staat elke modale Arabier (van de 500 miljoen) met de modale Nederlander op voet van water en vuur om heel duidelijke redenen... Felix Rottenberg durfde of beter gezegd mocht dat debat (van zijn redactie) niet echt aan. Na het eerste antwoord zei hij meteen: "oh daar begint het gelazer al...!" En kapte er subiet mee!
Aan het eind kregen we een kwartier een propagandafilmpje van hem over Israël te zien - Einde debat...! Dat nog niet eens begonnen was...
Jahjah mocht toen op een aantal zinloze zaken alleen nog maar ja of nee zeggen... Is dit nou censuur of niet voor jullie als superdemocraten?
Felix mocht van de NOS geeneens een scherp debat over het MO aangaan...! In feite stapte Felix gewoon op net als Flip Dewinter dat deed in een debat met Jahjah toen hij geen weerwoord wist...
Waarom? Duidelijk dat zou te aanstootgevend zijn voor de modale kijker, een debat op het scherp van de snede over dat issue met iemand die een radicaal ander standpunt vertegenwoordigt en nog scherp van tong is ook - en daarbij met zijn bezette geboortedorp waar zijn familie en vrienden nog wonen in puin, en die aan de kant van de "vijand" meestreed...
Ik kon mijn ogen niet geloven - jullie zijn echt ziende blind dat je dat theater helemaal ontging...!
(3) Het probleem voor jullie ligt volgens mij hier (dit bracht ik ook ter discussie op maroc.nl):
Jahjah stelt zich niet op als het toppunt van moderne progressiviteit, dat is duidelijk...! Maar begrijp, zijn vertrekpunt zijn - laten we zeggen - de jonge Marokkanen van maroc.nl. En die zijn nog lang niet toe aan Hoogtepunten van Emancipatie...
Daarvalt nog heel wat werk te verzetten...! We mogen al blij zijn als ze niet meteen beginnen te schreeuwen en te schelden op alles wat modern en progressief is...!
En dat weet Jahjah ook heel goed! Hij kent zijn achterban...! Daarom stelt hij zich wat dat betreft low profile op.
Kijk Jahjah is in eerste instantie een activist die voor mensen en hun rechten wil opkomen...
Dus waar je hem op moet "aanvallen" is: wat doe je nou voor die Marokkanen die ontdekken dat ze homo zijn en uit huis worden gegooid...? Wat doe je met in elkaar geslagen moslimvrouwen? Ga je daar een opvangcentrum voor organiseren...? Wat wil je doen voor Marokkanen die in de bajes zitten...? Daar moet Jahjah antwoord op kunnen geven, anders valt hij voor mij op zijn bek...!
Ik voorspelde daarbij al de irrelevante houding van Felix: Zo gaat die Felix Rottenberg niet met hem om. Die gaat doen alsof tegenover hem een concurrent van Marijnissen, Femke of Wouter met een nieuw progressief partijprogram aan tafel zit...!
Maar die pretenties heeft die hele Jahjah niet met zijn "sneuvelnota's" die hij nog aan zijn congres moet voorleggen... Of zeker nu nog niet... Die Felix die is niet gewend met activisten te praten en zal zo weer eens de mist ingaan, voorspel ik. - ik zal Felix dit maar eens toesturen, misschien bereikt het hem nog...
Mijn goede vriend Haci Karacaer (Mili Görüs) - enorm bewonderd door de Jahjah's - doet in wezen hetzelfde. Ook die houdt zijn kruit droog. Hij heeft een prima program op zak om de islam te hervormen, maar als hij dat niet bij beetjes doseert, dan rolt meteen zijn hele achterban over hem heen. Ondertussen, vindt Haci reactionnaire literatuur in de rekken van één van zijn moskeeën, dan mikt hij dat eruit... En dat OBL of Moumni-gedoe staat hij niet toe...
Ik raakte in discussie met een jonge Marokkaanse moslim-homo - die zich op maroc.nl Gaypride noemt. Ik zei hem:
Je kan het Jahjah niet kwalijk nemen dat hij net als Omar Nahas (van de moslimhomo-organisatie Yoesoef) stelt dat de islam duidelijk verschil maakt en dat daarnaast ook "de Belgen" volgens Jahjah hier feitelijk discrimineren... Verder laat hij de deuren (van de idjtihaad) wijd open... Jahjah is dus duidelijk een open wissel op de toekomst...!
Maar hij kan niet decreteren dat alles ineens anders moet. Gaypride als jij dat hier (overigens terecht) zou decreteren, denk je dat dat enig effect zou sorteren op de kwart- of hoogstens "halfintellectuelen" van deze site als ze überhaupt al echt boeken lezen...?
Ter illustratie van "homosexualiteit"als toetssteen voor allochtonen, zette ik onderstaande passage hierover uit een interview met Jahjah erbij:
[CITAAT uit interview met Jahjah :] Jahjah: Ik ga de hypocriet niet uithangen door te zeggen dat homos en heteros dezelfden zijn binnen de islam.
-Wordt de islam daarom als onverdraagzaam bestempeld? Homos zijn een geval apart, vrouwen horen aan de haard...
Dyab Aboe Jahjah.: (raakt nog meer geïritteerd) Je bent nu een simplistische analyse aan het maken.
-Dat is de manier waarop heel wat mensen over de islam denken.
D.A.J.: De islam zegt dat niet. De islam zegt dat homoseksualiteit niet de norm is. Maar je hebt natuurlijk een aantal uitwassen van de islam die extremistisch zijn en verder gaan. Maar daar zijn wij niet verantwoordelijk voor. Zoals je extremisme hebt bij de katholieke kerk. Monseigneur Lefèvre vertegenwoordigt toch ook niet het katholieke geloof? Hij gebruikt het katholicisme om een standpunt te formuleren. Bij ons heb je ook geschifte imams die van alles gaan vertellen.
De islam geeft wel een kader om je leven te leiden. In dat kader is er een grote ruimte van interpretatie, dat is de ishtihaad. En die mogelijkheid van interpretatie is nu net iets wat een aantal dictatoriale regimes binnen de islamwereld niet zien zitten. Omdat zij de gevestigde macht willen behouden. Wij zeggen dat binnen dit kader interpretatie wél mogelijk is. Wat de homoseksualiteit betreft, dat is geen standpunt van ons. We liggen daar echt niet van wakker. We zeggen leven en laten leven.
Er is een grondwet die zegt dat er een gelijkheidsbeginsel is. Je mag dus denken dat een Marokkaan achterlijk is, maar je mag hem niet discrimineren. Je mag denken dat een homo vuil is, maar je mag hem niet discrimineren. Je mag denken wat je wilt, maar in de praktijk moet je iedereen gelijk behandelen. En daar komen we voor op!
-Heb je er spijt van dat je in het begin je standpunt over homos hebt bekendgemaakt en dat men daar nu altijd terug naar blijft verwijzen?
D.A.J.: Nee, ik zal het blijven herhalen. En ik zal het nu in dit interview nog eens herhalen. Dit is ons standpunt: wij vinden dat heteroseksualiteit de norm is en homoseksualteit een uitzondering. Wij hebben er geen problemen mee om het te uiten. We zijn niet hypocriet.
Het is niet omdat er een bepaalde politiek correcte traditie in België heerst, dat wij ook politiek correct moeten zijn. Wij zijn niet politiek correct, wij zijn eerlijk, d.w.z. we zeggen wat we geloven en we geloven wat we zeggen. En ik denk dat de mensen op die manier minder schrik zullen hebben dan als we niks zeggen. Door het feit dat we onze standpunten zo duidelijk uiten, zijn er zelfs heel wat homos die sympathie voor ons hebben betuigd.
[EINDE CITAAT ]
Gaypride reageerde daarop alsvolgt:
Ron ik ben het met je eens. Ik had al gezegd, ik wil te veel en te snel... Wat jij zegt, is precies wat ik bedoelde...Mijn ervaring hier op deze site is dat je moet spreken van SOMMIGE (Marokkanen), maar je bedoelt de grootste groep van de achterban en dat klopt natuurlijk (ik las de tekst nu met de door jou vet gedrukte stukken toch weer anders dan de gewone tekst. Soms toch wel nuttig dat vet ...) GP.
------------------------------------------------------------------------------
Ik ben benieuwd of bij voorbeeld Schorpioen en Milagro er niet een heel eind in kunnen meegaan in wat ik hier vertel...?
[Dit bericht is gewijzigd door harunalrachid op 26-01-2003 11:12]
quote:Dat belooft voor de eerste AEL-demontstratie in Nederland.
Op zondag 26 januari 2003 00:14 schreef golfer het volgende:
Dat is even dom en kortzichtig als de oprichtingstatuten van de Nederlandse AEL, die iedereen die geen moslim en blank is, verbiedt lid te worden. (Over discriminatie gesproken trouwens) en ook een paragraaf heeft opgenomen over de zionistische invloed op de Nederlandse regering.
quote:Ik heb het niet gezien, maar ik vind een dergelijke stelling meer dan terecht.
Jahjah mocht toen op een aantal zinloze zaken alleen nog maar ja of nee zeggen... Is dit nou censuur of niet voor jullie als superdemocraten?
Jahjah beschouwt homo's als minderwaardig, maar is wel democraat. Vrouwen horen de man te verzorgen, maar hij is wel democraat. Hij organiseert rellen en betogingen die steevast op rellen uitlopen, maar hij is wel democraat. Hij heeft een bodyguard die gezocht wordt door het gerecht, maar hij is wel democraat.
En zo kunnen we wel even doorgaan.
Feit is dat wij hier geen lessen in democratie te krijgen hebben van een hezbollah-aanhanger die hier is dmv een schijnhuwelijk. Hij is wel zo slim dat ie weet dat ie zichzelf democraat moet noemen, maar als je daar nog niet doorheen kan prikken ...
Opzouten met die gozer en zijn fascistische organisatie, kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
quote:Dan heb je kans dat zo'n partij ondergronds gaat werken.
Op zondag 26 januari 2003 11:32 schreef X-Ray het volgende:
Duidelijk toch wat deze rat wil?
Een islamitisch Europa.Opzouten met die gozer en zijn fascistische organisatie, kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
quote:Ja en ?
Op zondag 26 januari 2003 12:03 schreef schatje het volgende:
Dan heb je kans dat zo'n partij ondergronds gaat werken.
quote:Dus?
Op zondag 26 januari 2003 12:03 schreef schatje het volgende:[..]
Dan heb je kans dat zo'n partij ondergronds gaat werken.
CP'86 is ook verboden, de AEL past in hetzelfde rijtje: racistisch, fascistisch, discriminerend, extremistisch en gewelddadig. Verbieden.
quote:doe aangifte van de strafbare feiten die hij blijkbaar al in Nederland heeft gepleegd
Op zondag 26 januari 2003 12:06 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dus?
Moet je alles maar toestaan omdat het anders 'ondergronds' gaat?.
Waar slaat dat nou weer op?
Alsof hij zijn illegale activiteiten nu niet ondergronds doet! Alleen nu kan hij een wettelijk toegestaan gezicht aanmeten en daar gebruik van maken. Dus bankrekeningen, subsidies, huisvesting etc. Je maakt het ze alleen maar makkelijker!CP'86 is ook verboden, de AEL past in hetzelfde rijtje: racistisch, fascistisch, discriminerend, extremistisch en gewelddadig. Verbieden.
quote:Hij is ongeveer een jaar echt actief in Belgie.
Op zondag 26 januari 2003 12:10 schreef Re het volgende:
doe aangifte van de strafbare feiten die hij blijkbaar al in Nederland heeft gepleegd
Zijn verblijfsvergunning euh .. staat daar al onder druk.
Maar in Nederland zal ie zich natuurlijk wel aanpassen.
quote:In Belgie heeft hij die al gepleegd ja, en als die statuten van hem vermelden dat je als blanke geen lid mag worden, dan zal ik zeker aangifte gaan doen ja. Alles om deze dwaas dwars te zitten.
Op zondag 26 januari 2003 12:10 schreef Re het volgende:[..]
doe aangifte van de strafbare feiten die hij blijkbaar al in Nederland heeft gepleegd
quote:Met geweld bedoel je?
Op zondag 26 januari 2003 11:32 schreef X-Ray het volgende:
Duidelijk toch wat deze rat wil?
Een islamitisch Europa.Opzouten met die gozer en zijn fascistische organisatie, kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
quote:Natuurlijk. Hij blijft immers binnen de wet hoor,
Op zondag 26 januari 2003 12:13 schreef battlesickloner het volgende:Maar in Nederland zal ie zich natuurlijk wel aanpassen.
Veel toeschouwers voor de Keizers nieuwe kleren hier...
quote:Precies, hij zegt dat ie superdemocratisch is, dus dan is ie dat toch ook ?
Op zondag 26 januari 2003 12:14 schreef X-Ray het volgende:
Natuurlijk. Hij blijft immers binnen de wet hoor,, hij zegt het immers zelf.
Hij zou toch niet liegen, nee dat durft deze onder valse voorwendselen naar Belgie gekomen schijnhuwelijkende arabier vast niet.
En dat witte Fok-clubje gaat maar door met elkaar opfokken en bagger spuien van gooi ze er maar uit...
Ik bedenk me voortaan wel twee keer voor ik hier op Fok iets neerzet...
Eindconclusie: de gemiddelde Nederlander hier bezit zeker niet meer intelligentie dan de gemiddelde Marokkaan!
Ga maar lekker door met gif spuien, hoor!
Gifkikkers, opfokkers, tabee! Mij zie je hier nooit meer terug...!
R.
[Dit bericht is gewijzigd door harunalrachid op 26-01-2003 12:21]
quote:Dat heb ik ook afgeleerd.
Op zondag 26 januari 2003 12:17 schreef harunalrachid het volgende:
Neem ik moeite om ruim een uur uit te trekken ...
quote:Hij moet gewoon verboden worden hier, punt uit.
Op zondag 26 januari 2003 12:14 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Met geweld bedoel je?
Zelf schuwt hij geweld trouwens niet
quote:
Abou Jahjah komt!''Joden zijn honden!'' scanderen ze tijdens een betoging. Een Antwerpse diamantair wordt het ziekenhuis in getrapt. Een Amerikaanse Jood wordt neergeschoten. Woede en frustratie heersen onder de moslimdemonstranten. Op deze kolkende emoties speelt ex-Hezbollah-strijder Abou Jahjah vakkundig in. Na zijn angstaanjagende opmars in België wil hij nu zijn invloedssfeer naar ons land uitbreiden.
Op 3 april dit jaar protesteren Antwerpse moslims massaal tegen Israël. Als de demonstranten oprukken naar de Joodse diamantwijk begint een veldslag met de politie. Voorbijgangers worden gemolesteerd, auto's en winkelruiten sneuvelen. s Avonds worden molotovcocktails naar een synagoge gesmeten.
Verantwoordelijk voor de manifestatie is de 31-jarige Libanees Dyab Abou Jahjah, voorzitter van de vooral in Antwerpen actieve Arabisch-Europese Liga (AEL). Wie denkt dat Jahjah naderhand zijn spijt betuigde, heeft het mis. De Liga verklaarde in alle ernst dat de rellen het gevolg waren van een extreme provocatie door de politie en nu als voorwendsel werden gebruikt om een lastercampagne tegen de (Arabische, JdW) gemeenschap en tegen de AEL te voeren.
Achter deze campagne vermoedt Jahjah ''zionistische politici en extreem rechtse demagogen.'' Hij sluit zijn persverklaring af met een serie bedreigingen. Aan het adres van extreem rechts: ''Laat u niet verblinden door goede verkiezingsresultaten. De Arabieren in Europa zullen hun nek niet vreedzaam onder jullie messen leggen, we zijn bij machte om de grond onder jullie voeten te doen daveren.''
En aan het adres van de Belgische politiek:,,Weet dat je te maken hebt met een georganiseerde en assertieve Arabische gemeenschap die haar rechten kent en op dat vlak geen compromissen duldt.
Razend populairJahjah heeft zich in korte tijd razend populair gemaakt in Belgische moslimkringen. Vooral jongeren dwepen met hem. Ook met links georiënteerde autochtonen kan hij het goed vinden. Met uiteenlopende groeperingen, van stalinisten tot gematigde hulporganisaties, werkt hij samen in platforms tegen Israël en Amerika.
Maar dat is Jahjah nog niet genoeg. Enkele weken geleden kondigde de welbespraakte allochtoon aan dat hij binnen drie maanden een afdeling in Nederland uit de grond zal stampen.
Welke contacten hij hier heeft, wil hij niet zeggen. Maar hij weet dat hij hier warm zal worden verwelkomd. Ook in ons land manifesteren zich de laatste tijd moslimorganisaties die de confrontatie niet schuwen. Zo is in Tilburg de Moslim Wereld Liga actief, de Nederlandse tak van een Saudische fundamentalistische beweging die ook bekend staat onder de naam Rabita.
Enig bestuurslid van de Nederlandse vestiging is Bin Laden-sympathisant Mohammed Cheppih, die tijdens de burgeroorlog in het voormalig Joegoslavië werkte. Hij stond toen als hulpverlener onder supervisie van Wael Jalaidan, volgens de Verenigde Staten een officier van Al Qaida. Jalaidan heeft een topfunctie binnen de internationale liefdadigheidsorganisatie Rabita Trust, waarschijnlijk een dekmantel voor Al Qaida.
De Arabisch-Europese Liga van Abou Jahjah heette tot oktober vorig jaar ook al Rabita. Toch ontkent Jahjah met klem dat hij het Belgische filiaal van een internationaal netwerk is. ''We zijn een Arabische nationale organisatie.''
Feit blijft dat Jahjah in oktober 2001, een maand na de aanslagen in de Verenigde Staten, de naam van zijn organisatie officieel veranderde in Arabisch-Europese Liga. En een nationale organisatie is zijn club in ieder geval niet. Zo had een delegatie van zijn organisatie vorig jaar een ontmoeting met de secretaris-generaal van de Arabische Liga.
Deze koepelorganisatie van de Arabische landen is de aartsvijand van Israël. In 1964 richtte zij de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie op. Een van de doelstellingen van deze terreurbeweging was en is: Volledige bevrijding van Palestina en de uitroeiing van het zionistische economische, politieke, militaire en culturele bestaan. Nog vorige maand organiseerde de Arabische Liga een congres van holocaustontkenners.
GuerrillaJahjah had geen overleg met buitenlandse figuren nodig om een moslimfundamentalist te worden. Al in de jaren 80 was hij lid van het Libanese guerrillaleger Hezbollah. Dat blijkt uit documenten die deze krant in haar bezit heeft.
Jahjah vroeg begin 1991 in België politiek asiel aan. Hij verklaarde dat hij lid van Hezbollah was geweest en had deelgenomen aan de gewapende strijd tegen de bezetting van Zuid-Libanon door Israëlische strijdkrachten. De terreurbeweging, die ook aanslagen uitvoerde op Amerikaanse doelen en westerlingen gijzelde, maakt deel uit van een internationaal netwerk van moslimextremisten.
Omdat hij weigerde een nieuwe functie op zich te nemen, zou hij door een islamitische rechtbank ter dood zijn veroordeeld. Met de hulp van een vriend kon hij volgens zijn verklaring ontsnappen en per boot naar Europa vluchten. Via Nederland kwam hij in België aan.
Zijn asielaanvraag werd in eerste instantie niet-ontvankelijk verklaard. Jahjah ging in beroep, maar dat baatte hem niet. Hij kreeg in januari 1995 te horen dat men hem niet wenste te erkennen als politiek vluchteling. Zijn verklaring bevatte te veel tegenstrijdigheden.
Vlak voordat de asielzoeker zou worden uitgezet, trouwde hij in april 1995 met een Belgische. Na drie jaar scheidden ze. Zijn ex-vrouw zou later spreken van een schijnhuwelijk, waarin ze werd verwaarloosd. In 1996 diende hij een aanvraag tot naturalisatie in en werd hij Belg.
ArabischOndanks dat hij Belg is, wijst Jahjah de tradities van zijn nieuwe land resoluut af. Er moet geen integratie zijn, is zijn lijfspreuk. Hij heeft zelfs al voorgesteld van het Arabisch een officiële landstaal in België te maken en wil een politieke partij speciaal voor allochtonen oprichten.
Geweld van moslimzijde gebruikt hij als chantagemiddel. ''In de straten van Europa bouwt de spanning zich momenteel op bij de 16 miljoen Arabieren en moslims op dit continent, en wanneer geen serieuze pogingen worden ondernomen om tot een rechtvaardige oplossing voor het Midden-Oostenconflict te komen, zullen we de repercussies zien in de straten van plaatsen als Parijs, Londen, Brussel of Amsterdam'', zegt Jahjah.
De Joodse gemeenschap in Antwerpen beschouwt dit soort teksten als een regelrechte bedreiging. Zij voelt zich steeds minder veilig. Sinds het begin van de tweede Palestijnse intifada worden bidsjaaltjes bij Joden afgetrokken en hun kinderen uitgescholden. Een diamantair werd het ziekenhuis in geschopt.
Het stadsbestuur van Antwerpen beschouwt Jahjah als een groot gevaar, maar de landelijke overheid houdt zich tot nu toe op de vlakte. Controversiële uitspraken over de multiculturele samenleving zijn bij onze zuiderburen taboe. Die zouden het extreem rechtse Vlaams Blok van Filip Dewinter maar in de kaart spelen.Deze nationalistische partij volgt als enige Jahjahs activiteiten op de voet. Dewinter waarschuwt: ''Met zijn maatpakken en vloeiend Nederlands lijkt hij wel de ideale schoonzoon. De modelmigrant zeg maar, perfect geïntegreerd. Maar het is geen geheim dat Jahjah spuwt op die integratie.''
FortuynIn Nederland wordt de komst van deze man, die op 11 september 2001 blij was met de ''klap'' in Amerikas gezicht, met grote bezorgdheid afgewacht. Zo verwijst de woordvoerster van minister Nawijn van Vreemdelingenbeleid en Integratie meteen door naar de veiligheidsdienst AIVD. ''Het gaat hier namelijk veel meer om veiligheid en toezicht op bepaalde groeperingen in ons land dan om een eventuele integratie.''
Ook Ronny Naftaniel, directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is verontrust. Nederland moet niet het laagste punt in Europa worden, waar organisaties als de AEL, de Koerdische Arbeiderspartij en Al-Aqsa vrij spel hebben, aldus Naftaniel. ''De AEL ontneemt Israël het recht op een eigen staat en scheert fascisten en zionisten over één kam. Je moet jezelf afvragen of je niet te tolerant wordt als je zon gevaarlijke organisatie tot je land toelaat.''
Anderhalf miljoen Nederlandse kiezers weet Jahjah reeds tegen zich. Slechts één dag na de moord op Pim Fortuyn noemde Jahjah de politicus een hedendaagse nazi die de Joden had vervangen door de moslims. Politici als Fortuyn zouden volgens Jahjah geen toestemming moeten krijgen deel te nemen aan verkiezingen.
Jahjahs volgende demonstratie is volgende maand in Brussel, onder het motto ''Stop United States of Agression'' (stop de agressie van de VS). José Maria Sison, Filipijns terroristenleider woonachtig te Utrecht, heeft zich bij deze actie aangesloten. Maar laten we Abou Jahjah niet in verband brengen met terrorisme.© Reformatorisch Dagblad/ANP
quote:1. Wat is intelligentie ? Er is al heel veel onderzoek naar gedaan door slimme mensen, maar toch.
Op zondag 26 januari 2003 12:17 schreef harunalrachid het volgende:
Eindconclusie: de gemiddelde Nederlander hier bezit zeker niet meer intelligentie dan de gemiddelde Marokkaan!
quote:Gaan we discrimineren?
Op zondag 26 januari 2003 12:17 schreef harunalrachid het volgende:En dat witte Fok-clubje
Helemaal niet als hij zegtd at de AEL enkel voor moslims is, en enkel voor allochtone (getinte) moslims.
Dus Marokkaanse Christenen/Joden mogen er niet in, autochtone moslims mogen er niet in, Turken ook niet want dat zijn geen Arabieren. De Marokkanen hier veelal ook niet, maar dat boeit meneer Jahjah niet, wat hem boeit is een groep pissed off moslims achter zich krijgen en ja dat zie bij Turken toch minder, dat konstante slachtoffer gedrag.
Jahjah heeft gewoon een pleurishekel aan joden, kan dat niet zeggen, maar het feit dat in de staututen van de partij staat dat de AEL nodig is vanwege het zionistiche beleid in Den Haag, zegt genoeg.
Nogmaals vraag ik mij af wat de heer Cohen had gedaan, als premier, als deze AEL voet aan de grond zoukrijgen in Nederland.
De boel bij elkaar houden is namelijk precies wat meneer Jahjah en consorten nu juist NIET wil,
quote:Staan die statuten ergens on-line eigenlijk?
Op zondag 26 januari 2003 12:40 schreef milagro het volgende:
Jahjah heeft gewoon een pleurishekel aan joden, kan dat niet zeggen, maar het feit dat in de staututen van de partij staat dat de AEL nodig is vanwege het zionistiche beleid in Den Haag, zegt genoeg.
quote:misschien hier?
Op zondag 26 januari 2003 12:42 schreef X-Ray het volgende:[..]
Staan die statuten ergens on-line eigenlijk?
http://www.novatv.nl/reportage/index.cfm?fuseaction=default&id=1333&RD=1
quote:ik zou me, als ik een blanke moslim zou zijn, ook wel gediscrimineerd voelen. Als "gewoon" blanke" heb ik absoluut geen behoefte om me aan te melden.. en dus ook geen behoefte me er druk om te maken.
Op zondag 26 januari 2003 12:13 schreef X-Ray het volgende:[..]
In Belgie heeft hij die al gepleegd ja, en als die statuten van hem vermelden dat je als blanke geen lid mag worden, dan zal ik zeker aangifte gaan doen ja. Alles om deze dwaas dwars te zitten.
quote:Dus jij maakt je alleen druk om discriminatie als het jou zelf aangaat
Op zondag 26 januari 2003 12:51 schreef Re het volgende:[..]
ik zou me, als ik een blanke moslim zou zijn, ook wel gediscrimineerd voelen. Als "gewoon" blanke" heb ik absoluut geen behoefte om me aan te melden.. en dus ook geen behoefte me er druk om te maken.
quote:laat ik het zo zeggen: waarom wordt er hier ineens zo zwaar aan getild dat men als blanke niet van een dom moslim clubje lid mag worden.
Op zondag 26 januari 2003 12:53 schreef milagro het volgende:[..]
Dus jij maakt je alleen druk om discriminatie als het jou zelf aangaat
quote:Waarom wil een Marokkaan persé in een disco waar er alleen blanken komen?
Op zondag 26 januari 2003 12:57 schreef Re het volgende:[..]
laat ik het zo zeggen: waarom wordt er hier ineens zo zwaar aan getild dat men als blanke niet van een dom moslim clubje lid mag worden.
Staat er moslim in de kop AEL?
Arabisch Europees, dus blanke moslims mogen er niet in, dus derde generatie moslims mogen er niet in als ze er niet mediterraan genoeg uitzien of zo?
En een Marokkaan die geen moslim is, maar zich wél tweederangs burger voelt, omdat hij naar eigen zeggen beoordeeld wordt op zijn Marokkaanse uiterlijk, mag er niet in?.
En dat over zionisme boeit jou ook niet?
quote:er zijn wel meer clubjes waar je niet gewenst bent omdat je er niet uitziet als de door dat clubje aangeleverde standaard.... ik heb alleen moeite met dat geforceerde "alles en iedereen is gelijk" principe (ik zie het meer in het kader van natuurwetenschappen dat men gewoon als mensheid graag in groepsverband wil leven... maar dat is inderdaad een andere discussie)
Op zondag 26 januari 2003 13:01 schreef milagro het volgende:[..]
Waarom wil een Marokkaan persé in een disco waar er alleen blanken komen?
Staat er moslim in de kop AEL?
Arabisch Europees, dus blanke moslims mogen er niet in, dus derde generatie moslims mogen er niet in als ze er niet mediterraan genoeg uitzien of zo?
En een Marokkaan die geen moslim is, maar zich wél tweederangs burger voelt, omdat hij naar eigen zeggen beoordeeld wordt op zijn Marokkaanse uiterlijk, mag er niet in?.
quote:Ik reageerde in eerste instantie op de discriminatie van blanke moslim... die statement over zionisme is belachelijk en opzich al een verbod waardig
En dat over zionisme boeit jou ook niet?
quote:Okay, maar een van de dingen waarom de Marokkaanse jongeren zich zo achtergested voelen is omdat zij gediscrimineerd zouden worden, maar nu willen ze lid worden van een club die dat in zijn statuten heeft zelfs.
Op zondag 26 januari 2003 13:09 schreef Re het volgende:[..]
er zijn wel meer clubjes waar je niet gewenst bent omdat je er niet uitziet als de door dat clubje aangeleverde standaard.... ik heb alleen moeite met dat geforceerde "alles en iedereen is gelijk" principe (ik zie het meer in het kader van natuurwetenschappen dat men gewoon als mensheid graag in groepsverband wil leven... maar dat is inderdaad een andere discussie)
[..]Ik reageerde in eerste instantie op de discriminatie van blanke moslim... die statement over zionisme is belachelijk en opzich al een verbod waardig
Kortom voortaan dan ook bekhouden als je een uitgaanstent niet inkomt :
"Wij willen hier alleen blanke, nietmoslims, dus sorry , U komt er niet in, U ziet er uit als een Marokkaan en zult dus ook wel moslim zijn en ja die zijn... nu ja u begrijpt wat ik bedoel"
quote:Artikel 1 grondwet?
Op zondag 26 januari 2003 12:57 schreef Re het volgende:[..]
laat ik het zo zeggen: waarom wordt er hier ineens zo zwaar aan getild dat men als blanke niet van een dom moslim clubje lid mag worden.
Je bent wel kampioen bagataliseren he? Als een clubje Slegs vor Blanke in de statuten vult, dan stuiter je op en neer, maar andersom opeens niet. .
quote:waar zeg ik dat?... ik ben trouwens wel recentelijk mij hierom wat minder druk gaan maken omdat het gewoon zinloos is ... men schreeuwt zich schor dat men moet integreren maar o wee als men daadwerkelijk is geintegreerd.. an sommige reacties hier wil men dus absoluut geen integratie... vanuit beide kampen... en dan kan je wel lekker met de grondwet staan wapperen... maar dan ga je gewoon voorbij aan bepaalde instincten
Op zondag 26 januari 2003 13:19 schreef X-Ray het volgende:[..]
Artikel 1 grondwet?
.
Je bent wel kampioen bagataliseren he? Als een clubje Slegs vor Blanke in de statuten vult, dan stuiter je op en neer, maar andersom opeens niet.
.
quote:prima
Op zondag 26 januari 2003 13:17 schreef milagro het volgende:[..]
Okay, maar een van de dingen waarom de Marokkaanse jongeren zich zo achtergested voelen is omdat zij gediscrimineerd zouden worden, maar nu willen ze lid worden van een club die dat in zijn statuten heeft zelfs.
Kortom voortaan dan ook bekhouden als je een uitgaanstent niet inkomt :
"Wij willen hier alleen blanke, nietmoslims, dus sorry , U komt er niet in, U ziet er uit als een Marokkaan en zult dus ook wel moslim zijn en ja die zijn... nu ja u begrijpt wat ik bedoel"
quote:Je ontwijkt mijn vraag.
Op zondag 26 januari 2003 13:25 schreef Re het volgende:[..]
waar zeg ik dat?... ik ben trouwens wel recentelijk mij hierom wat minder druk gaan maken omdat het gewoon zinloos is ... men schreeuwt zich schor dat men moet integreren maar o wee als men daadwerkelijk is geintegreerd.. an sommige reacties hier wil men dus absoluut geen integratie... vanuit beide kampen... en dan kan je wel lekker met de grondwet staan wapperen... maar dan ga je gewoon voorbij aan bepaalde instincten
Degene die niet willen integreren zijn mensen die hierheen komen en dan clubjes oprichten die een racial kenmerk als toelatingseis stellen. Dan kan je wel net gaan doen alsof dat niet waar is, maar dat heeft helemaal geen nut.
quote:ik ontwijk helemaal niets want ik heb het antwoord gegeven. Zolang de mensheid bestaat heb je groepsvorming op bepaalde kenmerken
Op zondag 26 januari 2003 13:34 schreef X-Ray het volgende:[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
quote:waar zeg ik dat het niet waar is? Ik zeg alleen ook dat er groepen in Nederland zijn die niet willen dat er geintegreerd wordt
Degene die niet willen integreren zijn mensen die hierheen komen en dan clubjes oprichten die een racial kenmerk als toelatingseis stellen. Dan kan je wel net gaan doen alsof dat niet waar is, maar dat heeft helemaal geen nut.
quote:Dat is nog geen reden om dat als regering niet te ontmoedigen. Bovendien, als die groepsvorming inhoudt dat de samenleving aangetast wordt (rellen, discriminatie etc.) is het gezond dat daar iets tegen gedaan wordt. Of had van jou ook maar niemand iets aan de Endlösung moeten doen, omdat de groepsvorming van Nazi's een natuurlijk proces was?
Op zondag 26 januari 2003 13:40 schreef Re het volgende:
ik ontwijk helemaal niets want ik heb het antwoord gegeven. Zolang de mensheid bestaat heb je groepsvorming op bepaalde kenmerken
quote:Wederom ontwijk je em.
Op zondag 26 januari 2003 13:40 schreef Re het volgende:[..]
ik ontwijk helemaal niets want ik heb het antwoord gegeven. Zolang de mensheid bestaat heb je groepsvorming op bepaalde kenmerken
quote:Ja, en Jahjah en zijn volgelingen vallen onder die groepen.
waar zeg ik dat het niet waar is? Ik zeg alleen ook dat er groepen in Nederland zijn die niet willen dat er geintegreerd wordt
quote:hey laten we de concentratiekampen er weer bijhalen... ik hoop dat je het verschil ziet tussen massale executie van een soort om bepaalde kenmerken en lid worden van een clubje.
Op zondag 26 januari 2003 13:58 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is nog geen reden om dat als regering niet te ontmoedigen. Bovendien, als die groepsvorming inhoudt dat de samenleving aangetast wordt (rellen, discriminatie etc.) is het gezond dat daar iets tegen gedaan wordt. Of had van jou ook maar niemand iets aan de Endlösung moeten doen, omdat de groepsvorming van Nazi's een natuurlijk proces was?
Ik zeg ook nergens dat men bepaalde gebeurtenissen niet moet ontmoedigen, maar wat is er zo moeilijk aan het accepteren dat men nou eenmaal verschillend is, daar kan een grondwet weinig aan veranderen. Mijn mening is dat ik mensen die geindoctrineerd zijn/worden dom vind (en dat gaat van superioriteits gevoel tot minderwaardigheidscomplexjes) en ik me daar dus ook niet zo druk meer om maak. Ik vind het prima dat men de wereld zo wilt verbeteren dat alle verschillen worden gereduceerd tot 0... maar dat is ook het grootste probleem want dat lukt je toch niet
quote:ja ja, ik weet dat jij graag discussieert met het wetboek in de hand.. en dat is prima hoor, en je hebt helemaal gelijk, maar daarmee los je geen problemen op of dacht je dat je gedachtengoed is opgechreven in een wetboek?
Op zondag 26 januari 2003 14:12 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wederom ontwijk je em.
Dat er verschillen zijn mag duidelijk zijn, discriminatie op grond van ras is wettelijk verboden, dus Jahjah overtreed de wet.
[..]
quote:gamma
Ja, en Jahjah en zijn volgelingen vallen onder die groepen.
Moet ik Marokkanen mogen weigeren als werkgever?
Bedoel je dat? Is jammer van die wet, maar je had graag gezien dat dát mogelijk was, want je kunt nu eenmaal niet iedereen aardig vinden.
Ik hou van hen, die van mij houden.
quote:De grondwet die kan daar alles aan veranderen. NIEMAND hier zal niet accepteren dat mensen verschillend zijn. Waar het hier om gaat is dat die irrelevante verschillen niet gebruikt moeten worden om mensen buiten te sluiten.
Op zondag 26 januari 2003 14:13 schreef Re het volgende:
Ik zeg ook nergens dat men bepaalde gebeurtenissen niet moet ontmoedigen, maar wat is er zo moeilijk aan het accepteren dat men nou eenmaal verschillend is, daar kan een grondwet weinig aan veranderen.
quote:Verlicht ons, o wijsheer, op welke manier je dan wel problemen oplost. Door niks te doen? Door mensen maar te laten discrimineren op grond van huidskleur?
Op zondag 26 januari 2003 14:17 schreef Re het volgende:
ja ja, ik weet dat jij graag discussieert met het wetboek in de hand.. en dat is prima hoor, en je hebt helemaal gelijk, maar daarmee los je geen problemen op
quote:Okay, niet meer zeuren als discotheken Marokkanen weigeren he? Want daarmee los je geen problemen op.
Op zondag 26 januari 2003 14:17 schreef Re het volgende:[..]
ja ja, ik weet dat jij graag discussieert met het wetboek in de hand.. en dat is prima hoor, en je hebt helemaal gelijk, maar daarmee los je geen problemen op of dacht je dat je gedachtengoed is opgechreven in een wetboek?
Gooi dat hele wetboek dan maar weg, als je je er toch niet aan houdt.
quote:en zoals gezegd... waar komt die drang van mensen vandaan om toetetreden als blanke niet moslim tot een geindoctrineerd moslimclubje
Op zondag 26 januari 2003 14:18 schreef Lithion het volgende:[..]
De grondwet die kan daar alles aan veranderen. NIEMAND hier zal niet accepteren dat mensen verschillend zijn. Waar het hier om gaat is dat die irrelevante verschillen niet gebruikt moeten worden om mensen buiten te sluiten.
quote:en zoals gezegd... waar komt die drang van mensen vandaan om toetetreden als moslim tot een geindoctrineerd niet-moslimland?
Op zondag 26 januari 2003 14:22 schreef Re het volgende:[..]
en zoals gezegd... waar komt die drang van mensen vandaan om toetetreden als blanke niet moslim tot een geindoctrineerd moslimclubje
quote:zoals gezegd er zijn over het algemeen genoeg mensen die hier boven staan en zich niet laten meeslepen met groepsgevoelens
Op zondag 26 januari 2003 14:18 schreef milagro het volgende:
En dus?Moet ik Marokkanen mogen weigeren als werkgever?
Bedoel je dat? Is jammer van die wet, maar je had graag gezien dat dát mogelijk was, want je kunt nu eenmaal niet iedereen aardig vinden.Ik hou van hen, die van mij houden.
quote:duh, ik heb nergens lopen zeuren (althans recentelijk) over geweigerde Marokkanen ... als een bedrijf wat in eerste instantie winst wil draaien mensen gaat weigeren op bepaalde vooroordelen snijden ze in hun eigen vingers. Het wetboek hoeft niet weg maar gedachtengoed laat zich niet in wetten neerschrijven want er zijn nou eenmaal uitzonderingen want anders had er inderdaad geen behoefte geweest aan een wetboek
Op zondag 26 januari 2003 14:22 schreef X-Ray het volgende:[..]
Okay, niet meer zeuren als discotheken Marokkanen weigeren he? Want daarmee los je geen problemen op.
Gooi dat hele wetboek dan maar weg, als je je er toch niet aan houdt.
quote:vingerwijzen, superiotiteits gevoel en minderwaardigheidscomplexjes zullen inderdaad niet leiden tot oplossen van problemen
Op zondag 26 januari 2003 14:20 schreef Lithion het volgende:[..]
Verlicht ons, o wijsheer, op welke manier je dan wel problemen oplost. Door niks te doen? Door mensen maar te laten discrimineren op grond van huidskleur?
quote:Dat begon anders ook als een klein clubje waarvan in de statuten stond dat je geen jood mocht zijn om lid te worden.
Op zondag 26 januari 2003 14:13 schreef Re het volgende:[..]
hey laten we de concentratiekampen er weer bijhalen... ik hoop dat je het verschil ziet tussen massale executie van een soort om bepaalde kenmerken en lid worden van een clubje.
quote:we hebben de katholieken uiteindelijk ook laten integreren
Op zondag 26 januari 2003 14:23 schreef X-Ray het volgende:[..]
en zoals gezegd... waar komt die drang van mensen vandaan om toetetreden als moslim tot een geindoctrineerd niet-moslimland?
quote:Niet zonder regels te stellen...
Op zondag 26 januari 2003 14:30 schreef Re het volgende:[..]
we hebben de katholieken uiteindelijk ook laten integreren
quote:Gelijkheid. Ik zie graag dat onze grondwet nageleefd wordt. Of zie jij dan liever de grondwet uit het raam gegooid worden, omdat je je er toch niet aan hoeft te houden?
Op zondag 26 januari 2003 14:22 schreef Re het volgende:
en zoals gezegd... waar komt die drang van mensen vandaan om toetetreden als blanke niet moslim tot een geindoctrineerd moslimclubje
quote:Ik vroeg wat dan wel. Je ontwijkt wederom de vraag.
Op zondag 26 januari 2003 14:28 schreef Re het volgende:
vingerwijzen, superiotiteits gevoel en minderwaardigheidscomplexjes zullen inderdaad niet leiden tot oplossen van problemen
quote:dat mag jij concluderen maar dan begrijp je niet dat ik me wel degelijk stoor aan bepaalde gedachtengoeden en daar ook zeker niet voor uit de weg ga. Ik zie alleen dat men gewoon geen stap verder komt omdat men vergeet dat men gewoon niet hetzelfde is
Op zondag 26 januari 2003 14:30 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat begon anders ook als een klein clubje waarvan in de statuten stond dat je geen jood mocht zijn om lid te worden.
En door exact diezelfde gedachte als die van jou nu werd ze geen strobreed in de weg gelegd.
quote:Dat doe je wel. Je bagataliseert en kijkt de andere kant op.
Op zondag 26 januari 2003 14:36 schreef Re het volgende:[..]
dat mag jij concluderen maar dan begrijp je niet dat ik me wel degelijk stoor aan bepaalde gedachtengoeden en daar ook zeker niet voor uit de weg ga.
quote:Mooi, het raam uit die wet op gelijke behandeling dan. Men is gewoon niet hetzelfde. Weg ermee.
Ik zie alleen dat men gewoon geen stap verder komt omdat men vergeet dat men gewoon niet hetzelfde is
quote:Ik hou me prima aan de grondwet maar ik probeer niet te discussieren vanuit de grondwet alleen
Op zondag 26 januari 2003 14:33 schreef Lithion het volgende:[..]
Gelijkheid. Ik zie graag dat onze grondwet nageleefd wordt. Of zie jij dan liever de grondwet uit het raam gegooid worden, omdat je je er toch niet aan hoeft te houden?
quote:ik heb de oplossing niet voor handen, ik constateer alleen maar dat wat er nu gebeurd niet tot een oplossing komt, dus zoek ik naar een verklaring waarom
Ik vroeg wat dan wel. Je ontwijkt wederom de vraag.
quote:Zij niet, maar daar heb je ineens geen problemen mee. Waarom vind je het acceptabel dat er mensen zijn die de grondwet overtreden?
Op zondag 26 januari 2003 14:41 schreef Re het volgende:
Ik hou me prima aan de grondwet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |