En nu ga ik slapen
quote:Ok het is allemaal subjectief. Maar als ik naar een concert ga, ga ik voor iets extra's. Ik ben het met je eens dat Massive nummers zich niet lenen voor een uitbundig concert. Maar kijk eens naar Depeche Mode, Alice in Chains, Muse, ... ook allemaal depressing maar live...
Op maandag 28 april 2003 00:23 schreef AirwiN het volgende:
Ik ben het (gelukkig voor de mensen die morgen gaan?) niet met jullie eens. Ik vond het een geweldig concert.Ja, het is absoluut waar dat de muzikanten wat statisch op het podium staan. Aan de andere kant is het wel zo dat de muziek zich niet altijd leent voor wild op en neer gespring.
Waar ik wild enthousaist over ben dat is het scherm op de achtergrond. In één woord: geweldig! Was de band dan niet interessant om naar te kijken, dat maakt voor mij superveel goed. Dat zat echt goed in elkaar...
Muzikaal gezien vond ik het ook allemaal goed klinken. Als 't zou kunnen, zou ik morgen weer gaan. Echt een toppertje!
En wat betreft de videowall... tjah hoeveel HTML codes kan je zien... Dat scherm heeft waarschijnlijk vele pounds gekost, maar doe er dan ook iets spectaculairs mee. Het eerste nummer wat ze deden deed veel beloven, maar zoals al eerder gezegd (geloof ik) het was wel wat eentonig. En als je als band moet vertrouwen op je beeldscherm? Been there done that... U2, Stones. Hoewel die bands daarnaast ook nog een act neerzetten, wat bij Massive totaal ontbreekt. Wat ik bedoel, kom dan niet en zet een cd op en draai de video af...
quote:Ja, publiek was ook erg lauw. Maar ik blijf erbij dat iets meer interactie van band een hoop goed gemaakt had. Heb zelf eigenlijk ook alleen maar concerten meegemaakt waarbij de band het publiek ook gek maakt, kan 'bespelen'. En dat miste ik vanavond gewoon heel erg...
Op maandag 28 april 2003 00:38 schreef AirwiN het volgende:Eens! Overigens vond ik publiek wat dat betreft ook wat lauwig hoor. De reacties van het publiek op die climaxen die toch regelmatig terug keerden in de nummers, waren vrij beperkt.
Ook na afloop van het optreden (voor de toegiften) verstomde het klappen en fluiten vrijwel meteen. Ik heb genoeg concerten meegemaakt waar 10 minuten en meer oorverdovend geluid werd gemaakt na afloop.
quote:Wat vonden jullie zo super geweldig aan dat videoscherm? Ik bedoel, het was wel grappig, maar om nou te zeggen dat het vernieuwend, waanzinnige art was... En nee, dit is niet lullig bedoelt, vraag het me gewoon af
Op maandag 28 april 2003 00:51 schreef Whaxx het volgende:
Ik vond het wel erg gaaf en dat videoscherm ook
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 28-04-2003 00:56]
quote:Ik denk dat dat videoscherm bij moest dragen aan het digitale van 100th window? Als je het Massive Attack forum hebt gelezen, en weet waar 100th window voor staat, dan denk ik dat je dat scherm ook meer kan waarderen. Ik vond het totaal plaatje erg kicken, het scherm opzich was wel leuk, de lichtshow was ook erg goed!
Op maandag 28 april 2003 00:54 schreef josja het volgende:[..]
Wat vonden jullie zo super geweldig aan dat videoscherm? Ik bedoel, het was wel grappig, maar om nou te zeggen dat het vernieuwend, waanzinnige art was... En nee, dit is niet lullig bedoelt, vraag het me gewoon af
quote:Zou kunnen, moet eerlijk bekennen dat ik de laatste CD niet ken. Na de redelijk slechte recensies had ik daar ook niet meer zo'n zin in eigenlijk. Neemt nog steeds niet weg dat ik er persoonlijk niet van hou als een band een zaal niet mee krijgt. En dat was mijn probleem met de show van vanavond. Zoals ik al zei, een CDtje opzetten thuis, jointje er bij, had ook gekunt.
Op maandag 28 april 2003 00:56 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ik denk dat dat videoscherm bij moest dragen aan het digitale van 100th window? Als je het Massive Attack forum hebt gelezen, en weet waar 100th window voor staat, dan denk ik dat je dat scherm ook meer kan waarderen. Ik vond het totaal plaatje erg kicken, het scherm opzich was wel leuk, de lichtshow was ook erg goed!
quote:Jep, en dat je die cd niet kent is denk ik meteen het probleem. Van Massive Attack overigens hoor. Als luisteralbum is ie erg kicken, live vallen de nieuwe nummers tegen. Weinig soul. De klassiekers deden het beter dan de nieuwe nummers.
Op maandag 28 april 2003 01:03 schreef josja het volgende:[..]
Zou kunnen, moet eerlijk bekennen dat ik de laatste CD niet ken. Na de redelijk slechte recensies had ik daar ook niet meer zo'n zin in eigenlijk. Neemt nog steeds niet weg dat ik er persoonlijk niet van hou als een band een zaal niet mee krijgt. En dat was mijn probleem met de show van vanavond. Zoals ik al zei, een CDtje opzetten thuis, jointe er bij, had ook gekunt.
Tering, die Daddy G heeft een leipe stem man. ![]()
En tot hoe lang duurde het?
(Kmoet met het OV terug nl.)
quote:Ja uitverkocht... Maar ga heen, want ze stonden (zoals gewoonlijk) met kaarten voor de deur te leuren
Op maandag 28 april 2003 01:12 schreef k_man het volgende:
Is het concert van maandag eigenlijk uitverkocht? Anders koop ik misschien nog wel een kaartje.En tot hoe lang duurde het?
(Kmoet met het OV terug nl.)
quote:Van mij 'hoeft' een band zich niet als de entertainer te gedragen. Maar in ieder geval iets van enthousiasme of inleving in het publiek of je eigen muziek zou wel fijn zijn. Helaas niet gezien vanavond. Behalve de bassist dan... die kon 1 nummertje zich uitleven. En de zangeres van Hymn of the Big Wheel... dat waren de hoogtepuntjes. Als ik een nummer luister van Massive kan ik kippenvel krijgen. Vanavond geen enkele keer gehad.
Op maandag 28 april 2003 00:44 schreef josja het volgende:[..]
Ja, publiek was ook erg lauw. Maar ik blijf erbij dat iets meer interactie van band een hoop goed gemaakt had. Heb zelf eigenlijk ook alleen maar concerten meegemaakt waarbij de band het publiek ook gek maakt, kan 'bespelen'. En dat miste ik vanavond gewoon heel erg...
quote:Tegen wat voor prijs?
Op maandag 28 april 2003 01:13 schreef josja het volgende:[..]
Ja uitverkocht... Maar ga heen, want ze stonden (zoals gewoonlijk) met kaarten voor de deur te leuren
20:10 - binnen, garderobe.
20:20 - zaal in ik sta toch wel lekker dichtbij het podium, Dot Allison akoestisch set. (zij speelt prima, maar meeste mensen zijn niet geinteresseerd) -> to een uur of 20:30, dan hele tijd niks. (jammer)
20:51 - digitale klok komt tevoorschijn
21:04 - Opening met Future Proof, geloof me, ik en m'n vrienden waren echt OVERDONDERD door het geluid. Gelijk heb ik 3D het vergeven: als je de 100th window nummers LIVE hoort weet je pas hoe goed het kan klinken
of beter nog, hoe het album eigenlijk HAD moeten klinken: met zware beat en bassline, MA zoals we van Mezzanine kennen ![]()
De setlist had ik hierboven al gepost en op een aantal nummers na in goeie volgorde, groot applaus als Horace Andy opkomt voor Everywhen, Vooral zijn Angel was 1 van de highlights van de avond vond ik.
Maar nog groter gejuich klinkt er als Daddy G opkomt voor Risingson. Jammergenoeg was het een beetje chaotisch. Mezzanine was als vanouds super.
Dot Allison zingt Special Cases van Sinead. Verder ook nummers zoals Black Milk en Teardrop. Ik zou haar zeker in de gaten houden ![]()
Grote verassing voor mij was Deborah Miller met Safe from Harm en Unfinished Sympathy.
23:00 - afsluiting met Group 4
Verder was het grote LED scherm erg cool, helaas heb ik mijn berichten gemist (www.100thwindow.com) al met al een te gekke concert voor MA fans. Angel, Inertia Creeps en Unfinished Sympathy waren voor mij de beste 3 nummers van de avond. 3D was ook goed hoor, met een joint in z'n hand, stond ie daar, echt prachtig.
ook nog een T-shirt, keyring en poster gekocht: al met al een concert zoals het hoort. wel een beetje duur ¤40, maar voor MA vind ik het zeker waard. (je weet maar nooit of die gasten ermee ophouden)
Massive Attack:
quote:Ah, valt mee. Dan kan ik ws nog wel met OV weer thuis komen.
Op maandag 28 april 2003 01:21 schreef Tekira het volgende:
23:00 - afsluiting met Group 4
quote:Ik wel! De vorige keer dat ik Massive Attack zag
Op maandag 28 april 2003 00:28 schreef josja het volgende:Maar zo statisch? Heb ik nog nooit meegemaakt bij een concert..
Dit is absoluut geen band om te gaan springen, dansen enzo of te verwachten dat de band dat doet. Die wilde zelf imo ook nauwelijk opvallen, allemaal waren ze in stemmig zwart ![]()
Daarnaast werden ze ook amper in de spotlights gezet. Echt een band die de muziek en zang op eerste plaats zet en de personen die dat doen helemaal achteraan.
quote:Uhm... Zoiets hebben de U2 of Stones nog nooit gedaan. Die gebruiken zo'n scherm alleen maar voor de mensen achterin het stadion. Ik vond dit een briljante aanvulling op de lichtshow! Al die boodschappen, trucjes e.d. Ook erg leuk dat er zoveel nederlandstalige dingen inzaten.
Op maandag 28 april 2003 00:44 schreef ping_od het volgende:Dat scherm heeft waarschijnlijk vele pounds gekost, maar doe er dan ook iets spectaculairs mee. Het eerste nummer wat ze deden deed veel beloven, maar zoals al eerder gezegd (geloof ik) het was wel wat eentonig. En als je als band moet vertrouwen op je beeldscherm? Been there done that... U2, Stones.
quote:Van 21:05 tot 23:00
Op maandag 28 april 2003 01:12 schreef k_man het volgende:En tot hoe lang duurde het?
Wat een saaie openingsact trouwens... Zelfs de audio en lichttechnicus vielen ervan in slaap ![]()
Jammer dat ze ook de zangpartijen van Sinead over moest nemen. Na de openingsact had ze bij mij wel wat krediet verspeeld ![]()
Maar wat zong die andere zangeres bij Unfinished Sympathy geweldig
wat een dijk van een stem ![]()
wmb een topconcert! Meer dan ik ervan verwacht had.
quote:Ja... COF treed ook op in stemmig zwart... Kom op zeg, ik betaal geen 35 euro om naar een stel zombies te kijken. Ik wist heel goed dat ik geen waanzinnig wilde act hoefde te verwachten. Ik verwacht van een band echter wel dat ze mij kunnen vermaken..
Op maandag 28 april 2003 01:25 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dit is absoluut geen band om te gaan springen, dansen enzo of te verwachten dat de band dat doet. Die wilde zelf imo ook nauwelijk opvallen, allemaal waren ze in stemmig zwart
quote:Eh bij Massive draait het om de bass (en de ritme sectie en de zang). Maar nog meer eigenlijk om het geheel. Wat ik van Massive cool vind is hun composities. Sommige bands doen live er iets meer mee dan op de plaat (bv. Underworld), maar Massive draait gewoon een DATje af en dat is te merken ook.
Op maandag 28 april 2003 00:55 schreef haaahaha het volgende:
Wow wat stond die bass hard!
Dat Massive 'statisch' optreedt is niks nieuws, dat deden ze al bij eerdere concerten, alleen ik denk dat de nieuwere nummers van 100th window zich niet echt lenen om lekker op te swingen. Je merkte dan ook dat de zaal pas na het eerste uur los kwam, vooral na Hymn of the Big Wheel en Teardrop.
Erg kicken concert!!
quote:Dat kan op meer manieren dan een springende en hossende band. Mij hebben ze vermaakt met de muziek, lichtshow en videoscherm. Ik hoef niet aan de band te zien dat ze er lol in hebben.
Op maandag 28 april 2003 01:30 schreef josja het volgende:Ik verwacht van een band echter wel dat ze mij kunnen vermaken..
quote:Tja, ik wil liever wel aan een band kunnen zien dat ze er lol in hebben, dat doet mij meer dan lichtshows, videowalls en de hele bende er bij.. En daarmee bedoel ik niet dat ze als een soort Normaal bende moeten lopen hossen..
Op maandag 28 april 2003 01:35 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat kan op meer manieren dan een springende en hossende band. Mij hebben ze vermaakt met de muziek, lichtshow en videoscherm. Ik hoef niet aan de band te zien dat ze er lol in hebben.
Dat merk ik wel aan het feit dat ze de sterren van de hemel spelen.
Maar als jij een goeie avond hebt gehad, heel goed, voor mij was het minder. maak ik hopelijk binnenkort wel weer goed
quote:Geen idee, sorry....
Op maandag 28 april 2003 01:21 schreef k_man het volgende:[..]
Tegen wat voor prijs?
quote:Sorry, maar als een band het moet hebben van zijn (MATRIX ALERT!!!!!!!!!) animaties. Alsjeblieft... Ok ok het was best cool om te zien, maar origineel... NEE! En als dat in het bredere plaatje past van hun online uitspattingen... Dan had ik dat graag uitgelegd gekregen tijdens het concert. Of heb ik wat gemist?
Op maandag 28 april 2003 00:56 schreef haaahaha het volgende:Ik denk dat dat videoscherm bij moest dragen aan het digitale van 100th window? Als je het Massive Attack forum hebt gelezen, en weet waar 100th window voor staat, dan denk ik dat je dat scherm ook meer kan waarderen. Ik vond het totaal plaatje erg kicken, het scherm opzich was wel leuk, de lichtshow was ook erg goed!
(vooraf excuses voor de wat boze reactie)
Zijn we allemaal zo afgestompt door MTV/TMF? Willen we alleen maar visueel bezig zijn. (Dat ben ik dagelijks) Of willen we nog iets van originele concepten zien/horen/voelen? Wat dat videoscherm betreft, dat is dan vergelijkbaar met een vlag op een modderschuit. Hoe cool ook. Ja ik heb ook gekeken, maar waar het om draaide... de band... sorry die krijgt van mij (IMHO
) een onvoldoende.
quote:Dat was op het einde wel te zien. Na het laatste nummer omhelsden zommige elkaar alsof ze het concert van de eeuw gegeven hadden en elkaar ermee complimenteerden.
Op maandag 28 april 2003 01:40 schreef josja het volgende:Tja, ik wil liever wel aan een band kunnen zien dat ze er lol in hebben
Het was een waanzinnig concert !!!
We hoorde later dat je geen foto's mocht maken, maarja .... bij de vip ingang wordt je niet gefouilleerd
.
Voor de mensen die nog gaan...... Have Fun
.
quote:Hmmm gemist, ben eerder weg gegaan. Halverwege laatste toegift. Commentaar blijft echter staan
Op maandag 28 april 2003 01:43 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat was op het einde wel te zien. Na het laatste nummer omhelsden zommige elkaar alsof ze het concert van de eeuw gegeven hadden en elkaar ermee complimenteerden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |