ze had een videoband uit de schap gepakt en wilde af reken (wij scannen alles ) en op mijn display van de kassa gaf aan 19,99 maar op de video zat ook nog een sticker van 14,99
ik zei dus dan word het 19,99 en die vrouw zei nee hij is 14,99 en ik zei een moment dan roep ik de persoon die over de video's gaat.
toen die bij de kassa aan kwam was die vrouw al kwaad om dat het niet klopte.onder tussen had ik die prijs van 14,99 eraf gehaald om dat dat van vorige weekend was met koopzondag waren aantal videobanden goedkoper.
toen mijn colega het wilde uit leggen waarom die sticker ernog op zat van 14.99 gingen ze naar de schappen met viedeo's en dat was de laaste met die prijs er op en die klant zei ja bij bart smirt is die video ook 14,99 .mijn colega zei wij zijn bartsmit niet.
toen nog geen minute later stond ze weer aan de kassa en zei ze schiet op dan koop ik die videoband ,mijn mannelijke colega zei maak u nooit fouten? nee zei die klant toen maakte hij nog een op merking er boven op waar door de klanmt zei jij moet nu op passen.
en tegen mijn andere colega zei ze ik ook en dat hoorde ze niet goed dus vraag ze het nog een keer en de klant zei het best hard ik kook helemaal.(ik kon mijn lach niet meer bedwingen en keerde me met de rug naar de klant toe) ze zei ja je hoef je niet om te draaien om te lachen hoor .
toen ik die band ging afreken deed ze als snel en zo bot mogelijk toen kon ik bijna niet mijn lach in houden.
en toen was ze weg, wat ik niet snap is als je weet dat het in een andere speelgoed zaak goekoper is waarom koop je die video dan nog in die duurdere winkel.?
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
quote:Idd
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
En jullie waren inderdaad verplicht die video voor die prijs mee te geven, het is jullie fout, niet die van de klant.
wij hebben ook die kaartjes onder het produckt hangen daar hebben ook niet eens tijd voor om die te verwissen we hebben net genoeg tijd om de goederen aan te vullen en te bestellen
quote:Ben ik met je eens, maar mag jij dat beslissen als je achter de kassa staat?
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:
sommige mensen willen gewoon graag wat te zeiken hebben.als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
quote:Sorry, maar dat is geen excuus.
Op zaterdag 7 december 2002 11:43 schreef bumberklevers het volgende:
wij hebben eigelijk nauwlijks tijd om dat allemaal te controleren.
en soms word er van uit het hoofdkantoor iets veranderd terwijl wij dat nog niet weten en is de prijs omlaag of omhoog gegaan en daarom doen wij bijna nooit een prijs erop plakken zo als wasrekken enzo
dan blijf je bezig.wij hebben ook die kaartjes onder het produckt hangen daar hebben ook niet eens tijd voor om die te verwissen we hebben net genoeg tijd om de goederen aan te vullen en te bestellen
quote:ik zou wel even de BL of manager erbij roepen, maar je kan het gewoon doen lijkt me. tenzij je denkt dat de klant met stickers heeft lopen klootvioolen
Op zaterdag 7 december 2002 11:45 schreef Yalhambra het volgende:[..]
Ben ik met je eens, maar mag jij dat beslissen als je achter de kassa staat?
Simpel toch
meestal geeft ze dan ook voor die prijs mee.
quote:INDERDAAD !
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
As wij iets hebben (Konmar) en het is door onze fout nog niet veranderd ofzo dan krijgt die klant het altijd mee voor de goedkoopste prijs!
Klant is koning
quote:idd, zo is het bij mij op het werk ook
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
Alleen als er bijv. per ongeluk een stikker van 1 euro opzat, dan kan je redelijkerwijs begrijpen dat dit een 'foutje' is en dan kan de verkoper er niet aan worden gehouden de band voor 1 euro te verkopen.
Maar in dit verhaal is de situatie overduidelijk: klant staat in haar recht.
Leren jullie dat niet van de baas? Ik vind dat een cruciaal iets om van op de hoogte te zijn als verkoper. Dit is nl. geen coulanceregeltje maar het staat in de wet vastgelegd.
quote:heb deze week nix meer aangedaan al die koopavonden
Op zaterdag 7 december 2002 12:29 schreef haaahaha het volgende:
hoe gaat het met je bumperkleversite?
quote:Zou je er toch mee willen opschieten?
Op zaterdag 7 december 2002 13:16 schreef bumberklevers het volgende:[..]
heb deze week nix meer aangedaan al die koopavonden
Enne als er duidelijk opstaat met een sticker dat het goedkoper kost dan heeft de klant daar ook recht op. .
quote:Dan ga je die band toch lekker bij bart smit halen.
Op zaterdag 7 december 2002 11:35 schreef bumberklevers het volgende:
en die klant zei ja bij bart smirt is die video ook 14,99 .mijn colega zei wij zijn bartsmit niet.
Ik heb ook weleens zulke klanten. Maar bij de AH is dat goedkoper, bij Gamma is dit goedkoper, ja dan ga je het toch lekker daar halen.
Ik geef meestal wel alles voor de laagste prijs mee als scan en schapprijs verschillen, maar alleen als de prijs nog reeel is.
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:43 schreef Strolie75 het volgende:En jullie waren inderdaad verplicht die video voor die prijs mee te geven, het is jullie fout, niet die van de klant.
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:52 schreef amnesiac het volgende:
Er ligt een product in de schappen voor ¤ 14,99 de kassa geeft ¤ 19,99, dan ben jij als winkelier wettelijk verplicht om het product voor ¤ 14,99 te verkopen.
quote:Onzin, staat vast wel iets over in de algemene voorwaarden.
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
Anders loop ik de winkel binnen en plak ik zelf een stickertje op een product. Ik ga van de week dan ff goedkoop winkelen.
Overigens gaf ik het wel altijd mee als de prijs nog redelijk was, maar verplicht ben je het echt niet.
quote:Ok... Maar zonder enkel voorbehoud?
Op zaterdag 7 december 2002 17:38 schreef frederica het volgende:
Is geen onzin, het staat in het Burgerlijk Wetboek. Ergens... artikelnr. weet ik niet meer. Is wel uitgebreid behandeld met mijn college Privaatrecht.
quote:Algemene voorwaarden
Op zaterdag 7 december 2002 17:38 schreef frederica het volgende:
Is geen onzin, het staat in het Burgerlijk Wetboek. Ergens... artikelnr. weet ik niet meer. Is wel uitgebreid behandeld met mijn college Privaatrecht.
[Dit bericht is gewijzigd door ghettoman op 07-12-2002 18:54]
quote:Ja, de algemene voorwaarden zijn zeker belangrijker dan de wet.
Op zaterdag 7 december 2002 18:19 schreef ghettoman het volgende:[..]
Algemene voorwaarden
quote:De prijs moet wel redelijk zijn. Als je als klant op je klompen kunt aanvoelen dat de prijs niet goed is dan geldt het zeker niet.
Op zaterdag 7 december 2002 18:00 schreef Poepoog het volgende:[..]
Ok... Maar zonder enkel voorbehoud?
Als het bier in de aanbieding is, 2 kratten voor € 12,99 volgens de prijslabels in de supermarkt, en € 13,99 volgens de kassa, dan moet je als klant die 2 kratten voor &euro 12,99 meekrijgen.
Als het prijskaartje in de winkel € 1,39 aangeeft dan moet je zelf kunnen inzien dat dat niet juist is, en kun je de winkelier niet aan die prijs houden.
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:02 schreef Light het volgende:[..]
De prijs moet wel redelijk zijn. Als je als klant op je klompen kunt aanvoelen dat de prijs niet goed is dan geldt het zeker niet.
Als het bier in de aanbieding is, 2 kratten voor € 12,99 volgens de prijslabels in de supermarkt, en € 13,99 volgens de kassa, dan moet je als klant die 2 kratten voor &euro 12,99 meekrijgen.
Als het prijskaartje in de winkel € 1,39 aangeeft dan moet je zelf kunnen inzien dat dat niet juist is, en kun je de winkelier niet aan die prijs houden.
quote:Ja ok dat heb ik ook al 60 keer gelezen. Maar behoudens het feit dat de prijs redelijk moet zijn.
Op zaterdag 7 december 2002 21:02 schreef Light het volgende:[..]
De prijs moet wel redelijk zijn. Als je als klant op je klompen kunt aanvoelen dat de prijs niet goed is dan geldt het zeker niet.
Als het bier in de aanbieding is, 2 kratten voor € 12,99 volgens de prijslabels in de supermarkt, en € 13,99 volgens de kassa, dan moet je als klant die 2 kratten voor &euro 12,99 meekrijgen.
Als het prijskaartje in de winkel € 1,39 aangeeft dan moet je zelf kunnen inzien dat dat niet juist is, en kun je de winkelier niet aan die prijs houden.
quote:Lijkt mij ook weer erg stug
Op maandag 9 december 2002 17:00 schreef voodoolady het volgende:In Frankrijk krijg je het product btw gratis als de prijzen verschillen
Voorbeeld:
Waterkoker (A-merk)van 50 euro met een kaartje van 5 euro, duidelijk een foutje op het kaartje en een waterkoker van een A-merk zal je nergens voor 5 euro aantreffen, daarom zal de klant het artikel NIET voor 5 euro meekrijgen. Stond er echter 45 euro dan ben je wettelijk verplicht het mee te geven voor 45 euro aangezien dit wel een realistische prijs is!!
Een normale baas laat de klant namelijk niet minder betalen als je geld wil verdienen!!
quote:Ai...
Op maandag 9 december 2002 21:59 schreef Chooselife het volgende:
Als de winkelier direct toegeeft dat het hun fout is dat dat ding voor 14.99 in de schappen ligt, moet je niet zo dom doorzeiken als klant. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Waar en hoe dan ook. Beetje begrip voor hebben denk ik.
Sommige mensen zijn echt zeikerds. Ik zou dat mens direct de winkel uitzetten met d'r gezanik.
quote:Als je dat artikel nou voor 14,99 euro had mee gegeven, dan was ze de volgende keer weer terug gekomen waarschijnlijk. Dat levert je altijd meer op dan het gezeik + een slechte naam. Het had je maar 5 euro gekost en waarschijnlijk een stuk meer opgeleverd.
Op maandag 9 december 2002 23:30 schreef bumberklevers het volgende:
wat ze deed is ze was waarschijnlijk al kwaad ofzo.
wie gaat nou voor 5 euro je zelf voor gek zetten in de winkel?
quote:helemaal mee eens; je bent niet verpicht om elke klant te helpen. Je kunt iemand ook de winkel uitzetten en weigeren iemand te helpen als hij moeilijk doet. Ik denk dat je daar ook nog wel de sympathie van andere klanbet mee krijgt, als j zo'n assertiviteitscursus geval op zijn nummer zet.
Op maandag 9 december 2002 21:59 schreef Chooselife het volgende:
Als de winkelier direct toegeeft dat het hun fout is dat dat ding voor 14.99 in de schappen ligt, moet je niet zo dom doorzeiken als klant. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Waar en hoe dan ook. Beetje begrip voor hebben denk ik.
Sommige mensen zijn echt zeikerds. Ik zou dat mens direct de winkel uitzetten met d'r gezanik.
bovendien: de klant is koning maar hij moet zich niet als tiran gedragen.
quote:Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.
Op zaterdag 7 december 2002 11:40 schreef officer het volgende:
als er op jullie product een sticker zit met een bepaalde prijs ben je trouwens verplicht het product voor die prijs mee te geven. het is namelijk jullie fout dat die sticker er nog op zit.
quote:Dat doe ik al jaren en het werkt echt.
Op maandag 9 december 2002 21:49 schreef Poepoog het volgende:
Ik wil het nu wel eens zwart op wit zien. Heeft iemand anders een lap text waaruit het blijkt dat het wettelijk geregeld is zonder mits en maren. Anders ga ik morgen naar de MediaMarkt en plak overal andere prijsjes op.
quote:Bij het invoeren van de prijzen in de computer/kassa kan ook iets misgaan. Vergissen is menselijk, je zegt het zelf. En waarom zou de prijs die de kassa aangeeft wel goed zijn en de prijs die het prijskaartje aangeeft niet?
Op dinsdag 10 december 2002 11:51 schreef SmashBro het volgende:[..]
Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.
quote:Dat kan je vast wel een paar keer flikken maar op een gegeven moment begint het wel op te vallen als steeds die specifieke klant producten koopt met verkeerde prijskaartjes
Op dinsdag 10 december 2002 11:51 schreef SmashBro het volgende:[..]
Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.
En €5 is al helemaal niks voor ze kennelijk, afgezien dan van het feit dat het waarschijnlijk meer is dan ze met een uur werk verdienen.
De winkelier die het produkt niet voor die 14,99 wenst mee te geven, komt zijn verplichtingen uit overeenkomst niet na en pleegt feitelijk wanprestatie, stelt de schuldenaar (koper) althans niet in staat aan zijn verplichtingen te voldoen (ze wil immers betalen, maar mag dat kennelijk niet) - (ja, je hebt mazzel dat ik niet aan die kassa stond).
quote:sorry hoor. maar jullie zijn idd verplicht die band mee te geven voor de prijs die erop stond. het is jullie fout dat jullie hem niet hebben omgeprijsd.
Op zaterdag 7 december 2002 11:35 schreef bumberklevers het volgende:
ik had gisteren een lastige klant bij mij aan de kassa.ze had een videoband uit de schap gepakt en wilde af reken (wij scannen alles ) en op mijn display van de kassa gaf aan 19,99 maar op de video zat ook nog een sticker van 14,99
ik zei dus dan word het 19,99 en die vrouw zei nee hij is 14,99 en ik zei een moment dan roep ik de persoon die over de video's gaat.
toen die bij de kassa aan kwam was die vrouw al kwaad om dat het niet klopte.onder tussen had ik die prijs van 14,99 eraf gehaald om dat dat van vorige weekend was met koopzondag waren aantal videobanden goedkoper.
toen mijn colega het wilde uit leggen waarom die sticker ernog op zat van 14.99 gingen ze naar de schappen met viedeo's en dat was de laaste met die prijs er op en die klant zei ja bij bart smirt is die video ook 14,99 .mijn colega zei wij zijn bartsmit niet.
toen nog geen minute later stond ze weer aan de kassa en zei ze schiet op dan koop ik die videoband ,mijn mannelijke colega zei maak u nooit fouten? nee zei die klant toen maakte hij nog een op merking er boven op waar door de klanmt zei jij moet nu op passen.
en tegen mijn andere colega zei ze ik ook en dat hoorde ze niet goed dus vraag ze het nog een keer en de klant zei het best hard ik kook helemaal.(ik kon mijn lach niet meer bedwingen en keerde me met de rug naar de klant toe) ze zei ja je hoef je niet om te draaien om te lachen hoor .
toen ik die band ging afreken deed ze als snel en zo bot mogelijk toen kon ik bijna niet mijn lach in houden.en toen was ze weg, wat ik niet snap is als je weet dat het in een andere speelgoed zaak goekoper is waarom koop je die video dan nog in die duurdere winkel.?
quote:helaas proberen sommige mensen dit idd bij ons. alleen hebben wij op onze prijsstickers niet alleen onze prijs staan maar ook de naam van het artikel. dus als iemand een sticker "verplakt" kunnen wij aantonen waarom de prijs die erop staat niet klopt. ik zeg dan meestal dat er een 1 of andere grapjas de sticker heeft verwisseld om een "leuke" grap uit te halen.dit om ruzie/discussies uit de weg te gaan
Op dinsdag 10 december 2002 11:51 schreef SmashBro het volgende:[..]
Je kan als klant dus ook gewoon een stickertje van een ander product afhalen, dat op een ander product plakken en het dan voor die prijs meekrijgen? Zeg nou zelf, wat een bullshit. De prijs die in de computer/kassa staat is de echte prijs, een kaartje/prijsje kan verkeerd staan. Vergissen is toch menselijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |