abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 december 2016 @ 15:10:24 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167256978
Best of the rest, ook een eretitel, Mr B ^O^

Ik ga vanaf 15 januari lopen in het prachtige Zoetermeer :D Ik heb toch echt een stok achter de deur nodig om weer van 0 tot een half uurtje hardlopen te komen en heb me dus aangesloten bij een beginnerscursus. Acht weken, dan de 5k van de CPC en dan haak ik weer aan bij mijn eigen cluppie. Zin in :s)
pi_167257171
Omdat er niet alleen maar halleluja verslagjes geschreven moeten worden, ook maar van mij een update van de Duinrellcross :P Ik denk toch dat ik voor deze keer naar mijn intuitie had moeten luisteren en thuis had moeten blijven, maar goed, dan lopen we op de feiten vooruit.

Ik kon meerijden met mijn Spaanse trainingsgenoot en zijn hele familie, was heel gezellig, Spaanse en Engelse gesprekken door elkaar.
Toen waren we daar en bleek de kidsrun gecanceld, erg knullig, allemaal ouders die voor niets hun kroost daar naartoe hadden gesleept en die kinderen helemaal teleurgesteld. Ze zeiden wel dat de kinderen de eerste ronde mee mochten rennen, maar dat is natuurlijk niet handig als je als ouder zelf ook nog wilt lopen.

Als warmlopen een rondje parcours gedaan, oef ik merkte al wel dat het pittig ging worden! Allemaal losse bladeren en flink steile heuvels. Ook flink technisch, steile afdalingen door het zand waarna je meteen een bocht moest maken of in de sloot zou belanden. Het is wel echt een parcours waar je veel profijt van spikes zou hebben, maar dan zouden ze toch echt wat matten neer moeten leggen op de 50 meter asfalt in het rondje. Maar goed, daar is misschien geen budget voor. Ik voelde wel tijdens het inlopen dat al mijn spieren en gewrichten pijn deden en kraakten maar ik besloot dat gevoel zo goed en zo kwaad als het ging te negeren.

Op de website stond dat 12.15 de korte cross zou starten en 12.30 de lange, dus ik kwam om 12.15 terug van mijn warmlooprondje en toen zag ik de speaker al de laatste woorden zeggen voor de start. Shit! Snel mijn thermo uit, nog helemaal oververhit van inlopen, geen tijd om te drinken en achteraan in het startvak. Nog een beetje erdoorheen gewurmd maar de eerste ronde heb ik echt energie verspild met dan weer filelopen, dan weer op de stukken waar het kon hard aanzetten om mensen in te halen. Soepel ging het alles behalve en in de tweede ronde raakte ook nog twee keer mijn veter los (en die moet je bij deze schoenen echt vastmaken) dus moest ik twee keer stoppen en was ik echt de moraal kwijt. Ik werd door alles en iedereen ingehaald en eigenlijk dacht ik de eerste ronde al dat uitstappen waarschijnlijk zinniger was met deze fitheid. Maar goed, als je eenmaal uitstapt zonder blessure wordt dat zo'n ding dus ik besloot maar door te gaan en het als intensieve training te zien. Ik werd door alles en iedereen ingehaald, en toen ik in het laatste rondje zelf wat langzamere lopers moest inhalen en ik als waarschuwing 'rechts houden' zei vatten zij dat op als een belediging, er volgde een hele discussie, ik probeerde duidelijk te maken dat het alleen ter voorkoming van botsingen was en niet als 'hier kom ik ik ben superieur'. Maar door het gepraat en het drukmaken ging ik ook nog eens hyperventileren in die laatste ronde.
Enfin. Ik denk dat ik nu echt een paar dagen loopvrij moet nemen want fit ben ik duidelijk niet en het gaat van kwaad tot erger.
Het is wel echt een supergaaf parcours waar je heel veel lol kan hebben als je goed in de wedstrijd zit!

En ook heel knap gelopen van Yur, in zijn elkedaglopen-maand!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 11 december 2016 @ 15:18:59 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_167257208
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:10 schreef Quoi het volgende:
Best of the rest, ook een eretitel, Mr B ^O^

Ik ga vanaf 15 januari lopen in het prachtige Zoetermeer :D Ik heb toch echt een stok achter de deur nodig om weer van 0 tot een half uurtje hardlopen te komen en heb me dus aangesloten bij een beginnerscursus. Acht weken, dan de 5k van de CPC en dan haak ik weer aan bij mijn eigen cluppie. Zin in :s)
Oh, zo'n beginnerscursus heb ik ook wel eens gedaan en dat is écht leuk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_167257523
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Omdat er niet alleen maar halleluja verslagjes geschreven moeten worden, ook maar van mij een update van de Duinrellcross :P Ik denk toch dat ik voor deze keer naar mijn intuitie had moeten luisteren en thuis had moeten blijven, maar goed, dan lopen we op de feiten vooruit.

Ik kon meerijden met mijn Spaanse trainingsgenoot en zijn hele familie, was heel gezellig, Spaanse en Engelse gesprekken door elkaar.
Toen waren we daar en bleek de kidsrun gecanceld, erg knullig, allemaal ouders die voor niets hun kroost daar naartoe hadden gesleept en die kinderen helemaal teleurgesteld. Ze zeiden wel dat de kinderen de eerste ronde mee mochten rennen, maar dat is natuurlijk niet handig als je als ouder zelf ook nog wilt lopen.

Als warmlopen een rondje parcours gedaan, oef ik merkte al wel dat het pittig ging worden! Allemaal losse bladeren en flink steile heuvels. Ook flink technisch, steile afdalingen door het zand waarna je meteen een bocht moest maken of in de sloot zou belanden. Het is wel echt een parcours waar je veel profijt van spikes zou hebben, maar dan zouden ze toch echt wat matten neer moeten leggen op de 50 meter asfalt in het rondje. Maar goed, daar is misschien geen budget voor. Ik voelde wel tijdens het inlopen dat al mijn spieren en gewrichten pijn deden en kraakten maar ik besloot dat gevoel zo goed en zo kwaad als het ging te negeren.

Op de website stond dat 12.15 de korte cross zou starten en 12.30 de lange, dus ik kwam om 12.15 terug van mijn warmlooprondje en toen zag ik de speaker al de laatste woorden zeggen voor de start. Shit! Snel mijn thermo uit, nog helemaal oververhit van inlopen, geen tijd om te drinken en achteraan in het startvak. Nog een beetje erdoorheen gewurmd maar de eerste ronde heb ik echt energie verspild met dan weer filelopen, dan weer op de stukken waar het kon hard aanzetten om mensen in te halen. Soepel ging het alles behalve en in de tweede ronde raakte ook nog twee keer mijn veter los (en die moet je bij deze schoenen echt vastmaken) dus moest ik twee keer stoppen en was ik echt de moraal kwijt. Ik werd door alles en iedereen ingehaald en eigenlijk dacht ik de eerste ronde al dat uitstappen waarschijnlijk zinniger was met deze fitheid. Maar goed, als je eenmaal uitstapt zonder blessure wordt dat zo'n ding dus ik besloot maar door te gaan en het als intensieve training te zien. Ik werd door alles en iedereen ingehaald, en toen ik in het laatste rondje zelf wat langzamere lopers moest inhalen en ik als waarschuwing 'rechts houden' zei vatten zij dat op als een belediging, er volgde een hele discussie, ik probeerde duidelijk te maken dat het alleen ter voorkoming van botsingen was en niet als 'hier kom ik ik ben superieur'. Maar door het gepraat en het drukmaken ging ik ook nog eens hyperventileren in die laatste ronde.
Enfin. Ik denk dat ik nu echt een paar dagen loopvrij moet nemen want fit ben ik duidelijk niet en het gaat van kwaad tot erger.
Het is wel echt een supergaaf parcours waar je heel veel lol kan hebben als je goed in de wedstrijd zit!

En ook heel knap gelopen van Yur, in zijn elkedaglopen-maand!
he bah, dat klinkt niet als een leuke wedstrijd voor je.
Volgende keer weer gewoon lopen waar je thuishoort: vooraan!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_167257549
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:34 schreef Guard het volgende:

[..]

he bah, dat klinkt niet als een leuke wedstrijd voor je.
Volgende keer weer gewoon lopen waar je thuishoort: vooraan!
What doesn't kill you makes you stronger denk ik maar ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167257633
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

What doesn't kill you makes you stronger denk ik maar ;)
Zo is dat komende tijd nog meer crossjes op de agenda staan?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_167257662
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:40 schreef Guard het volgende:

[..]

Zo is dat komende tijd nog meer crossjes op de agenda staan?
De mogelijkheid is er altijd, sylvestercross bijvoorbeeld, bav wintercup. Gewoon even kijken hoe het loopt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167257823
Balen zeg LT! Nu idd maar ff lekker rustig aan..

Leuk Quoi dat je weer opnieuw gaat beginnen met hardlopen, succes alvast ^O^.

Mr.B echt top gedaan, 4e plek is toch netjes ^O^

Ik mag zelf even niet hardlopen, maar zit wel al lekker te kijken naar loopjes in februari, maart etc.
Ik wil graag meedoen aan de CPC, alleen ik twijfel tussen de 5 of 10 km. Inprincipe ik kan 8 km lopen (en mijn knie houd zich redelijk tijdens het rennen als ik maar wel ongeveer hetzelfde tempo kan aanhouden) dus de 10 moet dan ook wel lukken denk ik.. Ik zou dan daarna in Rotterdam de 10,5 kunnen doen en 1-2 weken daarna is de Bloesemrun en die is 11 km.. Wat denken jullie, goed idee zo? Cpc als eerste keer 10 km of niet? En is een richttijd van 1:10 oke? De 8 km liep ik in 55:20.
pi_167258010
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 15:49 schreef xMissi het volgende:
Balen zeg LT! Nu idd maar ff lekker rustig aan..

Leuk Quoi dat je weer opnieuw gaat beginnen met hardlopen, succes alvast ^O^.

Mr.B echt top gedaan, 4e plek is toch netjes ^O^

Ik mag zelf even niet hardlopen, maar zit wel al lekker te kijken naar loopjes in februari, maart etc.
Ik wil graag meedoen aan de CPC, alleen ik twijfel tussen de 5 of 10 km. Inprincipe ik kan 8 km lopen (en mijn knie houd zich redelijk tijdens het rennen als ik maar wel ongeveer hetzelfde tempo kan aanhouden) dus de 10 moet dan ook wel lukken denk ik.. Ik zou dan daarna in Rotterdam de 10,5 kunnen doen en 1-2 weken daarna is de Bloesemrun en die is 11 km.. Wat denken jullie, goed idee zo? Cpc als eerste keer 10 km of niet? En is een richttijd van 1:10 oke? De 8 km liep ik in 55:20.
Ik denk dat jij prima kunt opbouwen naar 10km, ik weet alleen niet of je er dan meteen om de 2 weken één moet lopen. Van 10km moet je waarschijnlijk toch wel wat langer herstellen dan van 5.
Maar mooie plannen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 11 december 2016 @ 16:01:31 #160
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_167258071
Wat een mooie maar zware run was de duinrellcross.
Helaas startte ik aardig achteraan waardoor ik in de eerste 2 km moest filelopen.
Daarna kwam ik in een mooi tempo wat ik tot het einde kon volhouden.
Uiteindelijk een tijd van rond de 45 minuten gelopen met een gemiddelde hr van 160.
Wat warden de tijden van de andere fok duinrelcrossers?

Helaas wel iets last van mn voetboog linkervoet.Liep op mn nieuwe salomon speedcross .Mischien moet ik ze toch eerst inlopen.
pi_167258100
Ik weet niet zo goed, 43 of 44 minuten, weet niet zeker of mijn horloge op pauze is gegaan toen ik mijn veters moest strikken. Maakt me ook niet zoveel uit.

Haha, op nieuwe schoenen meteen een wedstrijd lopen is wel gewaagd ja :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167258173
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat jij prima kunt opbouwen naar 10km, ik weet alleen niet of je er dan meteen om de 2 weken één moet lopen. Van 10km moet je waarschijnlijk toch wel wat langer herstellen dan van 5.
Maar mooie plannen!
Dankjewel :). Nee tussen CPC en rotterdam zit geloof ik sws iets van 3 weken. En die Bloesemrun ja die wou ik dit jaar al lopen, maar toen zat ik met mijn knie. Hopelijk gaat dat nu wat beter en kan ik het wel. Maar weet even niet precies hoeveel weken die na Rotterdam zit.. Maar dat kan ik altijd nog zien :)
  zondag 11 december 2016 @ 16:07:47 #163
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_167258192
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet zo goed, 43 of 44 minuten, weet niet zeker of mijn horloge op pauze is gegaan toen ik mijn veters moest strikken. Maakt me ook niet zoveel uit.

Haha, op nieuwe schoenen meteen een wedstrijd lopen is wel gewaagd ja :P
Kon het niet laten☺.Maar het was er gezellig druk volgend keer toch maar wat eerder naar de start lopen.
Ala max verstappen iedereen inhalen is helaas niet voor mij weggelegd op zo'n smal parcour.
Dan kan je toch beter ingehaald worden.
pi_167258221
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:58 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Was inderdaad weinig mis met alle pijltjes overal. Net als bij de Trail in Voeren was het heel goed geregeld. Wij gingen de fout in voor de trappen. Het was inderdaad aangegeven dat er een splitsing zou komen, maar direct onder de trappen was ook een splitsing. Onze fout hebben we niet opgemerkt omdat we op een andere gedeelte van het 30km parcours terecht kwamen.

Ik neem niemand wat kwalijk, het was een domme fout van onszelf. Er had op dat punt wel iets meer duidelijkheid gemogen. Andere groepen zijn daar ook de mist in gegaan. Ach, niks mis met wat verbeterpuntjes hebben voor de volgende keer, voor de hardlopers en de organisatie.

Achteraf heb ik mij goed vermaakt.
Ik heb even gekeken in mijn logje op Strava en heb nu gezien waar je fout bent gelopen.
Dat was onderaan aan de afdaling van het moutainbike pad, daar moest je op gegeven moment naar links om vervolgens weer de heuvel die we net afgekomen waren aan de achterkant weer op te klimmen, Rechtdoor de brug over en de trap af was de weg van de 10 km.
Ik weet nu ook waarom ik daar niet fout ben gelopen, ik keek daar op mijn horloge en zag dat we linksaf moesten en bovendien versperde de quad van de EHBO-ers de doorgang richting de trap

Jammer, nu heb je het mooiste stuk van de trail gemist, het "rondje achterin" wat alleen in de 30 km zat was het leukste.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_167259216
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:09 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken in mijn logje op Strava en heb nu gezien waar je fout bent gelopen.
Dat was onderaan aan de afdaling van het moutainbike pad, daar moest je op gegeven moment naar links om vervolgens weer de heuvel die we net afgekomen waren aan de achterkant weer op te klimmen, Rechtdoor de brug over en de trap af was de weg van de 10 km.
Ik weet nu ook waarom ik daar niet fout ben gelopen, ik keek daar op mijn horloge en zag dat we linksaf moesten en bovendien versperde de quad van de EHBO-ers de doorgang richting de trap

Jammer, nu heb je het mooiste stuk van de trail gemist, het "rondje achterin" wat alleen in de 30 km zat was het leukste.
Mierenhoop! lijkt alsof iedereen zijn eigen route heeft gevolgd... :)
(Druk op play)
pi_167259642
Wat een zooitje. _O-
pi_167260026
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Op de website stond dat 12.15 de korte cross zou starten en 12.30 de lange, dus ik kwam om 12.15 terug van mijn warmlooprondje en toen zag ik de speaker al de laatste woorden zeggen voor de start. Shit! Snel mijn thermo uit, nog helemaal oververhit van inlopen, geen tijd om te drinken en achteraan in het startvak.
Ai, bij een wedstrijd als deze moet je inderdaad vooraan starten om goed te kunnen lopen. Jammer, maar als intensieve training was dit zeker niet verkeerd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 11 december 2016 @ 17:40:43 #168
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_167260125
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 17:35 schreef Mr.B. het volgende:

[..]


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was gewoon een smoes😘
  zondag 11 december 2016 @ 18:30:43 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_167261232
Mijn bilspier speelt nog steeds een beetje op mar dat weerhield mij er gister niet van om een uitstapje te maken richting orienteering... hardlopend spoorzoekertje voor volwassenen :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_167261247
Q! Wat goed dat je zo'n cursus gaat doen. Stok achter de deur en rustig opbouwen ^O^ En dan gezellig de 5km bij de CPC.

Goed gedaan Duinrellcrossers ^O^ Altijd een leuke wedstrijd om te gaan kijken, maar vandaag sloeg ik even over :Y).
pi_167261529
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 15:54 schreef Daywalk3r het volgende:
lokquote
Haj, wil je mij bij de Cpc zetten met 10 km. En bij rotterdam ook met 10,5km. Heb toch maar ingeschreven. Uitlopen doe ik het toch wel :). En ik vind het fijn om een ander doel te hebben dan steeds mijn 5km wedstrijdjes, is ook leuk hoor, maar met 10 kom je toch weer verder :D
pi_167261618
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 17:35 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ai, bij een wedstrijd als deze moet je inderdaad vooraan starten om goed te kunnen lopen. Jammer, maar als intensieve training was dit zeker niet verkeerd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien heb ik op de verkeerde website gekeken dan.. op die van Haag en Sparta stonden ook andere dingen, bij de één dat het 3 rondes was en de ander 4 en de afstanden waren anders :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 11 december 2016 @ 18:45:37 #173
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_167261737
Vandaag deed ik voor de vierde keer mee aan de Duinrellcross. Ik had twee doelen gesteld: Ieder rondje (van de 3) iets versnellen en voor een goede crossster uit mijn loopgroep finishen. Beide doelen heb ik ruimschoots gehaald en ik liep zomaar ineens ruim 2 minuten van mijn persoonlijk parcoursrecord af *O*
Dat had ik echt totaal niet aan zien komen, dus ik ben erg tevreden :Y
F means you're fucked
  Forum Admin zondag 11 december 2016 @ 20:50:47 #174
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_167265175
Bruggenloop:
Vooraf had ik mijn smoezenboekje al vol. Opkomende sluimerende verkoudhuid, snotter en hoofdpijn, pijntje hier en daar. Bij het ophalen van het startnummer bleek ik in de laatste golf te zitten. Gelukkig was de controle van de eerste startgolf niet zo strict.

Het afzien begon wel een beetje bij het wachten op het startschot, de wind was aanwezig. De eerste 2 km was met name een beetje positie van lopers met hetzelfde tempo. De zwaan doemde al op en met weinig inspanning werd deze geslecht.

De 5km doorkomst was de sneuveling van het eerste pr van de dag. Alles was ok, windje in de rug op de maasboulevard alle smoezen lagen in de maas. De Willemsbrug kwamen we langs en de van Brienenoord nog niet te zien, dat was wel een set back, wat is het nog ver.

Ik zag nog een vriend staan, dat gaf een mooie boost en opeens zat ik bij de 8 km, het was inmiddels stuivertje wisselen met mensen die me inhaalden en die ik ook weer inhaalde.

De van Brienenoord op was ik weer sterk, liep er weer een aantal voorbij, mijn 10km pr slechtte ik daar ook. Down hill werd ik weer her en der ingehaald door degene die ik achter me had gelaten.

Bij km 12-13 begon er een blaar op te spelen onder de bal van me voet, vanaf daar vloog men me voorbij leek het wel. Balend en zo goed en kwaad doorgerend, wel het gevoel dat ik er minuten heb laten liggen (was gelukkig niet zo). De finish kwam op tijd en ik was heerlijk opgelucht. De 15km pr was ook binnen. Waar die extra snelheid tijdens zo'n event blijft me een raadsel.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_167265574
quote:
Waar die extra snelheid tijdens zo'n event blijft me een raadsel.
:?

Ik vond t toch wat frisjes in tshirt en korte broek vandaag in Rotterdam. Eerste 5km op t gemakkie met een vriend meegelopen (met een historisch lage 6'02) voor km 1 maar vanaf de maasboulevard eigen tempo gaan lopen. Uiteindelijk 1.12 dus prima.

Moet wel zeggen dat de organisatie t goed heeft geregeld tov 2 jaar terug. Toen kwamje in een flessenhals terecht bij de finish
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')