Als je je snaren hoger zet hoef je niet per sé je elementen hoger te draaien. Als je je snaren hoger zet, terwijl je elementen opdezelfde hoogte blijven zul je misschien iets volumeverschil merken. Waarschijnlijk zal dit te verwaarlozen zijn. Je kan ze natuurlijk ook hoger zetten maar dat moet je zelf weten...
'k hoop je hiermee geholpen te hebben...
Je kan dit het beste door je gitaarzaak laten doen, omdat plaatsing natuurlijk je neck kan verkutten.
Daarnaast kan je de brug wat verhogen, de neck mogelijk wat lager in het body zetten.
Het schijnt dat bij mijn fenders fretbuzz hoort, ik word er echter horensdol van omdat ik het overal bovenuit hoor...
[Dit bericht is gewijzigd door Aneurism op 07-12-2002 00:40]
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 00:33 schreef Sneakie het volgende:
de gitaar heb ik gister spikplinter nieuw in de winkel gekocht dus ik mag wel verwachten dat de nek recht is
Ik zou hem toch nog even laten afstellen.
quote:Beetje offtopic: Sorry maar dat kan ik me niet voorstellen... Zal ik toch ook maar ff naar (laten) kijken als ik jou was, vooral als het je irriteert. 't Zou mij ook erg irriteren.
Op zaterdag 7 december 2002 00:38 schreef Aneurism het volgende:Het schijnt dat bij mijn fenders fretbuzz hoort
quote:Gewoon een imitatie-Strat dus... Nee kan geen kwaad gewoon doen.. Wat je kan doen is eerst ff je snaren beetje losser draaien. Dan de zadelschroefjes opdraaien en snaren weer bijstemmen.
Op zaterdag 7 december 2002 00:51 schreef Sneakie het volgende:
Ik heb even een plaatje gemaakt van de schroefjes.
[afbeelding]
maar kan het geen kwaad als ik doormiddel van deze schroefjes de snaren hoger zet?
succes
quote:Ja hoor
Op vrijdag 6 december 2002 23:45 schreef rishi120 het volgende:
Dan moet je die dingen aanspannen..... Duuuuuuh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |