abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7192072
Ik bedoel, 'onze' huiskat ligt vbaak op mijn voteneind te slapen, en het maakt hem echt niet uit wat ik draai, DJPaul, Rammstein, My dying Bride of Enya, en hoe hard ook hij blijft fijn liggen. Maar als ik wat laat vallen en het geluid is erg 'plotseling' dan rentie snel weg... Terwijl er in ons huis toch nooit echt 'gevaar' is... (Ja voor een muis op zijn doorreis naar een studentenunit zonder kat.)
[KNE]-Mod
pi_7192100
Misschien net als bij mensen selectieve perceptie?

Achtergrondgeluid wordt uitgeschakeld en andere geluiden worden wel opgemerkt? Als je naast een spoorlijn woont hoor je op een gegeven moment ook niet meer de treintjes.

zaterdag 7 december 2002 @ 13:30:02 #3
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7192110
Een dier intrepreteert muziek niet als muziek (een harmonisch symfonie van klanken die emotie uitdrukken) maar als gewoon geluid, noem het ruis. Er is voor hem/haar dus geen aanleiding om dit te verbinden met primaire instincten, daar die geluiden niet gerefereerd kunnen worden aan gevaar of andere levensbelangrijke zaken.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7192114
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:28 schreef Navelpluisje het volgende:

Achtergrondgeluid wordt uitgeschakeld en andere geluiden worden wel opgemerkt? Als je naast een spoorlijn woont hoor je op een gegeven moment ook niet meer de treintjes.

Maar dan vind ik het toch raar dat ie er zo 'erg' op reageert. Maar misschien zijn 'opvallende' geluiden voor katten wel duidelijker, zodat ie op jacht in het voordeel is.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 december 2002 @ 13:30:18 #5
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7192115
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:28 schreef Navelpluisje het volgende:

Justem.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7192140
Dat wil ik ook wel eens weten.
Mijn kat ligt vaak op mijn bureau lekker te relaxen, terwijl ik snoeiharde muziek draai.
Maar als er iemand langs mijn raam loopt (galerij) dan spitst ie zijn oortjes en is ie helemaal scherp, vaak gaat ie er dan vandoor.
Ook hoef ik de stofzuiger maar aan te doen of het is totale paniek. Mijn kat kruipt dan in het kleinste hoekje dat ie maar kan vinden en is helemaal over de rooie.
Ook van de wekker schrikt ie zich een apenootje.

Heeft misschien met een bepaalde 'range' van tonen te maken, en niet zozeer met volume.

pi_7192143
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:30 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar dan vind ik het toch raar dat ie er zo 'erg' op reageert. Maar misschien zijn 'opvallende' geluiden voor katten wel duidelijker, zodat ie op jacht in het voordeel is.

Zal idd waarschijnlijk instinctief zijn.

Onze kat is echter doof als een tuinkabouter, die krijg je echt niet gek met geluid

pi_7192183
Hij is trouwens ook heel bang voor ballen. (Echt vaag...) Hij krimpt helemaal in elkaar als je een klein balletje naar hem rolt. (Als je het langzaam doet...)
[KNE]-Mod
pi_7192200
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:30 schreef chocolatemoeze het volgende:
Een dier intrepreteert muziek niet als muziek (een harmonisch symfonie van klanken die emotie uitdrukken) maar als gewoon geluid, noem het ruis. Er is voor hem/haar dus geen aanleiding om dit te verbinden met primaire instincten, daar die geluiden niet gerefereerd kunnen worden aan gevaar of andere levensbelangrijke zaken.

het gehoor van katten is ook zo scherp, dat ze bijvoorbeeld aan naderende voetstappen kunnen horen of hun baasje eraan komt of iemand anders. om zó selectief geluiden te kunnen onderscheiden is het noodzakelijk om niet-interessante bijgeluiden (zoals onze muziek) bijna volledig weg te filteren.

zondag 8 december 2002 @ 00:09:15 #10
18772 pos
@@sweet@@
pi_7201638
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:36 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

het gehoor van katten is ook zo scherp, dat ze bijvoorbeeld aan naderende voetstappen kunnen horen of hun baasje eraan komt of iemand anders. om zó selectief geluiden te kunnen onderscheiden is het noodzakelijk om niet-interessante bijgeluiden (zoals onze muziek) bijna volledig weg te filteren.

Moet ie niet zn oren dicht klappen zoals hieronder

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  zondag 8 december 2002 @ 00:11:03 #11
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_7201678
quote:
Op zondag 8 december 2002 00:09 schreef pos het volgende:

[..]

[afbeelding]

Endless, Forever More....
pi_7202223
..

[Dit bericht is gewijzigd door koelele op 08-12-2002 01:09]

pi_7202250
.

[Dit bericht is gewijzigd door koelele op 08-12-2002 01:09]

pi_7203648
quote:
Op zondag 8 december 2002 00:09 schreef pos het volgende:

[..]

[afbeelding]

jaah! die's zoo lief
pi_7212493
Een van mijn katten raakt geirriteerd als ik zing.
Komt ze meteen verhaal halen en meemiauwen.

Als ik te lang doorzing dan gaat ze happen

zondag 8 december 2002 @ 20:19:58 #16
18772 pos
@@sweet@@
pi_7213352
quote:
Op zondag 8 december 2002 19:36 schreef Kyara het volgende:
Een van mijn katten raakt geirriteerd als ik zing.
Komt ze meteen verhaal halen en meemiauwen.

Als ik te lang doorzing dan gaat ze happen

Heb ik ook met een kat van me. Als ik zing komt ze meteen naar me toen en gaat kopjes geven en heel dicht met dr koppie bij mn gezicht. Ik ben er alleen nog niet achter of ze het mooi vindt of juist hoopt dat ik op hou met zingen.
Ze heeft het vooral bij Alan Parsons Project - Old and Wise
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')