Grote delen van het noorden van Dominicaanse Republiek (waar het grootste deel van Wie is de Mol is opgenomen) zijn dit jaar zwaar getroffen door de regen. De natuur er is er niet minder mooi op geworden, maar het is nu niet de plek waar je met je kinderen rond gaat trekken.quote:Op zondag 18 december 2016 13:07 schreef Travelboy het volgende:
De Dominicaanse Republiek leek ons ook heel mooi, vooral door de opnames van Wie is de Mol van vorig jaar. Maar is twee weken niet te lang daar?
Ik ben op Saona geweest met mijn vriendin. Was heel erg mooi, maar, als je ook al in de Bahama's en nog meer van zulke bounty eiland locaties geweest bent, is het meer van hetzelfde. Dat neemt niet weg dat het heel mooi was, maar, ook weer geen uniek iets waarvoor je per sé naar de DR zou moeten inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2016 13:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Grote delen van het noorden van Dominicaanse Republiek (waar het grootste deel van Wie is de Mol is opgenomen) zijn dit jaar zwaar getroffen door de regen. De natuur er is er niet minder mooi op geworden, maar het is nu niet de plek waar je met je kinderen rond gaat trekken.
Santo Domingo is mooi om te bekijken, de rest van het land is meer van hetzelfde: (palm)bomen, struiken, (suiker/koffie)plantages en een bevolking die het niet al te best heeft momenteel.
Mooie stranden genoeg, maar die zijn vaak bevolkt door toeristen. Saona in het zuiden schijnt het mooiste te zijn, maar ik heb nog nooit iemand écht enthousiast terug zien komen.
Of twee weken te lang zijn? Dat ligt aan wat je wil in je vakantie. Ben zelf net een week terug van 16 dagen in de zon liggen op de Dominicaanse Republiek en wat mij betreft hadden daar nog makkelijk 16 dagen bij gekund.
Eens. Ik ben 1x op Bali geweest, en dat was voor mij genoeg. Ik ben veel meer van de Amerika's, dat trekt me veel meer dan 'het oosten'. Ik weet dat er mensen zijn die jaar op jaar op jaar naar Bali gaan, iets wat ik met Amerika doe, maar van Bali kan ik het me dan weer niet voorstellenquote:Op zondag 18 december 2016 14:47 schreef wielrennerdt het volgende:
Bali vond ik enorm overrated en heb je na een paar dagen echt wel gezien. Tenzij je naar het Noorden gaat. Ik verbleef in Ubud en Sanur en heb nog een paar andere plaatsen bezocht. Niet echt interessant tenzij je het leuk vindt om 2 weken lang in een resort te zitten.
Thailand daarentegen vond ik erg leuk. Ben in Bangkok, Phuket (minder leuk) en Chiang Mai geweest.
In de zomer heb ik de volgende reis gemaakt: paar dagen BKK en daarna door naar Myanmar. Kan ik ook zeker aanraden en er zijn nog niet veel toeristen (vergeleken met Bali of Bangkok dan)
Ik vind Azie dan weer een stuk leuker dan Amerika, maar begrijp ook niet dat mensen terug gaan naar Bali. 1x is echt genoeg. Tenzij je een of andere huppelkut bent die 'zichzelf wil zoeken' op Bali of yoga wil gaan doen.quote:Op zondag 18 december 2016 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eens. Ik ben 1x op Bali geweest, en dat was voor mij genoeg. Ik ben veel meer van de Amerika's, dat trekt me veel meer dan 'het oosten'. Ik weet dat er mensen zijn die jaar op jaar op jaar naar Bali gaan, iets wat ik met Amerika doe, maar van Bali kan ik het me dan weer niet voorstellen
Nee. Kijk het is allemaal paradijselijk hoor, daar gaat 't niet om, en vriendelijke mensen etc etc. Er is niks mis mee. Maar ik krijg er niet het idee van dat ik daar echt vaker heen terug moet, wat ik dan wel weer met de VS heb bv.quote:Op zondag 18 december 2016 14:57 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Ik vind Azie dan weer een stuk leuker dan Amerika, maar begrijp ook niet dat mensen terug gaan naar Bali. 1x is echt genoeg. Tenzij je een of andere huppelkut bent die 'zichzelf wil zoeken' op Bali of yoga wil gaan doen.
Miami zijn we o.a. in april-mei dit jaar geweest. Was heel mooi en leuk, maar is ook wel een stuk duurder qua leven en verblijven dan Thailand en Bali.quote:Op zondag 18 december 2016 20:33 schreef Aiciu het volgende:
Miami: normale mensen en mooi weer.
En met normale mensen bedoel ik dat je niet in zo'n hakkietakkiecultuur terecht komt waarbij je in de cel belandt voor iets wat hier heel normaal is.
Als je Pattaya en de red light districts mijd heb je in veel westerse steden meer openlijk sekstoerisme.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Bali vond ik leuk, maar of het iets is voor kinderen weet ik niet. De stranden in het noorden en oosten zijn niks.
Thailand was voor mij te veel zichtbaar seksindustrie
Sri Lanka een optie? Zeer mooi land, veel cultuur, overweldigende natuur, fijne stranden en tegenwoordig met KLM direct bereikbaar vanuit Amsterdam in 10 uur. En in 2015 de locatie van 'Wie is de mol?'.
Ik heb helemaal niets met Amerika, en dan vooral met de neppe houding van de mensen daar. Bali is voor ons een beetje een tweede thuis, heerlijke relaxte sfeer en ook nog eens belachelijk goedkoop.quote:Op zondag 18 december 2016 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eens. Ik ben 1x op Bali geweest, en dat was voor mij genoeg. Ik ben veel meer van de Amerika's, dat trekt me veel meer dan 'het oosten'. Ik weet dat er mensen zijn die jaar op jaar op jaar naar Bali gaan, iets wat ik met Amerika doe, maar van Bali kan ik het me dan weer niet voorstellen
Amerika is meer dan de VS... veel meer.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets met Amerika, en dan vooral met de neppe houding van de mensen daar. Bali is voor ons een beetje een tweede thuis, heerlijke relaxte sfeer en ook nog eens belachelijk goedkoop.
Vond ik in Thailand eigenlijk behoorlijk meevallen. In Cambodja was het een factor 100 erger...quote:Op maandag 2 januari 2017 13:21 schreef pokkerdepok het volgende:
in thailand wordt je ook wel erg veel getarget door mensen die geld van je willen. is wel een nadeeltje, vind ik.
Ja, dat heb je in de VS dan weer niet zo.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:21 schreef pokkerdepok het volgende:
in thailand wordt je ook wel erg veel getarget door mensen die geld van je willen. is wel een nadeeltje, vind ik.
dat zou kunnen, zover ben ik niet geweest.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vond ik in Thailand eigenlijk behoorlijk meevallen. In Cambodja was het een factor 100 erger...
Bali vinden we toch wel een heel eind en Sri Lanka biedt dan ook heel veel moois. Volgens mij is Sri Lanka ook niet zo toeristisch als Thailand/Bali, dus dat is ook wel weer een voordeel. Er is zoveel keuze... We moeten echt even alles op een rijtje zetten.quote:Op maandag 2 januari 2017 16:28 schreef Blik het volgende:
Waarom bali afschieten? Ik zou het combineren met Java en je hebt een top-vakantie met je kinderen.
Vietnam zou ik niet doen, 2 weken is echt te kort voor Vietnam
De zuidwestkust van Sri Lanka is wat meer toeristisch, maar de rest valt heel erg mee.quote:Op maandag 2 januari 2017 16:41 schreef Travelboy het volgende:
Bali vinden we toch wel een heel eind en Sri Lanka biedt dan ook heel veel moois. Volgens mij is Sri Lanka ook niet zo toeristisch als Thailand/Bali, dus dat is ook wel weer een voordeel. Er is zoveel keuze... We moeten echt even alles op een rijtje zetten.
Klopt, Bali is best een eind vliegen. Aan de andere kant is het verschil tussen Sri Lanka en Bali nou ook weer niet schokkend. Zeker niet als je ook nog eens een overstap moet doen ergens, bijv. in Dubai. Dan scheelt het echt vrij weinig qua totale tijd dat je aan het reizen bent.quote:Op maandag 2 januari 2017 16:41 schreef Travelboy het volgende:
[..]
Bali vinden we toch wel een heel eind en Sri Lanka biedt dan ook heel veel moois. Volgens mij is Sri Lanka ook niet zo toeristisch als Thailand/Bali, dus dat is ook wel weer een voordeel. Er is zoveel keuze... We moeten echt even alles op een rijtje zetten.
Overstappen? KLM vliegt een paar keer per week rechtstreeks naar Sri Lanka.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:38 schreef Blik het volgende:
Klopt, Bali is best een eind vliegen. Aan de andere kant is het verschil tussen Sri Lanka en Bali nou ook weer niet schokkend. Zeker niet als je ook nog eens een overstap moet doen ergens, bijv. in Dubai. Dan scheelt het echt vrij weinig qua totale tijd dat je aan het reizen bent.
Maar Sri Lanka is ook erg mooi hoor. Combinatie van oude steden, bergen, thee-gebied, mooie parken en mooie stranden.
Ow, dat wist ik niet, is pas vrij recent dan zeker? 2 jaar geleden nog niet namelijkquote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Overstappen? KLM vliegt een paar keer per week rechtstreeks naar Sri Lanka.
Door dit topic zit ik toch opeens weer te twijfelen of ik niet nog eens een keer naar Thailand moet gaan om mijn slechte ervaring van 20 jaar terug mogelijk weg te poetsen..
Ik denk het. Vluchten duurden iets van 10 uur.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:52 schreef Blik het volgende:
Ow, dat wist ik niet, is pas vrij recent dan zeker? 2 jaar geleden nog niet namelijk
Dit is dus een hele goede suggestie. Helemaal omdat oost Java (wat ik zelf het mooist vond met Ijen Plateau en Bromo) niet ver van Bali af ligt.quote:Op maandag 2 januari 2017 16:28 schreef Blik het volgende:
Waarom bali afschieten? Ik zou het combineren met Java en je hebt een top-vakantie met je kinderen.
Vietnam zou ik niet doen, 2 weken is echt te kort voor Vietnam
Als je nog wat natuur in de mix wilt gooien dan heb ik nog wel twee suggesties voor Thailand die mogelijk wel in jouw reisplan passen:quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:23 schreef Travelboy het volgende:
Hoi allemaal,
Wederom bedankt voor reacties.
We hebben op dit moment 2 (eigenlijk 3) bestemmingen in gedachten.
1) Curacau
Omdat we maar een kleine twee weken weg kunnen, hebben we besloten dat we niet gaan rondreizen. We willen ergens heen gaan waar het lekker warm weer is en waar je in ieder geval ook mooie stranden hebt. Curacau heeft dit natuurlijk allemaal, dus altijd wel een goede bestemming daarvoor. Verder is er alleen niet zoveel te doen naast zwemmen, strand en Klein Curacau.
2) Thailand + Dubai
Naar Thailand gaan met een stop-over van 2/3 dagen in Dubai leek ons ook leuk. We zouden dan na Dubai willen doorvliegen op Bangkok. Één dag in Bangkok blijven en dan naar het zuiden vliegen voor een week strand/natuur. Welk eiland raden jullie aan? Zelf dachten we aan vliegen op Krabi. Phuket doen we waarschijnlijk liever niet wegens o.a. dat zichtbare sekstoerisme.
Hoe zijn de afstanden tussen de eilanden?
Alvast bedankt weer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |