quote:eh.. de band is vrij regelmatig zelf in hun clips verschenen.
Op maandag 28 april 2003 09:50 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja. Bij Massive Attack wel. Zo was de show ook niet. Meestal krijgen de mensen die zingen wel van de een of andere kant een licht spot op ze gericht. Dat was zelfs zo bij het het voorporgramma. Niet bij Massive Attack. Nogmaals, bij Massive Attack gaat het niet om de mensen die de muziek maken.
Zie jij hun gezichten wel eens in de clips verschijnen? Weet jij uberhaupt hoe Horace Andy of 3D eruitzien?

quote:Nog 1 keer dan; ik hoef een band niet te 'kennen' (wat is dat overigens voor jou? Dat je alle CD's hebt en teksten uit je hoofd kent ofzo?) om een concert te kunnen beoordelen.
Op maandag 28 april 2003 10:43 schreef haaahaha het volgende:[..]
Correct, daarbij zeg je zelf al dat je de nieuwe cd niet hebt gekocht wegens wat jij zegt 'slechte recensies' plus nog meer gelul, waabij ik hoop dat je de volgende keer goed gaat nadenken voor je weer naar een concert van wie dan ook gaat.
Ga niet zitten oordelen over een band die je eigenlijk helemaal niet kent.
Ik geef mijn oordeel over wat ik gezien en gehoord heb. En dat was niet positief.

quote:Zoals bij welke?
Op maandag 28 april 2003 11:24 schreef Smots het volgende:eh.. de band is vrij regelmatig zelf in hun clips verschenen.
Kan me niet herinneren dat ik ook 1 van de vaste bandleden ooit in een clip heb gezien.

quote:In dit geval wel. Als je de band had gekend, had je wel geweten dat ze geen contact zoeken tijdens hun concerten.
Op maandag 28 april 2003 12:15 schreef josja het volgende:Nog 1 keer dan; ik hoef een band niet te 'kennen' (wat is dat overigens voor jou? Dat je alle CD's hebt en teksten uit je hoofd kent ofzo?) om een concert te kunnen beoordelen.

quote:Risingson, Inertia Creeps, Safe From Harm, Angel, Protection, Karmacoma oa.
Op maandag 28 april 2003 12:17 schreef calvobbes het volgende:[..]
Zoals bij welke?
Kan me niet herinneren dat ik ook 1 van de vaste bandleden ooit in een clip heb gezien.

quote:Ze zitten ook in 'Be thankful for what you've got' en 'Unfinished Sympathy' (niet zo prominent, maar toch....)
Op maandag 28 april 2003 12:24 schreef haaahaha het volgende:[..]
Risingson, Inertia Creeps, Safe From Harm, Angel, Protection, Karmacoma oa.

quote:Blijkbaar kijk ik niet genoeg naar TMF! Dat is een goed teken
Op maandag 28 april 2003 12:24 schreef haaahaha het volgende:Risingson, Inertia Creeps, Safe From Harm, Angel, Protection, Karmacoma oa.
Maar goed, van veruit de meeste artiesten waar ik heen ga weet ik wel hoe die eruit zijn. Maar bij Massive Attack totaal niet 
 En het lijkt er ook wel op of hun dat totaal niet belangrijk vinden.
Zo is bijvoorbeeld Rollo, de grote man achter Faithless, ook totaal onbekend.

quote:TMF? Wat heeft TMF hiermee te maken?
Op maandag 28 april 2003 12:50 schreef calvobbes het volgende:[..]
Blijkbaar kijk ik niet genoeg naar TMF! Dat is een goed teken
quote:Valt wel mee.
Zo is bijvoorbeeld Rollo, de grote man achter Faithless, ook totaal onbekend.
Als je het over TOTAAL onbekend hebt, denk ik eerder aan de leden van The Residents.

quote:Uhm. 1 van de clipzenders waar ik waarschijnlijk die clips tegen had kunnen komen
Op maandag 28 april 2003 13:04 schreef Smots het volgende:TMF? Wat heeft TMF hiermee te maken?
quote:Ja daar moet je echt naar zoeken. Je komt hem en de mensen van Massive Attack niet echt tegen in interviews e.d. Hooguit een keer in de OOR ofzo.
Valt wel mee.
http://www.faithless.de/011rollo.html

quote:Je hebt meer kans om die clips tegen te komen op de dvd van massive attack, die met al hun oudere clips erop.
Op maandag 28 april 2003 13:06 schreef calvobbes het volgende:[..]
Uhm. 1 van de clipzenders waar ik waarschijnlijk die clips tegen had kunnen komen

quote:Dat bedoel ik!
Op maandag 28 april 2003 13:08 schreef Smots het volgende:Je hebt meer kans om die clips tegen te komen op de dvd van massive attack
Bij het grote publiek zijn de gezichten achter de band amper bekend!

quote:Maar dan heb je het eigenlijk alleen over kids die Unfinished Sympathy of Teardrop kennen. Ik denk dat je bij het hebben van minimaal 1 cd van hun al weet hoe ze eruit zien.
Op maandag 28 april 2003 13:10 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat bedoel ik!
Bij het grote publiek zijn de gezichten achter de band amper bekend!
Er is trouwens gisteren een gast die het concert heeft getaped, en dit alleen ter ruil aanbiedt tegen andere non-mp3 concerten.
Zijn er meer bootlegs/video opnames van het concert?
http://forums.massiveattack.co.uk/viewtopic.php?t=2268

quote:Ik heb er drie, en kan alleen Horace Andy van de rest onderscheiden
Op maandag 28 april 2003 13:27 schreef haaahaha het volgende:Maar dan heb je het eigenlijk alleen over kids die Unfinished Sympathy of Teardrop kennen. Ik denk dat je bij het hebben van minimaal 1 cd van hun al weet hoe ze eruit zien.

http://mm.hooverfanatic.net/index.php?details=20
Registratie van het concert in Parijs van afgelopen woensdag.
Effe registreren en huptakee...downloaden ![]()
Wel effe wachten tot ik klaar ben ![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 28-04-2003 13:39]

quote:dan zou het ook aan jou kunnen liggen
Op maandag 28 april 2003 13:29 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ik heb er drie, en kan alleen Horace Andy van de rest onderscheiden

Ik ging naar dat concert, overigens zonder enige kennis van MA, met een schoon geweten. Geen verwachtingen.. Ziet dan bijna niemand dat t concert eigenlijk een soort boodschap was? Die beelden op dat scherm waren niet alleen maar versieringen in licht om het mooier te laten lijken. Volgens mij was de bedoeling van dat scherm icm de muziek je wakker te schudden over wat er in de wereld allemaal gebeurt.
En als je zat te wachten op een band die lekker interactief met t publiek gaat communiceren, dan had je eigenlijk al veel eerder weg moeten gaan, want dat dat er niet in zat was na 3 nummers al wel duidelijk. Ik heb t persoonlijk iig niet gemist. Ik vond t echt super 

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 28-04-2003 15:19]

quote:Vreemd. De drie (oorspronkelijke) leden verschillen namelijk nogal in huidskleur.
Op maandag 28 april 2003 13:29 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ik heb er drie, en kan alleen Horace Andy van de rest onderscheiden
En Horace Andy is geen onderdeel van MA, maar 'vaste gastvocalist'. 

quote:3D wil met 100th window dan ook een boodschap uitdragen dacht ik.
Op maandag 28 april 2003 13:56 schreef Atreidez het volgende:
Ziet dan bijna niemand dat t concert eigenlijk een soort boodschap was? Die beelden op dat scherm waren niet alleen maar versieringen in licht om het mooier te laten lijken. Volgens mij was de bedoeling van dat scherm icm de muziek je wakker te schudden over wat er in de wereld allemaal gebeurt.
quote:Allemaal wel geinig, maar net als die politieke uitlating, van mij hoeft het niet zo. De muziek opzich is voor mij genoeg.
1OOTH WINDOW-AN INTERNET PRIVACY METAPHOR WHNICH BECAME THE TITLE OF A BOOK BY CHARLES JENNINGS AND LORI FENER-THE IDEA THAT NO MATTER HOW CAREFUL U ARE-NO MATTER HOW MANY SECURITY DEVICES U HAVE ON YOUR WINDOWS-U WILL LEAVE JUST 1 OF THEM UNPROTECTED-EVERYONE CAN AND WILL KNOW EVERTHING ABOUT U AND THERE WILL BE TRULY NOWHERE LEFT TO HIDE-100TH WINDOW I FEEL IS A GOOD METAPHOR FOR THE WINDOW TO THE HUMAN SOUL ETC ETC...

Ik vind het toch wel jammer dat we 10 jaar na de opkomst van de house nog steeds mensen hebben die naar een band staan te kijken. Als je dat zoekt moet je naar een popconcert gaan... de stones ofzo.
Ik heb tijdens het concert regelmatig m'n ogen dicht gehad en het was ook erg jammer dat er geen ruimte was om wat met de armen te wapperen. Gewoon lekker de muziek "voelen".
Een band is toch niet verplicht om daar als een stelletje dolle honden op het podium te staan?
Ik heb genoeg interactie gezien met het publiek... beursberichten, nieuwsberichten, anti oorlog berichten in het nederlands. Berichten van mensen die ook op het concert waren.
Het is misschien een andere, minder conventionele manier van interactie.
Wat ik wel wat hypocriet vind is dat ze daar allemaal verspillingscijfersproduceren, terwijl ze zelf een enorm scherm hebben en weet ik hoeveel watt aan geluid de zaal inblazen (om over de plastic bekers maar te zwijgen).

enne, vannacht stoorde ik me er niet zo aan dat bepaalde mensen het concert helemaal niks vonden: kan ik goed begrijpen ieder z'n eigen mening, maar word je erzelf niet heel erg moe van om het steeds maar weer lopen af te zeiken. Echt vervelend. Als ikzelf nog niet naar het concert was geweest en dit topic zou lezen, zou ik echt geen zin meer hebben om te gaan.

"This one's for all the conscious people in da house tonight"
*gaapje* We zaten er al op te wachten 

Ik ben geheel onbevangen naar het concert gegaan, kende eigenlijk maar 2 nummers van de band. Vanaf het moment dat het concert begon kwam ik in een bijzonder soort trance terecht. De combinatie van werkelijk harde bassen en de informatie op het scherm lieten me niet koud. Daarnaast heb ik de inhoud van de teksten op me in laten werken en ik kan je zeggen: dan WIL je niet eens meer vrolijk rondhupsen.
Wat voor mij het gevoel na het concert is: het was een protest tegen onze consumptiemaatschappij. En de boodschap is bijzonder duidelijk overgekomen 

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |