Lange bussen wel. Zie Utrecht en Groningenquote:Op donderdag 27 april 2017 21:45 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat lzv's niet in binnensteden mochten komen
Geleed 18 meter (een paar centimeter meer doen ze niet lastig over). Bij gewone bussen houdt het bij 15 meter wel op, omdat je bij grotere lengtes een te grote draaicirkel krijgt.quote:Op donderdag 27 april 2017 21:50 schreef derLudolf het volgende:
Hoe lang mag een gewone bus zijn? 16m? Geleed 18,5m?
Zoiets bedoel je?quote:
Precies..quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?
[ afbeelding ]
Volgens mij kan ik me die dingen nog vaag herinneren. Tenminste, toen ik klein was waren de bussen die hier door het dorp gingen geel
Voor oude voertuigen kun je ook gewoon een "oud" kenteken aanvragenquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies..
leuk detail.. vandaag reed er nog zo`n model ( of iets wat er enorm op leek danop de A7.. met oldtimer kenteken en iig op de achterzijde nog ekte FRAM bestikkering en pompebledjes :p
Correct.. maar dat zegt wel wat voor de leeftijdquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor oude voertuigen kun je ook gewoon een "oud" kenteken aanvragen
Deze?quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies..
leuk detail.. vandaag reed er nog zo`n model ( of iets wat er enorm op leek danop de A7.. met oldtimer kenteken en iig op de achterzijde nog ekte FRAM bestikkering en pompebledjes :p
behalve dat deze gele plaatjes draagtquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze?
http://www.sssbus.nl/?page_id=32
Als je in 1987 eenb nieuwe auto kocht had die dan ook gele platenquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
behalve dat deze gele plaatjes draagt![]()
quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?
[ afbeelding ]
Volgens mij kan ik me die dingen nog vaag herinneren. Tenminste, toen ik klein was waren de bussen die hier door het dorp gingen geel
Ik denk dat je de 5509 van het NOV uit Ouwsterhaule gezien hebt.quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies..
leuk detail.. vandaag reed er nog zo`n model ( of iets wat er enorm op leek danop de A7.. met oldtimer kenteken en iig op de achterzijde nog ekte FRAM bestikkering en pompebledjes :p
Vrachtwagens, bussen en touringcars hebben dezelfde combi hoor. Aan het kenteken valt niet te zien wat het voor een voertuig is, behalve dat ie zwaarder is dan 7500 kgquote:Op donderdag 27 april 2017 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geleed 18 meter (een paar centimeter meer doen ze niet lastig over). Bij gewone bussen houdt het bij 15 meter wel op, omdat je bij grotere lengtes een te grote draaicirkel krijgt.
Zit je boven de 18 meter dan valt het op basis van de lengte in de categorie speciale voertuigen. Opvallend was dat het grootste deel van de GVU-bussen (Utrecht) van 25 meter destijds geen ZZ-kenteken had, maar een normaal vrachtwagenkenteken.
Volgens mij bedoelt psm dat ze geen ZZ-kenteken haddenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Vrachtwagens, bussen en touringcars hebben dezelfde combi hoor. Aan het kenteken valt niet te zien wat het voor een voertuig is, behalve dat ie zwaarder is dan 7500 kg
82-BHF-8, Volvo FM
82-BHF-9, Volvo 9700
klopt. kijk maar eens op busfoto.nl en zoek dan maar eens op GVU-serie 4900. De eerste bussen hadden ZZ-kenteken, de rest niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
p
[..]
Volgens mij bedoelt psm dat ze geen ZZ-kenteken haddenIk ken de dubbel gelede bussen alleen met ZZ-kentekens trouwens.
Maar dat zei hij nietquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
p
[..]
Volgens mij bedoelt psm dat ze geen ZZ-kenteken haddenIk ken de dubbel gelede bussen alleen met ZZ-kentekens trouwens.
Wat een druktequote:Op vrijdag 12 mei 2017 01:10 schreef dennistd het volgende:
Wat weinig plaatjes hier, daarom maar mijn werkpaard van woensdagavond:
[ afbeelding ]
ZZ is volgens mij vaak ook alleen de eerste exemplaren van iets. Zodra iets seriematigs wordt kan geven ze het een normaal kenteken, ook al is het langer/zwaarder dan wat een normaal voertuig mag zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. kijk maar eens op busfoto.nl en zoek dan maar eens op GVU-serie 4900. De eerste bussen hadden ZZ-kenteken, de rest niet.
Tja, ik ga geen foto's maken als ik de hele bus vol heb zitten en vertraging hebquote:
Citaro vs tropische temperaturen:quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft een Citaro minder in dienst. In Tilburg is er namelijk eentje te heet geworden
http://nos.nl/artikel/217(...)vliegt-in-brand.html
Nope:quote:Op vrijdag 12 mei 2017 07:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ZZ is volgens mij vaak ook alleen de eerste exemplaren van iets. Zodra iets seriematigs wordt kan geven ze het een normaal kenteken, ook al is het langer/zwaarder dan wat een normaal voertuig mag zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | kenteken Datum 1e toelating Datum 1e afgifte NL BNBL99 07/01/2002 07/01/2002 BNBL89 07/01/2002 07/01/2002 ZZ6391 19/04/2002 19/04/2002 BNBL98 01/07/2002 01/07/2002 BNBL97 01/07/2002 01/07/2002 BNBL95 01/07/2002 01/07/2002 BNBL87 01/07/2002 01/07/2002 BNBL90 01/07/2002 01/07/2002 BNBL92 01/07/2002 01/07/2002 BNBL91 01/07/2002 01/07/2002 BNBL88 01/07/2002 01/07/2002 BNBL96 01/07/2002 01/07/2002 BNNR42 17/04/2003 17/04/2003 ZZ6389 04/07/2003 04/07/2003 ZZ6388 04/07/2003 04/07/2003 ZZ6390 04/07/2003 04/07/2003 BNTJ17 16/07/2003 16/07/2003 BNTJ15 16/07/2003 16/07/2003 BNTJ16 16/07/2003 16/07/2003 BNTS80 16/07/2003 16/07/2003 BNTS82 04/09/2003 04/09/2003 BNTS84 04/09/2003 04/09/2003 BNXG46 12/09/2003 12/09/2003 BNXG45 12/09/2003 12/09/2003 BNXG44 12/09/2003 12/09/2003 BNXG47 12/09/2003 12/09/2003 BNXG43 12/09/2003 12/09/2003 ZZ7156 11/02/2005 11/02/2005 ZZ9529 10/12/2013 18/04/2014 ZZ9527 10/12/2013 18/04/2014 ZZ9528 10/12/2013 18/04/2014 ZZ9493 13/02/2014 13/02/2014 ZZ9492 13/02/2014 13/02/2014 ZZ9505 12/03/2014 12/03/2014 ZZ9511 21/03/2014 21/03/2014 ZZ9517 26/03/2014 26/03/2014 ZZ9518 04/04/2014 04/04/2014 ZZ9522 08/04/2014 08/04/2014 ZZ9526 18/04/2014 18/04/2014 ZZ9524 18/04/2014 18/04/2014 ZZ9525 18/04/2014 18/04/2014 ZZ9548 22/05/2014 22/05/2014 ZZ9551 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9553 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9550 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9549 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9552 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9557 04/06/2014 04/06/2014 ZZ9805 20/07/2015 14/12/2015 0077ZZ 30/03/2017 30/03/2017 0074ZZ 30/03/2017 30/03/2017 0076ZZ 30/03/2017 30/03/2017 0075ZZ 30/03/2017 30/03/2017 |
Stukken antiek zijn het in buslandquote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
RIP O405G van TCR: http://www.hvzeeland.nl/n(...)e-bij-busongeluk-a58
Volgens mij betekent dit ongeval zo ongeveer het einde van dit bustype in Nederland
Hier anders niet hoor. Een o405 rijdt nog dagelijks zijn rondes op eiland Borkum, en dagelijks rijdt hier een o408 op de lijndienst in Ostfriesland.quote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
RIP O405G van TCR: http://www.hvzeeland.nl/n(...)e-bij-busongeluk-a58
Volgens mij betekent dit ongeval zo ongeveer het einde van dit bustype in Nederland
1 2 3 4 5 | O 405 G BFBD84 O 405 GN 58BFV2 (onverzekerd) O 405 GN BSSB35 O 405 GN 16BBS3 (geëxporteerd) O 405G 84BFH1 |
In Litouwen rijden er nog genoeg van die dingenquote:Op zondag 4 juni 2017 01:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Die 84-BFH-1 zou dus de bus uit t ongeval moeten zijn, waamee de BFBD84 inderdaad de allerlaatste G is
Die zou bij SouthWest in Dalfsen moeten rijden.quote:Op zondag 4 juni 2017 01:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Die 84-BFH-1 zou dus de bus uit t ongeval moeten zijn, waamee de BFBD84 inderdaad de allerlaatste G is
In het Emsland kom je deze oude Mercedes bussen ook nog wel eens tegen.quote:Op zondag 28 mei 2017 09:29 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Hier anders niet hoor. Een o405 rijdt nog dagelijks zijn rondes op eiland Borkum, en dagelijks rijdt hier een o408 op de lijndienst in Ostfriesland.
Verder dagelijks een paar bussen Integro1 vijftien meter voor de deur.
Maar goed, ook nieuwer spul als Integro 2, Intouro enzo
SouthWest, een keer bus van gehuurd, dat was top. Geweldige chauffeur, dik feest in de busquote:Op zondag 4 juni 2017 01:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zou bij SouthWest in Dalfsen moeten rijden.
Die haastte mij net al voorbij in Zuid-Enschede richting centraal met een handjevol reizigers. Richting Buurse (dorp ten zuiden van Enschede) stond ook een compleet witte Citaro G te wachten in de berm op al het vervoer van vanavond richting station.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:38 schreef dennistd het volgende:
Dit oudje stond net bij station Enschede als pendelbus naar Freshtival:
[ afbeelding ]
Er zijn er naar ik weet nog wel een paar in museumcollecties.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
RIP O405G van TCR: http://www.hvzeeland.nl/n(...)e-bij-busongeluk-a58
Volgens mij betekent dit ongeval zo ongeveer het einde van dit bustype in Nederland
Die staan dan niet meer op kenteken, of hebben een andere handelsbenaming die ik niet met mijn zoekopdracht vondquote:Op zondag 4 juni 2017 20:48 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Er zijn er naar ik weet nog wel een paar in museumcollecties.
Klopt, en die geëxporteerde was ook van hun.quote:Op zondag 4 juni 2017 01:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zou bij SouthWest in Dalfsen moeten rijden.
Tja..quote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft allerlei nieuwe POD-auto's aangeschaft om het personeel van de stallingen naar de busstations te vervoeren en andersom. Ze hebben gekozen voor Renault Zoë's. Ook niet bijzonder, maar wel geinig is dat de meeste auto's kentekens hebben die beginnen met NS
stond er onlangs vol mee bij de Leeuwarder dealerquote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft allerlei nieuwe POD-auto's aangeschaft om het personeel van de stallingen naar de busstations te vervoeren en andersom. Ze hebben gekozen voor Renault Zoë's. Ook niet bijzonder, maar wel geinig is dat de meeste auto's kentekens hebben die beginnen met NS
quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:57 schreef derLudolf het volgende:
Mounir is z'n OV kaart vergeten...
https://m.facebook.com/st(...)6&id=147181238626097
Dat lukt je in Twente niet meer in elk geval, dankzij het nieuwe camerasysteem dat ook voorzien is van een camera op de achterzijde van de bus (vooral bedoeld als achteruitrijcamera, wat wel heel fijn is moet ik zeggenquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:57 schreef derLudolf het volgende:
Mounir is z'n OV kaart vergeten...
https://m.facebook.com/st(...)6&id=147181238626097
kun je wel mooi heggen mee snoeien, zoals deze die nodig gedaan moet wordenquote:Op woensdag 28 juni 2017 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lukt je in Twente niet meer in elk geval, dankzij het nieuwe camerasysteem dat ook voorzien is van een camera op de achterzijde van de bus (vooral bedoeld als achteruitrijcamera, wat wel heel fijn is moet ik zeggen.
[ afbeelding ]
Minder overstappen is meer beter. Geen idee of het veel tijd zal schelen, als het een paar minuten scheelt denk ik dat veel mensen liever één verkeersmiddel hebbenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat gaat vooral over de tussenliggende plaatsen, vanuit Arnhem Centraal ben je met de trein en daarna lijn 84/88 sneller in Wageningen.
true. Bij dat soort lijnen draait het om frequentie en betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minder overstappen is meer beter. Geen idee of het veel tijd zal schelen, als het een paar minuten scheelt denk ik dat veel mensen liever één verkeersmiddel hebben
Europapark upgraden naar IC stationquote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true. Bij dat soort lijnen draait het om frequentie en betrouwbaarheid.
Daarom ben ik ook benieuwd hoe straks in Groningen de buslijn tussen Zernike en Europapark (via UMCG Noord) zal gaan lopen. Of studenten/scholieren/werkenden al bereid zijn om in Assen de IC voor de stoptrein te verruilen om bij Europapark de bus te pakken ipv HS.
Bijzonder, hier in t Gooi komen de camerabeelden zelfs langs op t scherm dat in de bus hangt, iedereen kan dus al zien dat t werkt! Of dat de camera vies is of stuk is..quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:49 schreef dennistd het volgende:
Zelfs een nieuwsbericht van Tubantia erover zie ik nu
http://www.tubantia.nl/en(...)erabeelden~a6359288/
Al ontbreekt daarin de achteruitrijcamera en ook de frontcamera, die vooral geplaatst is om bij aanrijdingen meer duidelijkheid over de schuldvraag te brengen.
En dan niets zeggen of zn lijnfilmquote:Op maandag 10 juli 2017 21:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Ff weekendje in Denemarken geweest. Leuk om daar een Citea te zien. Nog leuker was de Hainje in Legoland trouwens.
We kwamen net uit Aars, we hebben in Aarsgegeten, zijn dwars door Aars heen gereden en hebben in Aars geparkeerd. Dan is het niet meer speciaalquote:
En dan ook nog langs een Fartkontrol gereden?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
We kwamen net uit Aars, we hebben in Aarsgegeten, zijn dwars door Aars heen gereden en hebben in Aars geparkeerd. Dan is het niet meer speciaal
Nee.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:45 schreef qu63 het volgende:
[..]
En dan ook nog langs een Fartkontrol gereden?
neuh, ik denk juist dat het de opmaat kan zijn naar uitbreiding. Vanwege de perikelen bij de NS konden ze eerst niets, maar nu denk ik wel weerquote:
als ze daar in Italië een paar grote goed gevulde geldzakken hebbenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ik denk juist dat het de opmaat kan zijn naar uitbreiding. Vanwege de perikelen bij de NS konden ze eerst niets, maar nu denk ik wel weer
Dat komt wel goedquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ze daar in Italië een paar grote goed gevulde geldzakken hebben
Leuk dat ze geen CO2 uitstoot hebben tijdens het eigen rijden.... alleen jammer dat nu wel weer teniet gedaan wordt door elke keer 500KM door een DIESELblok mee genomen te worden om te tankenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Toch handig die waterstofbussen in Groningen. Geen tankstation in de buurt, dus ze zijn enkele malen achterop een trailer naar Helmond gereden om te tanken
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)Helmond-om-te-tanken
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Leuk dat ze geen CO2 uitstoot hebben tijdens het eigen rijden.... alleen jammer dat nu wel weer teniet gedaan wordt door elke keer 500KM door een DIESELblok mee genomen te worden om te tanken
Tja, ambtenaren...quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"
Nee, dus verzinnen we iets NOG slechters![]()
als ze die dingen nou op een wagon zouden zetten... en per spoor zouden verslepenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"
Nee, dus verzinnen we iets NOG slechters![]()
ben je waarschijnlijk nog duurder uitquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ze die dingen nou op een wagon zouden zetten... en per spoor zouden verslepen
Maar wel Milieu bewust :-)quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben je waarschijnlijk nog duurder uit
Hybridequote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:32 schreef Bitlord het volgende:
Dan moet je alsnog tanken daar, zie ik liever een tankstation met een shopje. Of dieselbussen maar dat is een andere discussie.
Ze kunnen beter een lijndienst opzetten naar Helmondquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"
Nee, dus verzinnen we iets NOG slechters![]()
Klopt, maar 9/10 keer nietquote:Op zondag 6 augustus 2017 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Hangt van de lokale situatie af. Soms is het voordeliger om een kaartje i de bus te kopen.
Fijn hoor. Zelfs bussen waarin je je Telefoon kan opladen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 19:16 schreef borisz het volgende:
Voor het laatst in bus 82 gezeten.![]()
Vanaf maandag bus 382
/Nieuwe concessie Haarlem-IJmond gaat vanaf zondag in.
geen 230V hebben is wel zo 2016quote:Op donderdag 7 september 2017 18:32 schreef dennistd het volgende:
Dat kan in Twente al sinds 2013. Je kunt hier zelfs je laptop opladen.
Met CANBUS-aansluiting zelfs? Ben benieuwd wat ie kost, zou bijna een leuk hobbyprojectje zijnquote:Op zaterdag 23 september 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Ook in Twente kan er vanaf 1 januari alleen nog gepind worden in de bus (naast de ov-chipkaart uiteraard). Daarom is men begonnen met de inbouw van de apparatuur hiervoor. Vanmiddag zag ik de 3103 staan waar de apparatuur al ingebouwd in, maar zoals te zien nog niet in gebruik is. In de zwarte zak zal het pinapparaat wel verstopt zitten. Voor de liefhebber: het is deze tablet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, buskaartjes zijn ook zo duur... Die paar euro's heb je toch wel op zak als je de deur uit gaat...quote:Op zondag 24 september 2017 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zal ook tijd worden... groot gemis dat je niet kan pinnen in de bus.
nu moet je of wat kleingeld hebben... of die ov-chipkaart met voldoende saldo bij je hebben..
Nee? Dan moet ik eerst langs de flappentapquote:Op zondag 24 september 2017 12:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, buskaartjes zijn ook zo duur... Die paar euro's heb je toch wel op zak als je de deur uit gaat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |