Ja, dat vind ik ook wel jammer. De lijst krijgt zo wel een erg hoog percentage inwisselbare Engelstalige liedjes met een gitaar en minder aparte nummers die leuk zijn om weer eens te horen.quote:Op donderdag 8 december 2016 14:26 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Veel van dat soort platen vallen er de laatste jaren uit. Wel jammer inderdaad.
Summer is Overquote:Op donderdag 8 december 2016 15:08 schreef cafca het volgende:
Ik ben vast begonnen met een playlist:
https://open.spotify.com/(...)kKLtXTurkmj5ibHP1I9H
Maar Peter Gunn en Lucky Man staan er ook dit jaar weer in.quote:Basgitarist Greg Lake (69) overleden
De Britse basgitarist Greg Lake is dinsdag op 69-jarige leeftijd overleden. Zijn naam is aan twee grote bands verbonden: King Crimson en Emerson, Lake and Palmer.
Lake was in 1968 een van de oprichters van King Crimson. De band kreeg wereldwijde bekendheid met het album In the Court of the Crimson King. De plaat werd gezien al een doorbraak voor de symfonische rock. In 1970 begon een periode die een nog groter succes zou brengen. Lake ontmoette Keith Emerson, met wie hij vervolgens de drummer Carl Palmer vond. Vanaf hun eerste grote optreden op het festival op het eiland Wight in 1970 was de band bekend en beroemd.
Het trio was gedurende acht jaar bijzonder actief. De eerste single die het uitbracht, Lucky Man, was meteen een enorme hit. Acht jaar lang volgden de hits elkaar op. In 1978 was het creatief op en viel de band uiteen. Tien jaar lang produceerde Greg Lake solo-albums, waarop beroemdheden als Bob Dylan, Gary Moore en de band Toto meespeelden.
In 1992 kwam het vertrouwde trio weer bijeen en werden er weer albums opgenomen. Bovendien speelde Lake in diverse gelegenheidsbands mee.
Nee hoor. Die wil ik best één keer per jaar horen in de top 2000quote:Op donderdag 8 december 2016 15:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Summer is Over.
Alleen wat doet Gangnam Style er in? Die kan je toch missen als kiespijn.
Oh, Finkquote:Op donderdag 8 december 2016 15:52 schreef hhh38 het volgende:
Erin oa:
White Lies - Farewell To The Fairground
Queens of the Stone Age - Go WIth The Flow
Guns 'n Roses - Welcome To The Jungle
Gorillaz - Feel Good Inc
Fink - Looking Too Closely
Elbow - Grounds For Divorce
Depeche Mode - Personal Jesus
Daft Punk - Harder Better Faster Stronger
The Black Keys - Gold On The Ceiling
Random geplukt van de Snob 2000 uitzwaailijst (https://open.spotify.com/(...)a3nSkfo9L2IDLMbQus5W), zitten vast meer binnenkomers tussen.
Ik vind het voor de kwaliteit van de lijst een verbetering, de sfeer van de lijst wordt er voor mij persoonlijk minder van. Nu moet gezegd worden dat zonder twijfel de kwaliteit van de lijst belangrijker zou moeten zijn dan de sfeer.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:59 schreef richolio het volgende:
Wat een negativiteit hier, ik zie alleen maar iets wat een heel mooie lijst aan het worden is.
Valt toch wel mee met de negativiteit? Met zoveel nummers die er elk jaar uitgaan, zitten er altijd een paar bij die sommigen er liever in hadden zien blijven, maar ik heb vrij weinig geklaag gezien over de nummers die er voor in de plaats komen.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:59 schreef richolio het volgende:
Wat een negativiteit hier, ik zie alleen maar iets wat een heel mooie lijst aan het worden is.
Bovendien: maak dan je eigen lijstje, en ga bij de shit-nummers achter "youtube" en zoek je missing favorites.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:59 schreef richolio het volgende:
Het is zo jammer dat de bulk kwaliteitsloze meuk niet krimpt, er gaat ieder jaar een hoop zooi uit, die vanzelf weer wordt aangevuld door zooi uit de afgelopen 2 jaar.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het voor de kwaliteit van de lijst een verbetering, de sfeer van de lijst wordt er voor mij persoonlijk minder van. Nu moet gezegd worden dat zonder twijfel de kwaliteit van de lijst belangrijker zou moeten zijn dan de sfeer.
Het is zeer goed dat die muziek nu ook gewoon op waarde wordt geschat - het gemiddelde liedje van de Arctic Monkeys is zonder twijfel kwalitatief beter dan het gemiddelde liedje van Sweet. Maar het haalt wel iets van de charme van de lijst af. Ik heb nu het gevoel tegen het verstandelijk beperkte broertje van de Kink 1300 aan te kijken zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat de bulk kwaliteitsloze meuk niet krimpt, er gaat ieder jaar een hoop zooi uit, die vanzelf weer wordt aangevuld door zooi uit de afgelopen 2 jaar.
Tegelijkertijd komen nummers met eeuwigheidswaarde (zoals Arctic Monkeys, Arcade Fire enz) erin voor heel veel <1970 nummers. Die laatste ontwikkeling is tegelijk mooi en jammer.
Dat snap ik wel inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het voor de kwaliteit van de lijst een verbetering, de sfeer van de lijst wordt er voor mij persoonlijk minder van. Nu moet gezegd worden dat zonder twijfel de kwaliteit van de lijst belangrijker zou moeten zijn dan de sfeer.
Die stonden dan alleen in de keuzelijst, maar hebben de eindlijst niet gehaald.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:14 schreef richolio het volgende:
Heel veel uit die Snob 2000 Uitzwaailijst kan ik niet vinden op http://www.staatieindetop2000.nl/Betekent dat dan dat ze er helemaal uit zijn? Lijkt me sterk.
Ah okequote:Op donderdag 8 december 2016 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die stonden dan alleen in de keuzelijst, maar hebben de eindlijst niet gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |