Gewoon op vakantie naar Dubai of Marokko gaan. Leeft Kerst veel minder en de woestijn heeft ook niet echt een kerstsfeer.quote:Op maandag 19 december 2016 16:18 schreef LieverAnoniem99 het volgende:
Lieve leden,
Aankomende zondag is het de eerste kerst zonder mijn lieve moeder...ze is op 1 november overleden en dat hakt er met deze feestdagen goed in...
Ik weet gewoon niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Iedereen is vrolijk, viert gezellig kerst met z'n allen, maar bij mij mist er een heel, heel erg groot deel...ook vraag ik mij af wat voor kerstkaarten je straks tegen zult komen? Van een kaart met "Vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar" zal ik helemaal niet blij worden op dit moment...
Hoe gaan jullie hier mee om? Wat zouden jullie in dit geval doen met kerst? Heb er zelf helemaal niet zoveel zin....
Nou, ook niet per se. Genoeg mensen die gewoon hun adressenboekje langsgaan en als je pech hebt ben je kaart 89 waarbij de namen amper te lezen zijn omdat ze een lamme hand hebben van het schrijven, en sturen ze het naar het adres waar je al zeker 6 jaar niet meer woont. Bron: kregen een kerstkaart voor een bewoner die hier al zeker 6 jaar niet meer woont die aan deze beschrijving voldoetquote:Op maandag 19 december 2016 16:24 schreef Rewimo het volgende:
. Het betekent dat mensen aan je denken
Niet per se, ligt eraan hoe je erin staat en met wie je het en hoe je het viert. Wij hadden ondanks het grote verlies een prachtige kerst.quote:Op maandag 19 december 2016 16:28 schreef jogy het volgende:
de eerste keren zijn inderdaad extreem droevig
Dat wel, hier was het ook 'al' een half jaar na het overlijden en de kerst was zeker wel mooi en gezellig maar wel met een droevige deken overheen. Het gemis komt dan gewoon best hard binnen maar ook omdat eigenlijk iedereen het op dezelfde manier ervaart maakt het de kerst zelfs een beetje therapeutisch.quote:Op maandag 19 december 2016 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet per se, ligt eraan hoe je erin staat en met wie je het en hoe je het viert. Wij hadden ondanks het grote verlies een prachtige kerst.
Je wil niet beledigen maar toch ga je een voor TS belangrijk iets bagatelliseren. Chapeau.quote:Op maandag 19 december 2016 16:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ligt aan jezelf. 'kerst' is gewoon een dag net als alle andere.
Ik wil je niet beledigen maar het is vandaag toch net zo erg als dat het met kerst zal zijn??
Voor veel mensen is kerstmis gewoon 2 vrije dagen en dit jaar 1 vrije dag.
Ik zie hier niet helemaal het 'blije' van in. Ook voor jou kwam de eerste keer Kerst zonder je vader, dat leek me ook moeilijk, neem ik aan?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig stierf mijn vader op 4 januari
Het 'blije' was ook niet serieus. Zwarte humor enzo. Maar eerlijk? Nee, ik vond het met Kerst niet kutter dan op een willekeurige andere dag, heb dat sowieso nooit begrepen. Alsof ik het op een bepaalde datum ineens erger zou vinden dan normaal, nee dat heb ik vrij snel weten te relativeren.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:47 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik zie hier niet helemaal het 'blije' van in. Ook voor jou kwam de eerste keer Kerst zonder je vader, dat leek me ook moeilijk, neem ik aan?
Het heeft dan waarschijnlijk wel geholpen dat er al praktisch een jaar van verwerking aan vooraf was gegaan. Voor mijzelf zou ik ook niet weten of het met Kerst erger is dan andere dagen, al kan ik me daar wel iets bij voorstellen dat mensen dat hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het 'blije' was ook niet serieus. Zwarte humor enzo. Maar eerlijk? Nee, ik vond het met Kerst niet kutter dan op een willekeurige andere dag, heb dat sowieso nooit begrepen. Alsof ik het op een bepaalde datum ineens erger zou vinden dan normaal, nee dat heb ik vrij snel weten te relativeren.
Voor mij was het dat wel, maar niet 'omdat Kerst' maar omdat 'eerste keer event X' zonder mijn vader. Ik merk aan mezelf dat ik er met zijn verjaardag, sterfdag en Kerst meer last van heb dan op een willekeurige andere dag.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het 'blije' was ook niet serieus. Zwarte humor enzo. Maar eerlijk? Nee, ik vond het met Kerst niet kutter dan op een willekeurige andere dag, heb dat sowieso nooit begrepen. Alsof ik het op een bepaalde datum ineens erger zou vinden dan normaal, nee dat heb ik vrij snel weten te relativeren.
Ja, het zal voor iedereen verschillend zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Voor mij was het dat wel, maar niet 'omdat Kerst' maar omdat 'eerste keer event X' zonder mijn vader. Ik merk aan mezelf dat ik er met zijn verjaardag, sterfdag en Kerst meer last van heb dan op een willekeurige andere dag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |