We waren van mening dat het beter is dat er een algemeen topic over komt, waarmee we voorkomen dat er teveel topics van dezelfde soort in de 'lijst' staan.
(v.b. topics als 'column Sabine e.a.)
Ik hoop dat jullie dit idee willen ondersteunen.
De nominaties worden deze keer live uitgezonden tijdens de donderdagavonduitzending. Naast de studio in Almere zal er ook worden uitgezonden op lokatie vanuit Georgies stamkroeg. Er zal regelmatig geschakeld worden tussen Almere en café De Spetters in Zoetermeer. In de stamkroeg van Georgie ontvangt Esther Duller een heleboel gasten, waaronder een aantal ex-bewoners. Als de bewoners live hun nominaties bekend maken, zullen zij commentaar geven op het nominatiegedrag van hun voormalige huisgenoten.
Kijk dus zeker naar de live-uitzending om 22.40 op Veronica.
A.V.
Van de BB-site
quote:Tuurlijk Harry. Als ik ergens iets tegenkom plaats ik 't hier. Had het gisteren met dat berichtje over Ali ook, heb het toen maar in Ali Roelt gezet.
Op 16 november 2000 00:40 schreef Harry het volgende:
Ik hoop dat jullie dit idee willen ondersteunen.
Zag vandaag btw dat Ed met vrouw en kind op de cover van de aktueel staat. Heb het blad niet gekocht, maar liefhebbers kunnen natuurlijk ff de AKO induiken
VRIEND VAN HIEKE VINDT STEUN BIJ EEN ANDER
Op televisie verkondigde hij nog dat hij het volste vertouwen heeft in zijn vriendin, maar de vriend van BB-bewoonster Hieke zou haar flirtpartijtjes met Ferdi nu toch stilaan zat zijn. De jongeman zou volgens een roddelblad afgelopen weekend in Leeuwarden gezien zijn met een zeer goede vriendin van Hieke en wel in innige houdingen. Maar ach, Hieke is ook geen heilig boontje, want de BB'ster heeft tijdens de recente feestavond in het het huis het nodige speeksel uitgewisseld met Ferdi. Ze poogden dat te doen uit het zicht van de camera, maar de klotsgeluiden spraken boekdelen.
Bron: Showwereld
De magie van het Big Brother-huis
Hoofdredactrice Hummie van der Tonnekreek was woensdagavond zeer enthousiast over de chatsessie. Aan het einde van de chat beloofde ze nog een keer terug te komen om onbeantwoorde vragen alsnog te beantwoorden. Ze maakte dankbaar gebruik van de chatsessie om een aantal hardnekkig misverstanden over Big Brother recht te zetten. Maar ook blijkt ze over een gezonde dosis humor te beschikken. Wij selecteerden de leukste vragen en antwoorden.
Vind je het dit jaar nog net zo intrigerend als in 1999?
Dit jaar vind ik het intrigender, omdat het nu nog onvoorspelbaarder is hoe de bewoners reageren. Ze weten namelijk wat er kan gebeuren, omdat ze het vorig jaar hebben gezien. Daardoor spelen ze ook heel erg met Big Brother.
Hebben jullie de bewoners gekozen met een bepaald scenario in gedachten?
De bewoners schrijven zelf hun verhaal, wij maken geen scenario's. Ze zijn gekozen op karakter, persoonlijkheid en uiterlijk. Dat uiterlijk betekent dus niet dat je mooi moet zijn, maar wel expressief, opvallend, leuk, bijzonder en herkenbaar. Lelijk mag ook, als je maar leuk bent.
Wat zenden jullie absoluut niet uit?
Geweld maakt een goede kans niet uitgezonden te worden. Het is natuurlijk ook denkbaar dat we terwille van 'superbelangen' iets niet uitzenden. Maar de bewoners zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag, en ze weten dat Big Brother alles uit kan zenden.
Hebben jullie de relatie tussen Ferdi en Hieke bewust aangewakkerd met die Griekse avond?
Nou, als het zo gemakkelijk was...
Hebben jullie de bewoners een script gegeven?
Nee, ze doen echt precies waar ze zelf zin in hebben. Gelukkig maar, want dat is mooie televisie.
Moesten ze voor de kijkcijfers samen douchen?
Het is goed voor de kijkcijfers, maar geen verplichting. Hoe hadden we ze anders onder de douche moeten krijgen?
Waarom zonden jullie maandag scenes uit de douche uit en vorig jaar niet?
Omdat het grappige douchescenes waren, ze droegen bij aan het verhaal.
De uitzending met de dronken Robin was in ieder geval geweldig!
Nou, daar zal Robin anders over denken.
Waarom hebben de bewoners zoveel alcohol?
Omdat ze van hun huishoudgeld en zakgeld ook drank mogen kopen. Ze moeten altijd alcohol verdienen of betalen, en ze zijn natuurlijk niet verplicht om te drinken.
Deze groep is erg hecht. Hoe zou dat toch komen?
Dat komt door de magie van het huis, en het afhankelijk zijn van elkaar, omdat er echt niemand anders voor ze is.
Big Brother van dit jaar is toch niet meer back to basic?
Dat lijkt maar zo, de ex-bewoners hebben ons verteld dat het keihard is in het huis. Ook de bewoners van vorig jaar. Ze hebben dit jaar niet meer eten dan vorig jaar, zoals wordt beweerd. Ze gaan goed met het huishoudgeld om. En het zijn geen klagers.
Waarom hebben jullie Ed er op die donderdagavond niet uitgehaald? Desnoods met dwang?
Omdat we Ed tijd gunde het punt dat hij wilde maken, ook te maken. Big Brother is ook menselijk. Ed was geen acteur, zoals veel mensen denken.
Ik vind dat Ed nogal afgeeft op de bewoners in zijn column op de website, en stoor mij hieraan. Hoe zie jij dat?
Dit is een land van vrijheid van meningsuiting, ook voor Ed.
Als er weer iemand vrijwillig het huis verlaat, komt er dan weer een nieuwe bewoner bij?
Het kan altijd zijn dat er iemand in komt, maar hoe dichter het einde nadert, hoe kleiner die kans is.
Komen de bewoners van vorig jaar nog vaak langs en spreek je ze nog?
Jazeker. Ik kreeg laatst nog een sms'je van Ruud, ik heb gegeten met Karin, Sabine gekust, Bart nog gesproken, Willem nog gezien en Mona lees ik geregeld. En Bart komt misschien nog langs met dat tentje.
Ben je zelf verslaafd aan Big Brother, of heb je er ook wel eens genoeg van?
Het is toch mooi dat je aan je werk verslaafd bent? Erger is dat ik rook.
Zijn er nog plannen voor Big Brother 3?
Ik hoop het, want het is het mooiste werk ter wereld. Ik ben er nog niet mee bezig, want ik heb geen 36 uur per dag de tijd.
Aan wie zou je je het meest irriteren als je in het huis zou zitten?
Aan mezelf, denk ik.
M.R.
Van de BB-site
Volgens NedStat hebben tot eind oktober 1999 "zo'n 17 miljoen Internetters een bezoek aan Big Brother gebracht". Met een gemiddelde van 690.000 pageviews en een record van 758.000 pageviews per dag is dit de best bezochte website van Nederland.
Ook klanten van Worldonline lijken de dupe te worden van het dataverkeer van Big-Brother. Zakelijke klanten klagen steen en been. Worldonline geeft namelijk prioriteit aan Big Brother, de rest van hun klanten heeft te maken met een zeer slecht bereikbare website.
De populariteit van Big Brother lijkt op deze manier een bedreiging te worden voor de serieuze media. Het opvragen van nieuws van de websites van de landelijke kranten bijvoorbeeld duurt eindeloos lang. Zelfs Zeeburg Nieuws, tradioneel één van de snellere websites, komt tijdens de piekuren tergend langzaam door of is onbereikbaar. Dat de verstopping van het internet met Big Brother te maken heeft blijkt als Veronica dit programma uitzendt op de televisie: op slag is het internenet weer een stuk sneller. Na afloop van de tv-uitzending slibt de boel weer dicht.
Zeeburgnet.nl
Veel tranen deze week in Big Brother. Ik vind dat altijd mooie momenten, omdat mensen dan echt zichzelf zijn. Bij Ferdi was dat heel duidelijk. Met wat hulp van Bianca toonde deze hevig verliefde jongen zijn ware gevoelens voor Hieke. Arme jongen. Natuurlijk weet ik wel dat je gevoelens niet uit de weg kunt gaan, maar ik vind dat Hieke hem het zeker niet gemakkelijk maakt. Want het mag dan een 'onmogelijke liefde' zijn, toch moedigt ze Ferdi heel erg aan. Als je in een piepkleine string naast een spiernaakte jongen in bed gaat liggen, moet je dat al helemaal niet doen. Bij het zien van die beelden dacht ik dan ook direct aan de man van Hieke. Wat ging er door hem heen bij het zien van die beelden? Durft hij uberhaupt nog wel te kijken? Ik denk dat Hieke straks heel wat heeft uit te leggen. Ik weet uit eigen ervaring dat er momenten zijn dat je de camera's compleet vergeet. Maar het lijkt me vreemd dat je in zo'n situatie niet even denkt aan de 24 camera's die er op je gericht zijn. Ik hoop maar voor Hieke dat het bizarre gerucht afgelopen week opinternet, dat ze bij Robin een condoom heeft gekocht voor seven sigaretten, niet waar is...
Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet elke avond meer vol verwachting de buis aanzet. Het is meer een routine dan echte zin. En als ik deze column niet zou schrijven was ik misschien wel helemaal afgehaakt. Ik vraagme zelf steeds af waar dat nou aan ligt. Maar ik denk dat we tot de conclusie moeten komen dat het feit dat Big Brother 1 zo'n succes was, er vooral mee te maken had dat het iets nieuws was. Iets wat we nog niet kenden. Nu blijkt de formule het tweede seizoen eigenlijk al niet meer te werken. Bovendien houdt de redactie zich niet echt aan de opzet. Ondanks het Back to Basic-principe is de tafel voortdurend voorzien van lekkernijen die met merknaam en al in beeld komen. Wie Big Brother 2, 24 uur per dag kan volgen ziet nog veel meer. En waarom zien we de bewoners bijna nooit koken? Deze bewoners beweren dat ze het een stuk zwaarder hebben dan wij vorig jaar. Maar wij hadden niet zoveel luxe produkten op tafel staan. ook qua creativiteit vind ik ze weinig inventief. Ze maker er maar weinig van en hangen vooral op de bank, of naast de oven.
Ik vind het dat erg jammer want ik was toch wel benieuwd hoe hun ideeen zich zouden ontwikkelen in de loop van de tijd. En aangezien ze ook een hobbykamer hebben moet je toch wel wat kunnen verzinnen lijkt mij. Big Brother 2 is nu over de helft en ik begin al echt te merken dat bij de bewoners de drang om de eindstreep te halen steeds sterker wordt. Want al deel je lief en leed met elkaar je zit daat uiteindelijk met maar een doel en dat is : het geld binnenhalen. Langzaam maar zeker zal iedereen elkaars vijand worden. Ik ben benieuwd of ze na BB nog allemaal met elkaar bevriend zullen zijn. Bij ons is dat tenslotte ook niet gelukt. De afspraken die je met elkaar maakt tijdens het verblijf in het BB huis lopen achteraf toch anders dan je zou denken of hopen. Buiten het huis blijken de gesloten vriendschappen toch ineens heel anders te zijn...
Liefs, Mona
Mona / Weekend
Ruud: "Ik heb eigenlijk niks gedaan, gewoon drie maanden op de bank gezeten met een gitaartje in mijn hand. Maar wanneer 15.000 fans voor je schreeuwen, dan is je leven eigenlijk al gelukt".
De grote sterren zijn beroemd door bewondering.
De mensen van o.a. BB door identificatie van de kijkers.
(toch meer klasse dan vadsige Ruud, die voor een half uur knuffele een paar mille wil hebben, uitgesproken... ook al deed hij bij de AVRO mee aan het programma van de dierenbescherming en nu ook weer voor het AIDS fonds..)
quote:Ik was totaal geschokt. Vraag me ook af wat er gebeurd is....
Op 17 november 2000 01:40 schreef fashionably_late het volgende:
Heeft iemand Hummie bij Karel gezien??
Moor je hebt je usericon helemaal aangepast en bent bij deze verliefd op Hummie....waarom? Wat?Waar? Waarom? Wattizzer gebeurd?????
Hulde aan Joost Zwagerman.
Bron : www.kro.nl
Bron : mediactua.nl
De kans dat het straks een enorme rotzooi wordt in het Big Brotherhuis is groot, want Annet was zo'n beetje de enige die de troep nog wegwerkte. "Wc schoonmaken, douche afspuiten en de rommel van de anderen opruimen. Als ik het niet deed, deed niemand het," onthult zij na haar vertrek uit het Huis in gesprek met Prive. "Ik had er schoon genoeg van en dacht: Bekijken jullie het maar, ik blijf niet aan de gang! De laatste dagen zette ik alleen mijn eigen glas nog weg."
"Als ze me vragen ga ik morgen, ondanks alles, toch terug in het Big Brotherhuis. Het verblijf viel me, behalve misschien de laatste week, reuze mee. Ik vond het niet echt Back to Basic. Voor mij had het strenger gekund. We hadden teveel van alles. Zelfs drankjes en borrelnootjes. Het leek wel een soort vakantiehuisje. Ik had er problemen mee dat veel eten werd weggegooid. Rijst bijvoorbeeld die we ook morgen nog best hadden kunnen gebruiken. Nee, weg ermee. Ik zal zelf niet gauw iets weggooien. Niet uit zuinigheid, maar dat doe je niet als je weet dat er zoveel mensen zijn die niet te eten hebben," zegt Annet, de sympathieke 42-jarige manager van een reisbureau uit het Overijsselse Goor.
Dus niet Koos, Kim of Robin, maar Annet moest het Huis uit. Tot verrassing van velen, want menigeen, zowel binnen als buiten het Huis, had haar gedoodverfd als de toekomstige winnaar. Annet had er zelf ook al een beetje rekening mee gehouden. Met Bianca, "mijn enige vriendin in het Huis", was Annet al aan het filosoferen geweest over wat ze straks, na haar overwinning, allemaal zou gaan doen.
"Bianca is voor mij een vriendin voor altijd geworden. Ik had haar een reisje naar Barcelona beloofd als ik zou winnen. Misschien gaan we evengoed nog wel," zegt ze en laat dromerig haar omfloerste blik afdwalen. "Veel geld zou ik aan goede doelen geven, met name de dierenbescherming en aan de vegetariersbond waarvan ik lid ben. Maar allereerst was ik gaan genieten van een heerlijk lange vakantie met mijn ouders en zus Marian."
Is er geen man in het leven van Annet?
De vraag verrast haar. Ze weet niet goed wat ze antwoorden moet. Haar prachtige donkere ogen smeken producent Boudewijn van Schaik om voor haar het antwoord te geven. Deze glimlacht haar slechts bemoedigend toe. Een haastig opgestoken sigaretje geeft haar wat meer durf: "Ik heb altijd in mijn leven gezegd: Ik trouw nooit. Maar ik ben toch getrouwd geweest. Acht jaar geleden. Het huwelijk heeft slechts een maand geduurd, nadat we eerst een jaar hadden samengewoond. Ja, ik was echt officieel getrouwd. Dat was mijn grote fout. Bepaalde dingen veranderen in ons leven nadat we getrouwd waren. Ik werd een soort eigendom van hem. Ik trouw dus nooit meer, ook al weet ik dat je nooit nooit moet zeggen.
Wat me tegenstond in het Huis was de groepjesvorming. Bewoners die zich gingen afzonderen in de slaapkamer. Je merkt dat er over je gekletst en geroddeld wordt. Vooral de laatste weken was dat heel erg. Ronduit frustrerend was het dat ik als enige altijd bezig was. Ik zorgde ervoor dat de koffie klaar stond als ze hun bed uitkwamen, ik dekte de tafel, waste af, voerde de kippen, bekommerde mij om Cindy, het geitje. Ik boende het toilet schoon en spoot de douche af. Niemand trok zich iets aan van de vuiligheid. Ik ben iemand die graag bezig is, maar om continue de troep van alle bewoners op te ruimen vond ik een beetje veel van het goede. Natuurlijk heb ik gezegd dat een ander die klusjes ook wel eens mocht doen, maar er werd nauwelijks of niet op gereageerd.
Ik ging me steeds meer ergeren aan bepaalde dingen. Ik weet het, ik werd stiller en stiller. Het was misschien beter geweest als ik gezegd had: Jij mag hier de rotzooi ook wel eens opruimen hoor! De laatste week heb ik besloten me er niet mee bij neer te leggen. Ik dacht: Bekijken jullie het maar! Ik ruim niet meer op en zet alleen mijn eigen glas nog weg. Ik ben benieuwd hoe ze nu alles oplossen. Geen mens is onmisbaar zeggen ze wel eens, maar het grote gemak waarmee zij denken alles te kunnen regelen.... Ik hoop in elk geval dat ze de dieren niet vergeten. De rest zoeken ze zelf maar uit!"
Annet is blij dat ze haar hart even kan luchten. Was er iets leuks aan het groeien tussen haar en Koos?
"Welnee, absoluut niet," reageert zij ogenschrikkelijk verbaasd. "Koos is een fijne, aardige man, heel gezellig, maar er was niets aan de hand tussen ons. Hij is absoluut niet mijn type. Niemand in het huis is mijn type. Het zijn allemaal jongere mensen, al maakt de leeftijd in beginsel voor mij niet zoveel uit. De ideale man voor mij is betrouwbaar en gezellig, een die van spontane verrassingen en van uitgaan houdt. Ik houd van een stoere man, iemand zoals Ruud bijvoorbeeld. Ik ben niet dol op watjes."
Het lijkt erop dat de bewoners zich de camera's heel bewust zijn.
"Dat is ook zo, al raak je er op een gegeven moment wel aan gewend. Sommigen lettewn er echt op en doen hun uiterste best om op een bepaalde manier in beeld te komen. Ik was er niet zo mee bezig. Behalve dan bij het omkleden, daar had ik moeite mee. Mede door bepaalde opmerkingen in het Huis: Annetje met je grote.... Die houd ik liever prive. Hoe de camera mijn leven werkelijk heeft bepaald, merkte ik pas vanacht. Voor het eerst sliep ik sinds lange tijd niet meer in het Big Brotherhuis. Mijn zus zag hoe omzichtig ik me uitkleedde: eerst mijn nachtponntje aan en dan pas mijn bh uit...."
Annet heeft van Big Brother een gastrol aangeboden gekregen in Goede Tijden Slechte Tijden.
"Daar ben ik echt heel blij mee, ik laat alle aanbiedingen graag op me afkomen, maar eerst ga ik wat rust nemen. Ik ben gigantisch moe. Big Brother heeft het allemaal fantastisch geregeld en georganiseerd, dat moet gezegd worden. Niemand heeft er een idee van wat zich daarbinnen allemaal afspeelt. Het is veel zwaarder dan je denkt. Bewoners op de slaapkamer, in de toiletruimte of opeens ontspanningsoefeningen gaan doen in de voorraadkamer. Wat is er aan de hand? Waar hebben ze het over? Het gaat je allemaal niet in je koude kleren zitten....
Bron : mediactua.nl
quote:Heeee Harry, en anders ben je altijd zo bij de tijd
Op 16 november 2000 19:39 schreef Harry het volgende:
Big Brother verstopt internet
Zeeburg, 7 november 1999 : Door massaal bezoek aan de internetsite van het Veronica programma Big-Brother komt het internet-verkeer regelmatig bijna tot stilstand. Op de Big-Brother ....etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Cartman1 op 18-11-2000 18:01]
Een cursus fotograferen
Om half een worden alle acht bewoners naar de dagboekkamer geroepen. Daar staan de benodigde spullen al klaar: twee camera's, fotorolletjes en make-up. De groep krijgt les van glamourfotograaf Nick van Ormondt. Hij werkt voor diverse tijdschriften en wil de amateurs graag wat tips geven.
"Wees niet bang om veel foto's te maken. Schiet liever teveel dan te weinig. Jullie hebben fotorolletjes genoeg". Dan neemt de fotograaf de verschillende opdrachten stuk voor stuk met de bewoners door. "Wie gaat welke opdracht doen?", vraagt Van Ormondt. Maar dat weten de bewoners niet. "Daar hebben we eigenlijk nog niet over nagedacht", roept Georgie. "Maar ik ga in elk geval zoveel mogelijk fotograferen!".
Bianca en Georgie lijken de kar te gaan trekken ditmaal. Georgie weet veel van fotograferen, omdat zijn vader fotograaf is. Bianca heeft over elke opdracht lang nagedacht, en stelt fotograaf Van Ormondt veel vragen. "Voor Aino heb ik al een idee", zegt ze. "Iedereen neemt iemand op zijn schouders, elke keer een jongen en een meisje, en dan kijken ze elkaar aan". De fotograaf vindt het een leuk idee. "Prima", zegt hij. "Maar dan lijkt het me wel zo verstandig om het buiten te doen."
Tips voor 'winnende' foto's
De foto's voor 'Prive' moeten snapshots worden. "De momenten zijn belangrijker dan de kwaliteit", aldus de fotograaf. "Draag de camera continu bij je, zodat je je medebewoner op elk moment kunt overvallen". De foto's moeten paparazzi-achtig worden, het moeten geen 'neuspeuterfoto's' zijn. "Maar als ze in elkaars neus peuteren is het natuurlijk wél interessant!", roept Bianca enthousiast. En daar is Van Ormondt het helemaal mee eens.
De foto's voor de 'Nieuwe Revu' wekken nogal wat vragen op. "Wat verlangen ze nu van ons?", vraagt Bianca. De fotograaf meent ook dat dit een zeer open opdracht is, maar dat de bewoners vooral moeten doen wat hun hart hen ingeeft. "Je kan bijvoorbeeld een reportage maken over deze weekopdracht. Maar zorg dat je die openingsspread haalt!!!"
"En dan de Gaykrant. Wie gaat daarvoor?", informeert Nick. "Iedereen", roept Koos. Om daar onzeker aan toe te voegen: "Is dat dan gewaagd ofzo? Het heeft toch geen nadelige gevolgen??". Van Ormondt stelt Koos onmiddellijk gerust. De foto's voor de 'Gaykrant' mogen met 'een knipoog' gemaakt worden. Maar, het is wel leuk als ze licht erotisch zijn.
Door met de Playboy. "He he, mag ik eindelijk", gilt Georgie. Maar Van Ormondt haalt hem uit zijn droom: "Het is misschien verstandig als een vrouw achter de camera staat en als niet iedereen erbij is". "Jammer schat", zegt Hieke, terwijl ze Georgie een schouderklopje geeft. Desiree vindt het overigens prima als een man haar fotografeert. "Mij maakt het niet uit hoor", zegt ze stilletjes. In elk geval moet het zo natuurlijk mogelijk, volgens de fotograaf, en moet de dame in kwestie vooral niet bang zijn om te poseren. "Maak zoveel mogelijk foto's, dan kunnen ze er zelf de beste uithalen."
Bianca heeft al een heel verhaal bedacht voor de fotoroman in 'FHM'. "Ik wilde iets doen met de kippen. Of is dat te ingewikkeld?", vraagt ze. Volgens de fotokenner is het echter het belangrijkst dat het verhaal een kop en een staart heeft, en dat de lezers het makkelijk kunnen volgen. "Zorg voor ongeveer twintig foto's". Na nog wat algemene vragen over flitsen, inzoomen, en schaduwen, maakt de fotograaf plaats voor de visagiste.
Carolina Leenders van Head Affairs legt uit wat de goede volgorde voor een professionele make up is. Ook de mannen zullen moeten worden opgemaakt. Ze heeft een uitgebreide set cosmetica meegenomen. Daar kunnen de bewoners mee gaan oefenen. Carolina zal meekijken en later feedback geven.
18-11-2000 || 17:30 uur
Voorbereiding voor volgende sessie
Met veel zorg bereiden de bewoners zich voor op de nieuwe opdracht. Desiree en Kim storten zich wederom op de make-up. Ook Robin krijgt weer een schminkbeurt. Bianca werkt zijn gezicht bij. Hieke behandelt op haar beurt Ferdi. Zij besteedt echter meer zorg aan zijn haar dan aan zijn gezicht. Na een tijdje klinkt er muziek door de intercom.
Georgie heeft even daarvoor in de dagboekkamer om muziek gevraagd. De bewoners waren het er namelijk over eens, dat zij op deze manier beter kunnen poseren voor de foto's. Big Brother heeft hun verzoek ingewilligd en dus klinkt er rustige dance-muziek door de boxen.
Ondertussen maakt Ferdi een persoonlijke fotosessie van Hieke. In alle posities maakt hij een foto van haar. Ook Georgie wil een fotoverslag maken van zijn vriendin. Als Ferdi en Hieke klaar zijn, is het de beurt aan hem. Een beetje verlegen leunt Kim van het ene been op het andere. Hij verzint de ene na de andere opmerkelijke pose voor een foto. Kim volgt kalm zijn orders op.
Koos heeft na alle inspanningen wel weer wat rust nodig. Op de bank zit hij, benen op tafel, rustig in wat tijdschriften te lezen. Dat getut met make-up hoeft nu even niet. Dit in tegenstelling tot Desiree. Opnieuw besteedt zij weer lange tijd aan het bijschminken van haar gezicht en plukt nu ook haar wenkbrauwen.
Als Georgie begint met een fotosessie van Ferdi kijken Robin, Hieke en Koos mee. "Ferdi is echt net een fotomodel", stelt Hieke vast. Ferdi lacht ongemakkelijk, maar geniet van de complimenten. Bij elke foto probeert hij stoerder te kijken. Na een tijdje gaat zelfs zijn overhemd uit. Met een gemene blik tuurt hij in de lens van de camera. Flits.
Bron: BB
Op de licht-erotische toer
In alle ernst maken de bewoners deze middag de foto's. Iedereen probeert op zijn best op de foto te komen. Vooral Ferdi gaat dit goed af. Als in het begin van de avond de foto's worden geschoten voor de Gaykrant komen de bewoners wat los. Bianca: "Je moet er gewoon lekker uitzien. Het moet licht-erotisch zijn." Allereerst komen de mannen aan de beurt.
"Oké Koos, voor de Gaykrant maak je klaar!", roept Bianca. Koos heeft al lange tijd op de bank zitten lezen en heeft zin om weer wat te doen. Hij springt meteen op om vervolgens direct zijn shirt uit te trekken. Hiervoor in de plaats doet hij een overhemd aan. Knoopjes los, kraag opgeslagen en mouwen opgestroopt. "Nou daar gaan we jongens", zegt hij.
Voor de fotosessie voor de Gaykrant worden de bewoners al een stuk losser. Desiree: "De Gaykrant? Moet ik dan mijn leren broek aandoen?" Ook Bianca wil wel van de situatie profiteren. "We kunnen wel een extreme tongzoen doen, Hieke", oppert zij. Ook Robin vraagt zich af hoe hij op de foto moet gaan. "Zal ik mijn shirt uitdoen", vraagt hij. Bianca: "Je moet er gewoon lekker uitzien. En het moet licht-erotisch zijn." Voordat Bianca klaar is met praten, heeft Robin zijn shirt al uitgetrokken. Voor zijn shoot, pompt Robin eerst nog even zijn lichaam op door met de haltertjes te sporten.
Met een uitdagend lachje tuurt Koos de camera in. Voor hem is dit nog niet genoeg. Hij besluit een knoopje van zijn broek open te maken. Met ingehouden buik, volgt de volgende foto. Volgens Bianca gaat hij echter nu wel te ver. "Nee, je broek hoeft niet open. Je moet gewoon leuk op de foto staan."
Robin vindt het erg spannend als het zijn beurt is. Met ontbloot bovenlijf loopt hij naar de fotocamera toe. Hij heeft zijn halters meegenomen. "Voor de Gaykrant, oh man!" Robin bevalt het goed. Hij laat Bianca zelfs vet op zijn buik smeren. Ferdi begrijpt het niet: "Straks zitten mensen op je te masten." Hij ziet het al helemaal voor zich en gaat in een stuip van het lachen.
Ook Ferdi heeft een geheel eigen interpretatie van licht-erotisch. In zijn onderbroek met shirt gaat hij voor de camera zitten. Bij Ferdi durft fotograaf Georgie wel wat verder te gaan. "Langzaam je shirt uittrekken. Goed zo", geeft hij aan. Georgie: "En die gasten lachen, die straks onze foto's ontwikkelen." Ferdi gaat verder dan zijn medebewoners tot nu hebben gedurfd. Na een tijdje staat hij in zijn onderbroek. Hieke: "Die mannen gaan helemaal crazy." Bianca kan er wel om lachen. "Kijk! Met zijn snikkel vooruit", roept ze uit. Ferdi nuchter: "This is moneymaking. And I want to make money." Na de mannen is het nu de beurt aan de vrouwen.
18-11-2000 || 19:39 uur
Voor het goede doel
Hieke en Bianca hebben een hele act uit gedacht. Na eerst droog te hebben geoefend gaan ze zich in de badkamer klaarmaken. Ook hun kleding stemmen ze op elkaar af. Bij licht-erotisch denkt Bianca aan de leren broek van Desiree. Ze mag hem wel lenen. Hij past perfect. "Hiek, kijk eens hij past. Wat doe jij aan?" Hieke gaat in spijkerbroek, en Bianca besluit zich daar gewoon bij aan te sluiten. Dan zijn de dames er klaar voor.
Ze gaan op hun knieën tegenover elkaar zitten met ontbloot bovenlijf. Met hun armen om elkaar heen onttrekken ze het zicht op hun boezem. Ferdi controleert of het goed in de lens komt. "Het mag best wat losser", merkt een van de toeschouwers op. "Doe dan wat leuks", zegt Hieke in een poging vooral de humor er in te brengen. En dat lukt. Het is tenslotte spannend genoeg. Zenuwachtig beginnen de beide brunettes te lachen.
Nu Ferdi zijn twee favoriete vrouwen ontbloot voor zich heeft, wil hij ook echt goede foto's maken. Hij raakt helemaal op dreef. Bovendien heeft hij al bezwezen dat hij wel weet wat 'licht-erotisch' inhoudt. Hij plenst wat water over de hoofden van de blote dames, om het allemaal wat meer 'in action' te laten lijken. De eerste foto's worden gemaakt. Voor elk nieuw shot proberen de dames hun lachen weer in te houden en met opgewonden gezichten in de camera te kijken. Tussendoor vooral veel gegiechel. Een professionele fotograaf zou zijn handen dichtknijpen bij deze spontane shots. Ferdi wacht echter geduldig tot de meiden zichzelf weer onder controle hebben. De eerder genoemde 'extreme tongzoen' laten de dames toch maar achterwege.
In ene is Hieke zich er weer van bewust dat Big Brother zelf ook meekijkt en meefilmt. Ze zwaait maar eens naar Big Brother. "Voor het goeie doel hoor", roept ze: "Normaal zou ik dit nóóit doen. Ik ben moeder."
bron: BB
18-11-2000 || 19:39 uur
Lekkere plaatjes
Desiree is helemaal klaar voor de Gaykrant-sessie. In haar spannende leren broek, een mooi behaatje en een dun bloesje komt ze vrolijk aanlopen. Gewillig laat ze zich door Georgie in allerlei standjes fotograferen.
Maar Desiree wil nog wel iets gewaagder. Ze durft best een soort van bloot maar dan liefst zo patsboem. Bianca weet wel wat. "Kijk als ik nu zo achter jou ga staan en met mijn armen over jouw beha heen dat het net lijkt alsof je niks aan hebt..." Ze gaat achter Desiree staan en begint aan haar eigen behabandjes te trekken en aan die van Desiree. Het levert een moeizaam gespartel op, en belangrijker, de fotografen zien nog steeds beha's. Hieke schiet te hulp. Uit die beha is haar devies. Ze gaat voor Desiree staan zodat de heren haar niet in haar blootje zien.
Nu lukt het pas echt. Desiree en Bianca hebben reuze lol maar na een of twee shots houden ze het voor gezien. Giechelend verdwijnen ze in de slaapkamer, waar Georgie net aan Kim vertelt dat zij niet op de femme fatale-toer moet gaan, maar juist haar onschuld moet uitbuiten. Nu Desiree klaar is, neemt Georgie het over. Gekleed in een handdoekje zit hij braaf op een krukje. Vier foto's later denkt Ferdi dat het wel weer mooi is, zo. Hij is duidelijk meer geïnteresseerd in vrouwelijke modellen.
Kimmie heeft de raad van Georgie opgevolgd. Met haar strakke zwarte jurkje en hoge laarzen ziet ze er lief uit. Gelukkig lukt het haar goed om heel ondeugend te kijken. Benen over elkaar als een net dametje. Bril in haar mondhoek. Het blijft vooralsnog heel onschuldig, maar het venijn zit in het staartje. Heel langzaam trekt ze het koordje van haar jurkje open, waardoor haar decolleté veel verleidelijker uitkomt. Ferdi pakt het shot bovendien van boven. Dit zou best eens een heel lekker plaatje kunnen opleveren.
bron: BB
Leuk, zo met die plaatjes ertussen.
Robin's inspanningen met de haltertjes hebben wel resultaat gehad
[Dit bericht is gewijzigd door Cartman1 op 19-11-2000 13:32]
Honderd dagen onafgebroken in het Big Brother-huis en vierentwintig uur per dag camera's op je gericht weten, terwijl elk woord dat wordt gezegd wordt getaped, hebben Bart Spring in 't Veld niet onberoerd gelaten. De 24-jarige 'Big Brother Bart', zoals hij door het grote publiek nog altijd wordt genoemd, lijkt aan zijn vrijwillige opsluiting in het Big Brother-huis in Almere toch een trauma te hebben overgehouden,
Al sinds Big Brother Bart nu bijna een jaar geleden als winnaar het Big Brother-huis verliet heeft hij last van achtervolgingswaanzin. Bij tijd en wijle hoort hij stemmen in zijn hoofd. Stemmen die hem doen verstijven, waardoor hij tijdelijk helemaal uitgeschakeld is en tot niets meer in staat. Het kan ook gebeuren dat Bart zomaar weer het geschreeuw hoort van mensen achter de hekken van het Big Brother-huis. Kennelijk heeft hij zich onbewust echt een gevangene gevoeld in de maanden dat hij zich vrijwillig liet opsluiten om één van de hoofdpersonen te zijn in een nieuw en spraakmakend tv-programma. De uiterlijk altijd zo rustige Bart heeft zich achtervolgd gevoeld door de camera's die op alle strategische plekken in het huis waren aangebracht, waardoor zijn leven een tijdlang geen enkele privacy meer kende.
Over het feit dat hij elke dag vierentwintig uur werd gevolgd en bespied heeft de Big Brother-deelnemer van het eerste uur zich nooit beklaagd. Toen Bart nog in het Big Brother-huis zat speelde hij zelfs met de camera, als hij iets belangrijks te zeggen had en hij wilde dat niet in de 'dagboekkamer' doen, dan richtte hij zich zelfs tot de camera in de hoop dat zijn uitspraken toch zouden worden uitgezonden. Bart ging heel laconiek en speels om met de vele camera's in het Big Brother-huis en hij wekte nooit de indruk het storend te vinden dat hij van de vroege ochtend tot de late avond een microfoon bij zich moest dragen die elk woord dat uit zijn mond kwam registreerde. Zelfs wanneer hij flirtte en vrijde met medebewoonster Sabine leek hem het spiedende oog van Big Brother niet te storen.
Een paar maanden nadat Bart het huis had verlaten bleek echter dat hij zich wel degelijk heeft gestoord aan het feit dat hij maandenlang geen enkele privacy had. Bart heeft zich na het vertrek uit het Big Brother-huis ook dikwijls openlijk afgevraagd of hij er uiteindelijk wel verstandig aan had gedaan mee te doen aan een programma waarvan hij de impact en de gevolgen niet kende.
Het is duidelijk dat Bart in dat opzicht voortdurend hinkt op twee gedachten. Aan de ene kant verafschuwt hij de bekendheid die Big Brother hem opleverde, aan de andere kant gaat hij gretig in op kansen die hem dankzij de bekendheid van dat programma worden geboden. Zo heeft Bart geen moment getwijfeld toen hij door Veronica werd gevraagd om naast Rob Stenders en Fred Siebelink co-presentator te worden van het ochtendprogramma Stenders Vroeg. En hij spekte zijn bankrekening ook zonder problemen door in te gaan op reclamewerk voor Philips en Schwarzkopf. En als hij wordt gevraagd zijn opwachting te maken in een binnen- of buitenlands tv-programma om te vertellen over zijn ervaringen in het Big Brother- huis weigert hij dat ook lang niet altijd!
Maar Bart zegt ook: 'Ik vind er echt geen pest aan om bekend te zijn. Zo in het middelpunt van de belangstelling te staan is niets voor mij. Ik vind het beangstigend dat ik de rest van mijn leven met een predikaat Big Brother op m'n voorhoofd loop.' Het verblijf in het Big Brother-huis heeft bij Bart dus duidelijk z'n sporen nagelaten. Dat heeft hij voor het grote publiek lang verborgen weten te houden, maar onlangs liet hij zich ontvallen dat hij aan het programma wel degelijk traumatische ervaringen heeft overgehouden.
Enkele maanden nadat hij het Big Brother-huis had verlaten kreeg hij last van stemmen in zijn hoofd. De eerste keer dat hij deze nare ervaring had zat hij in de auto, onderweg naar huis. 'Plotseling verstijfde ik. Ik kreeg het benauwd en ik kon me niet meer bewegen, en zelfs niet meer praten,' vertelt een bezorgde Bart aan WEEKEND. 'Ik hoorde stemmen in mijn hoofd van mensen die er niet waren en ik hoorde weer het geschreeuw van de mensen buiten de hekken van het Big Brother-huis. Met de grootste moeite heb ik de auto aan de kant van de weg kunnen zetten.' Aan de kant van de autoweg kwam Bart na verloop van tijd weer tot rust. Dit voorval herhaalde zich nadien enkele keren, en dat beangstigde hem enorm. Hij kreeg daarom het advies zich onder psychiatrische hulp te stellen als de stemmen in zijn hoofd hem blijven achtervolgen.
Uit de Weekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |