abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 13 december 2017 @ 00:41:55 #226
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175685496
omg een bot die het letterlijk neemt.
  woensdag 13 december 2017 @ 00:48:51 #227
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175685570

Dunlop SP1s. Ik doe lief in de sneeuw.
pi_175691557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

:') Gast, dacht je serieus dat een auto met vierwielaandrijving beter remt dan een auto met tweewielaandrijving?
je hebt mijn post verkeerd begrepen, was zo bezig in mijn hoofd met quattro en optrekken zonder gezeik dat ik het remmen was vergeten (in mijn oordeel wat winterbanden betreft)
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 14 december 2017 @ 05:06:12 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175711693
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:11 schreef XL het volgende:

Zomerbanden zijn op comfort gericht, winterbanden op veiligheid.
Hahahahahahahahaha! De bullshit die je hier leest. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 december 2017 @ 05:07:52 #230
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175711694
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:21 schreef loveli het volgende:

Goed argument wel.

Voor de duidelijkheid, ik ben team bandenwissel, maar geloof niet dat met winterbanden in de zomer rijden de grootste misdaad is die je kunt begaan. Het is vele malen onverstandiger en onveiliger om in de winter met zomerbanden te rijden dan andersom.
Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 december 2017 @ 08:31:31 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175712671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%

Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_175712996
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:31 schreef XL het volgende:

[..]

Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%

Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Bij 50 km/u remweg in de sneeuw: zomer 65 meter, winter 30 meter.

Dus bijna 120% meer!
  donderdag 14 december 2017 @ 09:17:44 #233
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_175713122
Vraag voor de lol eens aan wat bestuurders of ze weten wat voor aandrijving hun auto heeft.
Je zal schrikken van het antwoord, want de meesten hebben echt geen idee.
  Vis een optie? donderdag 14 december 2017 @ 09:18:35 #234
70532 loveli
N
pi_175713130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.

Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
crap in = crap out
pi_175721992
Weleens tot ver in April met winterbanden gereden, de eerder genoemde Nokians. Het reed wat kut op zonnige dagen, zodra het asfalt serieus op temperatuur kwam, korte snelle bochten of een links/rechts om een rotonde te verlaten voelde allemaal wat losjes, maar echt gevaarlijk niet.
.
pi_175722272
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.

Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
Niet? In de Duitse wet staat dat je banden moeten aangepast zijn aan de omstandigheden.

Dat betekent dus ook, dat als in de zomer een ongeluk gebeurd en dat mede te wijten is aan winterbanden heb je een probleem.
  donderdag 14 december 2017 @ 17:29:26 #237
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175722331
Klopt, juridisch ben je met zomerbanden in Duitsland bij een "incident" meteen de klos.
Terecht wel eigenlijk. In de winter dan he.
pi_175722359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:29 schreef PluggieOD het volgende:
Klopt, juridisch ben je met zomerbanden in Duitsland bij een "incident" meteen de klos.
Terecht wel eigenlijk. In de winter dan he.
Nee hoor, als er geen sprake is van 'winterse omstandigheden' dan ben je met zomerbanden in de winter niet meteen de klos in Duitsland.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175722382
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:05 schreef Fer het volgende:
Weleens tot ver in April met winterbanden gereden, de eerder genoemde Nokians. Het reed wat kut op zonnige dagen, zodra het asfalt serieus op temperatuur kwam, korte snelle bochten of een links/rechts om een rotonde te verlaten voelde allemaal wat losjes, maar echt gevaarlijk niet.
Winterbanden rijden tot in april - wanneer het rustig ruim boven de 10 graden kan zijn - zorgt alleen net zo goed voor een veel langere remweg dan zomerbanden rijden in sneeuw, dus hoezo 'niet echt gevaarlijk'? Gezien het fanatisme waarmee winterbanden hier worden verdedigd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175722435
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:17 schreef DrDarwin het volgende:
Vraag voor de lol eens aan wat bestuurders of ze weten wat voor aandrijving hun auto heeft.
Je zal schrikken van het antwoord, want de meesten hebben echt geen idee.


of bij deze:

pi_175722559
Overigens hier al ruim 18000 kilometer zeer tevreden met een set Michelin Cross climates. ^O^
Ook de afgelopen week in de sneeuw geen problemen ermee gehad.
pi_175722765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Winterbanden rijden tot in april - wanneer het rustig ruim boven de 10 graden kan zijn - zorgt alleen net zo goed voor een veel langere remweg dan zomerbanden rijden in sneeuw, dus hoezo 'niet echt gevaarlijk'? Gezien het fanatisme waarmee winterbanden hier worden verdedigd.
Omdat de remweg, hoewel slechter dan een zomerband, nog steeds korter zal zijn dan in de sneeuw/regen.

Maar sinds ik zelf mag beslissen, wissel ik eind November en begin Maart, gelijk na de wintersport.
.
pi_175722948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:36 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

of bij deze:

[ afbeelding ]
Die mensen vinden sturen gewoon belangrijker. ;)
  donderdag 14 december 2017 @ 18:14:14 #244
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_175723099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:48 schreef PluggieOD het volgende:
Dunlop SP1
Pfff, watje.
Deze doen het wonderbaarlijk goed op verse sneeuw (en een auto van 800kg):
  donderdag 14 december 2017 @ 20:21:25 #245
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_175725929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:36 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

of bij deze:

[ afbeelding ]
:) _O- _O-
  donderdag 14 december 2017 @ 23:25:54 #246
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175732353
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:31 schreef XL het volgende:

[..]

Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%

Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Oh, really? De ADAC heeft een paar jaar geleden een testje gedaan bij 13 graden en toen had de beste winterband 4 meter meer remweg nodig bij 100km/h en de slechtste 17 meter meer.
Een auto op normale banden zal bij 100km/h een remweg hebben van een slordige 40 meter. 17 meter meer is dus geen 3%, geen 30%, maar 42%.
Maar aangezien de winterbandenfetisjisten dat soort geluiden liever negeren, zijn ze dus bij temperaturen vanaf een graadje of 12 al gevaarlijk bezig. Gevaarlijker dan ik, want ik houd er bij winterse omstandigheden wel degelijk rekening mee dat mijn zomerbanden mogelijk niet hun optimale performance leveren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175732423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, really? De ADAC heeft een paar jaar geleden een testje gedaan bij 13 graden en toen had de beste winterband 4 meter meer remweg nodig bij 100km/h en de slechtste 17 meter meer.
Een auto op normale banden zal bij 100km/h een remweg hebben van een slordige 40 meter. 17 meter meer is dus geen 3%, geen 30%, maar 42%.
Maar aangezien de winterbandenfetisjisten dat soort geluiden liever negeren, zijn ze dus bij temperaturen vanaf een graadje of 12 al gevaarlijk bezig. Gevaarlijker dan ik, want ik houd er bij winterse omstandigheden wel degelijk rekening mee dat mijn zomerbanden mogelijk niet hun optimale performance leveren.
Op droog wegdek heb ik nog nooit te weinig grip gehad, Nankang, Kumho, Energy banden, Winterbanden, maakt niet uit welke, alles voldoet in feite op droog.
.
  donderdag 14 december 2017 @ 23:29:27 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175732425
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.

Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
Terwijl het juist de ADAC is, die een paar jaar geleden met een testje bij 13 graden, heeft aangetoond dat sommige winterbanden zelfs dan al serieus te kort schieten.

Maar sus jezelf maar lekker in slaap met je eigen fabeltjes....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 december 2017 @ 23:31:35 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175732472
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:29 schreef Fer het volgende:

Op droog wegdek heb ik nog nooit te weinig grip gehad, Nankang, Kumho, Energy banden, Winterbanden, maakt niet uit welke, alles voldoet in feite op droog.
Zoals ik al zei, lekker negeren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:02:42 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175733101
Sowieso moet ik altijd een beetje lachen om die internet-wijzen.. Procenten hier, statistieken daar, onderzoekje zus.. Googelen als de beste om een ander met feiten voor zijn bek te rammen, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet eens fatsoenlijk rij-ervaring, laat staan enig gevoel voor het besturen van gemotoriseerde voertuigen.
Alles moet altijd tot in het extreme doorgeneukt worden op cijfertjes niveau, terwijl een fatsoenlijke chauffeur misschien 2 of 3 keer in zijn leven zo extreem zal moeten leunen op die banden dat je in de buurt van die waarden komt. :')

En dan heb ik het nog niet eens over auto's die tegenwoordig met je meevoelen, denken, accelereren, remmen en beslissen..

Zet ze in een semi-antiek Golfje I zonder abs met doorsnee Vredestein 155R13 eronder en ze poepen bij elke niet droge bocht in hun tangaslipje, laat staan op de snelweg met 130 als het hagelt of een beetje sneeuwt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')