abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2003 @ 01:50:51 #101
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_10059688
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat was op het einde wel te zien. Na het laatste nummer omhelsden zommige elkaar alsof ze het concert van de eeuw gegeven hadden en elkaar ermee complimenteerden.

Was dit toevallig het eerste concert van de tour? (100thwindow.com)
Tjah... :{
pi_10059699
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:42 schreef ping_od het volgende:

Ja ik heb ook gekeken, maar waar het om draaide... de band... sorry die krijgt van mij (IMHO ) een onvoldoende.

Alleen maar omdat ze amper bewogen... Wat jammer dat jij door zoiets kleins een concert zo kut vind.
pi_10059707
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:50 schreef ping_od het volgende:

Was dit toevallig het eerste concert van de tour? (100thwindow.com)

Nee hoor. Ze zijn als een hele tijd bezig. En er volgen er nog meer.
pi_10059715
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:51 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Alleen maar omdat ze amper bewogen... Wat jammer dat jij door zoiets kleins een concert zo kut vind.

Nee, niet om zoiets kleins... Ik verwacht interactie met het publiek.. En dat is niet na 6 nummers een keer 'thank you' uit je strot geperst krijgen.... Sorry, maar wij zijn blijkbaar de enige hier die dit een bijzonder SAAI concert vonden?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_10059756
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:54 schreef josja het volgende:

Sorry, maar wij zijn blijkbaar de enige hier die dit een bijzonder SAAI concert vonden?

Voor alle duidelijkheid, ik dus niet.

Ik vrees dat jullie dan met verkeerde hoge verwachtingen naar het concert zijn gegaan. De muziek die ze maken is ook geen feestmuziek waarbij veel contact met het publiek past. Er zijn geen meezingnummers, geen nummers waarbij je uit je dak gaat. Dus er is ook amper mogelijkheid om contact te krijgen met het publiek.
Ja een "spontaan" praatje over hoe leuk het wel niet is om in Amsterdam te staan zou kunnen. Maar dat zeggen alle artiesten in elke stad waar ze komen. Daar wordt een concert voor mij echt niet beter door.

pi_10059787
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:58 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, ik dus niet.

Ik vrees dat jullie dan met verkeerde hoge verwachtingen naar het concert zijn gegaan. De muziek die ze maken is ook geen feestmuziek waarbij veel contact met het publiek past. Er zijn geen meezingnummers, geen nummers waarbij je uit je dak gaat. Dus er is ook amper mogelijkheid om contact te krijgen met het publiek.
Ja een "spontaan" praatje over hoe leuk het wel niet is om in Amsterdam te staan zou kunnen. Maar dat zeggen alle artiesten in elke stad waar ze komen. Daar wordt een concert voor mij echt niet beter door.

No way, ik zei al dat ik geen fan was, en ik had dus geen 'hoge' verwachtingen. Maakt niet uit, heb zoveel bands gezien waar ik niet mee weg liep.

Wat mij stoorde was het feit dat deze 'band' geen contact maakt met het publiek..

'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 28 april 2003 @ 02:07:09 #107
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_10059823
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:21 schreef Tekira het volgende:
21:04 - Opening met Future Proof, geloof me, ik en m'n vrienden waren echt OVERDONDERD door het geluid. Gelijk heb ik 3D het vergeven: als je de 100th window nummers LIVE hoort weet je pas hoe goed het kan klinken of beter nog, hoe het album eigenlijk HAD moeten klinken: met zware beat en bassline, MA zoals we van Mezzanine kennen
De opening was inderdaad geweldig. Future Proof wordt een Massive klassieker. (i.c.m. de lichtshow, not for the faint-hearted and the epileptic) Daarna zakte het helaas in tot niveau nul.
quote:
De setlist had ik hierboven al gepost en op een aantal nummers na in goeie volgorde, groot applaus als Horace Andy opkomt voor Everywhen, Vooral zijn Angel was 1 van de highlights van de avond vond ik.

Maar nog groter gejuich klinkt er als Daddy G opkomt voor Risingson. Jammergenoeg was het een beetje chaotisch. Mezzanine was als vanouds super.
Dot Allison zingt Special Cases van Sinead. Verder ook nummers zoals Black Milk en Teardrop. Ik zou haar zeker in de gaten houden
Grote verassing voor mij was Deborah Miller met Safe from Harm en Unfinished Sympathy.

Angel was goed, evenals Teardrop en Safe from Harm. Maar U.S. was een Trijntje Oosterhuis rip-off (IMHO ). Maar ja dat zijn allemaal klassiekers. Toch?
quote:
Verder was het grote LED scherm erg cool, helaas heb ik mijn berichten gemist (www.100thwindow.com) al met al een te gekke concert voor MA fans.
Gemist? Wat voor f*%king belspelletjes/sms-je-raak maatschappij zijn we aan het worden? <Ping_od>Zijn hier nog chickies in de zaal? reageer!!! (sorry )
quote:
Angel, Inertia Creeps en Unfinished Sympathy waren voor mij de beste 3 nummers van de avond. 3D was ook goed hoor, met een joint in z'n hand, stond ie daar, echt prachtig.
Ja misschien had ie daar niet met z'n joint in ze hand moeten staan. Nederwiet was wat misschien te sterk voor 'm.

Massive concert

pi_10059840
quote:
Op maandag 28 april 2003 02:07 schreef ping_od het volgende:

Massive concert

Niks van aantrekken, mensen die vanavond gaan, het concert was uitstekend
  maandag 28 april 2003 @ 02:10:35 #109
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_10059844
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:51 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En omdat iemand (3D?) constant met z'n rug naar het publiek toestond... Als ik arrogantie wil ga ik wel naar Robbie Williams kijken.
Oftewel ik vind dit niet iets kleins.
pi_10059864
quote:
Op maandag 28 april 2003 02:10 schreef ping_od het volgende:

En omdat iemand (3D?) constant met z'n rug naar het publiek toestond...

Uhm... Van welke kant keek jij dan? Ik heb niemand de hele tijd met de rug naar het publiek zien staan.

En al zou de hele band met de rug naar het publiek staan. Zou ik het concert niet door laten verpesten

maandag 28 april 2003 @ 02:15:00 #111
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_10059875
quote:
Op maandag 28 april 2003 02:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Niks van aantrekken, mensen die vanavond gaan, het concert was uitstekend

Oh maar wat ik al zei, muzikaal en lichtshow gewijs prima
Verwacht alleen geen interactie met het publiek of enthousiasme van de band.
pi_10059880
quote:
Op maandag 28 april 2003 02:15 schreef ping_od het volgende:

enthousiasme van de band.

Dat komt pas na het laatste nummer, dus niet te vroeg weggaan
  maandag 28 april 2003 @ 02:20:50 #113
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_10059916
quote:
Op maandag 28 april 2003 02:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat komt pas na het laatste nummer, dus niet te vroeg weggaan

FFWRD 2 hours!

<edit>
Wat ik bedoel: Na een goede start, moet het dan echt 2 uur duren (afgezien van de paar hoogtepuntjes) voordat de band enthousiast wordt? Beetje laat niet? En als ze elkaar dan pas elkaar omhelzen... "thank you for making it through this show..."
</edit>

[Dit bericht is gewijzigd door ping_od op 28-04-2003 02:29]

maandag 28 april 2003 @ 02:22:54 #114
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_10059930
quote:
Op maandag 28 april 2003 02:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Uhm... Van welke kant keek jij dan? Ik heb niemand de hele tijd met de rug naar het publiek zien staan.

En al zou de hele band met de rug naar het publiek staan. Zou ik het concert niet door laten verpesten

ehm? Jij en ik zijn bij hetzelfde concert geweest (afgezonderd het feit dat mensen dingen subjectief beleven)?
pi_10060459
Tja, een vriend van me vond het niks, de ander weer prachtig. Maar ik heb mezelf prima vermaakt vanavond. (ben nog steeds half doof en kan niet slapen ik weet niet waar jullie hebben gestaan (of zelfs gezeten? shame on you!) maar voorin was de sfeer goed. verder nog: dat meisje op de viool was cute was vergeten haar te vermelden hierboven.

Anyway, je moet niet vergeten dat het Massive Attack is, en niet een stelletje apen. Tis geen circus act..je kan dus echt niet: "throw your hands in the air, and wave em l like you just don't care" verwachten anders zou ik heel hard weglopen...

edit: wat betreft die messages, paar vrienden hadden wat gestuurd (om met te dissen ;p had ik willen zien)

pi_10061468
Ik lees dat sommige hier Massive Attack alleen van de hitnummers van Blue Lines of Mezzanine kennen, en verder eigenlijk weinig weten van de band. Ik vind die negatieve reacties jammer, want als je ze kent, weet je dat je dit soort concerten kan verwachten. Dit is dan ook een 100th window tour, en daar hoort dat scherm bij. Ooit de website bekeken?
Dat 3D vaak met de rug naar het publiek staat is echt geen arrogantie. Als je dat als arrogantie opvat, heb je een totaal verkeerd beeld van 3D.

Josja, als ik jou zie typen

quote:
Zou kunnen, moet eerlijk bekennen dat ik de laatste CD niet ken. Na de redelijk slechte recensies had ik daar ook niet meer zo'n zin in eigenlijk.
dan vraag ik me echt af waarom the fuck je gegaan bent, en had je inderdaad beter met een joint op je lippen thuis kunnen gaan zitten, dan had ik iniedergeval die irritante posts van je niet hoeven lezen.

Jammer dat ze geen nummers van Protection speelden. Verder een top concert!

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 28-04-2003 09:31]

pi_10061689
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:48 schreef 3MinuteHero het volgende:
Om de mensen die niet geweest zijn te laten zien wat ze gemist hebben vanavond .....

Het was een waanzinnig concert !!!

We hoorde later dat je geen foto's mocht maken, maarja .... bij de vip ingang wordt je niet gefouilleerd .

Voor de mensen die nog gaan...... Have Fun .

Gave foto's! Heb je meerrrr?
pi_10061836
quote:
Op maandag 28 april 2003 02:20 schreef ping_od het volgende:

Wat ik bedoel: Na een goede start, moet het dan echt 2 uur duren (afgezien van de paar hoogtepuntjes) voordat de band enthousiast wordt?

Ja. Bij Massive Attack wel. Zo was de show ook niet. Meestal krijgen de mensen die zingen wel van de een of andere kant een licht spot op ze gericht. Dat was zelfs zo bij het het voorporgramma. Niet bij Massive Attack. Nogmaals, bij Massive Attack gaat het niet om de mensen die de muziek maken.
Zie jij hun gezichten wel eens in de clips verschijnen? Weet jij uberhaupt hoe Horace Andy of 3D eruitzien?
pi_10062349
quote:
Op maandag 28 april 2003 09:23 schreef haaahaha het volgende:
Josja, als ik jou zie typen
[..]

dan vraag ik me echt af waarom the fuck je gegaan bent, en had je inderdaad beter met een joint op je lippen thuis kunnen gaan zitten, dan had ik iniedergeval die irritante posts van je niet hoeven lezen.

O jee... voel je vooral niet zo aangevallen zeg.. Ik heb me verveeld, so fucking what? Jij niet, ook goed
pi_10062421
quote:
Op maandag 28 april 2003 10:25 schreef josja het volgende:

[..]

O jee... voel je vooral niet zo aangevallen zeg.. Ik heb me verveeld, so fucking what? Jij niet, ook goed

Hoezo aangevallen? Je bent gewoon irritant bezig me dunkt.
pi_10062483
quote:
Op maandag 28 april 2003 10:29 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Hoezo aangevallen? Je bent gewoon irritant bezig me dunkt.

Omdat ik het geen goed concert vond? Kan gebeuren hoor..
pi_10062558
quote:
Op maandag 28 april 2003 10:34 schreef josja het volgende:

Omdat ik het geen goed concert vond? Kan gebeuren hoor..

Nee omdat je er op blijft door hameren (samen met ping_od) dat het een kutconcert was omdat er geen contact met het publiek was.
Dat wisten we 10 posts terug wel al van jullie.
pi_10062693
quote:
Op maandag 28 april 2003 10:37 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee omdat je er op blijft door hameren (samen met ping_od) dat het een kutconcert was omdat er geen contact met het publiek was.
Dat wisten we 10 posts terug wel al van jullie.

Correct, daarbij zeg je zelf al dat je de nieuwe cd niet hebt gekocht wegens wat jij zegt 'slechte recensies' plus nog meer gelul, waabij ik hoop dat je de volgende keer goed gaat nadenken voor je weer naar een concert van wie dan ook gaat.
Ga niet zitten oordelen over een band die je eigenlijk helemaal niet kent.

Ok maar goed, heeft iemand z'n boodschap tijdens Group 4 nog gezien? Mijn 'Tonny Eyk rules!!' zag ik helaas niet voorbijkomen

maandag 28 april 2003 @ 11:03:36 #124
38703 3MinuteHero
Big brain ...
pi_10063198
quote:
Op maandag 28 april 2003 09:39 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Gave foto's! Heb je meerrrr?

Ja hoor ...
mail me maar op info@3minutehero.com.
... fart.
  maandag 28 april 2003 @ 11:23:10 #125
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_10063596
goed, als M.A. liefhebber van het eerste uur voel ik me dan ook wel een klein beetje geroepen om te laten weten hoe ik ze gisteren vond.
Aangezien ik 100th window veruit het minste album vind van M.A. keek ik niet zo enorm naar het concert uit als toen ik ze in Den haag in de Statenhal ging bekijken.
De nummers van 100th window vond ik ook in de live-uitvoering lang niet zo interessant klinken als hun oudere werk, en daarom heb ik ook het meeste genoten van 'hymn o/t big wheel' en 'unfinished sympathy'.
Verder vond ik de zang van Horace Andy bij enkele nummers ernstig tegenvallen. Aan de andere kant vond ik de zangeres van 'unfinished sympathy' echt waan-zin-nig goed.
En tja... hoeveel nummers deed Daddy G eigenlijk mee? 2? 3?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')