Achtergrondgeluid wordt uitgeschakeld en andere geluiden worden wel opgemerkt? Als je naast een spoorlijn woont hoor je op een gegeven moment ook niet meer de treintjes.
quote:Maar dan vind ik het toch raar dat ie er zo 'erg' op reageert. Maar misschien zijn 'opvallende' geluiden voor katten wel duidelijker, zodat ie op jacht in het voordeel is.
Op zaterdag 7 december 2002 13:28 schreef Navelpluisje het volgende:
Misschien net als bij mensen selectieve perceptie?Achtergrondgeluid wordt uitgeschakeld en andere geluiden worden wel opgemerkt? Als je naast een spoorlijn woont hoor je op een gegeven moment ook niet meer de treintjes.
quote:Justem.
Op zaterdag 7 december 2002 13:28 schreef Navelpluisje het volgende:
Misschien net als bij mensen selectieve perceptie?Achtergrondgeluid wordt uitgeschakeld en andere geluiden worden wel opgemerkt? Als je naast een spoorlijn woont hoor je op een gegeven moment ook niet meer de treintjes.
Heeft misschien met een bepaalde 'range' van tonen te maken, en niet zozeer met volume.
quote:Zal idd waarschijnlijk instinctief zijn.
Op zaterdag 7 december 2002 13:30 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Maar dan vind ik het toch raar dat ie er zo 'erg' op reageert. Maar misschien zijn 'opvallende' geluiden voor katten wel duidelijker, zodat ie op jacht in het voordeel is.
Onze kat is echter doof als een tuinkabouter, die krijg je echt niet gek met geluid
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:30 schreef chocolatemoeze het volgende:
Een dier intrepreteert muziek niet als muziek (een harmonisch symfonie van klanken die emotie uitdrukken) maar als gewoon geluid, noem het ruis. Er is voor hem/haar dus geen aanleiding om dit te verbinden met primaire instincten, daar die geluiden niet gerefereerd kunnen worden aan gevaar of andere levensbelangrijke zaken.
het gehoor van katten is ook zo scherp, dat ze bijvoorbeeld aan naderende voetstappen kunnen horen of hun baasje eraan komt of iemand anders. om zó selectief geluiden te kunnen onderscheiden is het noodzakelijk om niet-interessante bijgeluiden (zoals onze muziek) bijna volledig weg te filteren.
quote:Moet ie niet zn oren dicht klappen zoals hieronder
Op zaterdag 7 december 2002 13:36 schreef -Dalai- het volgende:[..]
het gehoor van katten is ook zo scherp, dat ze bijvoorbeeld aan naderende voetstappen kunnen horen of hun baasje eraan komt of iemand anders. om zó selectief geluiden te kunnen onderscheiden is het noodzakelijk om niet-interessante bijgeluiden (zoals onze muziek) bijna volledig weg te filteren.
quote:
Op zondag 8 december 2002 00:09 schreef pos het volgende:[..]
Moet ie niet zn oren dicht klappen zoals hieronder
quote:jaah! die's zoo lief
Op zondag 8 december 2002 00:09 schreef pos het volgende:[..]
Moet ie niet zn oren dicht klappen zoals hieronder
Als ik te lang doorzing dan gaat ze happen
quote:Heb ik ook met een kat van me. Als ik zing komt ze meteen naar me toen en gaat kopjes geven en heel dicht met dr koppie bij mn gezicht. Ik ben er alleen nog niet achter of ze het mooi vindt of juist hoopt dat ik op hou met zingen.
Op zondag 8 december 2002 19:36 schreef Kyara het volgende:
Een van mijn katten raakt geirriteerd als ik zing.
Komt ze meteen verhaal halen en meemiauwen.Als ik te lang doorzing dan gaat ze happen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |