je hebt mijn post verkeerd begrepen, was zo bezig in mijn hoofd met quattro en optrekken zonder gezeik dat ik het remmen was vergeten (in mijn oordeel wat winterbanden betreft)quote:Op dinsdag 12 december 2017 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gast, dacht je serieus dat een auto met vierwielaandrijving beter remt dan een auto met tweewielaandrijving?
Hahahahahahahahaha! De bullshit die je hier leest.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:11 schreef XL het volgende:
Zomerbanden zijn op comfort gericht, winterbanden op veiligheid.
Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:21 schreef loveli het volgende:
Goed argument wel.
Voor de duidelijkheid, ik ben team bandenwissel, maar geloof niet dat met winterbanden in de zomer rijden de grootste misdaad is die je kunt begaan. Het is vele malen onverstandiger en onveiliger om in de winter met zomerbanden te rijden dan andersom.
Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%quote:Op donderdag 14 december 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
Bij 50 km/u remweg in de sneeuw: zomer 65 meter, winter 30 meter.quote:Op donderdag 14 december 2017 08:31 schreef XL het volgende:
[..]
Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%
Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.quote:Op donderdag 14 december 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
Niet? In de Duitse wet staat dat je banden moeten aangepast zijn aan de omstandigheden.quote:Op donderdag 14 december 2017 09:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.
Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
Nee hoor, als er geen sprake is van 'winterse omstandigheden' dan ben je met zomerbanden in de winter niet meteen de klos in Duitsland.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:29 schreef PluggieOD het volgende:
Klopt, juridisch ben je met zomerbanden in Duitsland bij een "incident" meteen de klos.
Terecht wel eigenlijk. In de winter dan he.
Winterbanden rijden tot in april - wanneer het rustig ruim boven de 10 graden kan zijn - zorgt alleen net zo goed voor een veel langere remweg dan zomerbanden rijden in sneeuw, dus hoezo 'niet echt gevaarlijk'? Gezien het fanatisme waarmee winterbanden hier worden verdedigd.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:05 schreef Fer het volgende:
Weleens tot ver in April met winterbanden gereden, de eerder genoemde Nokians. Het reed wat kut op zonnige dagen, zodra het asfalt serieus op temperatuur kwam, korte snelle bochten of een links/rechts om een rotonde te verlaten voelde allemaal wat losjes, maar echt gevaarlijk niet.
quote:Op donderdag 14 december 2017 09:17 schreef DrDarwin het volgende:
Vraag voor de lol eens aan wat bestuurders of ze weten wat voor aandrijving hun auto heeft.
Je zal schrikken van het antwoord, want de meesten hebben echt geen idee.
Omdat de remweg, hoewel slechter dan een zomerband, nog steeds korter zal zijn dan in de sneeuw/regen.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Winterbanden rijden tot in april - wanneer het rustig ruim boven de 10 graden kan zijn - zorgt alleen net zo goed voor een veel langere remweg dan zomerbanden rijden in sneeuw, dus hoezo 'niet echt gevaarlijk'? Gezien het fanatisme waarmee winterbanden hier worden verdedigd.
Die mensen vinden sturen gewoon belangrijker.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
of bij deze:
[ afbeelding ]
Pfff, watje.quote:
quote:Op donderdag 14 december 2017 17:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
of bij deze:
[ afbeelding ]
Oh, really? De ADAC heeft een paar jaar geleden een testje gedaan bij 13 graden en toen had de beste winterband 4 meter meer remweg nodig bij 100km/h en de slechtste 17 meter meer.quote:Op donderdag 14 december 2017 08:31 schreef XL het volgende:
[..]
Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%
Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Op droog wegdek heb ik nog nooit te weinig grip gehad, Nankang, Kumho, Energy banden, Winterbanden, maakt niet uit welke, alles voldoet in feite op droog.quote:Op donderdag 14 december 2017 23:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, really? De ADAC heeft een paar jaar geleden een testje gedaan bij 13 graden en toen had de beste winterband 4 meter meer remweg nodig bij 100km/h en de slechtste 17 meter meer.
Een auto op normale banden zal bij 100km/h een remweg hebben van een slordige 40 meter. 17 meter meer is dus geen 3%, geen 30%, maar 42%.
Maar aangezien de winterbandenfetisjisten dat soort geluiden liever negeren, zijn ze dus bij temperaturen vanaf een graadje of 12 al gevaarlijk bezig. Gevaarlijker dan ik, want ik houd er bij winterse omstandigheden wel degelijk rekening mee dat mijn zomerbanden mogelijk niet hun optimale performance leveren.
Terwijl het juist de ADAC is, die een paar jaar geleden met een testje bij 13 graden, heeft aangetoond dat sommige winterbanden zelfs dan al serieus te kort schieten.quote:Op donderdag 14 december 2017 09:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.
Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
Zoals ik al zei, lekker negeren.quote:Op donderdag 14 december 2017 23:29 schreef Fer het volgende:
Op droog wegdek heb ik nog nooit te weinig grip gehad, Nankang, Kumho, Energy banden, Winterbanden, maakt niet uit welke, alles voldoet in feite op droog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |