abonnement Unibet Coolblue
pi_167753060
Isolatie garage is klaar, dus volgende projecten:

- Vervangen badkamer, plus splitsen zodat er boven een apart toilet is. Grotendeels uitbesteden
- Hangende schuifdeuren plaatsen op de zolder.
- Tuin afgraven, gras strooien/leggen, plantenbak metselen, elektra aanleggen + verlichting

En evt. als daar nog tijd voor is.
Wand op zolder plaatsen + elektra zodat er een aparte kamer ontstaat.
  vrijdag 30 december 2016 @ 18:58:22 #52
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_167753333
Wij hebben een hoop op de K&W planning voor 2017! Als het mee zit krijgen wij de sleutels van ons eerste huisje samen in januari! :D Dus een hoop te klussen! Muren, grond, meubels, inrichting en alles eigenlijk! ^O^ De tuin bewaren wij voor in de lente/zomer of volgend jaar.
pi_167754284
Mijn goede voornemen voor 2017 is doorgaan en afmaken waar ik al 3 maanden mee bezig ben. Het huis afmaken en bewoonbaar maken. Nog steeds een hoop te doen. Vandaag op zolder de vloer afgemaakt, diverse wandjes zijn al gesausd en morgen een grote sausklus. 13 meter trapgat van zolder tot aan beneden.

Een volgende grote klus is de vloer op de 1e verdieping. De keuken moet nog geleverd worden, toilet frame staat maar pot zelf moet nog gemonteerd worden, inclusief tegelwerk en verlaagd plafond. Alle stopcontacten en schakelaars nog terugplaatsen enz. enz enz. Duco connect fan voor de afzuiging moet nog geplaatst worden. Vloer beneden ben ik nog niet over uit wat ik daar ga doen. Verder het huis compleet inrichten. Ik heb nog geen meubels.

De verdere kluslijst voor 2017 wordt dan een sectionaaldeur plaatsen in de garage, carport bouwen. Garage isoleren met koelcelpanelen.

Project tuin en nieuwe badkamer zal dan wel eens 2018 gaan worden.

De wishlist voor 2017 bestaat uit het grote raam achter vervangen voor 2 openslaande deuren en de huidige enkele achterdeur dan voorzien van glas met ventilatierooster.

Wat betreft de warmptepomp. Die optie heb ik ook bekeken. Ben er nog niet van overtuigd.
Mijn wens zou dan een pelletkachel met cv aansluiting zijn. Dit geeft als voordeel dat je gezellige vlammetjes hebt en echte stralingswarmte voor de koude dagen. In mijn verbouwing heb ik reeds rekening gehouden waar die moet komen en waar de schoorsteen gaat komen. Stopcontacten reeds aangelegd en welke in de weg zaten voor de schoorsteen reeds verplaatst.
Ik kan dan ook het huis geheel verwarmen via de pelletkachel met een watertemperatuur van rond de 60 graden. Dus geen problemen met capaciteit van de radiatoren boven.

De jaarlijkse vaste kosten voor gas zijn slechts 200 euro. Wel is het zo dat mijn ketel van 2002 is en met een paar jaar dus wel aan vervanging toe is. Wellicht komt die warmtepomp dan alsnog ook nog wel. Mits die subsidie blijft bestaan.

Voor nu is het zaak het huis bewoonbaar te krijgen en er eens echt te gaan wonen. En eens kijken wat mijn zonnepanelen echt opleveren, en het gas en energieverbruik eens gaan monitoren. Al die getallen zullen weer beslissend zijn wat de beste keus is richting de all-electric of non-gas toekomst.
  vrijdag 30 december 2016 @ 20:08:30 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_167756084
De CV ketel (laten) vervangen; een 1991 VR ding zal vast meer verbruiken dan een 2016 midrange CW5 ketel.

Uitdaging is dat ik geen zin heb in / energie wil steken in een leverancierszoektocht cq offertes, maar er sterk de voorkeur aan geef mijn huidige ketelverhuurder een nieuwe koop-ketel te laten plaatsen. En dan toch niet gek veel te veel te gaa betalen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_167756584
Vloer vervangen door het gehele huis.
pi_167776514
Laatste loodje van de verbouwing :
Keuken vervangen, dakranden schilderen en dan aan e garage beginnen!
  Moderator zaterdag 31 december 2016 @ 11:58:04 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167779050
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 20:18 schreef EnochRoot het volgende:
Vloer vervangen door het gehele huis.
Poeh, dat lijkt mij behoorlijk ingrijpend !

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 20:08 schreef fietsie het volgende:
De CV ketel (laten) vervangen; een 1991 VR ding zal vast meer verbruiken dan een 2016 midrange CW5 ketel.

Uitdaging is dat ik geen zin heb in / energie wil steken in een leverancierszoektocht cq offertes, maar er sterk de voorkeur aan geef mijn huidige ketelverhuurder een nieuwe koop-ketel te laten plaatsen. En dan toch niet gek veel te veel te gaa betalen..
Rond shoppen loont zeker , maar je huurt dus nu nog een ketel uit het jaar kruik ? :X
pi_167779385
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, dat lijkt mij behoorlijk ingrijpend !

Hopelijk valt het mee :P. De keuken/badkamers even niet meegerekend. Huiskamer, 3 slaapkamers en hal komen eerst, van tapijt naar laminaat.
pi_167779459
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:58 schreef Vonkenboer het volgende:

Rond shoppen loont zeker , maar je huurt dus nu nog een ketel uit het jaar kruik ? :X
Jup, zat bij de koop bij het huis en hij deed het tot voor kort nog prima.
Met draaiwind begint ie uit te waaien (westenwind terwijl ie op het oosten hangt).

Rondshoppen heb ik de mentale energie niet voor op het moment, ben 3 dagen in de week aan de andere kant van het land met een intensieve opleiding bezig, de overige 2 werkdagen 10+ uur werken en in de weekends huiswerk...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_167779937
Wij gaan de zolderkamer flink aanpakken. De muren, schuine wanden, wandkastjes,trapgat en trap schilderen. Daarna tapijttegels vervangen door laminaat en de nieuwe meubels in elkaar zetten. Start: aanstaande maandag 😃
Verder nog plannen om een nieuwe badkamer te (laten) plaatsen en een airco te installeren in de woonkamer om te koelen en te verwarmen.
pi_167782229
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Blijft grappig dat mensen allerlei nadelen van de warmtepomp opnoemen en de CV als heilig verklaren. Het meest voorkomende wat ik hoor is dat de warmtepomp het niet doet bij extreem kou. Ik moet nog meemaken dat het meerdere dagen overdag extreem koud is.
Houtkachel of pelletkachel voor de dagen dat het onder 0 is.
pi_167782400
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Inderdaad. De fabrikant communiceert hooguit een 'adviesprijs' waarin een vrij hoge marge zit voor de installateur/leverancier.
Ja dat zie je bij heel veel dingen.
In de VS noemen ze dat MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price)
pi_167784051
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 13:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Houtkachel of pelletkachel voor de dagen dat het onder 0 is.
Een warmtepomp met een elektrische spiraal erin is goedkoper :Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 13:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja dat zie je bij heel veel dingen.
In de VS noemen ze dat MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price)
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar nu heb ik weer iets geleerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167786813
Een week geleden was het de laatste klussen afmaken na 3 jaar verbouwen en samen met mn meisje gaan genieten.
Nu mn relatie over is moeten de klussen nog afgemaakt worden, en dan gaat de tent de verkoop in. Teveel herinneringen ;( .
Ik ga nooit meer een dusdanig groot project aanpakken en een vriendin onderhouden, gaat te vaak fout..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_167786906
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:43 schreef Mute_Me het volgende:
Een week geleden was het de laatste klussen afmaken na 3 jaar verbouwen en samen met mn meisje gaan genieten.
Nu mn relatie over is moeten de klussen nog afgemaakt worden, en dan gaat de tent de verkoop in. Teveel herinneringen ;( .
Ik ga nooit meer een dusdanig groot project aanpakken en een vriendin onderhouden, gaat te vaak fout..
know the feeling...
Je leert er maar 1 ding uit; zorgen dat het huis waar je woont 100% jouw eigendom is. Wil ze het afbollen? Dat ze dan vertrekt, je hebt dan tenminste je huis nog...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_167787563
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:45 schreef Athmozz het volgende:

[..]

know the feeling...
Je leert er maar 1 ding uit; zorgen dat het huis waar je woont 100% jouw eigendom is. Wil ze het afbollen? Dat ze dan vertrekt, je hebt dan tenminste je huis nog...
Gelukkig had ik die fout al eerder gezien bij mn ouders, alles is 100% van mij. Dat scheelt gelukkig wel een beetje :)
Ze woont hier gelukkig ook niet full time, dus dat gemis is ook niet zo erg. Maar toch blijft het shit.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zaterdag 31 december 2016 @ 16:08:43 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_167787732
Kamer in orde maken voor de op komst zijnde baby, badkamer gaat op de schop en verder wat schilderwerk in de woonkamer en het vervangen van een aantal deuren.

Genoeg te doen dus. :')
  zaterdag 31 december 2016 @ 16:23:50 #68
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_167788334
Eindelijk lampen ophangen... :P
  zondag 1 januari 2017 @ 14:23:13 #69
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_167807342
Oh, blijkbaar was ik een paar klussen vergeten :+

Vandaag een kast vervangen, en de trapleuning opgehangen.
pi_167814268
Ik ga om te beginnen mijn topic maar eens updaten.

Verder: betonvloer, nieuwe cv en elektra, nieuwe badkamer en toilet. Hele huis isoleren. Nieuwe trap. Tijdelijke keuken plaatsen. Overal schilderen en vloeren leggen en er dan in gaan wonen.
Hopelijk ook nieuwe kozijnen en een voordeur.

De vervuiling in de tuin moet dit jaar ook gesaneerd worden. Geen idee nog hoe we dat aanpakken. Moestuintje (of begin daarvan) zou ook wel geinig zijn.
Spoilers!
pi_167823890
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 20:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
De vervuiling in de tuin moet dit jaar ook gesaneerd worden. Geen idee nog hoe we dat aanpakken. Moestuintje (of begin daarvan) zou ook wel geinig zijn.
Begin dan met aardappelveldje. dat trekt het vuil omhoog en houdt onkruid tegen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167824314
Afgelopen jaar de bovenverdieping (plafonds, elektra, etc.), hal, toilet en woonkamer gedaan.

Dit jaar:
De keuken beetje opleuken verven/vloer
Voortuin
Houthok + kachelhout verzamelen
Begin achtertuin
Garage elektra/verlichting
Huis verder inrichten/meubileren
Tussendoor nog wat meubels en give away's maken
Misschien garagedeur vervangen en openslaande deuren maken
Misschien zonnepanelen
pi_167824461
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Begin dan met aardappelveldje. dat trekt het vuil omhoog en houdt onkruid tegen.
We hebben 40 kuub grond (op 80m2) met vervuild met lood en zink. De saneringskosten daarvoor hebben we in bouwdepot en dat moet voor oktober aangesproken worden. Het moet echt profi worden aangepakt met milieurapportages enzo.
Maar goed, eerst het huis maar bewoonbaar maken. We kunnen niet alles tegelijk ;)
Spoilers!
pi_167825681
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

We hebben 40 kuub grond (op 80m2) met vervuild met lood en zink.
Allemachtig, hoe is dat opstaan? Olie, benzine en benzolen uit verf kan ik me nog iets bij voorstellen, maar lood en zink.......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167825713
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

We hebben 40 kuub grond (op 80m2) met vervuild met lood en zink.
Als je het zelf moet betalen; sterkte :s
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')