abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167762927
Ongeveer een maand geleden heb ik een nieuwe tv gekocht (OK. ODL 43540-B), voornamelijk omdat ik op mijn Philips geen netflix kon kijken. Nu wilde ik dit op mijn nieuwe tv naruurlijk uitproberen. De eerste dag deed hij het prima, echter krijg ik nu al 2 dagen continu na zo'n 5 minuten kijken een foutmelding. Als ik deze melding opzoek heeft het te maken met (het gebrek aan) de internetverbinding.

Via de wifi heb ik matig bereik (3/5 balkjes vol) terwijl de router 2 kamers verder op dezelfde verdieping staat. Nu dacht ik dat het misschien aan de ontvanger lag en heb er een internetkabel in gedaan, maar ook deze werkt matig tot niet. Uit de snelheidstest op mijn tv komt in beide gevallen: 1024kbit/s.

Nu is mijn laatste optie nog de instellingen, maar hier heb ik totaal geen verstand van. Zo staan ze automatisch ingesteld:

Heeft er iemand misschien enig idee waar het aan kan liggen?
  vrijdag 30 december 2016 @ 22:35:09 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_167763884
Ligt dit niet gewoon aan de soft-/hardware van je TV? Ik heb zelf ook zo'n smart TV (van LG), maar bij mij werken die smart-functies vrijwel allemaal barslecht/traag (uitzonderingen daargelaten), ondanks een prima internetverbinding.
Tics van je petten.
  Forum Admin / PR vrijdag 30 december 2016 @ 22:46:08 #3
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_167764547
Smart TV is over het algemeen echt waardeloos. Als je makkelijk wil Netflixen gaat dat veel makkelijker via Chromecast oid
pi_167764606
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:35 schreef nattermann het volgende:
Ligt dit niet gewoon aan de soft-/hardware van je TV? Ik heb zelf ook zo'n smart TV (van LG), maar bij mij werken die smart-functies vrijwel allemaal barslecht/traag (uitzonderingen daargelaten), ondanks een prima internetverbinding.
Daar ben ik wel een beetje bang voor, maar ik hoop juist dat het een instelling is zodat ik mijn 'netflixtv'niet voor niks heb gekocht :+
  vrijdag 30 december 2016 @ 22:52:13 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_167764884
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:47 schreef beelzaboot het volgende:

[..]

Daar ben ik wel een beetje bang voor, maar ik hoop juist dat het een instelling is zodat ik mijn 'netflixtv'niet voor niks heb gekocht :+
Die dingen worden nou niet echt gebouwd om de smartfuncties actief te gebruiken heb ik het idee, meer als extraatje.

En idd een chromecast/appleTV/playstation 4/xbox360 kun je ook prima gebruiken om te netflixen. Zelfs je pc/laptop als je een HDMI-out hebt.
Tics van je petten.
pi_167766348
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:52 schreef nattermann het volgende:

[..]

Die dingen worden nou niet echt gebouwd om de smartfuncties actief te gebruiken heb ik het idee, meer als extraatje.

En idd een chromecast/appleTV/playstation 4/xbox360 kun je ook prima gebruiken om te netflixen. Zelfs je pc/laptop als je een HDMI-out hebt.
En laat ik nou geen van die dingen hebben :P
pi_167771071
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 23:20 schreef beelzaboot het volgende:

[..]

En laat ik nou geen van die dingen hebben :P
Kan je dus mooi leren in 2017 ;) (en anders stuur je maar een PM/DM voor persoonlijke uitleg).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 31 december 2016 @ 01:32:23 #8
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_167771591
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:17 schreef beelzaboot het volgende:
Uit de snelheidstest op mijn tv komt in beide gevallen: 1024kbit/s.

Volgens https://help.netflix.com/nl/node/306

quote:
Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.

0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
5.0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
Zou dus toch daar aan kunnen liggen.
Tics van je petten.
pi_167773071
weet je zeker dat, toen je de netwerkstekker erin deed en de test startte, dat de tv niet via wifi verbonden was?
op je pc of laptop, welke snelheid haal je daar?
pi_167789959
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 02:27 schreef mschol het volgende:
weet je zeker dat, toen je de netwerkstekker erin deed en de test startte, dat de tv niet via wifi verbonden was?
op je pc of laptop, welke snelheid haal je daar?
Heb het wifi netwerk laten vergeten en hij zei inderdaad ineens niet verbonden bij de kabel. Vanmiddag een nieuwe kabel gekocht, net even gekeken en de snelheid was al iets hoger. Nu hopen dat netflix stabiel blijft draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')