abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 december 2016 @ 10:51:02 #1
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_167208394
Hoi,
Ik ga morgen een dagje naar Belgie met een vriend van me.
Ik ben erg fan van de Belgische mayo, dus die ga ik daar sws kopen.

belgische chocolade natuurlijk,

maar dan... wat zijn nou echte lekkere belgische lekkernijen die je daar gewoon in een supermarkt kan kopen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_167208417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:51 schreef junkiesietze het volgende:
Hoi,
Ik ga morgen een dagje naar Belgie met een vriend van me.
Ik ben erg fan van de Belgische mayo, dus die ga ik daar sws kopen.

belgische chocolade natuurlijk,

maar dan... wat zijn nou echte lekkere belgische lekkernijen die je daar gewoon in een supermarkt kan kopen?
Broodje ma pangpang. Die zijn daar altijd vers te krijgen bij de slager, superlekker :)
  vrijdag 9 december 2016 @ 10:54:19 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_167208445
Luikse wafels.
And so is the past
pi_167208484
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Luikse wafels.
Die moet je niet in de supermarkt halen, bij zo'n kraampje, vers en lekker warm.
  vrijdag 9 december 2016 @ 10:57:22 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_167208512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:56 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Die moet je niet in de supermarkt halen, bij zo'n kraampje, vers en lekker warm.
Zeker en vast.
And so is the past
pi_167208529
Belgisch bier.
Al hebben ze dat hier ook.
Make my day!
  vrijdag 9 december 2016 @ 11:02:52 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_167208608
Bier :r

wafels idd bij een kraampje als we die tegenkomen :)
en ik heb ook een auto.
pi_167208616
patat
pi_167208619
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:58 schreef agter het volgende:
Belgisch bier.
Al hebben ze dat hier ook.
Nou de betere supermarkt heeft exemplaren die je hier niet ziet.
pi_167208648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:02 schreef junkiesietze het volgende:
Bier :r

wafels idd bij een kraampje als we die tegenkomen :)
Haten op bier. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_167209378
Ganzenlever
pi_167209606
Sowieso niet naar een supermarkt. Zelfde kwaliteit en producten als hier alleen 4-5x zo duur vanwege geen prijzenoorlog zoals hier.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_167209667
Naar welke stad ga je eigenlijk? Laatst met mijn vriendin in Brugge geweest, heel veel leuke zaakjes met goede chocola, bier, wafels, mosselen etc.
  vrijdag 9 december 2016 @ 12:06:50 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_167209824
-Visé
-Liège
-Seraing

urban exploring :)

Daarom een supermarkt, wss zitten we niet in de buurt van dure specialiteits-winkeltjes.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 9 december 2016 @ 12:23:30 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_167210104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:06 schreef junkiesietze het volgende:
-Visé
-Liège
-Seraing

Daarom een supermarkt, wss zitten we niet in de buurt van dure specialiteits-winkeltjes.
Afvoerputje van België... :{.
And so is the past
  vrijdag 9 december 2016 @ 12:24:38 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_167210133
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Afvoerputje van België... :{.
waar ze wss wel supermarkten hebben :)
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:46:30 #17
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_167212931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:06 schreef junkiesietze het volgende:
-Visé
-Liège
-Seraing

Luik zit barstensvol delicatessenzaakjes, die stad is bourgondischer en luxer qua mogelijkheden in het centrum dan alle Nederlandse steden buiten de 5 grootsten en Maastricht.

Ga er dan bijvoorbeeld naar 'André' en haal er de lekkerste ham en de lekkerste paté! Om de hoek zitten nog genoeg tentjes met heerlijke wafels etc. Het piepkleine winkeltje is vlakbij Place Saint Lambert.
http://www.andre-charcuteries.be/ (Rue Gérardrie 37, 4000 Liège, België)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:07:31 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_167213278
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:46 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Luik zit barstensvol delicatessenzaakjes, die stad is bourgondischer en luxer qua mogelijkheden in het centrum dan alle Nederlandse steden buiten de 5 grootsten en Maastricht.

Ga er dan bijvoorbeeld naar 'André' en haal er de lekkerste ham en de lekkerste paté! Om de hoek zitten nog genoeg tentjes met heerlijke wafels etc. Het piepkleine winkeltje is vlakbij Place Saint Lambert.
http://www.andre-charcuteries.be/ (Rue Gérardrie 37, 4000 Liège, België)
genoteerd :)
dat ziet er wel ziek lekker uit ja!
en ik heb ook een auto.
pi_167251237
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Sowieso niet naar een supermarkt. Zelfde kwaliteit en producten als hier alleen 4-5x zo duur vanwege geen prijzenoorlog zoals hier.
Anders moet je eens overdrijven ;)
Enige ding wat NL supermarkten voordelig maakt zijn die zogenaamde Bonus producten voor die week en dan moet je nog die bonus producten kopen of je hebt er nog niets aan.

Als ik naar een AH ga of een Jumbo en ik koop buiten de aanbiedingen om loopt mijn kasticket net zo snel omhoog als in Belgie, zeker op dingen zoals vlees, broodbeleg ( als in worst etc ) en drank.

Prijzen in Belgie zijn +- gelijk op de meeste dingen, valt voor een Nederlander gewoon veel minder op want die zijn elke week Bonus acties gewend.
pi_167299399
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 06:24 schreef SpicedPumpkin het volgende:

[..]

Enige ding wat NL supermarkten voordelig maakt zijn die zogenaamde Bonus producten voor die week en dan moet je nog die bonus producten kopen of je hebt er nog niets aan.

Als ik naar een AH ga of een Jumbo en ik koop buiten de aanbiedingen om loopt mijn kasticket net zo snel omhoog als in Belgie, zeker op dingen zoals vlees, broodbeleg ( als in worst etc ) en drank.

Prijzen in Belgie zijn +- gelijk op de meeste dingen, valt voor een Nederlander gewoon veel minder op want die zijn elke week Bonus acties gewend.
Sterker nog, je rekent op de aanbiedingen. Ik geloof niet dat ik ooit gehakt, wasmiddel en toiletpapier voor de "normale"prijzen koop.
pi_167300148
:BE Maar als je een dagje weg gaat, dan ga je toch juist niet naar plekken als supermarkten? :?
pi_167300322
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 06:24 schreef SpicedPumpkin het volgende:

[..]

Zal dan wel aan de aanbiedingen liggen idd en ik weet het alleen van de tijd voordat de AH/Carrefour in België kwam. Conimex ketjap lag in een andere supermarkt (en nog steeds) voor 4 euro en is in NL net 1 euro.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 13 december 2016 @ 14:08:38 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_167300388
Smos.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 13 december 2016 @ 14:14:41 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167300502
Ik zou gewoon een supermarkt binnengaan en de tijd nemen om zelf iets nieuws te ontdekken, ook een soort UrbEx ;)

Ik weet van vroeger dat ze daar Pickwickthee verkochten, maar in heel andere smaken dan wij in Nederland kennen (en dat was niet omdat mijn Frans niet goed was!) Dat heb je in elke afdeling, frisdranken, soepen, koekjes, maakt niet uit. Er is zelfs een kans dat bij "bekende" producten de smaak iets anders is dan in Nederland.

De stripafdeling van de supermarkt zou ik niet overslaan :)
pi_167301418
Belgische supermarkten zijn echt niks bijzonders hoor. De prijzen liggen vaak hoger dan in Nederland en er is nou niet echt een heel veel groter assortiment.

Charcuterie in België is goed, maar koop dat dan in de speciaalzaak ipv de supermarkt.

Ik vind het aanbod van bevroren zeevruchten in België ook beter dan in NL. Maar dat kun je in NL b.v. ook in de toko halen.

Één specifiek product dat ik wel haalde in Belgie (woonden we vroeger vlakbij) is bevroren kervel (in blokjes net zoals bij ons spinazie) en bevroren geschilde schorseneren (zelf s chillen word je niet vrolijk van).

Ja het belgisch bier assortiment is er goed, maar belgische bieren zijn ook in NL verkrijgbaar en nogmaals, ga d an liever naar een speciaalzaak, of beter nog, rijd langs een klooster waar bier wordt gebrouwen en haal daar in bulk.

In onze regio kwamen de belgen júist naar de AH toe, vooral vanwege goedkope wijn e.d. Ook kwamen ze naar ons toe om bv aardappelen, verse melk etc. te halen op boerderijen. Asperges, mosselen, en vlees etc. De nederlanders gingen never te nooit naar belgië om boodschappen te doen, echt enkel andersom.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')