Okay, ik was niet helemaal duidelijk, ik heb dit meubelstuk via internet gevonden en wil het dan ook zelf gaan maken, dus vandaar dat ik zelf nog naar beugels zoek.quote:Op maandag 26 december 2016 20:40 schreef hottentot het volgende:
Als je een meubel koopt krijg je daar toch gewoon de bijbehorende beugel bij.
En zoek de balken op die kunnen dit gemakkelijk dragen.
De gipsplaat is 5cm dik, geen idee of het fermacell is.quote:Op maandag 26 december 2016 20:12 schreef Barrah het volgende:
Hoe dik zijn de gipsplaten? Is het normale gipsplaat of bijvoorbeeld fermacell? Zitten er achter het meubel regels waar je je voordeel mee kunt doen? Om de hoeveel cm zitten deze regels?
ijzerwerkplaats/machinefabriek of whatever er in jouw buurt zit binnenlopen.quote:Op maandag 26 december 2016 20:46 schreef sjors86 het volgende:
[..]
Okay, ik was niet helemaal duidelijk, ik heb dit meubelstuk via internet gevonden en wil het dan ook zelf gaan maken, dus vandaar dat ik zelf nog naar beugels zoek.
Dan heb je blokken en geen gipsplaat. Zet er maar poten onder als die wand echt maar 5cm dik is.quote:[..]
De gipsplaat is 5cm dik, geen idee of het fermacell is.
Wat bedoel jij met regels?
De wand is hol dus 2x 5 cm, maar dat zou voor de stevigheid niet uit moeten maken denk ik.quote:Op maandag 26 december 2016 20:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
ijzerwerkplaats/machinefabriek of whatever er in jouw buurt zit binnenlopen.
[..]
Dan heb je blokken en geen gipsplaat. Zet er maar poten onder als die wand echt maar 5cm dik is.
Ik snap er nu echt geen ruk meer van.quote:
Misschien heb ik niet op de juist plek gemeten, ik heb namelijk gemeten op de plek waar ook stopcontact zit, hier heb ik destijds een gat naar de andere kamer geboord om een kabel door te trekken, nu heb ik even voor het gemak vanuit de kamer waar ik het gat geboord heb mijn vinger door dit gat gedaan, maar kwam niet diep/ver genoeg, dus toen heb ik een lange schroef gepakt en deze door het gat geduwd en het kopje steeds tegen de bovenkant aan geduwd, na 5 cm kwam het kopje van de schroef dus niet meer tegen de bovenkant en ik naam dus aan dat ik dus in een holle ruimte zat. Nu kan het natuurlijk zijn dat dit alleen hier zit voor de leiding en dat de rest van de muur wel massief is (dat moet dan zeker 10cm zijn).quote:Op maandag 26 december 2016 21:02 schreef Barrah het volgende:
Weet je zeker dat het 5cm gipsplaat is? Is die 5cm niet gipsplaat plus de plek waar je toevallig door een regel bent gegaan? Anders is het misschien iets van gasbeton, maar die muren zijn doorgaans niet hol (tenzij buitenmuur).
Heb je door de wanddoos heen geboord? Dan zal je wel in het "holle" stukje zitten voor die wanddoos is geboord dat later is dichtgesmeerd.quote:Op maandag 26 december 2016 21:15 schreef sjors86 het volgende:
Misschien heb ik niet op de juist plek gemeten, ik heb namelijk gemeten op de plek waar ook stopcontact zit, hier heb ik destijds een gat naar de andere kamer geboord om een kabel door te trekken, nu heb ik even voor het gemak vanuit de kamer waar ik het gat geboord heb mijn vinger door dit gat gedaan, maar kwam niet diep/ver genoeg, dus toen heb ik een lange schroef gepakt en deze door het gat geduwd en het kopje steeds tegen de bovenkant aan geduwd, na 5 cm kwam het kopje van de schroef dus niet meer tegen de bovenkant en ik naam dus aan dat ik dus in een holle ruimte zat. Nu kan het natuurlijk zijn dat dit alleen hier zit voor de leiding en dat de rest van de muur wel massief is (dat moet dan zeker 10cm zijn).
alles klinkt het zelfde en ik zou zeggen "hol"quote:Op maandag 26 december 2016 21:41 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Heb je door de wanddoos heen geboord? Dan zal je wel in het "holle" stukje zitten voor die wanddoos is geboord dat later is dichtgesmeerd.
Ik zou (gezien je nieuwbouw 2009) verwachten dat je een gipsblokkenmuur hebt van of 7 of 10cm dik.
Als je en gips platen muur heb zou je zoals de post hierboven al suggereert een balkenconstructie moeten hebben waar gipsplaten (doorgaans 1cm dik) tegenaan zittten. Dat klinkt al heel hol als je erop klopt.
Klop is op een andere deel en luister of je een enorm hol, of een massief geluid hoort.
Bij Ytong o.i.d. kan dat ook komen door de aard van het materiaal (licht), de geringe dikte en de ruimte aan de andere kant van de muur. Dat soort wanden zijn echt zelden hol.quote:Op maandag 26 december 2016 21:43 schreef sjors86 het volgende:
[..]
alles klinkt het zelfde en ik zou zeggen "hol"
Fischer heeft speciale pluggen voor gipsblokken. KalkZANDsteen is toch gewoon steen en kan je normale pluggen voor gebruiken.quote:Op donderdag 29 december 2016 09:50 schreef Barrah het volgende:
Je hebt een paar goede pluggen nodig die zich goed vastzetten in het materiaal. Er zijn hier vast mensen met goede suggesties.
Goeie tip! te weinig is eigenlijk nooit goed he.quote:Ook zou ik niet te weinig ophangpunten maken.
Die zijn voor cellenbeton. Voor gipsblokken zou ik die niet gebruiken.quote:Op donderdag 29 december 2016 10:23 schreef Speekselklier het volgende:
Fischer heeft speciale pluggen voor gipsblokken.
Volgens google niet.quote:Op donderdag 29 december 2016 09:50 schreef Barrah het volgende:
Gibo en kalksteen zijn allebei blokken van kalk. (Is Gibo zelfs een merknaam?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |