Beetje raar om dit iconische model van de RS4 weg te zetten als Tupperware, vooral als autoliefhebber.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bak
Er zijn toch wel wat auto's aan te wijzen die de helft jonger zijn en alles behalve slechte investeringen waren. E30 M3's bijvoorbeeld of die Mercedes 190 Evo's. De Lancia Delta Integrale's zijn op het moment ook aardig stijgende meen ik.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vind jij.
Mijn smaak is het ook niet helemaal, maar eej, ik heb ook wel eens 2 keer de dagwaarde in een auto gestopt waarbij dat verre van bijdehand was.. sommige mensen bouwen een circuitbak die 20k heeft gekost stiekem en lopen elke bocht de kans dat ze hem compleet afschrijven. Een auto van minder dan 50 jaar oud is nooit een goede investering, dat weten we nou onderhand wel.
Klopt er zijn uiteraard altijd wel een handjevol uitzonderingen te vinden. Golfje 1 Gti ook, maar dan moet je ze wel binnen zetten en vertroetelen, en niet ermee rijden. De waarde van een collectable wordt bepaald door de km stand; een E30M3 met 350k erop is echt geen 25.000¤ waard..quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:23 schreef x3ro het volgende:
[..]
Beetje raar om dit iconische model van de RS4 weg te zetten als Tupperware, vooral als autoliefhebber.
[..]
Er zijn toch wel wat auto's aan te wijzen die de helft jonger zijn en alles behalve slechte investeringen waren. E30 M3's bijvoorbeeld of die Mercedes 190 Evo's. De Lancia Delta Integrale's zijn op het moment ook aardig stijgende meen ik.
Misschien iemand die een Porsche gekocht heft want Porsche en verder geen "liefhebber"? Zou het anders inderdaad ook niet zo goed berijpen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
Beetje een domme Duitser met die Porsche die geen idee heeft wat voor Audi dat is.
Ik zou zelfs durven zeggen dat het een nep-Duitser is. Komop man, iedereen herkent zo een ding toch wel? Hoezo weet die Duitser dat niet en gaat ie helemaal verbaast lopen doen!?
Dat laatste klopt dan ook weer, lage km stand, kloppende historie en uitmuntende staat zijn wel een paar van de eisen. Zelf nog regelmatig spijt van het verkopen van mijn eerste auto, een roestvrije Peugeot 205 GTi uit '89quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt er zijn uiteraard altijd wel een handjevol uitzonderingen te vinden. Golfje 1 Gti ook, maar dan moet je ze wel binnen zetten en vertroetelen, en niet ermee rijden. De waarde van een collectable wordt bepaald door de km stand; een E30M3 met 350k erop is echt geen 25.000¤ waard..
Ach komop, wat auto's betreft zijn die moffen zo chauvinistisch als de pest. Iedere Duitser weet dat er snelle Audi's zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:19 schreef x3ro het volgende:
Misschien iemand die een Porsche gekocht heft want Porsche en verder geen "liefhebber"? Zou het anders inderdaad ook niet zo goed berijpen.
De G60 compressor zelf was kut bedoel je? Die was inherent aan een ontwerp fout en ging daardoor vaak kapot. Een turbo of 'echte' compressor was een stuk betrouwbaarder dan de G60 in ieder geval.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb betere ervaringen met turbo's dan met compressors.
Ik heb ooit een Golf G60 gehad, prachtige auto, maar die motor wat een kutding.
wat merken ze dan bij zo'n rondje?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 22:22 schreef Jism het volgende:
[..]
De G60 compressor zelf was kut bedoel je? Die was inherent aan een ontwerp fout en ging daardoor vaak kapot. Een turbo of 'echte' compressor was een stuk betrouwbaarder dan de G60 in ieder geval.
De RS4 B5 is een cult-car. Een iconisch voertuig. De eerste RS4 die er was. Zelfs in audi magazines bij de dealer vindt je altijd wel een artikel over de eerste RS4. Duitsers zijn er bestwel trots op. Wat ik vooral aan de jeugd van tegenwoordig merk is dat ze alleen de nieuwe RS4's weten of de nieuwe type Brabussen enz, totdat ze een rondje in mijn auto maken. HOE KAN DAT ?!!
Ik heb momenteel nog zomerbanden maar merk niets van gladheid of bevroren wegdek. Quattro houdt me op de weg, dat is zeker.
Exclusief 911'jes.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een auto van minder dan 50 jaar oud is nooit een goede investering, dat weten we nou onderhand wel.
Een Passat W8, misschien.quote:
Leuk hoor, die oer Hollandse afgunst.quote:
Wat een jaloezie weer :/quote:
Schei toch uit man de overeenkomsten tussen die A4 en een Passat zijn niet te ontkennen. Ik blijf bij mijn standpunt dat dit gewoon een veredelde Passat is.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:38 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Wat een jaloezie weer :/
Uberhaupt mensen die denken dat audi's dure volkswagens zijn
De afwerking in audi's zijn zoveel beter dan in volkswagens.
Sowieso deklasseert audi elk ander merk als het gaat om afwerking.
Dat zijn ze dan ook.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Leuk hoor, die oer Hollandse afgunst.![]()
Het houdt overigens op bij het gebruikte platform. Met deze domme redenering zijn bepaalde modellen van de Chevrolet/Opel/Ford/Saab/Holden namelijk ook "hetzelfde".
hahaha wat een grapjas ben jij!quote:Op zondag 8 januari 2017 15:18 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Schei toch uit man de overeenkomsten tussen die A4 en een Passat zijn niet te ontkennen. Ik blijf bij mijn standpunt dat dit gewoon een veredelde Passat is.
En ik denk dat je nog nooit van Mercedes hebt gehoord aan je laatste zin te horen.
quote:Op zondag 8 januari 2017 17:02 schreef daNpy het volgende:
Een A6 is een Passat, A4 staat op het platform van een kleinere VW, de Golf ofzo.
quote:B5/PL45 platform
Audi A4 (Typ 8D, Avant 8D5, 1994–2002)
Audi S4 (Typ 8D, 1997–2002)
Volkswagen Passat B5 (Typ 3B, 1996–2000)
Audi RS4 Avant (Typ 8D, 2000–2001)
Volkswagen Passat B5.5 (Typ 3BG, 2000–2005)
Wat een 'discussie' op kleuterniveau zegquote:Op zondag 8 januari 2017 14:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Leuk hoor, die oer Hollandse afgunst.![]()
Het houdt overigens op bij het gebruikte platform. Met deze domme redenering zijn bepaalde modellen van de Chevrolet/Opel/Ford/Saab/Holden namelijk ook "hetzelfde".
Dat van mij is meer omdat de auto bedacht is als wolf in schaapskleren..quote:
quote:Op zondag 8 januari 2017 17:02 schreef daNpy het volgende:
Een A6 is een Passat, A4 staat op het platform van een kleinere VW, de Golf ofzo.
Zoals de compacte mercedes Citan! (oei, een niet eens gecamoufleerde renault kangoo)quote:Op zondag 8 januari 2017 15:18 schreef Achterhoker het volgende:
En ik denk dat je nog nooit van Mercedes hebt gehoord aan je laatste zin te horen.
Het gaat hier natuurlijk om een high performance benzine motor. Die hebben altijd een hogere kosten. De hogere performance geeft ook vaker slijtage of gevoelige onderdelen. Dequote:Op zondag 8 januari 2017 21:10 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat de kosten de pan uitrijzen is natuurlijk ook debet aan hoe je er mee rijd.. daar kan iedere auto reteduur van worden..
Tuurlijk kost onderhoud meer dan bij een simpel autootje.. maar het zit niet in de range van bijvoorbeeld een sportauto waar om de 10.000 km een reguliere onderhoudsbeurt inclusief motor uitbouwen standaard is... (ik zag laatst een paar rekeningen van een Ferrari 360 van de afgelopen 2000km.. dat was een totaal van net geen 38000euro.. enkel gewoon regulier onderhoud, niets speciaals of achterstallig ofzo..quote:Op maandag 9 januari 2017 13:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een high performance benzine motor. Die hebben altijd een hogere kosten. De hogere performance geeft ook vaker slijtage of gevoelige onderdelen. De
Kijk maar eens wat een gemiddelde AMG of M eigenaar betaalt aan onderhoud en wat daar slijt. Ik weet dat dit niet veel verschilt van een gemiddelde RS model van Audi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |