abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167296550
Ik ben op zoek naar een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor een zzp'er. Momenteel heb ik de vrijwillige verzekering van het UWV, maar die kost 125 euro per maand. Dat kan vast goedkoper. Heeft iemand ervaringen met een goede of juist slechte verzekeraar?
Eisen:
-online afsluiten zonder tussenpersoon (als je bijv. via datishetverschil.nl afsluit, betaal je 300 euro commissie, plus een bedrag per jaar...)
-verzekerde bedrag 15000 per jaar tot mijn 67e met indexatie van inflatie

Iemand tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door SaskiaR op 13-12-2016 10:27:39 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167296673
Goedkoper dan bij het UWV? Het zou me verbazen...
pi_167296693
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:26 schreef Queller het volgende:
Goedkoper dan bij het UWV? Het zou me verbazen...
Als ik wat van die online vergelijkers invul krijg ik premies van rond de 60 à 70 euro per maand. Maar ik wil natuurlijk wel goed verzekerd zijn bij een betrouwbare partij, vandaar dat ik even vraag naar ervaringen.
pi_167296740
Voor wat ik ervan heb meegekregen toen ik er naar op zoek was, is prijs niet het allerbelangrijkste. Kijk vooral heel erg goed naar de voorwaarden. Je kunt beter jarenlang ¤ 150 per maand betalen en uitgekeerd krijgen bij arbeidsongeschiktheid, dan jarenlang de helft betalen en uiteindelijk geen cent krijgen als er stront aan de knikker is.
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:34:10 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167296786
Een premie van 60-70 euro klinkt als zeer laag, ik vraag me af wat je daar voor krijgt.

Ik zou eens kijken naar de mogelijkheden van een broodfonds. Zelf heb ik iets geregeld via CommonEasy. Dit is een verzameling van broodfondsen, waarbij het voordeel is dat de broodfondsen elkaar onderling ook steunen.

Het grote voordeel van een broodfonds is natuurlijk dat je geen premie betaalt, maar maandelijks een bedrag spaart. Het grootste gedeelte van dat bedrag neem je weer mee als je weg gaat. Bij een verzekeraar ben je het natuurlijk kwijt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_167296860
Mijn verzekerde bedrag is ook vrij laag, dus dan lijkt me zo dat de premie ook wel laag kan zijn.

Ik zal eens naar een broodfonds kijken, dank je!
Zelf spaar ik ook wel, maar dat levert ook niks meer op tegenwoordig...
pi_167296955
Wat Hallmark zegt. 60-70, lijkt me superlaag.

Heb je geen abo op ZZP Nederland? Dat is wel een bron van kennis wb verzekeringen.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_167297028
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:46 schreef Manono het volgende:
Wat Hallmark zegt. 60-70, lijkt me superlaag.

Heb je geen abo op ZZP Nederland? Dat is wel een bron van kennis wb verzekeringen.
Nee, wel hun site bekeken, maar daar stond weinig op wat ik nog niet wist.
pi_167297224
Mij werd Movir aangeraden vanwege hun goede voorwaarden en flexibiliteit. Kun je wel alleen afsluiten via een tussenpersoon en dat kostte me 500 euro. Mijn maandpremie is nu iets van 60 euro, maar dat loopt langzaam op vanwege afbouwende starterskorting. Ik ben verzekerd voor een jaarbedrag van 30k. Eigen risico is 3 maanden.

Die premie is overigens fiscaal aftrekbaar, de afsluitkosten niet.
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:40:29 #10
3542 Gia
User under construction
pi_167297724
En dan moet je niet al wat mankeren, hè! Bijvoorbeeld hart of suiker. Dan wordt de premie al hoger.
pi_167299032
Ik mankeer niks gelukkig :)
Heb nu wel een goede offerte van Movir gehad, ga daar eens verder kijken.
Afsluitkosten ontkom je blijkbaar niet aan, omdat het een complex product is, dus wettelijk alleen via een tussenpersoon kan.
pi_167311364
Klaverblad! Online berekenen en afsluiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')