abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167412775
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.

Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.

Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
pi_167412816
dem drugs doe
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 18 december 2016 @ 10:55:10 #3
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167412933
Vergeet het hiernamaals van 'geen enkele relatie tot deze realiteit' niet..

Wij willen altijd de relatie tot iets wat we kennen meenemen in dergelijke concepten, maar dat zou wel eens heel anders kunnen zijn.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  zondag 18 december 2016 @ 10:56:49 #4
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_167412961
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.
Dat is dan ook in de ruimte, G.
quote:
Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?
quote:
Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_167413249
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:46 schreef spijkerbroek het volgende:
dem drugs doe
Nee dat is het niet.
pi_167413315
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2016 10:55 schreef Veldmedewerker het volgende:
Vergeet het hiernamaals van 'geen enkele relatie tot deze realiteit' niet..
Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.

quote:
Wij willen altijd de relatie tot iets wat we kennen meenemen in dergelijke concepten, maar dat zou wel eens heel anders kunnen zijn.
Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!
pi_167413350
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:56 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dat is dan ook in de ruimte, G.
We hebben het natuurlijk wel over een geestelijke ruimte, niet de fysieke.

quote:
Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?
Er is gewoon teveel concurrentie op het moment. En uiteindelijk zal ik de rest van mijn bestaan worden verward met Scientologen of gewoon alles wat gestoord is.

quote:
Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?
Nou ik heb het allemaal al wel in grote lijnen gezien en het wordt inderdaad nogal vervelend allemaal. En een beetje fantaseren over de toekomst, daar is allang de lol van af.
  zondag 18 december 2016 @ 11:28:16 #8
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167413407
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 11:22 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.

[..]

Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!
Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?

Kun je je dat voorstellen?
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167413565
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 11:28 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?

Kun je je dat voorstellen?
Nou laat ik het eerst anders voorstellen van enkel licht dan wordt alles weer wit en dan uit wordt alles weer duisternis dus dat laat ik even hangen.

Stel jij je eens voor dat er inderdaad leven daarbuiten is en dat zij al druk bezig zijn met communiceren net als wij, dan kan het toch zijn dat wij ons in hun "radioveld" zitten of als ze als glasvezel onzichtbare communicatie gebruiken, dat weet je dus niet. En misschien is het voor hen niet schadelijk of gewoon niet voor mensen, maar weet je dat wel zeker?

Maargoed geen bewijs ik weet het maar misschien maakt iemand zich daar wel zorgen om ons en kunnen wij daar naar toe. En als ze zich eenmaal met ons hebben bemoeit dan moeten ze het of allemaal oplossen of ons in hun geestelijke kelder stoppen dus dan worden wij een soort hel voor hen. En als we dan onschuldigen in onze hel krijgen worden ze hoe dan ook zo slecht als het maar kan. Het is even wat om voor te stellen maar zo zal het ongeveer gaan.

Maar ook met een primitievere soort, misschien zit er op dit moment wel iemand na te denken over onze god en of die wel ok is.

Maar als het zou moeten op de aardse bekende manier dan hebben we natuurlijk geen schijn van kans met onze technologie en in mijn persoonlijk geval vind ik het wel grappig als iemand me vraagt of ik liever astronaut had willen zijn.
pi_167414697
Dit lijkt me meer iets voor TRU.
pi_167415658
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 12:48 schreef Jigzoz het volgende:
Dit lijkt me meer iets voor TRU.
Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.
pi_167416827
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:39 schreef User8472 het volgende:

[..]

Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.
Wat heb je dan wel? Een idee om op een soort spiritueel niveau in andere wezens verder te gaan leven na de dood of zoiets? Beetje zoals scientology, maar dan andersom, ja?
  zondag 18 december 2016 @ 18:59:33 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_167424619
Je moet geloven wat je wilt, maar dit klinkt een beetje vergezocht.
pi_167428831
Het ligt een beetje aan hoe je het Universum zit, als je tijd als bijproduct ziet van iets constant en na de dood jij, als constante ziel het tijdelijke overstijgt en in het constante gedeelte komt, dan kan je prima elders terecht komen maar normaal gesproken, zou ik zeggen, blijf je dicht bij datgene waar je ervaring in hebt opgebouwd dus zal het waarschijnlijk de aarde zijn. Ik zou eerder in variatie van tijd denken, dus niet per se constant of lineair, maar jij in het midden van een cirkel en de cirkelrand is tijd mooi.
  zondag 18 december 2016 @ 21:10:19 #15
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167429947
Het blijft een kwestie van mikken, je moet een beetje mazzel hebben met dit soort dingen. Aan de andere kant is het wel altijd een verrassing.
pi_167437950
quote:

Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.
pi_167443970
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.
Nou we hebben nu eenmaal geen echt ruimteschip, dus 1 die telt en waar we ergens mee komen. Ok de maan maar daar heb je gewoon niet veel aan. In de toekomst zou het een leuke buitenpost kunnen worden met een basis en wapens maar het is er niet. Ik geloof niet dat we het gaan redden om een ruimteschip te bouwen op het moment en ik zie geen verandering. De kans dat een alien ons komt redden is vrijwel nihil.
pi_167446555
Waarom geloof je niet dat we dat gaan redden? We hebben al regelmatig ruimteschepen gemaakt hoor :P
Conscience do cost.
pi_167463916
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:32 schreef ems. het volgende:
Waarom geloof je niet dat we dat gaan redden? We hebben al regelmatig ruimteschepen gemaakt hoor :P
Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.
pi_167465620
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:

[..]

maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd.
Bron?
Wie zijn die anderen? ginyu force en freesa?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_167465643
niet gewoon dood zijn :')
pi_167465657
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:

[..]

Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.
Naar mijn mening makkelijk op te lossen met een simpel verhaal of theorietje:

Waar komt het bewustzijn van ons mens-zijn vandaan? Naar mijn idee van een groter bewustzijn dat voor de aarde zorgt. Denk dan ook aan een religie joods en christelijk bijvoorbeeld, de geschiedenis daarvan. Want de geschiedenis zegt meer dan over het nu en het buitenaards leven.

Maar waar kwam dat grote bewustzijn dan vandaan? Ik denk dat we dan aan miljoenen miljarden menselijke jaren terug moeten gaan. Want hoe is het bijv mogelijk om als mens-zijn leven te scheppen cq creëeren? Dat is zo goed als onmogelijk.

Hoe kan het dan anders zijn dat dat 'eerste' bewustzijn waarschijnlijk ook andere bewustzijnen heeft gecreëerd? Dus de aanname dat er aliens zijn is gering maar de kans is wel aanwezig.

Want mij lijkt het dat je als een schepper creëerder er eerst achter moet komen wanneer je meer leven kan geven.

En denk daar maar eens overna, hoe beleven wij als mens onze wereld? In ons hoofd ;)
pi_167465698
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 05:02 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Waar komt het bewustzijn van ons mens-zijn vandaan?
Evolutionair overleveren, al eeuwen lang.
Zo bouwen we nog steeds aan dat menselijk bewustzijn, voegen iets toe of laten iets weg wat niet meer van deze tijd is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:59:26 #24
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_167466682
quote:

Zou de Heere Jezus ook voor de zonden van buitenaardse wezens zijn gestorven?
pi_167467479
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 04:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Bron?
Wie zijn die anderen? ginyu force en freesa?
Nee en nee, je kent ze niet geloof me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')