abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:28:35 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7179955
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:26 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja? die ervaring deel ik juist niet...

Boeren tenten als in :schuurfeesten ofzo of gewoon kroegen in dorpjes. In dorpjes is het vaak ook heel gezellig hoor.

Oh ja, BAZZA, antwoorden op die vraag in het andere topic!!!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:30:31 #127
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7179990
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:28 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je ruzie wilt zul je het daar ook krijgen. Wil je het niet dan kun je mekaar nog tenminste een biertje aan bieden en het bij verbaal geweld laten. Want zo stug zijn die "boeren" niet als het lijkt.

Dat bedoel ik, als ik in zo'n "boerentent"(achterhoek en twente) iemand per ongeluk aanstoot en je zegt gewoon sorry is er in 95% van de gevallen niets aan de hand. Dat hoef ik iin de stad niet te doen want dan wordt gelijk gevraagd of je ruzie zoekt. Verschilt misschien ook wel per streek
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:31:18 #128
40878 BOT
pi_7180009
sorry beetje offtopic tussendoor
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:32:31 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7180032
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:31 schreef BOT het volgende:
sorry beetje offtopic tussendoor
Ik vind het niet offtopic hoor, in die plaatsen wonen ook weer minder allochtonen dan hier in Amsterdam.

maar ik denk dat je wel gelijk hebt.

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:36:59 #130
40878 BOT
pi_7180124
En mijn ervaring is dat in die boeren(niets mis mee overigens) tenten in het oosten weinig ruzie is. En nou zie ik er dus ook weinig allochtonen...........
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:38:50 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7180171
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:36 schreef BOT het volgende:
En mijn ervaring is dat in die boeren(niets mis mee overigens) tenten in het oosten weinig ruzie is. En nou zie ik er dus ook weinig allochtonen...........
1+1=??

okok zo simpel ligt het niet, maar er zit wel wat in.

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:40:39 #132
40878 BOT
pi_7180210
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

1+1=??

okok zo simpel ligt het niet, maar er zit wel wat in.

Ik dank u
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:45:02 #133
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7180298
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:28 schreef HeatWave het volgende:

Boeren tenten als in :schuurfeesten ofzo of gewoon kroegen in dorpjes. In dorpjes is het vaak ook heel gezellig hoor.

Mijn ervaring is dat ze juist zo vaag naar je kijken van
"hey wies die eikel in ons dorp"

Voor je het weet heb je een klomp op je hoofd

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7180301
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je als allochtoon voor de stomste dingen geweigerd wordt en als je gaat vragen waarom een ander wel dan krijg je vaak te horen dat je uit de rij moet stappen en dan doen ze net of je er niet staat. Ga je met je Nederlandse vrienden dan weigeren ze je soms als ze niet door hebben dat je bij die groep jongens of meiden hoort. Soms sta je voor 3 kwartier lang in een rij en aan het eind van de rij krijg je te horen dat je er niet in mag of je wordt er halverwege uitgeplukt door een portier die de rij uitkamt.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:45:49 #135
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7180309
Hahahaha!

Weet je, daar is het "ons kent ons" idee ook hoger. Een klap op je bek kan nog wel, maar maak je het bont dan kom je er niet anoniem mee weg, het kan maar zo dat je dan een paar dorpen over je heen krijgt. Maar ja, die "goeie oude tijden toen geluk heel gewoon was" zijn ook aan het voorbij gaan

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:46:20 #136
15660 chocolatemoeze
pi_7180318
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:45 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hahaha
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7180335
Dit onderzoek is eigenlijk nietszeggend, want the Talk of the Town, bijv, heeft zich in het verleden al drie keer mogen verdedigen tegen een soortgelijke aanklacht en geen enkele keer heeft het geleid tot een veroordeling. Overigens is de tent echt niet all-white want ik ken genoeg figuren die een tintje hebben en daar wel naar binnen mogen.

en tja, in het verleden is nu eenmaal gebleken dat het allochtonen waren die in 9 van de 10 keer de heibel trapten. Tja wat doe je dan? Preventief te werk gaan. Generaliseren is echt geen schande als het om de veiligheid van je klanten gaat en het voortbestaan van je zaak.

Als de kans op geweld binnen de muren met 75% afneemt door preventief een bepaalde bevolkingsgroep te weigeren dan hoor je mij echt niet klagen. Ook al is het racisme in zo'n geval, als blijkt dat een bepaalde bevolkingsgroep voor het meerendeel van de gewelddadigheden verantwoordelijke is, dan wil ik best een oogje toeknijpen.

Mad Scientist!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:47:52 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7180348
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:46 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Hahaha

Tja in hele kleine dorpjes vast wel, maar bv Hilversum is best leuk stappen hoor. Hele andere sfeer. Of bv Hoorn, ik ga morgen weer ff naar t kroegie in Hoorn.
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:48:08 #139
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_7180354
Topic: Mogen disco's allochtonen weigeren?

Nee.

Wie mogen ze dan wel weigeren?

indivudele mensen die waarvan bekend is dat ze vaak ruzie zoeken en veroorzaken. Daarnaast is het gewoon zo dat grotere groepen jongens bij elkaar vaker voor problemen zorgen, allochtoon of autochtoon. Vrouwen voelen zich vaak ongemakkelijk als veel jongens bij elkaar klonteren, en de meeste uitgaansgelegenheden willen juist zoveel mogelijk vrouwen hebben want dat trekt weer meer publiek.

Het onderzoek is uitgevoerd met twee koppels. Naar wat ik gelezen heb is het een gedegen onderzoek geweest. Ik denk dat hier gewoon sprake is van discriminatie.

Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:53:36 #140
15660 chocolatemoeze
pi_7180449
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:47 schreef Tri-face het volgende:
en tja, in het verleden is nu eenmaal gebleken dat het allochtonen waren die in 9 van de 10 keer de heibel trapten. Tja wat doe je dan? Preventief te werk gaan. Generaliseren is echt geen schande als het om de veiligheid van je klanten gaat en het voortbestaan van je zaak.
Precies. De discotheek is niet de veroorzaker van dat hoge percentage. Het is een constatering die helaas maar al te vaak uit blijkt te komen. Het is in den principe wel discriminatie, maar door het te negeren kom je zelf ook in de problemen. Heb je zulke ervaringen als discotheek achter de rug, dan ga je die problemen écht niet bagetalliseren en negeren!! En ja, de "goeden" moeten er onder lijden (en dat stoort mij zeer bijzonder) maar, de schuld ligt niet bij de discotheek, maar bij diezelfde groep jongeren die het continu verpesten. Zij verpesten het, lopen messen te trekken en gasten in mekaar te meppen omdat ze anders met een minderwaardigheidscomplex rond moeten lopen. Generaliserend? Vraag dat maar aan de portiers die zulke dingen dagelijks in de praktijk meemaken en op de koop toe een kogel mogen vangen. Tis een "zieke" wereld vol misplaatste haat.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:54:20 #141
15660 chocolatemoeze
pi_7180468
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:48 schreef breaky het volgende:
Topic: Mogen disco's allochtonen weigeren?

Nee.

Wie mogen ze dan wel weigeren?

indivudele mensen die waarvan bekend is dat ze vaak ruzie zoeken en veroorzaken. Daarnaast is het gewoon zo dat grotere groepen jongens bij elkaar vaker voor problemen zorgen, allochtoon of autochtoon.

Nou, hier sla je de spijker op zijn kop.
pi_7180951
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:45 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Klopt. In boerendorpen heb je vrijwel altijd van die "ons kent ons"-kroegen.
Niet dat ik vaak naar een kroeg ga, maar als ik een keer naar zo'n boerenkroeg ga dan hebben ze zo door waar je vandaan komt en dan is het nogal eens heibel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7181055
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klopt. In boerendorpen heb je vrijwel altijd van die "ons kent ons"-kroegen.
Niet dat ik vaak naar een kroeg ga, maar als ik een keer naar zo'n boerenkroeg ga dan hebben ze zo door waar je vandaan komt en dan is het nogal eens heibel.

In boerendorpen ben ik nog nooit geweigerd. Het waren altijd vriendelijke mensen aan de deur.
pi_7181123
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

In boerendorpen ben ik nog nooit geweigerd. Het waren altijd vriendelijke mensen aan de deur.

Ligt eraan soms wel, soms niet. In boerendorpen vind ik het vaak zo'n ons kent ons-situatie. Ze kijken je daar zo aan van: hey, jij komt hier niet vandaan...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:27:21 #145
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7181165
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:18 schreef Frenkie het volgende:

Jij voegt ook niks toe aan de discussie. Je bent een slechte discussieleider.

Nee hoor ik geef gewoon aan dat het niet toelaten van moslims óók geen legale oplossing is.

En discussieleider? Ben Andries Knevel niet zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 06-12-2002 16:46]

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:28:58 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7181194
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:27 schreef robh het volgende:

[..]

Nee hoor ik geef gewoon aan dat het niet toelaten van moslims óók geen oplossing is.

En discussieleider? Ben Andries Knevel niet zeg!

is niet waar, het is WEL een oplossing, of het een legale oplossing is is hier dus de vraag, maar het werkt wel
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:47:23 #147
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7181533
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:28 schreef HeatWave het volgende:

is niet waar, het is WEL een oplossing, of het een legale oplossing is is hier dus de vraag, maar het werkt wel

Als je quote, quote dan de hele zin....
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 6 december 2002 @ 16:51:36 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7181606
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:47 schreef robh het volgende:

[..]

Als je quote, quote dan de hele zin....

Cheater!!!!

Get woke, go broke!
pi_7182071
  • Waar ik meestal uitga (disco), worden groepen hetero's geweigerd. Stelletjes komen er soms wel in, als hun uitstraling goed is. En ook als individu kom je wel binnen, als je met vaste gasten mee komt.
  • Metaaldetector is niet nodig; de portiers zijn geen kleerkasten.
  • Er zijn nóóit vechtpartijtjes, nooit heibel.
  • Stelling: het zijn de hetero's die verantwoordelijk zijn voor het gezeik.

On-topic: Mensen weigeren, van wie je uit ervaring weet/inschat dat ze alleen voor gezeik zorgen, moet mogen. En dat heeft niet alleen met huidskleur te maken, maar met het totaalplaatje. Wanneer deze mensen dan ook nog eens niet drinken, dan heb je er vanuit commercieel oogpunt al helemaal niets aan.

('k Vraag me trouwens af hoe het komt dat mensen die geen alcohol drinken, relatief zoveel overlast veroorzaken... )

vrijdag 6 december 2002 @ 21:29:45 #150
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_7185164
    het moet kunnen maar geef dan ook duidelijk aan waarom (bijvoorbeeld dat je soortgenootjes het hebben verpest) maar kom niet met kutsmoezen dat het vol is
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')