Ja die ken ik maar had ze ff niet in huis toen dacht wag is ff toch 2 mee gevangen.quote:Op maandag 12 december 2016 19:37 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
Dan moet je niet vergeten die val steeds te checken.
[..]
[ afbeelding ]
Dit is geen gewoon ducktape. Als je je hier mee harstBrrr..
[..]
Geen keuteltjes achter de bank ??quote:Op maandag 12 december 2016 23:56 schreef Flitskikker het volgende:
Toevallig, hier liep gisteren ook een muis rond. Maar hij was veel te snel om te vangen. Nu kan ik hem niet meer vinden.
Wil je een foto van de afvoer? Groot zat voor een muis om doorheen te kruipen. Dat komt ook niet met buizen uit op het riool ofzo, maar op een open bak onder de koelkast waar het weer kan verdampen. Best plausibel dat daar een muis doorheen kruipt, toch? Had er wat cocktailprikkers overheen gelegd en die lagen na de volgende vreetpartij ergens anders. Plus het is de enige opening in de koelkast als de deur dicht is.quote:Op dinsdag 13 december 2016 00:37 schreef Halle_Luja het volgende:
Muizen die door de condensafvoer je koelkast binnenkomen. Waarom geloof ik daar geen reet van?
Oplossing: koelkast de deur uit.
Ik ben dol op foto's.quote:Op dinsdag 13 december 2016 01:32 schreef Adsumnonabsum het volgende:
[..]
Wil je een foto van de afvoer? Groot zat voor een muis om doorheen te kruipen. Dat komt ook niet met buizen uit op het riool ofzo, maar op een open bak onder de koelkast waar het weer kan verdampen. Best plausibel dat daar een muis doorheen kruipt, toch? Had er wat cocktailprikkers overheen gelegd en die lagen na de volgende vreetpartij ergens anders. Plus het is de enige opening in de koelkast als de deur dicht is.
Wil je eens een gouden tip horen?quote:Op maandag 12 december 2016 16:44 schreef Adsumnonabsum het volgende:
[..]
Denk dat ik dan beter de worst kan gebruiken, want de kaas in de koelkast raken ze niet aan.
klopt!quote:Op dinsdag 13 december 2016 02:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Wil je eens een gouden tip horen?
Chocolade! als je zo'n muizenval gebruikt met chocolade vang je er heel veel!
Heb ooit eens een muis door een gaat je van 10mm weten te kruipen. Als de muis aan de magere kant is zal 8mm ook wel lukkenquote:Op dinsdag 13 december 2016 01:32 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Ik ben dol op foto's.
Die van je zusje mag ook trouwens
Ontopic: de afvoer in mijn koelkast zal hooguit een mm of 8 breed zijn. Daar zie ik geen muis doorheen kruipen. Tenzij ie anorexia heeft.
quote:Traliekooien voor muizen
Traliekooien zijn geschikt voor muizen, als de afstand tussen de tralies voldoende klein is. Muizen zijn immers meesters in het ontsnappen. De tralieafstand mag maximaal 7mm zijn. Veel hamsterkooien hebben een tralieafstand tussen de 8mm en 1 cm. Deze zijn ongeschikt. Ook al lijkt je muis nog zo groot, door een opening van 1cm komen ze zonder moeite! . Een groot voordeel van kooien (in vergelijking met dozen of glazen bakken) is dat de muizen goed kunnen klimmen (wat hen in een goede conditie houdt) en dat er een goede ventilatie aanwezig is. Let er wel op dat het deurtje goed dicht moet kunnen. Als jij het deurtje met één vinger open krijgt. krijgen muizen hem ook open!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |