Broodje ma pangpang. Die zijn daar altijd vers te krijgen bij de slager, superlekkerquote:Op vrijdag 9 december 2016 10:51 schreef junkiesietze het volgende:
Hoi,
Ik ga morgen een dagje naar Belgie met een vriend van me.
Ik ben erg fan van de Belgische mayo, dus die ga ik daar sws kopen.
belgische chocolade natuurlijk,
maar dan... wat zijn nou echte lekkere belgische lekkernijen die je daar gewoon in een supermarkt kan kopen?
Zeker en vast.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:56 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Die moet je niet in de supermarkt halen, bij zo'n kraampje, vers en lekker warm.
Nou de betere supermarkt heeft exemplaren die je hier niet ziet.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:58 schreef agter het volgende:
Belgisch bier.
Al hebben ze dat hier ook.
Haten op bier.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:02 schreef junkiesietze het volgende:
Bier
wafels idd bij een kraampje als we die tegenkomen
Afvoerputje van België...quote:Op vrijdag 9 december 2016 12:06 schreef junkiesietze het volgende:
-Visé
-Liège
-Seraing
urban exploring
Daarom een supermarkt, wss zitten we niet in de buurt van dure specialiteits-winkeltjes.
waar ze wss wel supermarkten hebbenquote:Op vrijdag 9 december 2016 12:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Afvoerputje van België....
Luik zit barstensvol delicatessenzaakjes, die stad is bourgondischer en luxer qua mogelijkheden in het centrum dan alle Nederlandse steden buiten de 5 grootsten en Maastricht.quote:Op vrijdag 9 december 2016 12:06 schreef junkiesietze het volgende:
-Visé
-Liège
-Seraing
urban exploring
Daarom een supermarkt, wss zitten we niet in de buurt van dure specialiteits-winkeltjes.
genoteerdquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:46 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Luik zit barstensvol delicatessenzaakjes, die stad is bourgondischer en luxer qua mogelijkheden in het centrum dan alle Nederlandse steden buiten de 5 grootsten en Maastricht.
Ga er dan bijvoorbeeld naar 'André' en haal er de lekkerste ham en de lekkerste paté! Om de hoek zitten nog genoeg tentjes met heerlijke wafels etc. Het piepkleine winkeltje is vlakbij Place Saint Lambert.
http://www.andre-charcuteries.be/ (Rue Gérardrie 37, 4000 Liège, België)
Anders moet je eens overdrijvenquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Sowieso niet naar een supermarkt. Zelfde kwaliteit en producten als hier alleen 4-5x zo duur vanwege geen prijzenoorlog zoals hier.
Sterker nog, je rekent op de aanbiedingen. Ik geloof niet dat ik ooit gehakt, wasmiddel en toiletpapier voor de "normale"prijzen koop.quote:Op zondag 11 december 2016 06:24 schreef SpicedPumpkin het volgende:
[..]
Anders moet je eens overdrijven![]()
Enige ding wat NL supermarkten voordelig maakt zijn die zogenaamde Bonus producten voor die week en dan moet je nog die bonus producten kopen of je hebt er nog niets aan.
Als ik naar een AH ga of een Jumbo en ik koop buiten de aanbiedingen om loopt mijn kasticket net zo snel omhoog als in Belgie, zeker op dingen zoals vlees, broodbeleg ( als in worst etc ) en drank.
Prijzen in Belgie zijn +- gelijk op de meeste dingen, valt voor een Nederlander gewoon veel minder op want die zijn elke week Bonus acties gewend.
Zal dan wel aan de aanbiedingen liggen idd en ik weet het alleen van de tijd voordat de AH/Carrefour in België kwam. Conimex ketjap lag in een andere supermarkt (en nog steeds) voor 4 euro en is in NL net 1 euro.quote:Op zondag 11 december 2016 06:24 schreef SpicedPumpkin het volgende:
[..]
Anders moet je eens overdrijven![]()
Enige ding wat NL supermarkten voordelig maakt zijn die zogenaamde Bonus producten voor die week en dan moet je nog die bonus producten kopen of je hebt er nog niets aan.
Als ik naar een AH ga of een Jumbo en ik koop buiten de aanbiedingen om loopt mijn kasticket net zo snel omhoog als in Belgie, zeker op dingen zoals vlees, broodbeleg ( als in worst etc ) en drank.
Prijzen in Belgie zijn +- gelijk op de meeste dingen, valt voor een Nederlander gewoon veel minder op want die zijn elke week Bonus acties gewend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |