Wat heeft dat ermee te maken, als je zogenoemd het aantal jaren dat je werkt ziet als het rechtvaardigen van beleid? Als men nu start op z'n dertigste, moet je dus 37 jaar werken. Iemand die op zijn 18e is begonnen, heeft die rit dan allang uitgezeten.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Hoeveel babyboomers die fulltime zijn gaan werken op hun 17e, 18e moesten tot in de 70 doorwerken, Etto?
Hoeveel mensen starten er daadwerkelijk pas met werken op hun 30e, Etto?quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken, als je zogenoemd het aantal jaren dat je werkt ziet als het rechtvaardigen van beleid? Als men nu start op z'n dertigste, moet je dus 37 jaar werken. Iemand die op zijn 18e is begonnen, heeft die rit dan allang uitgezeten.
Full-time? Meer dan lieden uit die 'babyboom' generatie. Weet je waarom? Omdat in hun tijd er niet zulke dingen waren als studiefinanciering en uitwonende beurzen, laat staan regelingen om minimaal 10 jaar te kunnen studeren. Je moest wel aan de slag.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Hoeveel mensen starten er daadwerkelijk pas met werken op hun 30e, Etto?
Meer kan ik niets mee, hoeveel Etto?quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Full-time? Meer dan lieden uit die 'babyboom' generatie. Weet je waarom? Omdat in hun tijd er niet zulke dingen waren als studiefinanciering en uitwonende beurzen, laat staan regelingen om minimaal 10 jaar te kunnen studeren. Je moest wel aan de slag.
Jij gaat er maar vanuit dat de boomers die nu 'genieten' daar nooit voor hebben gewerkt, maar gewoon een heel leven lekker lol hebben gehad. Jij wil daar zijn waar boomers decennia voor hebben gewerkt. Dat kan niet, en dat vind jij oneerlijk, want jouw behoeften dienen direct bevredigd te worden: een huis, een auto, een riant salaris... Meteen, acuut. Want de boomers hebben dat toch ook?
58? Hoe kom je aan 58?quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Meer kan ik niets mee, hoeveel Etto?
Als het 80% is dan heb je natuurlijk een punt. Van 30 tot 70 is net zo goed 40 jaar als 18 tot 58.
Vandaar Etto, hoeveel?
Als ze de lasten van de huidige bevolkingspiramide eens niet volledig zouden afwentelen op de jongere generaties, Etto.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ben benieuwd trouwens Grems: wanneer zouden de boomers volgens jou wél solidair zijn met de jeugd?
Hmm, ik weet het niet. De meeste stellen zullen samen vier ouders hebben, dus dan kan het wel erg druk worden in huis. Zelfs het in huis halen van één ouder zullen veel mensen niet zien zitten als die bejaarde dan zo'n 40% minder AOW krijgt.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het wordt sowieso weer tijd dat we als samenleving meer sociale cohesie kweken. Het lijkt me helemaal geen vergezocht idee dat binnenkort het de gewoonste zaak van de wereld wordt dat je je ouders in huis neemt en grotendeels zelf verzorgt. Op de zware zorggevallen na zullen intramurale voorzieningen grotendeels verdwijnen.
Oh, sorry dat ze bestaan, Grems...quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:00 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ze de lasten van de huidige bevolkingspiramide eens niet volledig zouden afwentelen op de jongere generaties, Etto.
Ja, en concreet? Wat moeten ze doen?quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:00 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ze de lasten van de huidige bevolkingspiramide eens niet volledig zouden afwentelen op de jongere generaties, Etto.
Nee, niks sorry. Gewoon een beetje wederzijdse solidariteit.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, sorry dat ze bestaan, Grems...
Hoeveel kids heb jij?
Oh lekker dan... dus zelf geen kinderen, maar mijn kinderen mogen voor jou betalen straks?quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:02 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee, niks sorry. Gewoon een beetje wederzijdse solidariteit.
Nee hoor, ik kan alles prima zelf betalen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh lekker dan... dus zelf geen kinderen, maar mijn kinderen mogen voor jou betalen straks?
Egoïst.
Mooi, kun je dus nog wat inleveren voor de jongeren die dat niet hebben. Solidariteit en zo.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan alles prima zelf betalen.
Is niet nodig, zodra de parasitaire babyboomers solidair worden met de jongere generaties houden die ook weer een beetje extra geld over.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi, kun je dus nog wat inleveren voor de jongeren die dat niet hebben. Solidariteit en zo.
Anderen mogen dat betalen dus..quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Is niet nodig, zodra de parasitaire babyboomers solidair worden met de jongere generaties houden die ook weer een beetje extra geld over.
Lijkt mij wel zo eerlijk dat je, waar mogelijk, voor jezelf zorgt inderdaad. Maar ik begrijp dat dit tegenwoordig een bizar concept is.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Anderen mogen dat betalen dus..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |