Dat is dan ook in de ruimte, G.quote:Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.
Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?quote:Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?quote:Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.quote:Op zondag 18 december 2016 10:55 schreef Veldmedewerker het volgende:
Vergeet het hiernamaals van 'geen enkele relatie tot deze realiteit' niet..
Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!quote:Wij willen altijd de relatie tot iets wat we kennen meenemen in dergelijke concepten, maar dat zou wel eens heel anders kunnen zijn.
We hebben het natuurlijk wel over een geestelijke ruimte, niet de fysieke.quote:Op zondag 18 december 2016 10:56 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dat is dan ook in de ruimte, G.
Er is gewoon teveel concurrentie op het moment. En uiteindelijk zal ik de rest van mijn bestaan worden verward met Scientologen of gewoon alles wat gestoord is.quote:Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?
Nou ik heb het allemaal al wel in grote lijnen gezien en het wordt inderdaad nogal vervelend allemaal. En een beetje fantaseren over de toekomst, daar is allang de lol van af.quote:Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?
Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?quote:Op zondag 18 december 2016 11:22 schreef User8472 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.
[..]
Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!
Nou laat ik het eerst anders voorstellen van enkel licht dan wordt alles weer wit en dan uit wordt alles weer duisternis dus dat laat ik even hangen.quote:Op zondag 18 december 2016 11:28 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?
Kun je je dat voorstellen?
Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.quote:
Wat heb je dan wel? Een idee om op een soort spiritueel niveau in andere wezens verder te gaan leven na de dood of zoiets? Beetje zoals scientology, maar dan andersom, ja?quote:Op zondag 18 december 2016 13:39 schreef User8472 het volgende:
[..]
Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.
Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.quote:Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.
Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Nou we hebben nu eenmaal geen echt ruimteschip, dus 1 die telt en waar we ergens mee komen. Ok de maan maar daar heb je gewoon niet veel aan. In de toekomst zou het een leuke buitenpost kunnen worden met een basis en wapens maar het is er niet. Ik geloof niet dat we het gaan redden om een ruimteschip te bouwen op het moment en ik zie geen verandering. De kans dat een alien ons komt redden is vrijwel nihil.quote:Op maandag 19 december 2016 09:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.
Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.quote:Op maandag 19 december 2016 16:32 schreef ems. het volgende:
Waarom geloof je niet dat we dat gaan redden? We hebben al regelmatig ruimteschepen gemaakt hoor
Bron?quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:
[..]
maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd.
Naar mijn mening makkelijk op te lossen met een simpel verhaal of theorietje:quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:
[..]
Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.
Evolutionair overleveren, al eeuwen lang.quote:Op dinsdag 20 december 2016 05:02 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Waar komt het bewustzijn van ons mens-zijn vandaan?
Zou de Heere Jezus ook voor de zonden van buitenaardse wezens zijn gestorven?quote:Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Nee en nee, je kent ze niet geloof me.quote:Op dinsdag 20 december 2016 04:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bron?
Wie zijn die anderen? ginyu force en freesa?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |