En zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiger. Jaaa, good old times En dan met 180km/h in je AX GT'tje, dikke 75pk.quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:02 schreef Sounddragon het volgende:
Sowieso moet ik altijd een beetje lachen om die internet-wijzen.. Procenten hier, statistieken daar, onderzoekje zus.. Googelen als de beste om een ander met feiten voor zijn bek te rammen, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet eens fatsoenlijk rij-ervaring, laat staan enig gevoel voor het besturen van gemotoriseerde voertuigen.
Alles moet altijd tot in het extreme doorgeneukt worden op cijfertjes niveau, terwijl een fatsoenlijke chauffeur misschien 2 of 3 keer in zijn leven zo extreem zal moeten leunen op die banden dat je in de buurt van die waarden komt.
En dan heb ik het nog niet eens over auto's die tegenwoordig met je meevoelen, denken, accelereren, remmen en beslissen..
Zet ze in een semi-antiek Golfje I zonder abs met doorsnee Vredestein 155R13 eronder en ze poepen bij elke niet droge bocht in hun tangaslipje, laat staan op de snelweg met 130 als het hagelt of een beetje sneeuwt.
yeah baby, en nu zitten ze te mierenporneren over een friggin' winterbandje op een auto met minimaal ABS en meestal zelfs ESP Tis allemaal leeeeevensgevaarlijk, je komt echt niet aan op je bestemming als je ze niet hebt, pure zelfmoord, compleet onverantwoord, asociaal dit dat blaaaaaaat.quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
En zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiger. Jaaa, good old times En dan met 180km/h in je AX GT'tje, dikke 75pk.
Dat hysterische is ook iets van de laatste 10 a 15 jaar.quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
yeah baby, en nu zitten ze te mierenporneren over een friggin' winterbandje op een auto met minimaal ABS en meestal zelfs ESP Tis allemaal leeeeevensgevaarlijk, je komt echt niet aan op je bestemming als je ze niet hebt, pure zelfmoord, compleet onverantwoord, asociaal dit dat blaaaaaaat.
En de grap is dat diezelfde spijkers op laag water discussie gewoon elk jaar bij de eerste sneeuwvlok op het weerbericht weer op precies dezelfde manier gevoerd gaat worden.. Elk... Jaar... Weer.
True. Maar dan kan het wel het verschil zijn tussen leven en dood. Wat niet betekent dat je daar je leven op moet inrichten. Maar het kan ook geen kwaad om daar af en toe bij stil te staan.quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:02 schreef Sounddragon het volgende:
... terwijl een fatsoenlijke chauffeur misschien 2 of 3 keer in zijn leven zo extreem zal moeten leunen op die banden dat je in de buurt van die waarden komt.
onzin; ongelukken door gladheid zijn in 99% van de gevallen blikschade door glijpartijtjes, daar gaat niemand dood van.. Leven en dood.. Alweer zo'n overdreven gedramatiseerde reaktie.quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. Maar dan kan het wel het verschil zijn tussen leven en dood. Wat niet betekent dat je daar je leven op moet inrichten. Maar het kan ook geen kwaad om daar af en toe bij stil te staan.
Iemand zal eens een andere realiteit dan die van jou presenteren.quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:06 schreef Sounddragon het volgende:
Alweer zo'n overdreven gedramatiseerde reaktie.
en er zijn legio mensen die met 60km/u snelheidsverschil achterin in andere auto vlammen en die gewoon uitstappen.. Niet elk kreukeltje in je motorkap is dodelijk. 5 meter remafstand is 30 - 40km/u, als je daarvan doodgaat was je sowieso van inferieure lichamelijke kwaliteit en leidt dat hooguit tot versterking van het menselijk ras mbt tot fysiek incasseringsvermogen en tevens rijvaardigheid. Zie het als een soort van natuurlijke selectie.quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iemand zal eens een andere realiteit dan die van jou presenteren.
Een verschil van 5 meter in je remweg, kan makkelijk het verschil zijn tussen leven en dood. Ik ben ooit op 5 centimeter van het linkerportier van een Sceicento tot stilstand gekomen. Als ik andere banden of een andere auto had gehad, en mijn remweg was 5 meter meer geweest, dan had ik die Sceicento door midden gereden.
Een Sceicento....daar stap je niet uit bij een klap met 60 km/h (of 40) als je vol in de zijkant geraakt wordt.quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:16 schreef Sounddragon het volgende:
en er zijn legio mensen die met 60km/u snelheidsverschil achterin in andere auto vlammen en die gewoon uitstappen.. Niet elk kreukeltje in je motorkap is dodelijk. 5 meter remafstand is 30 - 40km/u, als je daarvan doodgaat was je sowieso van inferieure lichamelijke kwaliteit en leidt dat hooguit tot versterking van het menselijk ras mbt tot fysiek incasseringsvermogen en tevens rijvaardigheid. Zie het als een soort van natuurlijke selectie.
Famous last words....quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:17 schreef Sounddragon het volgende:
Als als als... Mijn tante een slurfje had gehad was het mijn oom geweest.
Niet persoonlijk gaan zitten doen jonge, dat riekt een beetje naar onmacht. Sowieso sla je de plank zoooo vreselijk mis dat ik bijna medelijden met je krijg. Als er iemand niet onzeker is, dan ben ik het welquote:Op vrijdag 15 december 2017 01:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Sceicento....daar stap je niet uit bij een klap met 60 km/h (of 40) als je vol in de zijkant geraakt wordt.
Maar zoals ik al zei, iemand zal eens een keer jouw beeld van de realiteit ter discussie stellen.
Ik vraag me wel af waar dat vandaan komt? Onzekerheid? Minderwaardigheidscomplex?
Ik stel alleen maar een vraag. Het is een rode lijn in jouw reacties. Je gedraagt je alsof je jezelf vreselijk superieur vindt. En je arrogantie is zo goed als zeker een masker voor je onzekerheid.quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:25 schreef Sounddragon het volgende:
Niet persoonlijk gaan zitten doen jonge, dat riekt een beetje naar onmacht. Sowieso sla je de plank zoooo vreselijk mis dat ik bijna medelijden met je krijg. Als er iemand niet onzeker is, dan ben ik het wel
je weet pas hoe ver je kunt gaan als je te ver gaat, en ik ben idd 3 keer op mijn bek gegaan met de motor in ruim 22 jaar en (schatting) ergens tussen de 4 en 500k km..quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik stel alleen maar een vraag. Het is een rode lijn in jouw reacties. Je gedraagt je alsof je jezelf vreselijk superieur vindt. En je arrogantie is zo goed als zeker een masker voor je onzekerheid.
Als je namelijk wel zelfverzekerd zou zijn, zou je niet de behoefte hebben om iedereen af te fakkelen die een andere mening heeft.
Ik bedoel, jij bent degene die meerdere malen met zijn motorfiets op zijn bek is gegaan. Ik nooit. En toch vind je zelf dat je een geweldige bestuurder bent. Bij hoeveel aanrijdingen met de auto ben je betrokken geweest in je leven?
Haha ja dat laatste is echt een goede. Dat deed ik vroeger ook, zodra er sneeuw was (hoe laat het ook was, nacht of niet) ging ik er op uit. Eerste de beste grote ruimte ging ik omploegen. Had een keer een E30 316i leenauto. Niet zoveel natuurlijk, maar daar kun je echt heel leuk mee spelen in de sneeuw. Meerdere keren vast gestaan daarmee. Gewoon in z'n 1 zetten, uitstappen, duwen en gauw weer er in springen als 'ie weer los kwam Prima bak om mee te leren driften. Eeeh om wagencontrole te krijgen bij gladheid. Niet driften natuurlijk, da's niet verantwoordelijk..quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
yeah baby, en nu zitten ze te mierenporneren over een friggin' winterbandje op een auto met minimaal ABS en meestal zelfs ESP Tis allemaal leeeeevensgevaarlijk, je komt echt niet aan op je bestemming als je ze niet hebt, pure zelfmoord, compleet onverantwoord, asociaal dit dat blaaaaaaat.
En de grap is dat diezelfde spijkers op laag water discussie gewoon elk jaar bij de eerste sneeuwvlok op het weerbericht weer op precies dezelfde manier gevoerd gaat worden.. Elk... Jaar... Weer.
Leer gewoon autorijden; gewoon op zomerbandjes, zet die ESP en andere onkunde-wegpoetseritus een uit, doe eens gek, gooi je haar los en ga eens rondrijden als het glad is. Pak een parkeerplaats en kijk- en probeer eens wat je wel en niet kunt. Ken je auto, en jezélf..
Onzinquote:Op donderdag 14 december 2017 17:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet? In de Duitse wet staat dat je banden moeten aangepast zijn aan de omstandigheden.
Dat betekent dus ook, dat als in de zomer een ongeluk gebeurd en dat mede te wijten is aan winterbanden heb je een probleem.
Met 7 ongevallen in 26 jaar zijn alle sterke verhalen over rijmanskunsten wel ongedaan.quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je weet pas hoe ver je kunt gaan als je te ver gaat, en ik ben idd 3 keer op mijn bek gegaan met de motor in ruim 22 jaar en (schatting) ergens tussen de 4 en 500k km..
Met de auto.. 4 keer een aanrijding op 4 wielen gehad in 26 jaar, waarvan 2 keer schuld (achteruit een parkeervak uit toen er iemand op een snorfiets zat te snurken die ik niet aan kon zien komen en een keer achterop bij het wegrijden een provinciale weg op omdat mijn voorgang(st)er op het laatste moment toch besloot te stoppen.. Tiswat
Ben je nog steeds een dramaqueen, en ik niet onzeker.
Het verschil is echter veel kleiner en daar waar je op sneeuw vaak wel tegen de grenzen van de grip aan rijdt doe je dat in de zomer zelden.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Winterbanden rijden tot in april - wanneer het rustig ruim boven de 10 graden kan zijn - zorgt alleen net zo goed voor een veel langere remweg dan zomerbanden rijden in sneeuw, dus hoezo 'niet echt gevaarlijk'? Gezien het fanatisme waarmee winterbanden hier worden verdedigd.
Dit precies, ik kan mij niet meer herinneren de laatse keer dat op droog wegdek mijn ABS ingreep. Boodschappenwagen op Kumho, hobbyauto op Nankang, er kunnen bij wijze van spreken 4 kruiwagenwielen van massief rubber en zo’n kruislings patroontje op zitten, op droog wegdek heb je altijd grip voldoende en anders ken je gewoon niet rijden.quote:Op vrijdag 15 december 2017 07:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het verschil is echter veel kleiner en daar waar je op sneeuw vaak wel tegen de grenzen van de grip aan rijdt doe je dat in de zomer zelden.
Dus het is allesbehalve hetzelfde.
Want het aantal verkeersincidenten is een indicatie voor goed rijgedrag?quote:Op vrijdag 15 december 2017 06:56 schreef XL het volgende:
[..]
Met 7 ongevallen in 26 jaar zijn alle sterke verhalen over rijmanskunsten wel ongedaan.
0 in 20 hier of 0 per ongeveer 800.000km
Doe ik nog steeds, zeker als ik een nieuwe auto heb.. enige manier om ook eens goed te voelen hoe je auto reageert in situaties die je eigenlijk wilt voorkomen. Ook met ESP áán.quote:Op vrijdag 15 december 2017 03:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ja dat laatste is echt een goede. Dat deed ik vroeger ook, zodra er sneeuw was (hoe laat het ook was, nacht of niet) ging ik er op uit. Eerste de beste grote ruimte ging ik omploegen. Had een keer een E30 316i leenauto. Niet zoveel natuurlijk, maar daar kun je echt heel leuk mee spelen in de sneeuw. Meerdere keren vast gestaan daarmee. Gewoon in z'n 1 zetten, uitstappen, duwen en gauw weer er in springen als 'ie weer los kwam Prima bak om mee te leren driften. Eeeh om wagencontrole te krijgen bij gladheid. Niet driften natuurlijk, da's niet verantwoordelijk..
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk.. die kilometers die ik aangaf zijn alleen motor .quote:Op vrijdag 15 december 2017 06:56 schreef XL het volgende:
[..]
Met 7 ongevallen in 26 jaar zijn alle sterke verhalen over rijmanskunsten wel ongedaan.
0 in 20 hier of 0 per ongeveer 800.000km
Nou ja, als ik alle 4 jaar bij een aanrijding betrokken zou zijn zou ik niet meer zelf rijden. Los van de schuldvraag. Ik voorkom tientallen aanrijdingen waarbij ik ten koste van een aanrijding ook mijn voordeel had kunnen claimen. Tuurlijk, er zijn situaties waar je niks kan doen. Kijk ik in mijn vriendengroep dan is nul aanrijdingen ‘normaal’, waarbij er wel enkele brokkenpiloten bij zitten die tegen paaltjes, stoepranden en kaartenautomaten uitlaten en spiegels kapot rijdenquote:Op vrijdag 15 december 2017 08:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Want het aantal verkeersincidenten is een indicatie voor goed rijgedrag?
Okee, dan rij ik blijkbaar als een natte krant. (5 aanrijdingen in 16 jaar, waarvan 1 mijn schuld is)
Schopje R&P?quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik stel alleen maar een vraag. Het is een rode lijn in jouw reacties. Je gedraagt je alsof je jezelf vreselijk superieur vindt. En je arrogantie is zo goed als zeker een masker voor je onzekerheid.
Als je namelijk wel zelfverzekerd zou zijn, zou je niet de behoefte hebben om iedereen af te fakkelen die een andere mening heeft.
Ik bedoel, jij bent degene die meerdere malen met zijn motorfiets op zijn bek is gegaan. Ik nooit. En toch vind je zelf dat je een geweldige bestuurder bent. Bij hoeveel aanrijdingen met de auto ben je betrokken geweest in je leven?
Ik heb netjes 4 continentals onder mijn focus, en kan me nog precies herinneren wanneer dat was. Fietser zonder licht 'zag mij over het hoofd'. (en ik haar ook bijna)quote:Op vrijdag 15 december 2017 07:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit precies, ik kan mij niet meer herinneren de laatse keer dat op droog wegdek mijn ABS ingreep. Boodschappenwagen op Kumho, hobbyauto op Nankang, er kunnen bij wijze van spreken 4 kruiwagenwielen van massief rubber en zo’n kruislings patroontje op zitten, op droog wegdek heb je altijd grip voldoende en anders ken je gewoon niet rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |