abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167176050
Hoi,

Vandaag bij de psychiater geweest. Zij geeft me 40 mg dipiperon voorgeschreven voor zo nodig, ipv oxazepam die ik nu heb. Dit Is voor momenten dat ik woede aanvallen heb. Ook heeft ze me 50 mg seroquel voorgeschreven, dit Was ook zo nodig maar ze gaf aan dat zodra ik me somber begon te voelen ik beter kon beginnen met ze slikken en ze blijven slikken. Ik slik op dit moment al ability en Lexapro.

Iemand ervaring met dipiperon, schijnt nogal een paarden middel t zijn?

Groetjes pizza.
pi_167176837
Ik heb ervaring met beide. Van Seroquel ging ik me heel raar voelen lichamelijk, kon mijn ogen nauwelijks openhouden en had moeite te blijven staan (25 en 50 mg). Wilde alleen nog maar liggen maar ik kon er niet beter van slapen, waar het voor bedoeld was. Als bijwerking had ik ook moeite met slikken.
Dipiperon had ik ook voor zonodig, bij onrust. Van 20 mg merkte ik niets, van 40 mg werd ik alleen een beetje slaperig na een paar uur maar dat duurde niet lang. Had niet het idee dat het hielp tegen onrust maar heb het eigenlijk niet echt een kans gegeven want maar een keer of twee overdag geprobeerd. Ik meen me te herinneren dat ik er wel beter van kon slapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 07-12-2016 21:56:44 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_169063609
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb ervaring met beide. Van Seroquel ging ik me heel raar voelen lichamelijk, kon mijn ogen nauwelijks openhouden en had moeite te blijven staan (25 en 50 mg). Wilde alleen nog maar liggen maar ik kon er niet beter van slapen, waar het voor bedoeld was. Als bijwerking had ik ook moeite met slikken.
Dipiperon had ik ook voor zonodig, bij onrust. Van 20 mg merkte ik niets, van 40 mg werd ik alleen een beetje slaperig na een paar uur maar dat duurde niet lang. Had niet het idee dat het hielp tegen onrust maar heb het eigenlijk niet echt een kans gegeven want maar een keer of twee overdag geprobeerd. Ik meen me te herinneren dat ik er wel beter van kon slapen.
Bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late reacite.

Ondertussen al aan de dipeperon, 80 mg volgens mij, maar neem het vaak te laat. Moet het nemen als ik merk dat ik boos en agressief wordt. Laatst nam ik het te laat en sloeg ik alsnog alles kapot.

Zit nu te twijfelen voor de seroquel, weet alleen zo niet welke dosis.
Voel me erg down en depri en de seroquel zou me daarbij kunnen helpen.
Alleen zit ik met het feit dat de psych zei dat m'n eetlust zou kunnen toenemen.
Begin net weer een beetje af te vallen (zit op 105 kg nu) dus dat kan ik er echt niet bij hebben, dat is het enige waarom ik twijfel.
pi_169063618
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:51 schreef kuolema het volgende:
Moet niet hebben dat ik van de seroquel slaperig wordt en wil liggen. Wil nu door depressie eigenlijk al heel de dag slapen...
pi_169063641
50 mg seroquel zie ik net in mijn OP.
pi_169063884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:03 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Moet niet hebben dat ik van de seroquel slaperig wordt en wil liggen. Wil nu door depressie eigenlijk al heel de dag slapen...
Daar is het een optie om het 's avonds in te nemen.
Dat hongergevoel is een bekende bijwerking van seroquel. Als je het 's avonds voor het slapen inneemt heb je kans dat je er door heen slaapt.

Het lijkt me overigens heel moeilijk wat je met je dipipiron moet doen, het innemen voor een woede aanval, voel je die altijd aankomen of is het een beetje gokken wanneer je het in moet nemen?
ijs_beer fan!
pi_169064119
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:23 schreef NanKing het volgende:

[..]

Daar is het een optie om het 's avonds in te nemen.
Dat hongergevoel is een bekende bijwerking van seroquel. Als je het 's avonds voor het slapen inneemt heb je kans dat je er door heen slaapt.

Het lijkt me overigens heel moeilijk wat je met je dipipiron moet doen, het innemen voor een woede aanval, voel je die altijd aankomen of is het een beetje gokken wanneer je het in moet nemen?
Ja volgens mij was het sowieso de bedoeling savonds. Maar lees veel over heel moe zijn van seroquel. Dat wil ik niet.

Nee die voel ik niet altijd aankomen, laatst had ik mot met mijn moeder over iets, en had ik hem moeten innemen op het moment dat ik wist dat ze me terug zou bellen met slecht nieuws, in plaats daarvan nam ik hem nadat ze me had gebeld en was ik al té over de zeik, en kan ik me niet inhouden en gaan er dingen kapot.

Had eerst oxazepam om rustig te worden, maar de dipiperon is meer op agressie gericht, tot nu toe werkt het nog niet altijd.
pi_169064238
Wat zegt je psych daarvan? Ik vind het iig een hoop verantwoordelijkheid die je draagt op deze manier. Niet dat dat een slecht iets is, maar met woedeaanvallen ziet de persoon vaak helemaal niet in hoe ende wat het triggert of wanneer.

Het kan ook zijn dat je helemaal niet moe wordt van de seroquel. Ik ken 2 gevallen, de ene wordt totaal slaapdronken na een onderhoudsdosis, de ander loopt vrolijk door te hyperen na een paar 100 mg. Beiden zijn excessen natuurlijk.
ijs_beer fan!
pi_169064294
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:46 schreef NanKing het volgende:
Wat zegt je psych daarvan? Ik vind het iig een hoop verantwoordelijkheid die je draagt op deze manier. Niet dat dat een slecht iets is, maar met woedeaanvallen ziet de persoon vaak helemaal niet in hoe ende wat het triggert of wanneer.

Het kan ook zijn dat je helemaal niet moe wordt van de seroquel. Ik ken 2 gevallen, de ene wordt totaal slaapdronken na een onderhoudsdosis, de ander loopt vrolijk door te hyperen na een paar 100 mg. Beiden zijn excessen natuurlijk.
Geen idee, ze zijn gelukkig al flink afgenomen in vergelijking met 3 jaar geleden, werd om het kleinste getriggerd en dan vlogen er weer stoelen door de ramen. Hier is het gelukkig alleen bij kapotte tafels en kapotte deuren gebleven. Dus er zit al verbetering in.

Nouja, misschien is het gewoon een kwestie van uittesten dan, zit alleen met de vraag, ben ik al 'depressief' genoeg om ze te nemen, heb al 2 andere standaard medicatie en slik liever geen medicatie.
pi_169064414
Seroquel is een anti psychotica,wat is de reden dat je psych wil dat je ze slikt? Ben je psychose gevoelig of verlies je soms de grip op de werkelijkheid? Ik vind het een hele rare medicatie voorslag voor een depressie. Dipiperon kan ik ergens nog begrijpen tegen je woede aanvallen.

Als je echt geholpen wil worden en beter wil worden raad ik je aan om je afkeer tegen medicijnen los te laten. Zolang jij er een afkeer tegen heb en ze liever niet neemt blijf je er op de een of andere manier tegen vechten en geef je ze geen kans. Medicatie alleen is geen oplossing, maar het kan wel een geweldig hulpmiddel zijn. Zie het alsof je met een stok moet lopen, je kan wel lopen alleen met stok is het iets makkelijker en comfortabeler.
ijs_beer fan!
pi_169064440
Dipiperon ken ik niet, maar het lijkt me familie van Dipidolor (Piritramide) gezien de naam, en dat is wel een extreem middel tegen pijn (sterker dan morfine). Dus dat Dipiperon een paardenmiddel is (tegen wat dan ook) zou me niet verbazen.
Lambo of Rekt
pi_169064533
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:59 schreef EggsTC het volgende:
Dipiperon ken ik niet, maar het lijkt me familie van Dipidolor (Piritramide) gezien de naam, en dat is wel een extreem middel tegen pijn (sterker dan morfine). Dus dat Dipiperon een paardenmiddel is (tegen wat dan ook) zou me niet verbazen.
Het vlakt je emoties ontzettend af. Volgens mij is t geen familie van dipidolor, maar dat zou ik moeten koekelen.

Heb je druppels, pizza? Vies he :p
ijs_beer fan!
pi_169064871
Op mn werk gebruikt een dame dagelijks dipiperon. Smorgens 17 druppels en savonds 20 druppels. Alleen merken wij als zorg er weinig van haha! Kan zijn dat ze er al te erg aan is gewend en dat het niks meer voor haar doet.

Als je bang bent voor eetbuien misschien rode stickers op je eten plakken? Rood is vaan een signaal van stop, je hersenen registreren dit vanzelf dus zal je minder gauw dat eten pakken dan!
pi_169080477
Dipiperon is een antipsychoticum, dipidolor een pijnstiller, behorend tot de groep van opiaten. Dipidolor kent een aantal bijwerkingen, zoals alle medicijnen. Slaperigheid is er één van. Geen eigen ervaring, beroepsmatige kennis.
  woensdag 22 februari 2017 @ 22:41:48 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_169080574
Seroquel wordt in een lage dosering ook voorgeschreven om te kunnen slapen.
Mij helpt het wel en ben er blij mee. Slaap nu al ongeveer een jaar weer goed.
Dikker ben ik er niet van geworden. Geloof dat het bij hogere doseringen meer kans geeft op gewichtstoename.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_169082233
Ken iemand die Seroquel al jaren slikt. Wel in veel hogere dosis en met het doel om psychoses tegen te gaan. Sinds ze dit slikt geen psychoses meer gehad. Erg positieve ervaringen dus en zorgt er eigenlijk voor dat ze nu een normaal leven kan leiden.
pi_169083116
heb zelf seroquel geslikt. werd er heel raar van dus misschien idee om eerste keer iemand te waarschuwen dat je het inneemt?

heb je al ooit een op mindfulness gebaseerde therapie geprobeerd? van wat ik om me heen heb gezien werkt dat over het algemeen beter dan pillen.
pi_169087715
Een cliënt van mij slikt dipiperon. 2 maal daags 5 druppels.
Is bij die persoon inderdaad om de woedeaanvallen te verminderen. Werkt tot op heden goed, en is zelfs afgebouwd. Voorheen escaleerde deze persoon regelmatig, nu nog maar weinig. :)
Striving to be more than average.
pi_169092002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:50 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Geen idee, ze zijn gelukkig al flink afgenomen in vergelijking met 3 jaar geleden, werd om het kleinste getriggerd en dan vlogen er weer stoelen door de ramen. Hier is het gelukkig alleen bij kapotte tafels en kapotte deuren gebleven. Dus er zit al verbetering in.

:')
  zondag 26 februari 2017 @ 14:10:35 #20
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_169153447
Seroquel gebruikte ik om te slapen. 25mg een half uur voordat ik naar bed ging. Werkte prima.
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_169207544
Ik heb het niet nodig om te slapen maar voor een aankomende depressie.

Maar op dit moment gaat het redelijk, maar het kan zo weer omkeren.

Voorlopig nog even geen seroquel maar zelf proberen eruit te komen.
pi_169207555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:47 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

:')
Sad but true. :')
pi_169235575
Ik gebruikte seroquel om te slapen. Maandje gebruikt. Vreselijke jeuk. Sinds maandag gestopt. Slaap weer klote, maar jeuk wordt minder. Morgen overleg wat we nu gaan doen. Heb nu in 3 nachten 7 uur slaap gehad (totaal, niet per nacht)
pi_169256974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:21 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik heb het niet nodig om te slapen maar voor een aankomende depressie.

Maar op dit moment gaat het redelijk, maar het kan zo weer omkeren.

Voorlopig nog even geen seroquel maar zelf proberen eruit te komen.
Waarom krijg je dan een antipsychotica i.p.v. een antidepressiva?

Ik heb zelf een tijdje seroquel gebruikt, maar toen ik er uiteindelijk mee kon stoppen, heb ik me een week beroerd gevoeld. En dat was nog wel met afbouw en begeleiding. Overigens kreeg ik het voor tegen paranoïde gedachten en slaaphallucinaties. En het heeft ook wel geholpen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:10 schreef slacKard.x het volgende:
Seroquel gebruikte ik om te slapen. 25mg een half uur voordat ik naar bed ging. Werkte prima.
Maar word je ook goed wakker? Door dat spul lag ik 9 uur zowat in coma en werd ik nog beroerd en niet uitgeslapen wakker. :N
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')