http://www.telegraaf.nl/p(...)75__overleden__.htmlquote:JOOP BRAAKHEKKE (75) is overleden. De televisiekok, die als 'Kookgek' jarenlang aan de weg timmerde en in Amsterdam al meer dan 25 jaar het zeer succesvolle restaurant 'Le Garage' uitbaatte, stierf vanmorgen thuis alleen in het bijzijn van zijn vriend WIM NIJKAMP.
'Zijn lichaam heeft het opgegeven,' laat een neef van Joop weten aan PRIVÉ.
Aan het overlijden van de kleurrijke mediafiguur en ondernemer ging een ware lijdensweg vooraf. In 2014 werden zijn hartproblemen opgelost middels verschillende bypasses. Een jaar later openbaarde zich echter alvleesklierkanker, waartegen hij het gevecht wilde aangaan. Joop Braakhekke heeft bijna geen middel en geen therapie onbenut gelaten om zijn ziekte de baas te worden. In Duitsland onderging hij zelfs op eigen kosten dure behandelingen tegen de uitzaaiingen naar zijn longen en lever.
De vervolgtherapie kon hij echter niet meer aan.
Eind oktober tekende hij samen met Wim Nijkamp, met wie hij meer dan veertig jaar samen was, een samenlevingsovereenkomst in het VU Medisch Centrum in Amsterdam waar hij toen nog was opgenomen.
Daarna ging Joop voor een laatste keer naar huis naar huis om daar vredig te sterven, wat vanmorgen om 10.45 uur gebeurde.
Bijzonder is dat hij naast Wim zijn moeder LOUISE achterlaat, die 106 jaar oud is.
Watquote:Op donderdag 8 december 2016 13:33 schreef richolio het volgende:
Aw, rip.
Alweer de tweede op mijn "Wie Gaan Er In 2017 Dood"-lijstje deze twee weken die overlijdt.
Ja. Aan het begin van elk jaar. Dan maak ik een lijstje met mensen waarvan ik denk dat ze dat jaar dood gaan.quote:Op donderdag 8 december 2016 13:44 schreef SoSolid het volgende:
[..]
WatJij maakt wie gaat er dood lijstjes?
Leuke hobby toch?quote:Op donderdag 8 december 2016 13:44 schreef SoSolid het volgende:
[..]
WatJij maakt wie gaat er dood lijstjes?
Haha. Ook wel eens gewaagde keuzes of alleen oude mensen?quote:Op donderdag 8 december 2016 13:45 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja. Aan het begin van elk jaar. Dan maak ik een lijstje met mensen waarvan ik denk dat ze dat jaar dood gaan.
In welk subforum kan je dat ook alweer terugvinden?quote:Op donderdag 8 december 2016 13:45 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja. Aan het begin van elk jaar. Dan maak ik een lijstje met mensen waarvan ik denk dat ze dat jaar dood gaan.
GCquote:Op donderdag 8 december 2016 13:46 schreef Befbekje het volgende:
[..]
In welk subforum kan je dat ook alweer terugvinden?
Meestal oude of zieke mensen, maar dit jaar heb ik Trump erinquote:Op donderdag 8 december 2016 13:45 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Haha. Ook wel eens gewaagde keuzes of alleen oude mensen?
Mwoah, ik kan me nog een tv-fragment herinneren waar hij niet heel erg fraai richting de medemens was. Maargoed, dat is makkelijk lullen na iemand zn dood.quote:Op donderdag 8 december 2016 13:45 schreef Befbekje het volgende:
Vond 'm altijd wel leuk persoon, hoe 'ie op televisie overkwam.. Nooit denigrerend naar andere mensen, niet zo geforceerd betweterig over eten zoals bijvoorbeeld die andere tv-koks..
Eurokok Martin is ook nooit zo fraai tegen de medemensquote:Op donderdag 8 december 2016 13:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwoah, ik kan me nog een tv-fragment herinneren waar hij niet heel erg fraai richting de medemens was. Maargoed, dat is makkelijk lullen na iemand zn dood.
Kijk die is spannendquote:Op donderdag 8 december 2016 13:48 schreef richolio het volgende:
[..]
GC
[..]
Meestal oude of zieke mensen, maar dit jaar heb ik Trump erin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |