abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167633609
OP:

In de Qur'an staat:

[SIZE=6]غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ[/COLOR]
[/SIZE]"De Romeinen zijn verslagen in het [SIZE=3]laagste land[/SIZE]". [30:2-3].

GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft: https://translate.google.(...)84%D8%A3%D8%B1%D8%B6

Romeinen waren verslagen door de Perzen bij de Dode Zee:

"The Dead Sea is the [SIZE=5]lowest spot on earth[/SIZE]". http://www.dead-sea.net/f-cosmetics.htm

Niemand kon dit geweten hebben, want satellieten enz bestonden niet

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er is een Hadith waarin de Profeet tegen Ibn Mas'oed zegt over de tekenen van de laatste Uur:

[SIZE=5]أَنْ تُوَاصَلَ الْأَطْبَاقُ ، وَتُقَاطَعَ الْأَرْحَامُ
[/SIZE]"De schotels zullen communiceren, en de familiebanden zullen verbroken worden."

[SIZE=1]("Tabarani", 10/228 - "Al-Amali", 2/372 - "Mizan Al-I'tidal", 2/258 - er is gesproken over de keten, maar Ibn Kathir zegt dat het veel supporting ketens (shawahid) heeft).
[/SIZE]

Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!

En het is ook interesant hoe dit gelinkt werd met familiebanden, want velen juist doordat mensen teveel bezig zijn met schotels hebben ze geen tijd voor elkaar EN omdat ze veel slechte manieren van TV leren

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In een andere Hadith waarin de Profeet over de tekenen van het laatste Uur sprak, zei hij:

][SIZE=5]يُعْزَفُ عَلَى رُءُوسِهِمْ بِالْمَعَازِفِ وَالْمُغَنِّيَاتِ
[/SIZE]"Over hun hoofden zal muziek en gezang afspelen."

[SIZE=1]["Ibn Majah", 4020 - Sahih verklaar door Albani].[/SIZE]

Let op de verwoording "over hun hoofden":

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de Qur'an staat:

[SIZE=5]كَلاَّ لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ ناصِيَةٍ كاذِبَةٍ خاطِئَةٍ
[/SIZE]"Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn VOORhoofd grijpen!
Van dat leugenachtige en schuldige VOORhoofd!"(Qur'an 96:15-16).

Waarom noemt Allah de VOORhoofd leugenachtig en schuldig?

Want wetenschap heeft nu bevestigd dat BESLISSINGEN daar worden genomen:

[SIZE=3][COLOR="#FF8C00"]"[SIZE=5]If the brain had a [SIZE=7]White House[/SIZE] it would be here[/SIZE]. It is the true center for command and control in your body. The Frontal Lobe is responsible for functions such as [SIZE=5]reasoning, problem solving, judgment, impulse control[/SIZE]".[/SIZE] http://www.brainhealthandpuzzles.com/brain_parts_function.html
[SIZE=3]
"The executive functions of the frontal lobes involve the ability to recognize future consequences resulting from current actions, [SIZE=5]to choose between good and bad actions [/SIZE](or better and best), override and suppress unacceptable social responses, and determine similarities and differences between things or events. Therefore, it is involved in higher mental functions"[/COLOR][/SIZE] - http://en.wikipedia.org/wiki/Frontal_lobe

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Profeet zegt:

[SIZE=3]"Als iemand van jullie boos wordt terwijl hij staat, dan moet hij gaan zitten.
Als de boosheid hem verlaat, goed en wel; anders moet hij gaan liggen.”
[/SIZE]

[SIZE=1](Aboe Daawoed, Ahmad, Ibn Hibbaan en Sahieh verklaard door al-Albaani)
[/SIZE]

[SIZE=5]‘Liggende houding helpt bij verwerken belediging
[/SIZE]
[SIZE=7]NU.nl[/SIZE] (12 augustus 2009):

[SIZE=4]"Als mensen languit op hun rug liggen, reageert hun brein minder heftig op beledigingen. Dat zou blijken uit een nieuw Amerikaans onderzoek"[/SIZE] ... Bij liggende proefpersonen was het betreffende hersengebied veel minder actief tijdens het experiment. De onderzoekers vermoeden daarom dat een liggende positie mogelijk een kalmerende invloed heeft op de manier waarop het menselijk brein omgaat met emoties.”

http://www.nu.nl/wetensch(...)en-belediging--.html
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 27 december 2016 @ 16:32:51 #2
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_167644963
Het laatste uur? Koptelefoons bestaan al een jaar of 30, duizenden uren. Het is wel wat dichterlijk weergegeven, een koptelefoon is iets anders dan de opzwepende muziek die legers te horen kregen voorafgaand aan de veldslag. Romeinen werden verslagen bij de dode zee? Byzantijnen neem ik aan.En hoe weten we dat a] daar inderdaad een beslissende veldslag plaatsvond? b] was dat dan de enige veldslag die de moeite van het opschrijven waard was? Waarom waren er eigenlijk eerst Byzantijnen en Perzen? Waarom heeft allah, als die bestond, niet meteen gezorgd voor alleen maar moslims vanaf het eerste begin?
Iemand die boos is kan beter eerst gaan zitten en voor nog meer effect even gaan liggen. Hoef je geen neurogeleerde voor te zijn.

Bij de lok van het voorhoofd vastpakken is hier letterlijk beodeld, zoals je een kwajongen voeger bij de oren beetpakte.
Yes, but the question is: what is the meaning and significance of "forelock" in the Qur'an and Hadith? In Muhammad's day, horses were often pulled by the forelock. Wives and slave girls could also be pulled by the forelock: Malik's Muwatta, Book 28, Number 28.22.52:

Yahya related to me from Malik from Zayd ibn Aslam that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "When you marry a woman or buy a slave-girl, take her by the forelock and ask for baraka. When you buy a camel, take the top of its hump, and seek refuge with Allah from Shaytan."

Even Satan can grab us by the forelock:

Malik's Muwatta, Book 3, Number 3.15.61:

Yahya related to me from Malik from Muhammad ibn Amr ibn AIqama from Malik ibn Abdullah as-Sadi that Abu Hurayra said, "The one who raises his head and lowers it before the imam - his forelock is in the hand of a shaytan."......

Last, but certainly not least, God can lead us by the forelock, Sahih Muslim, Book 34, Number 6551:

Narrated AbuHurayrah:

AbuSalih used to command us (in these words): When any one of you intends to go to sleep, he should lie in bed on his right side and then say: "O Allah, the Lord of the Heaven, the Lord of the Earth and the Lord of the Magnificent Throne; our Lord, and the Lord of everything: the Splitter of the grain of corn and the date-stone (or fruit kernel), the Revealer of the Torah, Injil (Bible) and the Criterion (the Holy Qur'an), I seek refuge in Thee from the evil of everything Thou art to seize by the forelock (thou hast perfect control over it).

The Qur'an tells us (Sura 11:56):

Yusuf Ali : "I put my trust in Allah, My Lord and your Lord! There is not a moving creature, but He hath grasp of its fore-lock. Verily, it is my Lord that is on a straight Path.

Pickthall: Lo! I have put my trust in Allah, my Lord and your Lord. Not an animal but He doth grasp it by the forelock! Lo! my Lord is on a straight path.

Shakir: Surely I rely on Allah, my Lord and your Lord; there is no living creature but He holds it by its forelock; surely my Lord is on the right path.

It is interesting to note that Shakir translated nassiyyah as "forelock" in this Sura while he translated it as "forehead" in Sura 96:15.

Soera 11:5 leert ons juist dat de beslissingen in de borstkas genomen worden. Heb ik weer wat geleerd vandaag, ik maar denken dat dit in het brein gebeurd.

Lo! now they fold up their breasts that they may hide (their thoughts) from Him. At the very moment when they cover themselves with their clothing, Allah knoweth that which they keep hidden and that which they proclaim. Lo! He is Aware of what is in the breasts (of men).

Soera 3:119 beweert hetzelfde Lo! ye are those who love them though they love you not, and ye believe in all the Scripture. When they fall in with you they say: We believe; but when they go apart they bite their finger-tips at you, for rage. Say: Perish in your rage! Lo! Allah is Aware of what is hidden in (your) breasts.

Dus eigenlijk heb je net een fout in de koran gevonden door te stellen dat BESLISSINGEN in het voorhoofd genomen worden.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_167658644
Allahu akbar
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:47:20 #4
463668 MrRatio
pi_167661116
Niet erg inhoudelijke repliek.
"Over hun hoofden zal muziek en gezang afspelen." naast een plaatje van een persoon (een hoofd) die geluidsgolven tegen het hoofd krijgt, niet erover heen.

Voor wat extra informatie toch maar even de hele hadith erbij gezocht. Weet je zeker dat de verwijzing klopt? Vreemde vertaling die de starter van dit topic kopieerde. De foto van de jongeman met de koptelefoon, werd hij opgeslokt door de aarde en kwam er daarna een aap of een varken tevoorschijn?

http://dailyhadith.abuami(...)g-it-by-other-names/

Abu Malik Al-Ashari reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “Some people from my nation will drink wine, calling it by different names, and musical instruments will be played for them and girls will sing to them. Allah will cause the earth to swallow them up and he will make some of them into apes and pigs.”

Source: Sunan Ibn Majah 4020

Grade: Sahih (authentic) according to Al-Albani

Misschien zijn er wel betere tekenen te vinden van het laatste Uur. Deze 3 overtuigen niet. Toch wel vreemd, op aarde mag je geen wijn drinken, in het Paradijs is er volop wijn.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_167664364
Nou ik haal van alles door die google translate (want ik versta geen arabisch en ik vertrouw niemand op internet) krijg er toch af en toe wat anders uit.

Daarnaast vind ik dat je hier maar met een dom materialistisch verhaal aan komt zetten. De bijbel kennende kan ik mij niet voorstellen dat dit de betekenis is van koranverzen.
  woensdag 28 december 2016 @ 10:26:16 #6
463668 MrRatio
pi_167666470
Ik zat me ook nog wat anders af te vragen: waren er al schotels bekend in de 7e eeuw? Bekers, kruiken en schalen kan ik me wel voorstellen, maar schotels? Graag zou ik hiervan de onderbouwing zien.
Václav Klaus
pi_167667861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:26 schreef MrRatio het volgende:
Ik zat me ook nog wat anders af te vragen: waren er al schotels bekend in de 7e eeuw? Bekers, kruiken en schalen kan ik me wel voorstellen, maar schotels? Graag zou ik hiervan de onderbouwing zien.
Als je het mij vraagt is dat vooral een brakke vertaling. Overigens ook iets dat we goed kennen van de Bijbel.
pi_167667980
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:26 schreef MrRatio het volgende:
Maaltijden, gerechten, schotels.

Goed genoeg?
  woensdag 28 december 2016 @ 23:20:10 #9
463668 MrRatio
pi_167692855
Miranda, bedankt voor het meedenken. Ik ben zelf maar op zoek gegaan. er is helemaal geen sprake van schotels in wat voor vorm dan ook..
Het gaat niet om schotels, maar blijkbaar over het doorvertellen van de anekdotes die we nu kennen als de hadith-verzamelingen.
Het is me wat met dat doorvertellen. Zou een godheid het risico nemen om belangrijke zaken over te laten aan mondelinge overleveringen over een kluwen aan personen? Hoeveel hadiths zouden verloren zijn gegaan doordat een persoon overleed door ziekte of door de strijd?
Geen goed voorbeeld wat de mensheid te zien gaat krijgen bij het laatste Uur. Samenvatting van de "wonderen" in dit topic:
1] Om controle te krijgen over een dier, een slavin of een persoon pak je die persoon bij een pluk haren van het voorhoofd. De echte plek waar de BESLISSINGEN genomen worden is in de borstkas, volgens de wonderen van koran.
2] het bestaan van muziek of gezang is niets bijzonders, geen wonder. (Geen schotels, die kwamen later.)
3] als iemand boos is wordt deze persoon rustiger als deze even gaat zitten. Of nog rustiger als deze persoon even gaat liggen. Ook dit kan bij mij geen verwondering opwekken.

Misschien heeft de plaatser wat pech gehad in de keuzes van voorbeelden. Een rationeel denkend mens kan hiervan niet onder de indruk zijn. Zijn er voorbeelden waarvan de plaatser zegt: dit is echt fantastisch!?

En, kan een plaatser voortaan zelf even toetsen of de inhoud correct is?
Bij voorbaat dank.

Dit kon ik vinden:
Imaam Ibn Katheer said,

“Whoever heard from them before their memories deteriorated then their narrations are accepted. Whoever heard from them after (their memories deteriorated) or if it is uncertain (when they heard from the narrator) then they are not accepted.” (Ikhtisaar Uloom al-Hadeeth (pg.190) of Ibn Katheer Ma Sharh Wa Ta’leeq Muhammad Awaidah, al-Baa’ith al-Hatheeth Sharh Ikhtisaar Uloom al-Hadeeth (pg.229).

Imaam’s Nawawee and Suyootee said,

“And it is accepted that which has been narrated from them before their memory deteriorated, but their narrations are not accepted which were narrated after (memory deteriorated) or their narrations upon which there are doubts.” (Tadreeb ar-Raawee Fee Sharh Taqreeb an-Nawawee (2/896) in another edition (2/372).
Václav Klaus
pi_167697178
Ibn Kathir zegt in "Al-Bidayah wan-Nihayah":

وروى محمد بن إسحاق، عن عبد الله بن أبي بكر، عن أبي سلمة، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم بعث عبد الله بن حذافة بكتابه إلى كسرى، فلما قرأه مزقه، فلما بلغ رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: «مزق ملكه».

Dus de Profeet stuurde een brief naar Khosrow (Kisra) en hij ging het scheuren.

Toen de Profeet hiervan op de hoogte werd gesteld, maakte hij een Du'a en zei: Moge Allah zijn koninkrijk scheuren."

En de Profeet zegt:

"Als Khosrow vergaat, dan zal er geen Khosrow na hem zijn.

(Sahih Bukhari en Sahih Muslim).

Lees:

[INDENT]

Khosrow II (Chosroes II in classical sources; Middle Persian: Husrō(y)), entitled "Aparvēz" ("The Victorious"), also Khusraw Parvēz (New Persian: خسرو پرویز), was the last great king of the Sasanian Empire, reigning from 590 to 628.[1] He was the son of Hormizd IV (reigned 579–590) and the grandson of Khosrow I (reigned 531–579). He was the last king of Persia to have a lengthy reign before the Muslim conquest of Iran, which began five years after his death by execution.

https://en.wikipedia.org/wiki/Khosrow_II[/INDENT]

Hij was inderdaad de laatste KISRA , er was geen Kisra na hem.

Zijn land werd geerfd door de Moslim
  donderdag 29 december 2016 @ 08:48:50 #11
463668 MrRatio
pi_167698513
Beetje van de hak op de tak. De Perzen en Byzantijnen hadden elkaar uitgeput op het slagveld, en hadden elkaar verzwakt. Dus vielen de moslims Perzië binnen en bezetten het. Wat een agressieve mannetjes zijn die moslims toch. Geen goed voorbeeld voor de rest van de wereld. Of moet de rest van de wereld ook "geërfd" worden door de Moslim?
Iran was destijds een hoogwaardige beschaving, die na de bezetting door moslims tot stilstand kwam. Hoe is het nu in Iran? Wat zijn de bijdragen van Iran aan de wereld tegenwoordig? Een andere invulling van het begrip hangjongeren, en verder?
Is dat een wonder van islam? Dat andere landen bezet konden worden?
Beetje rare geschiedenis is die soennieten-sjiieten tegenstelling. Had allah dat niet beter kunnen voorkomen?

Van deze Perzische koning is een munt geslagen, wat wijst op zijn bestaan. Is dat van de profeet ook gebeurd?
Václav Klaus
pi_167698996
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 02:06 schreef PSVCL het volgende:
Ibn Kathir zegt in "Al-Bidayah wan-Nihayah":

Waarom staan jouw posts eigenlijk vol met niet-bestaande tags zoals '[INDENT]', '[SIZE]', etc? Zover ik weet komen ze ieg niet van wikipedia.

Ziet er zo rommelig uit.
pi_167771079
Een fascinerende feit: Mecca ligt op de gulden snede van de aarde. (+-20km)

[ Bericht 20% gewijzigd door QHDp op 31-12-2016 01:21:49 ]
pi_167771770
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 01:15 schreef QHDp het volgende:

Als je rekent tov de nulmeridiaan die 1600 jaar na de stichting van Mekka geheel arbitrair en onafhankelijk van Mekka werd vastgesteld.

Dus nee, zo fascinerend is dat niet. Wat wel fascinerend is is hoe hardnekkig dit soort onzin is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 31-12-2016 14:52:32 (typo) ]
pi_167783703
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 01:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je rekent tov de nulmeridiaan die 1600 jaar na de stichting van Mekka geheel aribtrair en onafhankelijk van Mekka werd vastgesteld.

Dus nee, zo fascinerend is dat niet. Wat wel fascinerend is is hoe hardnekkig dit soort onzin is.
Moslims geloven niet in willekeur :P
Maakt het wonder des te groter :P
pi_167784102
Stel de hele wereld zou geloven dat wat in de Koran staat slaat op de voorbeelden hierboven (koptelefoon, frontal lobe, enzovoort. )

Wat dan?
pi_167784398
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:22 schreef Tevik het volgende:

[..]

Moslims geloven niet in willekeur :P
Maakt het wonder des te groter :P
Gelukkig geloven niet alle moslims dat die gulden snede verhouding in relatie tot Mekka enige significantie heeft. :{
pi_167784631

[ Bericht 37% gewijzigd door Tevik op 31-12-2016 22:33:21 ]
pi_167796353
Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God
  zaterdag 31 december 2016 @ 21:16:42 #20
224960 highender
Travellin' Light
pi_167796459
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:10 schreef PSVCL het volgende:
Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God
Het tegenovergestelde is de praktijk.
pi_167796918
quote:
Aldus Francis Bacon, die dat zei lang voordat modernere filosofen zoals Hume en Kant een definitief einde maakten aan de rationele theologie. (Het idee dat de wetenschap het bestaan van een god zou kunnen bewijzen.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 31-12-2016 21:50:10 ]
pi_167797288
Het grootste wonder van de islam: dat een groot deel van de wereldbevolking gelooft dat de Koran het woord van god is.

Dat vind ik echt wonderbaarlijk.

Zelfde geldt voor het christendom.

quote:
Het kan ook gemakkelijk andersom, hoor,
  maandag 2 januari 2017 @ 20:01:52 #23
463668 MrRatio
pi_167837099
quote:

Dus?
Václav Klaus
  dinsdag 3 januari 2017 @ 10:47:19 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_167851058
Topic gereekst.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 22:41:04 #25
463668 MrRatio
pi_167868145
quote:

Dat is er dus 20 km naast. Zucht, het 4e voorbeeld uit de reeks wonderen van islam wat geen stand houdt bij nader onderzoek. Misschien zijn er wel sterkere voorbeelden te vinden.

Iets anders over Mekka. Vlak bij de Kaaba is een put waar water uit te halen is (zamzam). Het wordt sterk afgeraden om dit te drinken. Dit water bevat arsenicum en is kankerverwekkend.
Fascinerend feit.
Václav Klaus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')