Prijsvraag: Win kaarten voor de live-uitzending
Het Big Brother-huis is kleiner als het lijkt. In de kamers staan de bedden letterlijk op elkaar, en ook de banken in de woonkamer staan minder ver van elkaar dan het lijkt. Maar hoe groot is het huis eigenlijk precies?
Denk jij te weten hoe groot het Big Brother-huis is? Dus de totale oppervlakte van het huis? (exclusief de tuin). Dan kun jij twee kaarten winnen voor de uitzending van donderdagavond 21 december. De avond waarop een van de bewoners het huis moet verlaten.
Stuur de juiste oppervlakte naar: internetredactie@big-brother.nl Je kunt insturen tot woensdagavond 19.00 uur. Dezelfde avond nog nemen wij contact op met de winnaar.
I.W.
BB-site
>>>Om je een idee te geven, zie : http://www.nachtwacht.nl/bigbrother/
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 19-12-2000 22:56]
Forumfacts: aandacht voor de genomineerden
Het is al bijna weer bekend wie het huis moet verlaten. Op ons forum denken ze het al te weten. De genomineerden, Robin, Koos en Desiree zijn daar uitgebreid onderwerp van gesprek. Wij zochten enkele leuke uitspraken over de drie bij elkaar.
Robin, het knulletje
"Als je naar vorig jaar kijkt en naar de winnaar van België, dan heeft de BB-winnaar de volgende kenmerken: Tussen de 21 en 27 jaar, een man, rebels en bot in de omgang. Hij heef geen of weinig maatjes in het BB huis. Einzelgänger. Hieraan voldoet Robin vrij goed."
"Precies! Daarom denk ik ook dat Robin Big Brother 2 gaat winnen. De meeste mensen die naar BB kijken vinden dat soort typetjes toch het leukste. Ik persoonlijk kan ook wel lachen om Robin." Niet iedereen is het daar mee eens: "Robin moet eerst eens nadenken en dan praten, het knulletje."
"Oke, hij is misschien niet altijd even aardig, maar in dit groepje wel de leukste. Hij heeft tenminste echte humor, kan uitstekend relativeren, is oprecht en eerlijk. Ik denk dat hij wint." En er zijn meer mensen die denken dat hij wint: "Robin is de leukste. Hij is spontaan, recht voor zijn raap, lief, heeft humor, is gewoon zichzelf, en hij heeft nog lieve ogen ook. Hij mag van mij winnen."
Er zijn ook andere geluiden te horen op het forum. "Dat is jouw mening. Mijn mening is anders. Koos moet namelijk winnen, want hij is de leukste." Laten we eens kijken wat er nog meer over Koos wordt gezegd.
Koos is toppie
"Ik vind dat Koos goed met zijn dronkenschap omging. Volgens mij vond hij het een goeie stunt van Robin en Georgie om hem dronken te voeren. Hij bleef positief en leuk, en ook zijn excuses er na vond ik lief. Het was niet nodig geweest, want het was zijn schuld niet, maar ja hij zal het wel zo gevoeld hebben. Ik heb in ieder geval erg om hem gelachen."
"Nou dan heb je precies 1 keer om hem gelachen in ongeveer 100 dagen", reageert een ander. "Ja, ik ben een beetje anti-Koos. Dat hij nu toevallig een beetje vrolijk werd van de wodka, wil echt niet zeggen dat hij daar ineens minder saai op is geworden. Ik vind hem nu echt niet minder harkerig dan hiervoor, daar is meer voor nodig."
"Koos is toppie. Alleen zijn motoriek/loophouding is vrij typisch, maar dit had hij waarschijnlijk 'vroeger' ook al. Ik heb veel respect voor hem. Hij is zichzelf, constant, attent, eerlijk en heeft een redelijke kijk op zichzelf. Voor mij en velen de winnaar."
Desiree op jacht
En Desiree? Maakt zij ook kans om te winnen? Er is nu nogal wat kritiek op haar. Maar niet iedereen is het daar mee eens. "Het gezeur op haar is niet helemaal terecht, want hoe zij zich gedraagt doet ze niet bewust. En dat heeft absoluut niet te maken met intelligentie. Ze leeft gewoon op alle aandacht die ze krijgt en ze kan niet goed inschatten of mensen het juiste met haar voor hebben", schrijft iemand in het forum.
Een ander: "Als Desiree nou eens stopt met wanhopig op zoek zijn, dan heeft ze waarschijnlijk in een mum van tijd een leuke vent gevonden. Met haar uiterlijk trekt ze wel mannen aan, dat is geen probleem. Maar met haar innerlijk stoot ze ze direct weer af. Haar gedrag komt volgens mij voort uit het wanhopig op zoek zijn."
"Desirees gedrag lokt bij de internetkijkers veel reacties - vooral negatieve - uit. Ik denk dat dit komt, omdat ze totaal NIET geëmancipeerd is. Ze is duidelijk op jacht naar een man, die voor haar wil zorgen en kindjes bij haar wil maken. Voor de doorsnee vrouw met partner of ook op zoek, betekent zij dus: concurrentie! Blond en gewillig, wat wil je als haantje nog meer? Hier is geen sprake meer van verstand, maar van instinctief gedrag! Ik zou er niet van opkijken als Desiree veel fans zou hebben onder het mannelijke kijkersgedeelte."
We zullen zien hoe de eerste nominatie van Desiree afloopt. Morgenavond wordt tijdens de live-uitzending bekend gemaakt wie er weg moet.
I.W.
BB-site
Raadselachtig
Ben jij een echte kenner van Big Brother, volg je iedere uitzending en lees je de site ook nog eens iedere dag? Heb je Mr. Zap, volg je de streams en ga je pas slapen als de bewoners slapen? Kortom ben je een echte BB-junk dan hebben wij wat leuks voor je bedacht. Hieronder vind je een aantal raadsels, echte breinbrekers. Succes ermee!
1) Ik ben het oog waarin de bewoners slechts hun reflectie zien. Wat ben ik?
2) Kozen is de sport die op mij beoefend wordt. Wat ben ik?
3) Gecreëerd door een vrouw, word ik meestal bespeeld door twee man. Wat ben ik?
4) Gevormd als een fallus, kwam ik voor Kim. Wat ben ik?
5) Ik ben een mannelijke bel. Wie ben ik?
6) Mijn vijftig gram is te weinig voor de vrouwen. Wat ben ik?
7) Ik ben Frank, Johan en Ruud; allemaal uit dezelfde keel. Wat ben ik?
8) Hakkende mensen voeden mij in de tuin. Wat ben ik?
9) Met zijn 32-en doen wij slechts één spel. Wat zijn wij?
10) Tegen de muur bestaan wij uit alle bewoners. Wat zijn wij?
11) Bij licht doe ik pijn aan je ogen, in het donker ben ik groen. Wat ben ik?
Kom je er niet uit? Heb je de oplossing op het puntje van je tong, maar je komt er maar niet op? Of wil je gewoon zien of je ze allemaal goed had, kijk dan in een volgende post
E.v.B.
BB-site
Hieke van der Heide (29) uit Stiens ontpopt zich als een van de belangrijkste bewoners van het Big Brotherhuis. Vooral door het geflikflooi met huisgenoot Ferdi maakte ze naam in het populaire Veronica Programma.
Haar vriend Farid Hasnaoui ( 28 ) kan thuis vanaf de bank alleen maar toekijken.
De ophef doet hem weinig :"Ik heb nog steeds diep respect voor mijnvrouwtje"
Het warme eten is op, het dochtertje Indy ligt in bed.
Vijf voor zeven, Farid kruipt voor de televisie voor zijn dagelijkse portie Big-Brother Stralend kijkt hij hoe Hieke en haar huisgenoten midden in de nacht opstaan om vette frieten te bakken. "Das Hieke he, een echt patatmonster", als Desiree in de dagboekkamer zit te zeuren dat ze naar huis wil springt Farid op. Net even tijd voor een plaspauze.
"ik hou van Hieke, natuurlijk mis ik haar. Normaal doen we alles samen", bekent Farid.
Sinds 14 September zit zij vrijwillig opgesloten tussen de vier muren van het Big-Brotherhuis. Overal hangen camera’s . Alles wordt geregistreerd.
De bewondering voor zijn vriendin groeit met de dag. Zijn Hieke is nu een bekende Nederlander. Hij hoopt dat ze er zakelijk iets aan over houdt. "Voor de toekomst van ons dochtertje Indy" En hij zou het voor haar en Friesland leuk vinden, als ze de provincie zou kunnen promoten.
Het programma is niet zo’n spektakel als vorig jaar. De laatste uitzending waarin winnaar Bart Spring in "t Veld met F250.000 het huis verliet trok 5,5 miljoen kijkers. Populair is Big-Brother nog altijd, met een gemiddeld aantal kijkers van ruim 800.000.
De eerste weken was de knappe friezin weinig in beeld.
Maar toen begon het geflirt met Ferdi, de 22-jarige blonde krullenbol uit Leiden. Hieke bracht hem het hoofd helemaal op hol. Als een verliefd hondje sjouwde hij weken achter haar aan. Zij voelde zich gevleid, trok ook naar hem toe. Zwoele blikken vlogen over en weer. Een lekkere massagebeurt, samen slapen in één bed. En de twee sloegen op een avond met wat drank op "behoorlijk pittig" aan het dansen. Zoals Farid het omschrijft.
Want dat vroegen alle kijkers in Nederland zich af. Wat vindt haar vriend hiervan? De vriend die met hun bijna drie jaar oude dochtertje Indy thuis zit. De roddelbladen smulden. Fotografen doeken met telelenzen op voor Faird’s raam. Paparazzi snapten zijn zusje op straat. Verslaggevers achtervolgden beppe naar de school van Indy.
"ik zou niet een mens wezen als ik zei dat ik niets zou voelen" zegt Farid nu. "Er zijn natuurlijk wel wat dingetjes gebeurd, maar ik weet zeker dat Hieke geen dingen doet die niet door de beugel kunnen. Ze is een flirt, inderdaad. Maar ik kan zelf ook heel leuk staan babbelen.
Hij zit thuis, alleen, eenzaam soms. De familie helpt hem wel met de zorg voor Indy. En hij heeft met zijn bas kunnen regelen dat hij gedurende Big-Brother drie dagen per week werkt. Zodat donderdag en vrijdag overblijven voor "zijn kleine meid". Maar toch. Als hij dan zijn vriendin op de buis zag knuffelen dan stak dat weleens .Au.
Zijn nuchtere boerenverstand zegeviert echter, zo verzekert Farid. Want:" moet je ‘ns luisteren, ik ben pas echt overtuigd als ik echt bewijs heb" Veronica heeft nooit een uitgebreide tongzoen van Hieke en Ferdi in beeld gebracht. Er was één scene van het stel in de werkkast, half achter een kast. Toen leek het er toch wel erg op. Maar de deur van het hok stond op een kier en het durde heel kort. Asl ze echt wat hadden willen uitvreten dan waren ze toch wel onder een deken gekropen" stelt Farid zelfverzekerd. "bovendien, ik weet hoe Hieke zoent en dat duurt echt geen 5 seconden".
Ach, de wereld van Big-Brother en Veronica is gewoon heel anders dan zijn wereld. Elke dag tot zijn knieen in de bagger, hard werken, want er moet brood op de plank . Dat is zijn wereld. Farid werkt voor een heibedrijf. Daar weet hij wat hij aan iemand heeft. Zij hangen elkaar weleens in het bekje maar daarna is het goed. Farid laat zich niet opjutten. "met een stuk stijgerpijp, dan krijgen ze me pas door de midden"
De confrontatie met Ferdi durfde hij makkelijk aan. De Leidenaar werd vorige week weggestemd uit het huis. In een live programma ontmoette hij de vriend van de vrouw tegen wie hij kort daarvoor nog aankroop op de BB bank. Het was de best bekeken aflevering van Big Brother van dit seizoen tot nu toe. Ruim 1,2 miljoen mensen zaten aan de buis gekluisterd. Geen blijkwisseling tussen Ferdi en Farid ontging hen.
"Hij kwam tot hier" vertelt Farid met zijn hand potig op zijn borstkas plaatsend. De twee mannen dronken een biertje. Rustig praten was er niet bij want er dromden allemaal mensen om hen heen.
"Hoe is het met Indy?" vroeg Ferdi alleen maar. En "je hebt een kanjer van een vrouw".
mediactua.nl
Zijn blauwe ogen staan ernstig. Hij realiseert zich nog maar nauwelijks dat hij de afgelopen weken onderwerp van gesprek is geweest in vele honderdduizenden Nederlandse gezinnen. Had hij als jonge man van 22 met zijn vingers moeten afblijven van een 29-jarige vrouw die al jaren samenleeft met de vader van haar vier-jarige dochtertje? "Ik was misschien de boosdoener in de ogen van het Nederlandse publiek. Ik heb alles veroorzaakt. Ik ben begonnen. Ik had waarschijnlijk nooit mogen zeggen dat ik verliefd ben. Daardoor is er heel veel gebeurd." Het klinkt bijna als een schuldbekentenis uit Ferdi's mond, terwijl het zeker niet zo bedoeld is.
Bij het afscheid van Hieke in de gang van het Huis zei je: "Ik wacht op je."
"Dat klopt!" zegt Ferdi. "En dat doe ik zeker, als Hieke het Huis uitkomt. Hoe moeilijk het op dat moment misschien ook is. We hebben iets speciaals met elkaar. Natuurlijk had ik dat gevoel kunnen negeren, maar dan hadden we ons ellendig gevoeld. Hieke is mooi, reuze aardig en we kunnen heel veel lachen samen. Ik kan het niet zo goed uitleggen, het overkomt je!"
Maar als je iets per se niet wilt overkomt het je toch niet?
"Dat is zo," reageert Ferdi direct, "maar in het Huis, daarbinnen, is het anders. Je kunt niet terug. Als je tegen jezelf zegt: 'Dit mag niet, dit kan niet', dan blijft er maar een weg: dan moet je eruit! En dat zou ik mijn hele leven never doen. Hoe vaak ik misschien ook heb geroepen, maar vrijwillig zou ik er nooit uit zijn gegaan! Het werd steeds moeilijker voor mij in het Huis. Je wordt meegesleept, je wordt verliefd en al wil je het niet toegeven, je weet dat het een verboden liefde is. Ze heeft toch iemand thuis zitten met een kindje," zegt Ferdi peinzend.
"Op een gegeven moment vond Big Brother het genoeg," vervolgt hij. "Hieke werd op het matje geroepen in de dagboekkamer en vervolgens flink de grond in getrapt. Zo heb ik het althans ervaren. Ik was niet bij het gesprek, maar Hieke heeft mij verteld hoe het is gebeurd. Ik ging helemaal over de rooie. Ik ben de dagboekkamer ingegaan en heb ze helemaal verrot gescholden. Ik had ze wel achter die camera vandaan willen slepen. Ik ben echt goed kwaad geweest en helemaal uit mijn pan gegaan. Fuck! Ik eiste dat de me het gesprek dat ze hadden gehad met Hieke lieten horen. Big Brother zei dat het niet kon.
En toen kwam Hummie met haar mooie praat. Toegegeven, zij zette me weer met beide benen op de grond. Ik weet niet meer precies hoe ze het zei, ze begon niet eens over mijn verantwoordelijkheid. Daar ben ik zelf over begonnen. Ik vond namelijk dat ze mij als eerste in de dagboekkamer hadden moeten roepen en hadden moeten zeggen: 'He Ferdi, waar ben je nu mee bezig?' Waarschijnlijk had ik dan op precies dezelfde manier gereageerd als ik nu heb gedaan. Ik vond het heel laag wat ze Hieke hebben aangedaan.
Hieke wilde weg na het gesprek met Big Brother. Om de drempel wat hoger voor haar te maken riep ik toen onmiddellijk: Dan ga ik ook, al had ik het nooit gedaan natuurlijk. Ik zette haar gewoon voor het blok. Misschien een beetje lullig, maar je wilt elkaar niet verliezen."
Op Ferdi's gezicht verschijnt een brede lach. "Tegen Hummie zei ik toen dat als ik meer afstand zou nemen van Hieke, ik haar misschien wel zou gaan negeren. Het is voor mij niet zo moelijk een enorme muur om me heen op te trekken en overal schijt aan te hebben. 'Nee, nee, dat doe je toch niet en dit en dat...' riep Hummie toen. Het is en vreselijke week geweest. Op een gegeven moment zaten Hieke en ik weer samen op de bank, zij in de ene hoek, ik in de andere. Een onwezenlijke situatie. Als we elkaar aankeken voelden we dat we iets heel raars deden. We praatten er over en groeiden weer naar elkaar toe. Gelukkig.
Straks als zij ook uit het Huis is, gaan we rond de tafel zitten en praten over alles wat er geweest is. Ze weet wat ik voor haar voel. Ik durf niets te hopen, er valt ook niets te hopen. In het Huis heb ik al zoveel gehoopt dat er zou gebeuren, maar helaas nooit gebeurde... Het heeft geen zin dat ik er verder iets over vertel. Al lag ze maar elke nacht naast me. Zo lekker gewoon. Natuurlijk heb ik haar gevraagd hoe haar relatie thuis is. Maar daar heb ik nooit een goed antwoord op gekregen. Haar vriend Farid kwam na mijn vertrek uit het Huis in de studio op me af. We hebben even gepraat, over koetjes en kalfjes. Ik heb hem gezegd dat hij een mooie vriendin heeft. Ik had het niet moeilijk met die confrontatie, want ik schaam me nergens voor.
Ik ben wie ik ben. In het Huis was ik mezelf. Ik zei wat ik vond, ook als het klote was. Daar zijn mijn ouders ook blij om. Dat ik gewoon mezelf ben gebleven en me niets heb aangetrokken van de camera's. Dat is niet met iedereen zo. Zo kan ik me best voorstellen dat Hieke sommige dingen niet wil zeggen om de buitenwereld geen pijn te doen."
Als hem gevraagd wordt wat hem het meest geraakt heeft de afgelopen weken, stokt het gesprek. Zijn blik dwaalt af. Met moeite onderdrukt hij opwellende tranen.
"Elke keer wanneer ik het vertel ga ik weer lopen janken," begint hij aarzelend. "Het aangrijpendste moment in het Huis vond ik toen Hummie mij vertelde dat mijn moeder had gezegd dat mijn ouders trots op me waren. Dat was super om te horen. Dat voelde lekker, daar was ik echt blij om. Ik ben ook trots op mijn ouders. Elke donderdag reden ze naar Almere en waren heel dicht bij me, zonder dat ik het wist. Fantastisch dat iedereen achter me stond!"
Was het niet saai in het Huis?
"Ja natuurlijk was het saai en het wordt elke dag saaier. De bewoners vormen gewoon een grote, gezellige kliek. Er is nooit ruzie. Als ik tegen Koos zei: Ouwe gek, stomme klootzak met mijn middelvinger omhoog maakte het hem niets uit. Twee seconden later lachten we weer tegen elkaar. Er zijn geen spanningen. Daardoor wordt het misschien een beetje saai. Dat vond Hummie ook, ze ging helemaal uit haar pan en riep: Jullie zijn een stel saaie Pieten. We moeten maar eens wat geraniums bestellen, dan kunnen jullie daar de hele dag achter zitten!"
Hoe zie je je toekomst?
"Ik heb geen flauw idee. Ik denk dat ik mij in januari laat inschrijven bij een uitzendbureau. Alles wat op mij afkomt ga ik aanpakken. Het leukst lijkt me een tv-presentator van een jongeren reisprogramma." Met een knipoog schatert hij: "Maar weet je wat ik het liefst zou willen? Trouwen met Hieke en nog een kindje krijgen!"
mediactua.nl
Gepost door Danny (FOS4) - donderdag 7 december 2000 @ 17:54
Beste FOK!kers,
Op vrijdag 8 december wordt de derde server in het FOK!/Tweakers.net serverpark bijgezet. Het gaat om de server Artemis, een dual PIII bak met 1.5Gb Ram etc.
Dat zal allemaal wel hoor ik jullie denken
Kort gezegd is de kans 100% dat we morgen een tijdje uit de lucht zullen zijn. Hoe lang we uit de lucht zijn en wanneer precies is nog onbekend, maar we hopen dat het allemaal zo snel mogelijk geregeld zal zijn.
Excuses voor het ongemak namens het gehele FOK!team
Bron : Frontpage FOK!
quote:
'Ik ben goed, al zeg ik het zelf'Ze was jaren het vrouwelijke equivalent van Henk van der Meyden. Hummie van der
Tonnekreek (55) begon als redactrice bij Margriet, maar maakte vrij snel carrière als
star-reporter bij Story. Na Story volgde Privé, een in die tijd gewaagde overstap. In haar
Privé-tijd meldde zich de derde speler op de gossipmarkt; Weekend zocht een
hoofdredacteur, een functie die haar op het lijf was geschreven. In de tussentijd voltooide
Van der Tonnekreek op latere leeftijd een rechtenstudie. Een studie die haar goed van pas
kwam toen ze, na een controverse met haar maatje Wim Schaap, moest vertrekken bij
Weekend. De rechter stelde Van der Tonnekreek weliswaar in het gelijk en veroordeelde de
uitgever van Weekend tot het betalen van een afkoopsom van 750.000 gulden, maar
desondanks liet het "Verraad van Schaap' diepe sporen na. Hummie voelde zich diep
beschadigd. Ze zat 'down and out' thuis en schreef het boek 'Iedereen kan beroemd worden'. De ironie wil dat Hummie zelf een Bekende Nederlander werd.Het begon met een ideetje van John de Mol voor een nieuw TV-programma: Big Brother.
"Hummie moet het doen," zei De Mol. Playboy stuurde Wim Schouten op het dak van de
hoofdredacteur van BB.Schouten: "Het eerste gesprek vond plaats in haar Amsterdamse woning. Onder het genot van veel koffie met sigaretten gaf ze diepzinnig inzicht in de psyche van een vrouw die als oppervlakkige gossip-queen wordt afgeschilderd. Het tweede gesprek vond plaats in haar 'tweede woning': op het BB-complex. Tijdens de rondleiding viel me op dat er geen detail aan het oog van Van der Tonnekreek ontsnapt." De oorspronkelijke Big Brother, in het boek 1984 van George Orwell is een allesziende, alles en iedereen manipulerende dictator. In de versie van De Mol speelt de TV-kijker via de alles registrerende camera's zelf voor Big Brother. Blijft de vraag:
Playboy: Wat mis je wanneer je niet naar Big Brother kijkt?
Van der Tonnekreek.: Wat ik zelf zou missen, en ik denk dat andere mensen dat dan ook zullen doen, is de geruststelling dat het leven heel gewoon is. het grote verwijt in de media is dat de mensen in Big Brother geen diepgang hebben. 'Ze hebben het nergens over'. Niet over politiek, niet over zwaarwichtige onderwerpen. Ik denk dat je dat niet kunt zeggen. Natuurlijk hebben ze het ook over politiek. Maar niet 24 uur per dag.Playboy: Maar het is toch niet normaal dat er maandenlang mensen zitten opgesloten in een huis met allemaal camera's?
Van der Tonnekreek: Nee, maar, wacht even Er zijn een heleboel TV-programma's waarin het leven extreem, bijzonder en duur moet lijken. Iedereen is moedig en mooi. Met als boodschap: als je grotere borsten wil, dan koop je ze toch gewoon. Dat soort zaken wordt als heel normaal beschouwd. In het journaal krijg je in 2 minuten een update over de oorlog tussen de Palestijnen en de Israëli's. Die informatiestromen zijn abnormaal, gekmakend. Het is toch eigenlijk heel ontroerend dat je op het medium dat alles in een waanzinnige stroomversnelling heeft gegooid, het medium waarop alles en iedereen bijzonder is, dat je dan opeens kunt kijken naar Big Brother. En dan blijkt dat er mede-Nederlanders in een keuken met camera's gewoon af en toe een hapje macaroni eten en elkaar over hun leven vertellen. Net zoals ik af en toe hondsmoe thuis kom en alleen nog maar zin heb in 'een babbeltje over het weer'. Dan is het leven zo fantastisch gewoon! Ook zo vredig, in wezen. Het heeft mijn cynisme weggenomen. Het zijn gewoon mensen die op zoek zijn naar een beetje geluk. Mensen die kinderen hebben, die verliefd worden, die er iets van willen maken. Dat bevalt mij wel. En dat mis je als je niet kijkt.Het complete interview vind je in ons januari-nummer!
Bron: http://www.playboy.nl/0101PB/interview.html
http://pub18.ezboard.com/fbigbrother2000bigbrothermediaennieuws.showMessage?topicID=168.topic
Op naar het volgende avontuur
Zo, en daar zit je dan twee weken na je exit achter de computer te denken wat je moet schrijven. Ik heb eigenlijk nog niet zoveel nagedacht over hoe het allemaal is geweest. Het is allemaal twee weken voor de kick-off begonnen. Hummie belde of ik nog even langs wilde komen. Geen probleem. Doen we even. Dacht toch dat ik al niet meer gebeld zou worden. Na een gesprek en een paar testen waren ze razend enthousiast en konden ze me feliciteren.
Daarna gaat het snel: ontslag nemen, spullen pakken en wegwezen. Twee hele saaie, lange dagen in een hotel doorgebracht. Het viel niet mee dat ik niet van mijn kamer van 4 bij 4 meter af mocht. Dan komt het moment waarop iedereen wacht. De rit naar het nieuwe avontuur. De autodeur gaat open en daar staat Beau. Damn, wat had ik een trillende knieën. Ik wist niet goed wat ik zeggen moest, en vond het afscheid van familie en vrienden ook maf, maar wilde er snel vanaf zijn.
Eenmaal in het huis vond ik redelijk snel mijn draai. Met Sjors kon ik het al snel vinden. Irriteren aan mensen doe ik niet snel, dus alles verliep goed. Dan komt de eerste nominatieronde. Ik zag het al aankomen dat ik zou worden genomineerd. Je voelt het als het zover is. Om genomineerd te zijn, voelt niet lekker. Er viel een hele last van mijn schouders toen bleek dat ik mocht blijven. Ik bemoeide me niet al teveel met mensen en dingen die er gebeurden, maar als iets me niet zinde, dan zei ik het gewoon. En ja, ik heb zo af en toe een grote mond. Flap alles eruit wat in me opkomt. Het maakt me dan niet zoveel uit hoe een ander erover denkt. Mijn medebewoners vonden dat wel eerlijk van me, geloof ik.
Toen kwam na een tijdje de affaire Hieke. Dat soort dingen plan je niet, het overkomt je. Ik wilde er eerst niet voor uitkomen, maar je volgt toch je hart. Ze reageerde er niet vervelend op, want dat had ook kunnen gebeuren. Maar ze ving het in mijn ogen goed op. Buitenstaanders realiseren zich niet wat voor gevoelens er loskomen als je opgesloten zit. Je trekt nou eenmaal meer naar mensen toe. Dat zie je bij iedereen die in het Big Brother-huis zit.
Zo gaan de weken voorbij, met weekopdrachten en feestjes waar ik enorm van genoten heb. Je leeft van de maandag naar de donderdag, en van de donderdag naar de maandag. Alleen dat laatste duurde een eeuwigheid. Wat waren de weekenden enorm saai, vooral als er niets gebeurde. De zondagen leken weken te duren. Dan was het weer maandag, dus tijd voor de nieuwe weekopdracht. De tijd vloog dan voorbij. Ik moet wat betreft de weekopdrachten mijn complimenten geven aan iedereen die daar aan heeft meegewerkt. Er zijn leuke opdrachten verzonnen. Zo wil ik ook even zeggen dat Big Brother erg zorgzaam is. Als er iets was - je voelde je bijvoorbeeld niet lekker - dan hielden ze je goed in de gaten. Het is misschien wel hun plicht, maar toch.
Dan komt het einde in zicht. Nog maar een paar weken te gaan. De nominaties komen er weer aan. Ik vertel Sjors dat ik denk genomineerd te zijn. "Ik wil wel wedden van niet", zegt ie. Zo gezegd, zo gedaan. We wedden om een etentje. Ik zeg hem ook dat als het zo is, ik denk dat ik eruit moet. Nou dat geloofde hij al helemaal niet. Het gevolg: nog een weddenschap. En zo win ik een week later geen 250.000 gulden, maar twee etentjes van Sjors. Op het afscheid had ik me al voorbereid dus dat viel mee. Het was wel duidelijk dat Sjors en Hieke er niet op gerekend hadden.
Het doek is gevallen, maar het leven gaat door. Fotoshoots, tv en een hoop interviews. Eigenlijk is er buiten het BB-huis veel meer te doen dan er in. Natuurlijk had ik er liever 108 dagen in gezeten. Maar dat is er maar voor drie weggelegd. En wat wil ik nú? Tja, wat wil ik nu? Dat is een goeie vraag. Een programma presenteren als Jules Unlimited of een reisprogramma is natuurlijk altijd leuk. En radio is ook tof. Dat begrijpt iedereen. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik ergens in februari aanklop bij het uitzendbureau.
Heel veel kijkers zullen blij zijn dat ik eruit ben, anderen ook weer niet. Zo heeft iedereen z'n favoriete bewoner. Er kan er toch maar 1 winnen.
Ik denk er zo over: Op naar het volgende avontuur!
bron
www.big-brother.nl
Voormalig soigneur Ruud Bernard (46) kwam niet als offici‘le, maar wel als morele winnar uit het Big Brotherhuis. Volgende week, bij de ontknoping van Big Brother 2, is het een jaar geleden dat zijn leven begon als nationaal knuffelbeest. 'Je houdt het niet voor mogelijk. Ze beschouwen me als een goeroe.'
- Hee Ruudje.
'Ik bel je zo terug. Mijn telefoon is leeg (...)
Hallo.'
- Je wordt suf gebeld?
'Ja man. Ik word er soms gek van. Of ik in een erotische salon kom masseren?'
- Kaasje!
'Jaha, maar niet goed voor mijn reputatie als ik in de toekomst mijn voormalige beroep als soigneur wil oppakken'
- Wat doe je wel?
'Winkels openen, peptalks.'
- Peptalks?
'Voor bedrijven die gaan fuseren bijvoorbeeld. Daar vertel ik hoe het is om gedwongen met onbekende mensen opgezadeld te worden en laat ik de twee directeuren elkaar een knuffel geven.'
- Je meent het?
'Je houdt het niet voor mogelijk. Ze beschouwen me als een goeroe.'
- 46 jaar, het nationale knuffelbeest.
'Veronica heeft mij dat etiket opgeplakt. Ach. Knuffelen is beter dan koppen inslaan.'
- Krijg je geen concurrentie aan 't eind van het jaar?
'Nee hoor. De impact van Big Brother 2 is niet zo groot en er zijn geen persoonlijkheden die er bovenuit steken. Niet om arrogant te doen, maar Paul de Leeuw heeft alleen mij nagedaan.'
- Koos wordt vergeleken met jou.
'Hij komt het meest naturel over. Ik hoop dat hij wint, maar ik ben bang van niet. Als de finish in zicht komt, laat Nederland de populairste niet winnen.'
- Het steekt nog steeds?
'Ik heb mijn twijfels of de verkiezing volgens de regels is gegaan. Verder moet ik er niet over zeiken.'
- Had je nog een paar dagen 't huis in gewild, zoals Bart?
'Oh nee. Ik laat me niet gebruiken om de kijkcijfers op te krikken.'
- Big Broher Vips. Niks voor jou?
'Alleen met Johan Cruijff, Jan Cremer, Herman Brood en Tatjana Simic.'
- Haar al gemasseerd?
'Nee. Ik heb wel paar keer leuk met haar gebabbeld. Het is ook een gewone, normale meid. Haar relatie is naar de klote, he?
- Geen idee, maar zou je...?
'Ik heb toch al een vriendin.'
- Trekt die het nog een beetje?
'Zij heeft een moeilijk jaar achter de rug. Ze heeft het gevoel dat ze voortdurend achter mee aan huppelt. Alles draait om mij.'
- Hoe lang blijf je nog linktjes doorknippen?
'Ik wil nog een jaar mijn bekendheid verzilveren, daarna moet het afgelopen zijn. Ik mis mezelf, de relaxte kpmgem van vroeger. Ik ga nu op vakantie. Nadenken. Mijn leven eens op papier zetten.;
- Na de cd een boek?
'Misschien.'
- Loopt ie, 'Lekker Knuffelen'?
'Niet denderen. Ik geloof dat er vijftienduizend verkocht zijn.'
- NIet liever roem gehaald met talent.
'Tuurlijk. Ik kan niet schrijven, niet zingen. Ik word behandeld als gevierde ster terwijl ik niks heb weggezet. Ik word alleen beoordeeld op mijn persoonlijkheid.'
- Wie had je 't afgelopen jaar eigenlijk de oren willen wassen?
'John de Mol. Ik had graag met hem van gedachten willen wisselen over de gang van zaken. Hij heeft niks van zich laten horen. Geen telefoontje, bloemetje.'
- Je voelt je niet gewaardeerd?
'Nou ja, ik heb natuurlijk de kans gehad om bekend te worden bij Veronica, maar zij hebben ook veel aan me verdiend.'
- Hoeveel geef je af?
'15 procent aan De Mol, 10 aan de manager.'
- Zo! Dan is een kerstkaart wel 't minste.
'Ik kan erop hopen, maar tevergeefs, denk ik. Het zou genoeg zijn. Een klein gebaar, weet je wel. Ruud, je hebt het goed gedaan.'
- Wat is jouw kerstboodschap aan Nederland?
' Laat iedereen in zijn waarde.'
- Het staat. Bedankt Ruud.
'Jij ook. De Volkskrant is mijn favoriete krant. En, je hebt een lekkere zwoele whiskystem, wist je dat?'
Speciale band met Ferdi
Weet Hieke met Bianca meteen een sterke band op te bouwen, ook met de zeven jaar jongere Ferdi kan ze het erg goed vinden. Zo goed zelfs, dat Ferdi verliefd op haar wordt. Samen brengen ze heel wat tijd door: op de bank, kletsend bij de oven in de tuin, dirty dancend, samen in bed; Ferdi is niet bij haar weg te slaan. Natuurlijk brengt dit voor Hieke de nodige complicaties met zich mee, zij heeft immers haar vriend Farid en dochtertje Indy thuis zitten. Desiree, Bianca en Georgie vinden dat Hieke meer afstand moet nemen van Ferdi, maar Hieke is het daar niet mee eens. Wat haar gevoelens voor Ferdi zijn, wordt nooit helemaal duidelijk. Maar dat het innige maatjes zijn, staat als een paal boven water.
Dronken ontboezemingen
Maar Hieke weet meer harten op hol te brengen. Op een dronken avond vertelt Bianca haar dat ze bepaalde gevoelens voor Hieke koestert. Hieke weet niet goed wat ze ermee aan moet. Maar dat het haar allerminst koud laat, moge duidelijk zijn. "Jij hebt dertig jaar over deze gevoelens kunnen nadenken, ik moet hier in één avond mee in het reine komen", zegt Hieke tegen Bianca. "Maar waarom heb je dan nooit een vinger naar me uitgestoken, we hebben al die tijd samen in één bed gelegen!", roept een dronken Hieke daarna uit. Regelmatig wordt het onderwerp aangestipt, maar tot daden komt het nooit. De band die de twee van meet af aan hebben, lijkt alleen nog maar sterker te worden. En als de bewoners voor verschillende bladen moeten poseren, aarzelen Hieke en Bianca geen seconde. Samen gaan zij uit de kleren voor de Gay-krant...
Haat/liefde verhouding met Ed
Maar niet alleen Ferdi en Bianca vallen voor de charmes van Hieke. Ook nieuwkomer Ed vindt Hieke zeer interessant. Op haar beurt moet Hieke van deze vreemde vogel aanvankelijk niet veel hebben. Als Ed op zijn eerste dag vraagt of Hieke zijn dekbed wil uitkloppen omdat hij 'allergisch' is, raakt Hieke over de rooie. "Straks moeten we zijn kont ook nog afvegen, omdat hij allergisch voor pleepapier is", briest ze. Ed trekt zich niets aan van haar afwijzende houding. Meerdere malen vertelt hij aan een ieder die het horen wil, dat hij verliefd is op Hieke. Maar later blijkt dat Ed zijn liefde aan meerdere vrouwen in het huis heeft verklaard. Hieke is niet onder de indruk van de verhalen van Ed. Sterker nog, op het moment dat Ed de beruchte zin 'Ik ga niet, Beau' uitspreekt, is Hieke woest. "Hij eruit of ik eruit", briest ze die avond. Bijna is Hieke opgestapt, maar als Ed belooft dat hij echt zal gaan, is Hieke tevreden.
Waar bemoeien ze zich mee?!
De enige met wie Hieke niet zo'n goede band lijkt te hebben is Big Brother zelf. Hieke is bijna nooit in de dagboekkamer te vinden. Als ze zeer persoonlijke dingen aan mensen vertelt, doet zij dit vaak fluisterend of onder de dekens. Als Ferdi steeds verliefder wordt op Hieke, grijpt Big Brother in. Hieke wordt naar de dagboekkamer geroepen en krijgt een berisping. Ze zou met de gevoelens van Ferdi spelen om niet genomineerd te worden. En ze zou de camera's ontwijken. Hieke is woest over deze actie. "Waar bemoeien ze zich mee?", vraagt ze zich kwaad af. Bijna stapt Hieke op, zo kwaad is ze. En ze wil Ferdi's situatie niet erger maken dan het al is. Maar zoals ze wel vaker met opstappen dreigt, blijft het bij woorden. En dus blijft Hieke waar ze is.
Ik hou van je
En dan is er natuurlijk nog het thuisfront. Haar dochtertje Indy, die ze vreselijk mist, en haar vriend Farid. Naarmate Hieke langer in het huis zit, wordt het gemis steeds groter. Daarom heeft Big Brother twee verrassingen voor Hieke. Ze krijgt een videofilmpje van Indy te zien. Dikke tranen rollen over haar wangen bij het zien van haar dochtertje. En alsof dat nog niet genoeg is, krijgt Hieke aan paar weken later de verrassing van haar leven. Tijdens de modeshow die de bewoners opvoeren, komt Hieke gehuld in een trouwjurk de catwalk oplopen. Op dat moment zakt haar vriend Farid in een hoogwerker de tuin in. Hij springt uit het bakje en verklaart haar ten overstaan van heel Nederland de liefde. Haar avond kan niet meer stuk.
De beruchte envelop
Dat Hieke graag naar huis wil, blijkt de avond dat Desiree moet vertrekken. Big Brother heeft een envelop voor de drie niet-genomineerden klaarliggen. Degene die de envelop én de 15000 gulden pakt, mag die avond naar huis. Hieke roept meteen dat zij wel wil. Ze opent de envelop en vindt een kraslot. Als ze die open krast, blijkt dat ze niets gewonnen heeft. Ze snapt er niets van, mag ze nu wel of niet naar huis. Later blijkt dat niemand het goed gelezen had. Als ze 15000 gulden had gekrast, had ze naar huis gemoeten. Hieke vindt het een 'sick geintje' en is opnieuw erg ontstemd over 'de rare geintjes' van Big Brother.
Maar vanavond is het dan eindelijk zover. Na meerdere dreigementen om op te stappen, gaat Hieke dan ook echt naar huis. Nog nooit genomineerd, maar door de kijker weggestemd. Op naar Indy en Farid. Of, zoals Ferdi's lievelingslied van Acda & De Munnik zegt: 'Naar huis'...
J.O.
Bron
www.big-brother.nl
Verschenen op: 31 december 2000
Verschenen in: Trouw
ALMERE (ANP) - De 33-jarige Bianca Hagenbeek uit Groningen heeft zaterdagavond het Big Brother-huis in Almere als winnaar verlaten. Ze won de hoofdprijs van 250.000 gulden.
Bianca is de tweede winnaar van het Veronica-programma Big Brother. Eind 1999 jaar won Bart de hoofdprijs van 250.000 gulden.
De 24-jarige Robin Veen uit Houten werd tweede. De 47-jarige Koos Wentink uit Heerhugowaard trok zich tijdens de finale uit de strijd terug, hoewel hij in een nek-aan-nek-race met Bianca was verwikkeld. Als enige greep hij de kans om het huis voortijdig te verlaten met een cheque van 50.000 gulden. Naar eigen zeggen heeft hij het geld hard nodig. Door zijn voortijdige vertrek verspeelde hij zijn kans op de hoofdprijs. De drie finalisten behoorden tot de eerste lichting van twaalf bewonersdie op 14 september het huis binnen gingen.
Na 108 dagen was het zaterdag zover en kende de finale een spannende ontknoping in een 3,5 uur durende televisieuitzending, waarin duizenden kijkers via de telefoon en internet stemden op een van de drie deelnemers.
Onthaal
In Almere zelf waren honderden fans aanwezig om Bianca, Koos en Robin een warm onthaal te geven. De politie had geen extra mensen op de been gebracht voor het evenement. De organisatie had daar ook niet om gevraagd. Volgens een politiewoordvoerder had de eigen beveiliging van Big Brother de situatie prima in de hand. Dit seizoen bleven de kijkcijfers aanmerkelijk achter bij die van vorig jaar. De eerste weken Big Brother keken gemiddeld 700.000 mensen, terwijl dat aantal vorig jaar rond de 900.000 lag. De interesse om aan de tweede editie van het televisieprogramma mee te doen, lag daarentegen aanmerkelijk hoger, 11.000 kandidaten tegen 3.000 vorig jaar.
De opmerkelijkste bewoner van dit seizoen was Ed, hij weigerde het huis te verlaten. Ed kwam half oktober als nieuweling in het huis. Na nominatie van de bewoners en ruim 67 procent van de stemmen van het kijkerspubliek zou hij op 28 oktober het huis moeten verlaten, maar hij bleef. Ed vond dat nieuwe bewoners geen eerlijke kans kregen. Twee dagen later ging hij alsnog vrijwillig. Big Brother was dit jaar een van de drie genomineerden voor de Gouden Televizierring van het seizoen 1999/2000, maar zag de onderscheiding naar de dramaserie Westenwind gaan.
mediactua.nl
Robin uit Houten was met zijn 24 jaar de jongste van het drietal. Voordat hij het huis in Almere binnen ging, was hij top-amateur wielrenner. ,,Ik gaf me op, omdat het voor mij op een goed moment kwam. Ik stop met wielrennen en ik vind dit een mooie start en een enorme uitdaging'', zo schrijft Robin op de officiële Big Brother-site. Hij werd meerdere malen door zijn medebewoners genomineerd, maar de kijkers hielden Robin in de strijd. De beroemdste uitspraak van dit Big Brother-seizoen komt uit zijn mond en luidt: 'Lekker belangrijk'.
De 47-jarige tankwagenchauffeur Koos uit Heerhugowaard haalde tot zijn grote verrassing de finale. Als oudste van het stel had hij het niet altijd even makkelijk. Ook hij werd meerdere malen door zijn medebewoners genomineerd, maar door het publiek in het huis gehouden. Koos gaf zich ,,in een gekke bui'' voor het programma op, omdat zijn zoon dat had gedaan. ,,Het was meer een onderlinge strijd wie van ons tween het verst in de selectie kwam'', aldus Koos op de website. ,,Mijn zoon heeft er nooit meer iets van gehoord, maar nadat ik steeds een selectieronde verder kwam, nam de motivatie toe om ook daadwerkelijk het Big Brother-huis in te willen''.
Nog voordat de winnaar bekend werd, greep hij zaterdagavond de kans om met een cheque van 50.000 gulden het huis voortijdig te verlaten. Hij heeft het geld hard nodig, zo verklaarde hij zijn vertrek uit het Big Brother-huis.
mediactua.nl
Big Robin verliest Big Brother
Verschenen op: 02 januari 2001
Verschenen in: Utrechts Nieuwsblad
Geschreven door: Iris van den Boom en Ard Schouten
HOUTEN/ALMERE Finishen als tweede, op de zo bekende ‘Joop Zoetemelk-plek’. Voor elke wielrenner een plek om meestal snel weer te vergeten. Niet voor ex-wieleramateur en Houtenaar Robin Veen(24). Nadat hij vorig jaar zijn fiets aan de wilgen hing, moest hij zaterdagavond met lede ogen toezien hoe Bianca hem aftroefde in de eindsprint van Big Brother.
Maar wie Robin Veen een beetje kent, weet dat acuut na een schijnbare teleurstelling zijn lijfspreuk volgt: Lekker belangrijk!.
Na 108 dagen in het Almeerse Big Brother-huis is de kleine Houtenaar een ervaring rijker, en allerminst de spreekwoordelijke illusie armer. En juist om die ervaring was het hem allemaal te doen. Het moet gezegd: Big Robin ontpopte zich al snel tot één van de smaakmakers. Geliefd om zijn eerlijkheid, humor en zijn jonge hond-achtige capriolen. Verguisd om zijn botheid; de ‘zeg-maar-wat-je-denkt-houding’ die tot irritatie bij zijn medebewoners en een deel van televisiekijkend Nederland leidde. Onzin, zeggen zijn vrienden of familie. ‘Zonder Robin geen plezier en saaiheid troef’.
Zaterdagavond half zeven. Zijn fans verzamelen zich bij huize Veen om strak in het pak richting Almere te rijden. Bij het verzamelpunt vooral gespannen gezichten, die stuk voor stuk al bezig zijn met de ontknoping tussen ‘bi-zonder Bianca’, ‘Opa Koos’ en ‘Big Robin’. Vuurpijlen en sterretjes, worden de bus in geloodst. Die gaan geheid de lucht in als Robin straks de normale wereld in stapt.
Onderweg flitsen de fototoestellen aan boord van de ‘Robin-bus’, waar omheen twee snelle bolides zwermen op weg naar Big Brothers hometown Almere. Robins beste vriend Ton van Straten bestuurt een fraaie zwarte Audi TT Coupé met 225pk. Voor Robin, als-ie wint, laat hij via zijn mobieltje weten. Van tevoren zei Robin dat hij deze wagen wilde kopen als hij Big Brother zou winnen. Dús hebben we ‘m voor de zekerheid alvast meegenomen.
Of Robin gaat winnen, durft hij niet te zeggen. Ik ben supernerveus. En ook Robin is bij de laatste loodjes zenuwachtig. Dat zie je zo. We hebben maandag nog even bij het huis staan toeteren en hij ging meer dan ooit helemaal uit zijn dak. Oók om het geld zou ik voor Robin balen als hij niet wint.
Bij het BB-huis, op een afgelegen industrieterrein in Almere-Buiten, druppelen de fans binnen. In afwachting van hét hoogtepunt, de uitreiking van een cheque van 250.000 gulden, worden de wachtende tienerharten behalve met optredens van Volumia en Jody Bernal, opgewarmd door de bewoners van Big Brother die eerder al door de kijkers zijn weggestemd. Hieke gaat gretig op de foto; Ed tracht hardnekkig te doen alsof hij de snerpende fluitconcerten niet hoort en even later verschijnt een pochende Ferdie, die vooral lol heeft om zichzelf.
Uren kleumen op de bevroren Almeerse bodem hebben zo’n driehonderd BB-watchers er voor over, om een glimp van hun helden op te vangen. De Robin-fans laten zich kennen door steevast zijn Gelukkig Nieuwjaar-poster omhoog te houden.
Dan, om even na elven kan hún Robin echt aan zijn eindsprint beginnen. Letterlijk. Op zijn minifietsje -in het huis gekregen van Sinterklaas- komt-ie over de blauwe loper geracet, om zich te laten omhelzen door zus Marlous, broer Patrick en zijn dolgelukkige ouders. ‘Super! Je bent onze winnaar, hoor!’, verwelkomt de familie hun verloren zoon.
Hoe populair de kleine Houtenaar in 108dagen is geworden onder tienermeisjes, is hij zich op dat moment verre van bewust. Het ontgaat hem dan ook volledig hoe langs de kant een meisje van dertien, hooguit veertien jaar compleet in tranen raakt van de plots ontlaadde spanning. Háár Robin opeens zó vlakbij, maar toch ook zó ver weg. Nog net kan ze zien hoe twee Veronica-uitsmijters hem snel en vakkundig de feestzaal inloodsen richting presentator Beau.
Een reddingsactie van Big Sister Marlous, om haar Big Brother terug te halen voor een handtekening loopt helaas op niets uit. ,Ach, dan bellen we ‘m gewoon morgen thuis’, spreekt een vriendin het snikkende meisje toe. Op dat moment frommelt Robin echter al tienduizend gulden troostprijs in zijn zak. Als bedankje voor 108dagen ‘werk’.
Te weinig overigens om de door hem begeerde zwarte sportwagen te kopen. Een ritje naar huis in zijn net-niet-eigendom is wat rest. En daar wacht hem een voor sportmensen overbekend einde: een tweetal finishdoeken siert de straat van zijn ouderlijk huis in Houten. De sportman-in-Robin had er toch het allerliefst als winnaar juichend onderdoor gereden. Maar ach, soms is meedoen net zo belangrijk als winnen. De rest is..jawel...lekker belangrijk.
mediactua.nl
Big Brother en De Bus dienen homo-emanciptie
Verschenen op: 02 januari 2001
Verschenen in: Algemeen Dagblad
Geschreven door: Jaap van Ginneken
Bianca (Hagenbeek) en Hans (Kreeft) hebben de tweede aflevering van de realitysoaps ‘Big Brother’ (Veronica) en ‘De Bus’ (SBS) gewonnen, die vlak voor Nieuwjaar tot ontknoping kwamen. Beiden zijn ‘gay’.
Van de 15 landen waar BB is uitgezonden is Nederland na Zwitserland pas het tweede land met een vrouwelijke winnaar. Het is ook een van de eerste landen waar kandidaten winnen die zich openlijk bi of homo hebben verklaard.
Bianca (hoofdprijs 250.000 gulden) lijkt op een James Bond-girl. Zij had volgens haar zus ‘haar mannetje gestaan’. Ze noemde zichzelf biseksueel en werd opgewacht door onder anderen een ex-vriendin. Hans (hoofdprijs 600.000 gulden) is homoseksueel. Hij werd opgewacht door zijn vriend.
De echte winnaar lijkt daarmee de brede aanvaarding van homoseksualiteit, hoewel die in het toonaangevende uitgaansleven en de amusementsindustrie toch al weinig te wensen overliet. Denk aan Coby en Stefan van ‘Ja, ik wil een miljonair’.
De meeste winnaars van de tientallen realitysoaps in de wereld waren tot nu toe klonen van de Nederlandse winnaar Bart. Deze keer werden de botte aartspubers Robin en Koen beiden tweede. Wegens hun hinderlijke gedrag waren zij vanaf het begin vaak genomineerd voor verwijdering, maar uiteindelijk werden zij nooit weggestemd. Hoewel ze dat natuurlijk hardnekkig ontkenden, rekenden ze beiden ook een beetje op de hoofdprijs.
Robin had steeds gezegd: Ik ben hier niet gekomen om vrienden te maken. Bij iedere verwijdering waarbij de anderen zich aangedaan toonden, zei hij meteen laconiek iets als: Ja, we kunnen natuurlijk niet met z’n allen blijven. Kort voor het einde zei hij vol vertrouwen: Als ik hier naar buiten kom, gaat er een heleboel veranderen. En hief alvast met een medebewoner het lied aan: Als je wint... rijen vrienden.
Vlak voor de finish van BB waren er merkwaardige ingrepen die lieten zien dat de programmaleiding van The Young One de spelregels steeds moeiteloos naar zijn hand zet. Terwijl de populariteitsscores als beurskoersen onder door het beeld liepen, kwam uitgerekend Koos in de loop van de avond als de belangrijkste favoriet naar voren. Koos, die zich eerder als de gedoodverfde verliezer had geprofileerd: Ik heb nu eenmaal geen Veronica-hoofd. In de zaal hief het orkest alvast een carnavalskraker aan over Opa Koos. Hij was de spreekwoordelijke antiheld: oud, vermoeid, sloom en schlemielig. Hij zei met zelfspot: Ja, wij lopen allemaal krom, om kleingeld te zoeken dat we nooit vinden.
Koos zat zonder inkomen en had dringend geld nodig. In het laatste uur, toen ze nog maar met z’n drieën over waren, bood de leiding opeens een halve ton voor wie er alsnog vrijwillig uit zou gaan. Men kon weten dat Bianca en Robin dit zouden weigeren, maar dat Koos erop in zou gaan. Hij zei letterlijk: Als ik het laat liggen, schiet ik me later voor m’n kop. Bianca moedigde hem daarbij enthousiast aan, niet beseffend dat ze daardoor in een soort Judasrol terechtkwam, omdat ze door Koos’ vertrek opeens zeker werd van het zesvoudige bedrag. Al helemaal toen ze ook nog eens 1000 stemmen extra cadeau kreeg door een andere arbitraire ingreep.
Voor het overige heeft deze tweede reeks, zowel van Big Brother als van De Bus, nog eens duidelijk gemaakt wat de kracht en de zwakte zijn van dergelijke realitysoaps - vooral voor de belangrijkste doelgroep, de jongeren. Aan de ene kant is het leuk om een kwartaal lang dagelijks mee te kunnen leven met het wel en wee van een kleine groep gewone mensen die je steeds beter lijkt te leren kennen: met het opbloeien en het soms weer afbreken van vriendschappen en romances, maar ook met hun kletspraat en wijsheden van de kouwe grond.
Zoals van Koos: klaarkomen is als een draaideur, een echte heer moet een dame voor laten gaan. Of met hun verbondenheid en ruzies, ditmaal bij BB, in volgorde van belangrijkheid over: 1. sigaretten, 2. koekjes, en 3. toetjes. Welvaartskinderen ten voeten uit. Hoewel een actie van Aminata uit De Bus voor haar straatarme familie in Afrika een heel bescheiden andere toets aanbracht.
Aan de andere kant valt op dat de loop der gebeurtenissen en het beeldverslag daarvan zich steeds meer voegen naar de gebaande paden: van de lekkere massage tot aan de bewegende deken. De als spectaculair bedoelde slotuitzendingen van de programma’s, beide geproduceerd door John de Mol, leken dan ook als twee druppels water op elkaar en op eerdere afleveringen. Van de aanvankelijk matte sfeer in de zaal tot aan het overdreven gedoe van de presentatoren.
Beau van Erven Dorens beweerde zo op een gegeven ogenblik zelfs dat BB wereldwijd één miljard kijkers heeft. Dat is misschien het aantal dat er ooit wel eens een korte glimp van heeft opgevangen, maar het gemiddelde bereik is hooguit een tiende of een twintigste daarvan. Nou ja, opperspreekstalmeesters en kermisexploitanten hielden altijd al van overdrijven.
mediactua.nl
Met zijn zachtaardig karakter en veelzijdigheid zorgde hij voor veel spannende ontwikkelingen in het huis. Sterker nog, er bloeide een romance tussen hem en Big Brother-bewoonster Kim uit Epe.
Hun romance was voor Veronica een leuke bijkomstigheid, want door deze ‘liefde’ schoten de kijkcijfers omhoog.
Georgie: "Kim is een lieve meid. Ik heb veel steun aan haar gehad gedurende het verblijf in het huis. Ondanks de korte periode dat we elkaar kennen, hebben we samen al veel meegemaakt. Dit gebeurde onder speciale omstandigheden. Er waren 24 uur per dag camera’s om ons heen".
In Epe heeft Georgie inmiddels zijn ‘schoonfamilie’ ontmoet. "Aardige mensen. Maar ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Ik ben met Kim uit eten geweest. We werden door diverse fans herkend".
"Veel mensen vragen zich af of onze relatie stand houdt", vervolgt Georgie. "In ieder geval gaan we samen op wintersport. Ik besef ook wel dat onze relatie anders zal zijn, dan toen we met zijn tweeën in het huis zaten. Miljoenen televisiekijkers bekeken onze relatie; nu is het juist de uitdaging om onze vriendschap zónder camera’s voort te zetten".
Voor Georgie breekt er een spannende en drukke tijd aan. Zijn manager van Veronica, Ton van Leeuwen, helpt bij het uitzoeken van opdrachten. Door zijn ervaring weet hij wat goed is voor de ontwikkeling van Georgie en welke opdracht goed bij hem past. Georgie blijft natuurlijk wel de baas over zichzelf en bepaalt uiteindelijk welke opdracht hij wel of niet aanneemt.
Ton van Leeuwen heeft inmiddels al vele uitnodigingen binnen. Na de vakantie van Georgie, die overigens maar tot zaterdag duurt, wordt een en ander op een rijtje gezet. "In principe wil ik alles aanpakken. Het lijkt me leuk om lezingen te geven, winkels te openen en communicatie voor bedrijven te doen. Ook de televisie heeft mijn interesse. Ik hoop dat Big Brother een mooie opstap wordt voor mijn verdere carrière, wellicht bij de televisie".
mediactua.nl
Voor de eerste keer won een vrouw, Bianca, die in de finale Koos en Robin versloeg, doordat de Nederlandse kijkers de meeste stemmen op haar hadden uitgebracht.
Twee dagen vóór de finale werd Georgie de Gee door het Nederlandse publiek weggestemd. De Zoetermeerder is na een verblijf van 106 dagen in het Big Brotherhuis vierde geworden.
"Direct na mijn vertrek ben ik met familie en vrienden naar café Spetters in het Stadshart gegaan, waar ik werk", vertelt Georgie, die zijn geliefde Kim en maatje Ferdie uit het huis bij zich had. "We hebben daar een flink feestje gebouwd. Het was geweldig om met hun op stap te gaan. Ik had dit echt gemist. De wijze waarop ik in Spetters ben ontvangen, was echt grandioos".
Na de grote finale van Big Brother in de NOB-studio nabij het huis, was er een groot feest voor alle bewoners en hun familie, vrienden, sponsors en werknemers van Veronica.
OOSTENRIJK
Georgie verliet het feest al vroegtijdig om samen met zijn familie in Oostenrijk vakantie te gaan vieren. Rond één uur werd hij letterlijk meegetrokken door zijn familie. Aangezien iedereen een woordje met hem wilde wisselen, kwam het er uiteindelijk niet van om op tijd te vertrekken naar de vakantiebestemming.
Georgie: "Het is een vreemde ervaring. Ruim 106 dagen gele den, voordat ik het huis inging, kende niemand mij. Nu lijkt het wel of vijftien miljoen mensen Georgie kennen", zegt de Zoetermeerder. "Ik vind het niet erg om in de belangstelling te staan en neem daarom steeds de tijd als iemand mij aanspreekt. Tot nu toe heb ik daar nog geen moeite mee. Maar ik moet bekennen dat het een gekkenhuis is. Veel mensen willen mij aanraken, een gesprekje voeren of vragen om een handtekening".
SPETTERS
Voordat Georgie het Big Brotherhuis in ging, was hij werkzaam als barman/entertainer in het goed lopende Zoetermeerse café Spetters. Hier was hij één van de populairste barmannen en zorgde hij voor sfeer.
De bezoekers van Spetters kennen Georgie als een wilde feestganger, doordat hij altijd aan het springen en dansen was achter of op de bar. Maar gedurende de 106 dagen dat hij in het huis verbleef, was van dit wilde gedrag geen sprake. Georgie was redelijk rustig met hier en daar een uitspatting.
PRAATJE
Hij kon goed overweg met zijn medebewoners en iedereen kon bij hem aankloppen voor problemen of gewoon voor een praatje. Veel tijd bracht hij door op zijn bed of op de bank. Als er een potje werd geschaakt was hij snel van de partij, want Georgie is bezeten van spelletjes.
"De mensen die mij alleen kennen van Spetters, hebben in het huis een andere Georgie gezien dan ze gewend zijn", bekent de 27-jarige Zoetermeerder.
"Dat is niet zo gek, want die mensen zien mij alleen maar feesten en gek doen op de bar. Ze kennen mijn gedrag niet als ik gewoon thuis ben. Voordat ik mee deed aan Big Brother had ik een lichte blessure aan mijn nek. Hier had ik ook last van tijdens mijn verblijf in het Big Brotherhuis. Als ik een tijdje rust nam, dan ontspande mijn nek, waardoor ik me beter voelde. Vervolgens was ik in staat om me in het huis beter te profileren. Of ik me meteen actiever in het huis had moeten opstellen om te winnen? De kans was wellicht groter geweest, maar zo’n einduitslag blijft moeilijk te voorspellen. Sommige kijkers houden van actieve bewoners, anderen juist van passieve".
mediactua.nl
Verschenen in: Prive 2001-01
Geschreven door: Karel Hille
"Ik wist niet wat ik hoorde toen Koos in het Big Brotherhuis zei dat hij toch met mij wilde trouwen. Als er eentje perse niet wilde trouwen dan was Koos dat wel! Als hij straks uit het Huis komt praat ik er met geen woord over en doe ik alsof ik van niets weet. Ik ben benieuwd of hij dan zijn huwelijksbelofte waarmaakt. Ik ben anti, zei hij altijd. Waarom dan nu opeens wel? Wat is er gebeurd?" vraagt Els zich af in gesprek met Prive.
"We weten allebei al wat het is om getrouwd te zijn, dus waarom zouden we weer trouwen? We hebben het heerlijk en hartstikke goed zo samen. Aan de andere kant, het geeft natuurlijk wel een ander gevoel als je echt getrouwd bent met iemand van wie je veel houdt. Wat dat betreft ben ik nog steeds een beetje ouderwets. Om je de waarheid te zeggen, ik denk toch dat je meer bij elkaar hoort als je echt getrouwd bent. Ik kan het niet zo goed verklaren, maar het is wel zo!" bekent Els. We zitten aan de eettafel in het sfeervol ingerichte huis van Koos. Alles ademt zijn geest. Ook zijn Heinikenmuseum waarover hij zo uitgebreid heeft gesproken in het Big Brotherhuis, bestaat werkelijk. We rollen van de ene verbazing in de andere bij het aanschouwen van al die groen/witte relikwieen. Het is een wonderlijke rondgang door zijn huis. Alles komt zo bekend voor terwijl we er toch nog nooit eerder geweest zijn. Eigenlijk verwacht je dat Koos elk moment in hoogst eigen persoon binnenstapt.
"Voor mijn gevoel zou het natuurlijk heel veel uitmaken als ik wel getrouwd ben met Koos. Ik ben een vrouw van 52 en heb het steeds over mijn vriend. Af en toe vind ik dat best een beetje stom klinken. Soms zeg ik heel voorzichtig mijn man, maar ja, dat slaat natuurlijk nergens op," zegt Els met een haast hulpeloze blik.
Heb je je al voorstellingen gemaakt van je trouwdag?
"Nou nou, jij loopt wel erg hard van stapel," reageert Els. "Laten we eerst afwachten of het werkelijk gemeend is wat Koos in het Big Brotherhuis heeft gezegd. Koos was altijd zo anti! Ik kan gewoon niet geloven dat het waar is. Ik ben een gevoelsmens, we hebben er in het verleden urenlange discussies over gehad. Misschien heeft hij het in het Huis wel gezegd omdat hij bang is dat ik wegloop. Aan de andere kant: Koos is wel een man van zijn woord. Dus stel dat het toch gebeurt. Ik verwacht niet dat we in de kerk trouwen, al ben ik van huis uit katholiek en Koos gereformeerd."
"Niet zo streng gereformeerd hoor, anders was ik niet met hem geweest," voegt zij er lachend aan toe. "We gaan beiden niet meer naar de kerk, maar geloven wel. Geloven betekent voor ons er voor te zorgen dat je in het dagelijks leven goed bent voor de mensen. Dat heeft voor mij veel meer waarde dan elke zondag op de eerste rij in de kerk zitten. Als we gaan trouwen, ik kan het nog steeds niet geloven, denk ik dat we hier in het stadhuis trouwen in aanwezigheid van alle bewoners. Hummie moet er natuurlijk ook bij zijn. En daarna op huwelijksreis, naar de Canarische Eilanden natuurlijk," zegt Els enthousiast. Het lijkt opeens alsof zij er zelf al een beetje in begint te geloven. "Als Koos thuiskomt heb ik als verrassing zijn slaapkamer een nieuw behangetje gegeven. Het was een enorme haastklus, want ik dacht even dat hij er al eerder uitgestemd zou worden. Er moest namelijk nog van alles gedaan worden. Gordijnen wassen en strijken, schilderen en een nieuwe lamp ophangen. Je kent het wel, er hing alleen nog maar zo'n peer aan een draadje. Nieuwe greepjes op de deur, het raam lag los, de gordijnen zakten naar beneden. Alles heb ik vastgeschroefd, gelijmd of geplugd. Allemaal gedaan na mijn werk, op het eind was ik helemaal kapot," bekent Els.
Er hoet niet veel te gebeuren in het Huis of Koos begint te huilen. Is hij werkelijk zo'n jankerd?
"Koos heeft een heel klein hartje," onthult Els voorzichtig. "Hij is geen harde, je moet het dus wel heel erg bont gemaakt hebben wil hij zich van je keren. Koos is erg gevoelig en trekt zich veel dingen aan. Neem een film als The Sound of Music of Dr. Zhivago, hij heeft ze al vele malen gezien en elke keer weer opnieuw begint hij te huilen bij het zien van bepaalde fragmenten. Hij wordt er zelf helemaal gek van. Aan de andere kant is hij in discussies heel vasthoudend. Als hij vindt dat hij gelijk heeft, zal hij zijn gelijk krijgen. Hij laat zich niet snel ompraten. Dan denk ik wel eens: Man, man, luister toch ook eens naar een ander. Koos luistert dan zelfs niet meer naar mij. Als ik niet oppas kan ik ook nog een veeg uit de pan krijgen."
Is Koos lui?
Els glimlacht. "Hij is lui ja, maar beslist niet in zijn werk. Wel in zijn vrije tijd. Als een ander een klusje van hem wil overnemen zal hij nooit nee zeggen."
mediactua.nl
Verschenen in: Prive 2001-01
Geschreven door: Karel Hille
De laatste loodjes wegen het zwaarst in het Huis. Afzien tot de allerlaatste minuut. Dat kost veel tranen, zenuwen en energie. Maar niet voor Robin als we tenminste zijn vader mogen geloven: "Telkens als mijn zoon genomineerd wordt ervaart hij dat juist als een positieve spanning. Hij groeit met de dag. Big Brother is een snelkookplan. Robin leert in 108 dagen waar hij anders zeker drie jaar over had gedaan!"
Big Brother Robin heeft veel weerstand opgeroepen. Zowel binnen als buiten het Huis. Er loopt een aanklacht tegen hem wegens dierenmishandeling omdat hij - niet moedwillig - een kip torpedeerde tijdens een partijtje voetbal in de tuin. Bianca kijkt hem nog steeds een beetje scheef aan, omdat hij haar voor Chinees heeft uitgemaakt. Toch geeft de clown uit het Big Brother Huis de indruk dat het hem geen moer kan schelen. "Dat is ook zo, Robin is voor niets en niemand bang. Wij hebben in dit gezin allemaal ons bekkie meegekregen. In het begin was hij misschien wat terughoudener dan nu, maar hij heeft steeds gezegd: Ik zit hier niet om vriendjes te maken. Ik heb vrienden zat," verklaart Robin's broer Patrick (22). Hij redigeert Robin's website (www.big-robin.nl). "De reacties op de site (al meer dan 20.000 bezoekers) zijn heen positief, op een paar na dan."
"Ze hadden gemanipuleerde pornoplaatjes gemaakt en gesuggereerd dat hij homosexueel was. Je zag twee mannen die seks met elkaar hebben en op een van die twee was Robin's hoofd gezet met misselijkmakende teksten. Alle jonge meisjes die op de site kwamen schrokken zich natuurlijk rot. Er was ook een dreigement dat ze hem voor zijn kop zouden schieten als hij het Huis uitkomt juist omdat hij die kip voor zijn kop had geschoten." vertelt Robin's zuster Marlous (20). Patrick heeft zich de afgelopen weken de woede van hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek op de hals gehaald door elke nominatieavond heel nadrukkelijk buiten het hek in Almere tot diep in de nacht aanwezig te zijn met drietonige hoorns. "We doen dat alleen maar om Robin te laten weten dat we trots op hem zijn."
Het is haast aandoenlijk om te zien hoe het hele gezin zich als een blok achter Robin heeft geschaard. De ouders Klaas (52) en Els (52) houden zich in eerste instantie wat afzijdig en laten het gesprek aan de kinderen over. Maar het duurt toch niet lang of ook de vader mengt zich vol overgave in de discussie over wie straks misschien wel zal gaan winnen en laat trots op zijn indrukwekkende - uiteraard - breedbeeld B&O installatie alle opgenomen beelden van MrZap/Casema zien: "We volgen Robin dag en nacht. Hij heeft veel geleerd in het Huis. Dat heel scherpe, dat ongenuanceerde is er af. Hij heeft daar een aantal dingen positief veranderd in zijn leven."
Tot hij het Huis binnenstapte was Robin voor 100% bezig met zijn wielercarriere. Als top-amateur wilde hij prof worden en zette alles daarvoor opzij. Al het hem dit jaar niet zou lukken die absolute, felbegeerde top te bereiken gaat hij solliciteren bij de politie. Een fascinerend vak volgens hem. Toen Marlous min of meer als grap bij Robin het idee opperde om hem op te geven voor Big Brother riep hij onmiddellijk: Dat is goed!
Marlous: "Toen de oproep om in te schrijven verscheen zei ik: Nou Robin, kom op met je grote mond, Vorig jaar hadden we al geregeld gekeken en gaf hij telkens als commentaar: Nou ja, je gaat toch niet zitten huilen voor de camera? Zo moeilijk is het volgens mij niet!"
"We hebben Robin dus wel zien huilen in het Huis," haakt Patrick in. "Toen hij dronken was, vreselijk dronken, zo dronken hebben we hem nog nooit gezien. Hij heeft die avond waarschijnlijk van alles door elkaar gedronken en zoveel alcohol is zijn lichaam nu eenmaal niet gewend..."
mediactua.nl
Samen kozen ze niet voor de quick bucks, maar voor een langetermijnpolitiek. Bart tekende onder meer een contract met Philips 'om zich af en toe bij winkels onder de mensen te laten bedelven'. En hij liet de merknaam Big Bart deponeren. Er is een sportieve kledinglijn met die naam, een website en vanaf komend voorjaar is het ook een reisorganisatie die actieve vakanties in Zwitserland en Frankrijk regelt. "Ik ben nu diverse certificaten aan het halen zodat ik zelf mee de berg op kan om te klimmen, te kanoën en te raften."
Bovendien werkt hij bij de VARA-radio, als razende reporter van het Radio 3-ochtendprogramma van Rob Stenders en Fred Siebelink. "Dat waren altijd al mijn favoriete discjockeys."
Een verrassende carrièrewissel. Na zijn militaire dienst zou Bart eigenlijk glazenwasser annex uitsmijter worden in een Zwitsers horeca-etablissement. "Toen las ik in de Volkskrant over de plannen met Big Brother. Het sloot aan bij de dingen die ik al had gedaan: een jaar Amerika, militaire dienst met een paar weken Bosnië. En de 250.000 gulden die je kon winnen, kon ik goed gebruiken."
Toch was dat geld bijna aan zijn neus voorbijgegaan. "In de laatste week heb ik nog serieus overwogen uit het huis te vluchten. Ik was het daar zo verschrikkelijk beu. Ik had helemaal niet in de gaten dat ik een grote kans had om te winnen. In het huis was Ruud vanaf het begin torenhoog favoriet. Iedereen ging er van uit dat hij ging winnen. Ruud zelf ook."
Impact
"Het grote nadeel was dat ik iedere dag met m'n kop op tv was. Daarom wilden m'n ouders eerst ook niet dat ik het huis in ging. Dat was nog in de tijd dat iedereen er schande van sprak. Psychologen die het over een 'onethisch experiment' hadden. Ik zelf had ook helemaal niet in de gaten dat het programma zo'n impact zou hebben."
Meteen na zijn zege in het Big Brother-huis vluchtte hij met zijn familie naar Zwitserland. "Het was echt 'vluchten', ja. Een paar dagen later gaf ik samen met Willem en Ruud een persconferentie in Amsterdam. Er waren wel tachtig journalisten. Als een paar deuren verderop Michael Jackson gelijktijdig een persconferentie had gegeven, was er waarschijnlijk niemand op af gekomen. Ze wilden allemaal bij ons zijn. Belachelijk eigenlijk! Ik heb echt niet het idee dat ik een prestatie heb geleverd."
Gekkenhuis
In de maanden daarna kreeg hij te maken met enthousiaste, maar ook opdringerige mensenmassa's. Bij de voetbalwedstrijd PSV-Ajax werd hij door 35.000 mensen auditief geknuffeld. In de carnavalsoptocht van Uden werd het een gekkenhuis toen omstanders ontdekten dat hij op één van de praalwagens stond. En bij een gezamenlijke handtekeningensessie met Ruud in een grote discotheek in Gemert moesten er zes bodyguards aan te pas komen. "Maar de meeste uitnodigingen en verzoeken heb ik toch afgeslagen. Ik ben ook niet naar Koffietijd! en Barend en Van Dorp gegaan. Gelukkig is de hype inmiddels een stuk minder geworden. Vooral vanaf het moment dat de nieuwe serie startte. Maar ja: dat 'Bártjuh!' hoor ik nog steeds de hele dag."
mediactua.nl
DIJKSHOORN IS BB SPUUGZAT - Big Brother-columnist Nico Dijkshoorn heeft 'de tuit vol' van Big Brother, na de teleurstellende finale op zaterdagavond. In zijn laatste BB-column, getiteld "Televisie voor en door imbecielen", schrijft hij: "Je kan lang en breed lullen, maar één ding blijft overeind staan. We zullen nooit weten wie uiteindelijk de werkelijke winnaar was. En dat is toch waar het om gaat. Eindigde dus wel in stijl, deze draak. Hoe nek je een programma. (...) Afspraak was: zo weinig mogelijk invloeden van buitenaf, het publiek kiest de uiteindelijke winnaar. Is nu niet gebeurd. En dat vind ik onvergefelijk. Ik weet dat Koos het zelf heeft aangepakt, maar de redactie had hem op dit moment nooit dat bedrag mogen aanbieden. Schandalig naar de bellers toe. Je zal 30 keer hebben gebeld, tot vijf voor half elf aan toe. Ze wisten vanaf dag 1 al dat die enveloppe zou komen."
De zwaar teleurgstelde stukjesschrijver sluit het Big Brother-hoofdstuk voorgoed af: "Dit programma, dat in de basis zo mooi is, brengt inmiddels bij televisiemakers en deelnemers het slechtste naar boven. Nieuwe norm neergezet voor smakeloze generatie nix televisie. Ik schrijf geen woord meer over dit programma."
showwereld.nl
MediaNed wordt van maandag t/m zaterdag uiterlijk om 18.00 uur geactualiseerd.
Laatste update: 3-01-2001 19:21 uur.
De headlines van 2 januari
Big Brother III nog onzeker.
Veronica weet nog niet of er een vervolg komt op het TV-programma Big Brother. Dat heeft het TV-station woensdag op een persconferentie ter afsluiting van Big Brother II laten weten. "De hype is voorbij, maar de kijkcijfers zijn nog steeds uitstekend", zegt P. Biemans, programmacoördinator van de Veronica/The Young One bij de Holland Media Groep.
Bron: Trouw
medianed.nl
Houten, 1 januari 2001
Hallo BR-Fans,
Hier mijn tweede berichtje na de finale exit,
Ik heb nu wat meer tijd gehad om veel van jullie reacties door te lezen. Ik heb zo'n giga hoeveelheid reacties ontvangen, dat ik voorlopig niet in staat ben om jullie individueel te antwoorden. Ik hoop dat jullie dat kunnen begrijpen. Op dit moment zal het dus via de Site moeten.
Ik begrijp nu pas echt hoeveel mensen mij tot aan de finale gesteund hebben en welke kapitalen er aan belminuten zijn uitgegeven om mij aan de overwinning te helpen. En dan tijdens de finale fl. 1,99 per gesprek en dan ook nog heel vaak in gesprek (volgens de fans). Big Brother dus!!!!!!!
Helaas is de eerste plek niet gelukt. Ik vind dat jammer, maar je weet inmiddels wel hoe ik daar over denk......Lekker Belangrijk!!! Precieeeeeeeesssss!!!.
Ik vind het tof dat jullie mij zo masaal gesteund hebben. Hartelijk bedankt daarvoor!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb steeds gezegd dat ik alles wel op me af zal laten komen in de periode na BB en dat is nog steeds zo. Wat dat precies zal zijn zie ik de komende tijd wel. Als je het leuk vindt om me ook de komende tijd te blijven volgen, bezoek dan af en toe de Big-Robin Site (BIG-ROBIN.NL). Mijn broer Patrick en neef Roland zullen de Site zo actueel mogelijk proberen te houden. Op die manier kan je op de hoogte blijven over wat ik heb gedaan, doe of ga doen.
Daarbij moet je wel bedenken dat wij op dit moment (nog) geen professionals zijn en dus niet full-time aan de site kunnen werken. Ik heb BB dan wel niet gewonnen, maar ik heb gezien dat onze site toch maar mooi de nummer 1 van de nederlandse BB Fansites is geworden en nu ook op de 5e plek van de internationale BB-sites staat. Ik hoor je al zeggen, lekker belangrijk, en dan heb je gelijk. Want jullie bepalen het. Het Big-Robinteam vindt het geweldig als jullie de site leuk blijven vinden en dus blijven bezoeken. We blijven er alles aan doen om je op de hoogte te houden, ook na BB.
Ik ben zeker van plan om over enige tijd iets te organiseren voor alle fans. Wat dat is hoor je nog wel. Voor nu, nogmaal bedankt voor de support en je reactie(s).
CU, Robin.
Vorige bericht:
FANS BEDANK!!!
big-robin.nl
Sommige mensen kunnen het blijkbaar niet verkroppen dat hun 'held' niet heeft
gewonnen. Nu hebben we daar niet zo veel problemen mee, maar wel met
sommige ongenuanceerde, kinderachtige reacties die in het gastenboek worden
geschreven. De inhoud van deze boodschappen zegt ons inziens meer over de mensen
zelf en deze mensen zijn niet welkom op deze website.
Als je het oneens bent over de gang van zaken gedurende de finale poneer dat dan bij
Big-Brother of Veronica en niet hier!
Wij hebben dan ook besloten dat berichtjes zonder e-mailadres of vage omschrijvingen
worden verwijderd. Hetzelfde geldt voor grove reacties.
bb-bianca.com
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |