abonnement Unibet Coolblue
pi_167863483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:00 schreef the_X het volgende:
http://m.telegraaf.nl/dft(...)t-topman-aan-de-kant

Ik wist niet dat PostNL voor 50% eigenaar van Bruna is, weer wat geleerd!
De post barst van de bedrijven, daarom ben je ook echt het haasje als je in NOR komt te staan,
veel sollicitatie's kun je dan vergeten.
En die "topman" is de weg kwijt, beetje onhandig die fratsen om de concu erin te persen :)
Verder op de website van de post veel weerstand op diversen, zat er wel een keer aan te komen met alle nieuwe maatregelen iedere keer.
pi_167872760
Deze week was juist het 13 weeks gemiddelde wel handig geweest om van mijn berg verlof af te komen. Volgende week eens kijken of ze dat kunnen corrigeren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 januari 2017 @ 11:02:07 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167874029
Ook van intranet:
quote:
Zelf doen vanaf woensdag 4 januari 16:00 uur tot zondag 8 januari 22:00 uur niet beschikbaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:06:03 #156
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167878417
Welke gek op kantoor heeft er bedacht dat je voor elk poststuk terug moet gaan lopen zelfs al zit het aan de andere kant van je wijk??? Realiteit schiet weer ernstig tekort.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 januari 2017 @ 15:14:05 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167878572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:06 schreef V__L_N het volgende:
Welke gek op kantoor heeft er bedacht dat je voor elk poststuk terug moet gaan lopen zelfs al zit het aan de andere kant van je wijk??? Realiteit schiet weer ernstig tekort.
gewerkte tijd is betaalde tijd toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:18:12 #158
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167878660
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167879687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Bekijk het eens door de ogen van de klant.
De afzender van zo'n poststuk heeft er voor betaald om dat stuk op tijd op de juiste plaats te laten bezorgen. Die afzender verdient waar voor zijn/haar geld; een probleem dat door PostNL is veroorzaakt (bijvoorbeeld een voorbereider die het poststuk in de verkeerde bundel heeft gestoken) dient, vanuit de klant gezien, ook door PostNL te worden opgelost (met, wellicht, als gevolg dat bijvoorbeeld een bezorger een stuk extra moet lopen of fietsen). Jammer voor de medewerker van PostNL die het probleem moet oplossen, maar vanuit de klant gezien dient het postbedrijf deze inspanning wel te doen.
Als zo'n fout incidenteel voorkomt is het ook niet zo erg om af en toe een keer extra te lopen of te fietsen (je kunt de extra tijd gewoon declareren). Als het structureel voorkomt kun je beter, in plaats van op dit forum te klagen, de voorbereiding er op aanspreken dat ze hun werk beter doen.
  Redactie Sport woensdag 4 januari 2017 @ 16:55:03 #160
274204 crew  Mexicanobakker
pi_167881196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Ik heb wel graag mijn post op tijd(/zo snel mogelijk), dus ja, ik kan me wel voorstellen dat je dan 'gewoon' omloopt ja. Gelukkig zeggen we dan 'gewerkte tijd is betaalde tijd', per usual. :P

Als het nu aan de andere kant van de stad/het land is is dat natuurlijk anders, maar het hoort ook gewoon bij je wijk in dit geval. En natuurlijk is dat vanuit bezorgerperspectief vervelend, ik heb er ook een hekel aan als het gebeurt. Maar soms is het niet anders. :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_167881262
Ik laat het zelf afhangen van het poststuk. Is het een persoonlijke/zakelijke brief, dan wil ik daar best een paar km voor omrijden. Is het geadresseerde reclame of een H&M gids of iets dergelijks dan bezorg ik het de volgende dag.
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:04:16 #162
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167882946
Ik denk dat jullie een ander soort wijken lopen dan ik. Een keer gebeurd dat? Hier is het elke dag van de week raak. Soms 1 of 2, maar ik kan me ook wel dagen herinneren waarin mijn collega's en ik halverwege afspraken om poststukken te ruilen. Ze hebben hier nu als oplossing bedacht dat je alleen poststukken ver ( ja ver) buiten je bezorggebied mag stickeren.

Maar goed, we gaan het een weekje testen... Kijken hoe snel het bedrijf er op terugkomt. Ze klagen nu al over de tijd die het kost om pakketten naar de retail te brengen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167884752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Heb jij zo'n grote wijk? Bij ons zijn de meeste wijken compacter. Ik doe het simpel: voor tijdschriften (bijv. de Donald Duck), verjaardags- en rouwkaarten alsmede medische post ga ik terug. Als ik daardoor uitloop heb, dan plus ik onder de noemer "hersteltijd". Dat gebeurt niet vaak, en kost me zelden meer dan een paar minuten. De zoveelste KPN-mailing of "dear pizza friend" gaat gewoon met een herstelsticker de dichtstbijzijnde oranje bus in.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:06 schreef blijevis het volgende:

[..]

Bekijk het eens door de ogen van de klant.
De afzender van zo'n poststuk heeft er voor betaald om dat stuk op tijd op de juiste plaats te laten bezorgen. Die afzender verdient waar voor zijn/haar geld; een probleem dat door PostNL is veroorzaakt (bijvoorbeeld een voorbereider die het poststuk in de verkeerde bundel heeft gestoken) dient, vanuit de klant gezien, ook door PostNL te worden opgelost (met, wellicht, als gevolg dat bijvoorbeeld een bezorger een stuk extra moet lopen of fietsen). Jammer voor de medewerker van PostNL die het probleem moet oplossen, maar vanuit de klant gezien dient het postbedrijf deze inspanning wel te doen.
Als zo'n fout incidenteel voorkomt is het ook niet zo erg om af en toe een keer extra te lopen of te fietsen (je kunt de extra tijd gewoon declareren). Als het structureel voorkomt kun je beter, in plaats van op dit forum te klagen, de voorbereiding er op aanspreken dat ze hun werk beter doen.
Wie post verstuurt krijgt geen garantie van PostNL dat het de volgende werkdag bezorgd wordt. De klant die echter toch meent dat hij daarvoor betaald heeft raad ik van harte aan zich in de algemene voorwaarden te verdiepen. Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167887512
quote:
Wie post verstuurt krijgt geen garantie van PostNL dat het de volgende werkdag bezorgd wordt. De klant die echter toch meent dat hij daarvoor betaald heeft raad ik van harte aan zich in de algemene voorwaarden te verdiepen. Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt.
Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)

Overtreding
Als jij je niet gedraagt als goed werknemer (als hierboven genoemd), dan is dit voor PostNL een onhoudbare en
onacceptabele situatie. Dit beschouwen wij als een overtreding. Natuurlijk kunnen niet alle voorbeelden van
overtredingen worden genoemd, maar hieronder volgen er wel enkele ter illustratie:
 Diefstal van eigendommen van klanten, collega’s en/of PostNL;
 Fraude
 Moedwillig schaden van de kwaliteit van de dienstverlening, door:
- Niet, niet correct of een dag te laat bezorgen en/of afhalen van (geadresseerde of ongeadresseerde)
poststukken;
- het teruggooien van poststukken in een PostNL straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden;
- verkeerd gesorteerde post of foutlopers niet meenemen;
- niet lichten van bussen;
- niet direct bellen van je leidinggevende als je onverhoopt de post niet kan bezorgen/afhalen;
- niet uitputtend controleren of je tas leeg is aan het einde van je ronde.
...


Nu denk ik dat er wel nuance mogelijk is. Zoals ik eerder al noemde ga ik ook echt niet terug voor een reclamebriefje of iets dergelijks. Maar de verplichting is er wel, dus ook ik ben in overtreding in dat soort situaties.

Al met al: gewoon redelijkerwijs je werk op een goede manier uitvoeren. Ik denk niet dat er een TC is die er een probleem van maakt zolang je nadenkt bij wat je wel/niet doet.
pi_167889110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:52 schreef Calvados het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)

Overtreding
Als jij je niet gedraagt als goed werknemer (als hierboven genoemd), dan is dit voor PostNL een onhoudbare en
onacceptabele situatie. Dit beschouwen wij als een overtreding. Natuurlijk kunnen niet alle voorbeelden van
overtredingen worden genoemd, maar hieronder volgen er wel enkele ter illustratie:
 Diefstal van eigendommen van klanten, collega’s en/of PostNL;
 Fraude
 Moedwillig schaden van de kwaliteit van de dienstverlening, door:
- Niet, niet correct of een dag te laat bezorgen en/of afhalen van (geadresseerde of ongeadresseerde)
poststukken;
- het teruggooien van poststukken in een PostNL straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden;
- verkeerd gesorteerde post of foutlopers niet meenemen;
- niet lichten van bussen;
- niet direct bellen van je leidinggevende als je onverhoopt de post niet kan bezorgen/afhalen;
- niet uitputtend controleren of je tas leeg is aan het einde van je ronde.
...


Nu denk ik dat er wel nuance mogelijk is. Zoals ik eerder al noemde ga ik ook echt niet terug voor een reclamebriefje of iets dergelijks. Maar de verplichting is er wel, dus ook ik ben in overtreding in dat soort situaties.

Al met al: gewoon redelijkerwijs je werk op een goede manier uitvoeren. Ik denk niet dat er een TC is die er een probleem van maakt zolang je nadenkt bij wat je wel/niet doet.
Mijn stelling was: Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt. Ik zie in bovenstaande opsomming niets staan wat daarmee in tegenspraak is. Ja, er staat inderdaad dat het teruggooien van poststukken in een straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden een overtreding is, maar ik denk niet dat je dat moet interpreteren als dat jij alle foutlopers koste wat het kost hoogstpersoonlijk moet herstellen. In principe kan immers ALLE post bezorgd worden, zolang deze correct geadresseerd is en de ontvanger een goede brievenbus heeft. Dus dan zou je enkel retourzendingen en post voor postbus 99054 in de oranje bus mogen gooien, en de rest nabezorgen, al ligt het adres 20 km verderop. En ik denk toch niet dat het artikel dit beoogt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167891276
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Deze week was juist het 13 weeks gemiddelde wel handig geweest om van mijn berg verlof af te komen. Volgende week eens kijken of ze dat kunnen corrigeren.
Kan gelukkig nog steeds (op verzoek).
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:23:35 #167
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167891983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Heb jij zo'n grote wijk? Bij ons zijn de meeste wijken compacter. Ik doe het simpel: voor tijdschriften (bijv. de Donald Duck), verjaardags- en rouwkaarten alsmede medische post ga ik terug. Als ik daardoor uitloop heb, dan plus ik onder de noemer "hersteltijd". Dat gebeurt niet vaak, en kost me zelden meer dan een paar minuten. De zoveelste KPN-mailing of "dear pizza friend" gaat gewoon met een herstelsticker de dichtstbijzijnde oranje bus in.
400 huizen. Maar met wat onhandige stukjes o.a een brug en een stuk met trappen waar je met kar helemaal om heen moet. Ik bezorg nu alles wat een postzegel heeft of medisch enzo. Maar in de nieuwe instructie staat dat we alles moeten bezorgen, tenzij het te ver van je wijk is. Waarbij te ver niet is gedefinieerd.
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:27:19 #168
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167892074
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:52 schreef Calvados het volgende:
Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)
Wat nou overtreding gedragslijn. Er is een nieuwe instructie en die wijkt flink af van de oude. Joh, mag ik daar een probleem mee hebben.
De oude regel was, alles met een postzegel of prio dezelfde dag (tenzij niet in je wijk) en alles wat je in redelijke mate kan bezorgen (bv op de terugweg), of eigen schuld is. De rest stickeren en melden... Joh, dan is dit toch wel wat anders.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167892121
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]

400 huizen. Maar met wat onhandige stukjes o.a een brug en een stuk met trappen waar je met kar helemaal om heen moet. Ik bezorg nu alles wat een postzegel heeft of medisch enzo. Maar in de nieuwe instructie staat dat we alles moeten bezorgen, tenzij het te ver van je wijk is. Waarbij te ver niet is gedefinieerd.
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Ligt er denk ik of het een fiets of een loopwijk is op papier.....

In het laatste geval is "te ver weg" eerder van toepassing ;)
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:32:22 #170
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_167892201
quote:
Ha ha, staat er ook bij waarom?

(Kan er niet meer bij)
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:34:43 #171
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_167892256
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:23 schreef V__L_N het volgende:
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Uiteraard, dat is de bedoeling. Straks wordt alles machinaal gesorteerd, dat gaat natuurlijk nooit goed genoeg en dat mag de bezorger dan op gaan lossen.

Dat kan vanzelfsprekend in minder tijd, want [tromgeroffel]volumedaling[/tromgeroffel]
pi_167892378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 22:58 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Kan gelukkig nog steeds (op verzoek).
Klopt. Maar wel vaag dat dit een beetje ergens achteraf op de website staat, en niet van te voren gecommuniceerd is. De ervaring leert dat achteraf corrigeren nogal wat onnodige tijd en moeite kan kosten ;)
pi_167892424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ha ha, staat er ook bij waarom?

(Kan er niet meer bij)
Voortschrijdend inzicht ;) Er waren bezwaren tegen het afboeken van het 13 weeks gemiddelde.
Daarom is er door de OR een uitvraag gedaan via de chat (via Mijnwerk), hieruit bleek een voorkeur sterke voorkeur voor het afboeken van contracturen.
pi_167903658
Shit, ik ben waarschijnlijk ergens zo'n controlekaartje kwijt geraakt :') had er volgens mij wel 3 uit gehaald, maar kon er aan het eind vd wijk nog maar 2 terugvinden. Hopelijk komt daar geen gezeur van, want ik heb de afgelopen tijd ondertussen denk al wel 10x wel alles netjes terug gestuurd. Maar zul je net zien dat er dan weer een preek komt over missers blabla.

Hoorde trouwens ook dat de TC hier nu ook al mensen belt om te vragen of ze nog minder tijd door willen geven :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167906174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Shit, ik ben waarschijnlijk ergens zo'n controlekaartje kwijt geraakt :') had er volgens mij wel 3 uit gehaald, maar kon er aan het eind vd wijk nog maar 2 terugvinden. Hopelijk komt daar geen gezeur van, want ik heb de afgelopen tijd ondertussen denk al wel 10x wel alles netjes terug gestuurd. Maar zul je net zien dat er dan weer een preek komt over missers blabla.

Hoorde trouwens ook dat de TC hier nu ook al mensen belt om te vragen of ze nog minder tijd door willen geven :X
Gelukkig voldoet bij ons een Whatsappje met het aantal/wijk, kaarten terugsturen doen wij niet aan..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')