FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / lastige klanten in de winkel.
bumberkleverszaterdag 7 december 2002 @ 11:35
ik had gisteren een lastige klant bij mij aan de kassa.

ze had een videoband uit de schap gepakt en wilde af reken (wij scannen alles ) en op mijn display van de kassa gaf aan 19,99 maar op de video zat ook nog een sticker van 14,99

ik zei dus dan word het 19,99 en die vrouw zei nee hij is 14,99 en ik zei een moment dan roep ik de persoon die over de video's gaat.

toen die bij de kassa aan kwam was die vrouw al kwaad om dat het niet klopte.onder tussen had ik die prijs van 14,99 eraf gehaald om dat dat van vorige weekend was met koopzondag waren aantal videobanden goedkoper.

toen mijn colega het wilde uit leggen waarom die sticker ernog op zat van 14.99 gingen ze naar de schappen met viedeo's en dat was de laaste met die prijs er op en die klant zei ja bij bart smirt is die video ook 14,99 .mijn colega zei wij zijn bartsmit niet.

toen nog geen minute later stond ze weer aan de kassa en zei ze schiet op dan koop ik die videoband ,mijn mannelijke colega zei maak u nooit fouten? nee zei die klant toen maakte hij nog een op merking er boven op waar door de klanmt zei jij moet nu op passen.

en tegen mijn andere colega zei ze ik ook en dat hoorde ze niet goed dus vraag ze het nog een keer en de klant zei het best hard ik kook helemaal.(ik kon mijn lach niet meer bedwingen en keerde me met de rug naar de klant toe) ze zei ja je hoef je niet om te draaien om te lachen hoor .
toen ik die band ging afreken deed ze als snel en zo bot mogelijk toen kon ik bijna niet mijn lach in houden.

en toen was ze weg, wat ik niet snap is als je weet dat het in een andere speelgoed zaak goekoper is waarom koop je die video dan nog in die duurdere winkel.?

officerzaterdag 7 december 2002 @ 11:40
sommige mensen willen gewoon graag wat te zeiken hebben.

als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.

DarkElfzaterdag 7 december 2002 @ 11:41
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:


als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.


Idd
Strolie75zaterdag 7 december 2002 @ 11:43
Ik merk dat een goede beheersing van de Nederlandse taal geen voorwaarde is om in deze winkel te werken.

En jullie waren inderdaad verplicht die video voor die prijs mee te geven, het is jullie fout, niet die van de klant.

bumberkleverszaterdag 7 december 2002 @ 11:43
wij hebben eigelijk nauwlijks tijd om dat allemaal te controleren.
en soms word er van uit het hoofdkantoor iets veranderd terwijl wij dat nog niet weten en is de prijs omlaag of omhoog gegaan en daarom doen wij bijna nooit een prijs erop plakken zo als wasrekken enzo
dan blijf je bezig.

wij hebben ook die kaartjes onder het produckt hangen daar hebben ook niet eens tijd voor om die te verwissen we hebben net genoeg tijd om de goederen aan te vullen en te bestellen

bumberkleverszaterdag 7 december 2002 @ 11:44
aub let niet op mijn fouten.
ik weet het dat mijn tekst altijd vol met fouten zit.
Yalhambrazaterdag 7 december 2002 @ 11:45
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:
sommige mensen willen gewoon graag wat te zeiken hebben.

als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.


Ben ik met je eens, maar mag jij dat beslissen als je achter de kassa staat?
Strolie75zaterdag 7 december 2002 @ 11:46
Wederom, dat is jullie probleem. Dat jullie het druk hebben interesseert me niet. Ik als klant moet kunnen uitgaan van de prijzen die op de artikelen staat. Jullie hadden die band dus gewoon voor 14,95 moeten meegeven. Dat is wettelijk verplicht.
bumberkleverszaterdag 7 december 2002 @ 11:46
nee dat laat ik een colega van mijn doen
Wile_E_Coyotezaterdag 7 december 2002 @ 11:47
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:43 schreef bumberklevers het volgende:
wij hebben eigelijk nauwlijks tijd om dat allemaal te controleren.
en soms word er van uit het hoofdkantoor iets veranderd terwijl wij dat nog niet weten en is de prijs omlaag of omhoog gegaan en daarom doen wij bijna nooit een prijs erop plakken zo als wasrekken enzo
dan blijf je bezig.

wij hebben ook die kaartjes onder het produckt hangen daar hebben ook niet eens tijd voor om die te verwissen we hebben net genoeg tijd om de goederen aan te vullen en te bestellen


Sorry, maar dat is geen excuus. Tenzij de prijs op het artikel dusdanig laag is, dat de klant kan begrijpen dat dit niet klopt. Zo niet, en is de prijs redelijk in overeenstemming met het artikel, dan dient het voor de geafficheerde prijs (zoals dat heet) verkocht te worden.
officerzaterdag 7 december 2002 @ 11:48
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:45 schreef Yalhambra het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar mag jij dat beslissen als je achter de kassa staat?


ik zou wel even de BL of manager erbij roepen, maar je kan het gewoon doen lijkt me. tenzij je denkt dat de klant met stickers heeft lopen klootvioolen
bumberkleverszaterdag 7 december 2002 @ 11:50
ik roep dan een colega erbij die over die afdeling gaat.
amnesiaczaterdag 7 december 2002 @ 11:52
Er ligt een product in de schappen voor ¤ 14,99 de kassa geeft ¤ 19,99, dan ben jij als winkelier wettelijk verplicht om het product voor ¤ 14,99 te verkopen.

Simpel toch

bumberkleverszaterdag 7 december 2002 @ 11:53
als de prijs niet klopt die erop staat roep ik mijn colega en die mag het dan mooi uitzoeken

meestal geeft ze dan ook voor die prijs mee.

Salvad0Rzaterdag 7 december 2002 @ 11:54
quote:
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
INDERDAAD !
HardBassszaterdag 7 december 2002 @ 12:13
ik ben asociaal
ik had de hele winkel op zijn kop gezet
jullie fout dus ik wil het gewoon voor de prijs op het kaartje hebben !!!
flat_erikzaterdag 7 december 2002 @ 12:17
Geef je toch die videoband gewoon mee voor 14.99

As wij iets hebben (Konmar) en het is door onze fout nog niet veranderd ofzo dan krijgt die klant het altijd mee voor de goedkoopste prijs!

Klant is koning

Sjwerverzaterdag 7 december 2002 @ 12:27
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
idd, zo is het bij mij op het werk ook
haaahahazaterdag 7 december 2002 @ 12:29

hoe gaat het met je bumperkleversite?
lamariszaterdag 7 december 2002 @ 12:32
Niks lastige klant, ik zou ook de zaak op zijn kop zetten en die band voor 14,99 euro mee willen krijgen.

Alleen als er bijv. per ongeluk een stikker van 1 euro opzat, dan kan je redelijkerwijs begrijpen dat dit een 'foutje' is en dan kan de verkoper er niet aan worden gehouden de band voor 1 euro te verkopen.

Maar in dit verhaal is de situatie overduidelijk: klant staat in haar recht.

Leren jullie dat niet van de baas? Ik vind dat een cruciaal iets om van op de hoogte te zijn als verkoper. Dit is nl. geen coulanceregeltje maar het staat in de wet vastgelegd.

bumberkleverszaterdag 7 december 2002 @ 13:16
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 12:29 schreef haaahaha het volgende:

hoe gaat het met je bumperkleversite?
heb deze week nix meer aangedaan al die koopavonden
haaahahazaterdag 7 december 2002 @ 14:02
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:16 schreef bumberklevers het volgende:

[..]

heb deze week nix meer aangedaan al die koopavonden


Zou je er toch mee willen opschieten?
Ik had gisteren weer zo'n notoire bumperklever achter me rijden , en ik kan me iets herinneren van je verhaal dat je in zo'n geval je handrem heel hard moet aantrekken , maar ik wist het niet meer zeker, dus ik weet dan eigenlijk niet meer precies wat ik dan moet doen.
berneyzaterdag 7 december 2002 @ 16:21
Goed dat hoef je dus niet bij mij te flikken want ik stap zo naar je bedrijfslijder . .

Enne als er duidelijk opstaat met een sticker dat het goedkoper kost dan heeft de klant daar ook recht op. .

ghettomanzaterdag 7 december 2002 @ 17:12
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:35 schreef bumberklevers het volgende:
en die klant zei ja bij bart smirt is die video ook 14,99 .mijn colega zei wij zijn bartsmit niet.
Dan ga je die band toch lekker bij bart smit halen.

Ik heb ook weleens zulke klanten. Maar bij de AH is dat goedkoper, bij Gamma is dit goedkoper, ja dan ga je het toch lekker daar halen.

Ik geef meestal wel alles voor de laagste prijs mee als scan en schapprijs verschillen, maar alleen als de prijs nog reeel is.

Poepoogzaterdag 7 december 2002 @ 17:18
Op welke manier is het wettelijk zo bepaald dan?
ghettomanzaterdag 7 december 2002 @ 17:22
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:43 schreef Strolie75 het volgende:

En jullie waren inderdaad verplicht die video voor die prijs mee te geven, het is jullie fout, niet die van de klant.


quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:52 schreef amnesiac het volgende:
Er ligt een product in de schappen voor ¤ 14,99 de kassa geeft ¤ 19,99, dan ben jij als winkelier wettelijk verplicht om het product voor ¤ 14,99 te verkopen.
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:

als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.


Onzin, staat vast wel iets over in de algemene voorwaarden.

Anders loop ik de winkel binnen en plak ik zelf een stickertje op een product. Ik ga van de week dan ff goedkoop winkelen.

Overigens gaf ik het wel altijd mee als de prijs nog redelijk was, maar verplicht ben je het echt niet.

fredericazaterdag 7 december 2002 @ 17:38
Is geen onzin, het staat in het Burgerlijk Wetboek. Ergens... artikelnr. weet ik niet meer. Is wel uitgebreid behandeld met mijn college Privaatrecht.
Poepoogzaterdag 7 december 2002 @ 18:00
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 17:38 schreef frederica het volgende:
Is geen onzin, het staat in het Burgerlijk Wetboek. Ergens... artikelnr. weet ik niet meer. Is wel uitgebreid behandeld met mijn college Privaatrecht.
Ok... Maar zonder enkel voorbehoud?
ghettomanzaterdag 7 december 2002 @ 18:19
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 17:38 schreef frederica het volgende:
Is geen onzin, het staat in het Burgerlijk Wetboek. Ergens... artikelnr. weet ik niet meer. Is wel uitgebreid behandeld met mijn college Privaatrecht.
Algemene voorwaarden

[Dit bericht is gewijzigd door ghettoman op 07-12-2002 18:54]

-_Tommy_-zaterdag 7 december 2002 @ 19:03
het is in principe wettelijk verplicht, maar door de algemene voorwaarden kan je je eronderuit lullen als winkel, maar wij gaan ook altijd mee in de prijs, mits idd reëel, liever de klant tevreden dan een boel stennis en gezeik
De_Gelaarsde_Katzaterdag 7 december 2002 @ 19:07
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 18:19 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Algemene voorwaarden


Ja, de algemene voorwaarden zijn zeker belangrijker dan de wet. .
Lightzaterdag 7 december 2002 @ 21:02
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 18:00 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ok... Maar zonder enkel voorbehoud?


De prijs moet wel redelijk zijn. Als je als klant op je klompen kunt aanvoelen dat de prijs niet goed is dan geldt het zeker niet.

Als het bier in de aanbieding is, 2 kratten voor € 12,99 volgens de prijslabels in de supermarkt, en € 13,99 volgens de kassa, dan moet je als klant die 2 kratten voor &euro 12,99 meekrijgen.

Als het prijskaartje in de winkel € 1,39 aangeeft dan moet je zelf kunnen inzien dat dat niet juist is, en kun je de winkelier niet aan die prijs houden.

amnesiaczaterdag 7 december 2002 @ 21:08
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:02 schreef Light het volgende:

[..]

De prijs moet wel redelijk zijn. Als je als klant op je klompen kunt aanvoelen dat de prijs niet goed is dan geldt het zeker niet.

Als het bier in de aanbieding is, 2 kratten voor € 12,99 volgens de prijslabels in de supermarkt, en € 13,99 volgens de kassa, dan moet je als klant die 2 kratten voor &euro 12,99 meekrijgen.

Als het prijskaartje in de winkel € 1,39 aangeeft dan moet je zelf kunnen inzien dat dat niet juist is, en kun je de winkelier niet aan die prijs houden.


Poepoogzaterdag 7 december 2002 @ 21:16
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:02 schreef Light het volgende:

[..]

De prijs moet wel redelijk zijn. Als je als klant op je klompen kunt aanvoelen dat de prijs niet goed is dan geldt het zeker niet.

Als het bier in de aanbieding is, 2 kratten voor € 12,99 volgens de prijslabels in de supermarkt, en € 13,99 volgens de kassa, dan moet je als klant die 2 kratten voor &euro 12,99 meekrijgen.

Als het prijskaartje in de winkel € 1,39 aangeeft dan moet je zelf kunnen inzien dat dat niet juist is, en kun je de winkelier niet aan die prijs houden.


Ja ok dat heb ik ook al 60 keer gelezen. Maar behoudens het feit dat de prijs redelijk moet zijn.
voodooladymaandag 9 december 2002 @ 17:00
Bij de AH werkt het altijd zo... En ik vind het nogal onprofessioneel en slordig dat je zoiets niet aanpast, hoeveel tijd kost het nou om 1 stickertje er af te halen, je kan ze er ook opplakken...
In Frankrijk krijg je het product btw gratis als de prijzen verschillen
Poepoogmaandag 9 december 2002 @ 17:45
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:00 schreef voodoolady het volgende:

In Frankrijk krijg je het product btw gratis als de prijzen verschillen


Lijkt mij ook weer erg stug
slashdotter3maandag 9 december 2002 @ 21:34
Ik ben de 100ste die het zegt in deze topic maar ik vind eigenlijk dat je het voor die prijs had moeten meegeven, dat die prijs er nog op staat is de fout van de winkel en niet van de klant.
Archiemaandag 9 december 2002 @ 21:38
Werk zelf ook in een winkel met veel kaartjes en dus ook foute prijzen....zoals het dus hoort ben je verplicht het artikel voor de prijs te geven zoals het op de sticker staat of op het kaartje mits goedkoper dan de computerprijs EN het een realistische prijs is....

Voorbeeld:
Waterkoker (A-merk)van 50 euro met een kaartje van 5 euro, duidelijk een foutje op het kaartje en een waterkoker van een A-merk zal je nergens voor 5 euro aantreffen, daarom zal de klant het artikel NIET voor 5 euro meekrijgen. Stond er echter 45 euro dan ben je wettelijk verplicht het mee te geven voor 45 euro aangezien dit wel een realistische prijs is!!

Poepoogmaandag 9 december 2002 @ 21:49
Ik wil het nu wel eens zwart op wit zien. Heeft iemand anders een lap text waaruit het blijkt dat het wettelijk geregeld is zonder mits en maren. Anders ga ik morgen naar de MediaMarkt en plak overal andere prijsjes op.
Chooselifemaandag 9 december 2002 @ 21:59
Als de winkelier direct toegeeft dat het hun fout is dat dat ding voor 14.99 in de schappen ligt, moet je niet zo dom doorzeiken als klant. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Waar en hoe dan ook. Beetje begrip voor hebben denk ik.
Sommige mensen zijn echt zeikerds. Ik zou dat mens direct de winkel uitzetten met d'r gezanik.
Archiemaandag 9 december 2002 @ 21:59
Kweenie precies waar het staat maarre als mijn baas 't zegt dan zal 't toch wel zo zijn he!!

Een normale baas laat de klant namelijk niet minder betalen als je geld wil verdienen!!

Poepoogmaandag 9 december 2002 @ 22:05
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:59 schreef Chooselife het volgende:
Als de winkelier direct toegeeft dat het hun fout is dat dat ding voor 14.99 in de schappen ligt, moet je niet zo dom doorzeiken als klant. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Waar en hoe dan ook. Beetje begrip voor hebben denk ik.
Sommige mensen zijn echt zeikerds. Ik zou dat mens direct de winkel uitzetten met d'r gezanik.
Ai...
bumberkleversmaandag 9 december 2002 @ 23:30
wat ze deed is ze was waarschijnlijk al kwaad ofzo.
wie gaat nou voor 5 euro je zelf voor gek zetten in de winkel?
dolle_honddinsdag 10 december 2002 @ 10:10
ROFL
L3bundydinsdag 10 december 2002 @ 10:23
quote:
Op maandag 9 december 2002 23:30 schreef bumberklevers het volgende:
wat ze deed is ze was waarschijnlijk al kwaad ofzo.
wie gaat nou voor 5 euro je zelf voor gek zetten in de winkel?
Als je dat artikel nou voor 14,99 euro had mee gegeven, dan was ze de volgende keer weer terug gekomen waarschijnlijk. Dat levert je altijd meer op dan het gezeik + een slechte naam. Het had je maar 5 euro gekost en waarschijnlijk een stuk meer opgeleverd.
BenKettingdinsdag 10 december 2002 @ 10:30
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:59 schreef Chooselife het volgende:
Als de winkelier direct toegeeft dat het hun fout is dat dat ding voor 14.99 in de schappen ligt, moet je niet zo dom doorzeiken als klant. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Waar en hoe dan ook. Beetje begrip voor hebben denk ik.
Sommige mensen zijn echt zeikerds. Ik zou dat mens direct de winkel uitzetten met d'r gezanik.
helemaal mee eens; je bent niet verpicht om elke klant te helpen. Je kunt iemand ook de winkel uitzetten en weigeren iemand te helpen als hij moeilijk doet. Ik denk dat je daar ook nog wel de sympathie van andere klanbet mee krijgt, als j zo'n assertiviteitscursus geval op zijn nummer zet.


bovendien: de klant is koning maar hij moet zich niet als tiran gedragen.

SmashBrodinsdag 10 december 2002 @ 11:51
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.
Vlens_de_Vosdinsdag 10 december 2002 @ 15:53
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:49 schreef Poepoog het volgende:
Ik wil het nu wel eens zwart op wit zien. Heeft iemand anders een lap text waaruit het blijkt dat het wettelijk geregeld is zonder mits en maren. Anders ga ik morgen naar de MediaMarkt en plak overal andere prijsjes op.
Dat doe ik al jaren en het werkt echt. .
Lightdinsdag 10 december 2002 @ 18:13
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 11:51 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.


Bij het invoeren van de prijzen in de computer/kassa kan ook iets misgaan. Vergissen is menselijk, je zegt het zelf. En waarom zou de prijs die de kassa aangeeft wel goed zijn en de prijs die het prijskaartje aangeeft niet?
slashdotter3dinsdag 10 december 2002 @ 22:32
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 11:51 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.


Dat kan je vast wel een paar keer flikken maar op een gegeven moment begint het wel op te vallen als steeds die specifieke klant producten koopt met verkeerde prijskaartjes
HiZwoensdag 11 december 2002 @ 08:18
Opvallend, de houding van het winkelpersoneel in Nederland. De kleine keizertjes kennen geen wet of gebod en kijken neer op het plebs dat hun inkopen bij ze komt doen.

En €5 is al helemaal niks voor ze kennelijk, afgezien dan van het feit dat het waarschijnlijk meer is dan ze met een uur werk verdienen.

Argentozaterdag 14 december 2002 @ 19:16
Overeenkomsten komen tot stand door aanbod en aanvaarding. Ja, een overeenkomst is dus zo gesloten. De prijs waarvoor een produkt in de schappen ligt maakt deel uit van het aanbod. Het produkt ter betaling aanbieden met de bedoeling het te kopen (en dus de koopprijs te betalen wat nu eenmaal de plicht van de kopende partij is) is de aanvaarding. De overeenkomst is dan gesloten en geldt de gedane aanbieding. Zoals gezegd, behoudens de kennelijke verschrijving. Is allemaal verbintenisrecht en allemaal na te lezen in artikel 217 en verder van boek 6 van ons Burgelijk Wetboek.

De winkelier die het produkt niet voor die 14,99 wenst mee te geven, komt zijn verplichtingen uit overeenkomst niet na en pleegt feitelijk wanprestatie, stelt de schuldenaar (koper) althans niet in staat aan zijn verplichtingen te voldoen (ze wil immers betalen, maar mag dat kennelijk niet) - (ja, je hebt mazzel dat ik niet aan die kassa stond).

nikkyzaterdag 14 december 2002 @ 19:21
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:35 schreef bumberklevers het volgende:
ik had gisteren een lastige klant bij mij aan de kassa.

ze had een videoband uit de schap gepakt en wilde af reken (wij scannen alles ) en op mijn display van de kassa gaf aan 19,99 maar op de video zat ook nog een sticker van 14,99

ik zei dus dan word het 19,99 en die vrouw zei nee hij is 14,99 en ik zei een moment dan roep ik de persoon die over de video's gaat.

toen die bij de kassa aan kwam was die vrouw al kwaad om dat het niet klopte.onder tussen had ik die prijs van 14,99 eraf gehaald om dat dat van vorige weekend was met koopzondag waren aantal videobanden goedkoper.

toen mijn colega het wilde uit leggen waarom die sticker ernog op zat van 14.99 gingen ze naar de schappen met viedeo's en dat was de laaste met die prijs er op en die klant zei ja bij bart smirt is die video ook 14,99 .mijn colega zei wij zijn bartsmit niet.

toen nog geen minute later stond ze weer aan de kassa en zei ze schiet op dan koop ik die videoband ,mijn mannelijke colega zei maak u nooit fouten? nee zei die klant toen maakte hij nog een op merking er boven op waar door de klanmt zei jij moet nu op passen.

en tegen mijn andere colega zei ze ik ook en dat hoorde ze niet goed dus vraag ze het nog een keer en de klant zei het best hard ik kook helemaal.(ik kon mijn lach niet meer bedwingen en keerde me met de rug naar de klant toe) ze zei ja je hoef je niet om te draaien om te lachen hoor .
toen ik die band ging afreken deed ze als snel en zo bot mogelijk toen kon ik bijna niet mijn lach in houden.

en toen was ze weg, wat ik niet snap is als je weet dat het in een andere speelgoed zaak goekoper is waarom koop je die video dan nog in die duurdere winkel.?


sorry hoor. maar jullie zijn idd verplicht die band mee te geven voor de prijs die erop stond. het is jullie fout dat jullie hem niet hebben omgeprijsd.
als er nou nog een paar dezelfde banden hadden gelegen met de juiste prijs erop dan kan ik me nog voorstellen dat je hem niet meegeeft voor 14.99. ivm fraudepraktijken. maar dat was in dit geval niet zo.
nu kun je misschien denken, ik heb hem toch voor de volle mep verkocht, maar de klant komt waarschijnlijk niet meer zo snel naar jullie winkel om te kopen......
nikkyzaterdag 14 december 2002 @ 19:27
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 11:51 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.


helaas proberen sommige mensen dit idd bij ons. alleen hebben wij op onze prijsstickers niet alleen onze prijs staan maar ook de naam van het artikel. dus als iemand een sticker "verplakt" kunnen wij aantonen waarom de prijs die erop staat niet klopt. ik zeg dan meestal dat er een 1 of andere grapjas de sticker heeft verwisseld om een "leuke" grap uit te halen.dit om ruzie/discussies uit de weg te gaan