abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7178766
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef keeper het volgende:
Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?
Punt is dat kledingsvoorschriften in het reglement staan en men zich daarop kan beroepen. Misschien moeten ze maar gewoon een bordje plaatsen met erop: 'alleen toegankelijk voor blanken'. Daarnast is het weigeren op huidskleur toch echt wel van een totaal andere orde dan 'niet de juiste schoenen aanhebben'.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:34:40 #102
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178792
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef keeper het volgende:

[..]

Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?

Een trainingspak kan je uit trekken. Een kleurtje kan je niet afwassen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:35:07 #103
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7178800
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:31 schreef Frenkie het volgende:

Jij hebt het al uitgemaakt toch..???

Naar wat ik lees is het voor mij zo klaar als een klontje. Maar dat is toch altijd het probleem met deze discussies? Hypothesen worden waarheid. Het zal de gebrekkige informatie zijn denk ik.
quote:
En als de desbetreffende discotheek ook maar een allochtoon kaan aanwijzen die binnen mag komen. Dan weet ik wel wat de rechter zal beslissen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178820
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:33 schreef Frenkie het volgende:
Misschien was koppel B wel een koppel vaste klanten. Of had koppel A de verkeerde uitstraling.
Het waren in Tilburg 2 onbekende koppels.

Nog meer argumenten waarom het geen discriminatie zou kunnen zijn omdat discotheken niet discrimineren?

vrijdag 6 december 2002 @ 14:37:45 #105
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178859
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Het waren in Tilburg 2 onbekende koppels.

Nog meer argumenten waarom het geen discriminatie zou kunnen zijn omdat discotheken niet discrimineren?

verkeerde uitstraling
pi_7178877
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

verkeerde uitstraling

Das waar, ze hadden de verkeerde kleur.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:39:05 #107
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178888
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:38 schreef nikk het volgende:
Das waar, ze hadden de verkeerde kleur.
dat staat er niet
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:39:51 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178903
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

verkeerde uitstraling

Zoiets iig...het kan wel uitgelegd worden als discriminatie, en technisch gezien is het dat ook. maar bv een Indonesisch koppel had volgens mij moeiteloos naar binnen gekomen, wel een problemen met een indonesier gehad. Kan ook vervangen worden door Chinees oid.

Niets Racistisch dus...realistisch

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:40:41 #109
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178916
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoiets iig...het kan wel uitgelegd worden als discriminatie, en technisch gezien is het dat ook. maar bv een Indonesisch koppel had volgens mij moeiteloos naar binnen gekomen, wel een problemen met een indonesier gehad. Kan ook vervangen worden door Chinees oid.

Niets Racistisch dus...realistisch

Kaalgeschoren brede nederlanders.. een ander voorbeeld.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:42:18 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_7178948
Nee het mag absoluut niet.

Maar ik heb te vaak messen gezien om uitgaansgelegenheden met een hoop marokkanen te mijden.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:43:36 #111
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178979
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:42 schreef speknek het volgende:

Maar ik heb te vaak messen gezien om uitgaansgelegenheden met een hoop marokkanen te mijden.

wat zijn de fijne plekken in Utreg dan..??
pi_7179056
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:42 schreef speknek het volgende:

Dat is ook een beetje het dubbele. Aan de ene kant mag het niet, maar ik kan er wel alle begrip voor opbrengen dat je bepaalde lui niet naar binnen wil laten. Wel is het belachelijk dat men hier probeert te stellen dat discriminatie aan de deur niet bestaat.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:50:28 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7179110
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:40 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Kaalgeschoren brede nederlanders.. een ander voorbeeld.

Die zullen ook niet overal in komen, ook niet zonder reden uit het verleden.
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:54:38 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_7179181
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:43 schreef Frenkie het volgende:
wat zijn de fijne plekken in Utreg dan..??
Utreg heeft niet echt van dat soort uitgaansgelegenheden. Als je geen alcohol drinkt ga je ook geen kroeg binnen. Het is meer in Gouda en Rotterdam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:11:43 #115
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7179564
Als je als Marokkaan samen met een meisje komt zonder een groep kom je vaak wel binnen, maar met een groep bijna nooit terwijl een groep Nederlanders zo naar binnen mag....
tja vervelend voor ze maar als ik een discotheek had zou ik hetzelfde doen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:13:43 #116
3542 Gia
User under construction
pi_7179606
Het zou zomaar kunnen zijn dat dat gekleurde koppelte een tikje uitdagend gekeken had, omdat ze vantevoren was verteld dat bij deze zaken vaak allochtonen geweigerd zouden worden.
Dat geeft al meteen een agressieve uitstraling.
Het blanke koppel weet dat het waarschijnlijk niet geweigerd zal worden en hoeft dus ook niet uitdagend te kijken.

Daarbij komt, dat een discotheek een plek is waar mensen geacht worden geld te besteden. Het is algemeen bekend dat Moslims niet mogen drinken en derhalve veel minder uitgeven in een discotheek dan niet-Moslims. Een disco zal die ruimte dus liever willen geven aan iemand die wel genegen is zijn portemonnee leeg te schudden.

Heel gewoon, en volgens mij geheel legaal.

vrijdag 6 december 2002 @ 15:15:42 #117
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7179666
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:13 schreef Gia het volgende:
Het zou zomaar kunnen zijn dat dat gekleurde koppelte een tikje uitdagend gekeken had, omdat ze vantevoren was verteld dat bij deze zaken vaak allochtonen geweigerd zouden worden.
Dat geeft al meteen een agressieve uitstraling.
Het blanke koppel weet dat het waarschijnlijk niet geweigerd zal worden en hoeft dus ook niet uitdagend te kijken.

Daarbij komt, dat een discotheek een plek is waar mensen geacht worden geld te besteden. Het is algemeen bekend dat Moslims niet mogen drinken en derhalve veel minder uitgeven in een discotheek dan niet-Moslims. Een disco zal die ruimte dus liever willen geven aan iemand die wel genegen is zijn portemonnee leeg te schudden.

Heel gewoon, en volgens mij geheel legaal.

Zolang niet elk persoon met een kleurtje een moslim is ben je gewoon weer terug bij af hoor.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:18:06 #118
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7179720
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:15 schreef robh het volgende:
Zolang niet elk persoon met een kleurtje een moslim is ben je gewoon weer terug bij af hoor.
Jij voegt ook niks toe aan de discussie. Je bent een slechte discussieleider.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:18:15 #119
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7179723
Ik ken cafe's (waar veel allochtonen komen) waar je bij binnenkomst verplicht bent een x aantal munten te kopen. Die regel geldt in de praktijk alleen voor allochtonen want mij is nog nooit gevraagd of ik wel munten gekocht had.(heb er altijd wel genoeg trouwens )

Je kan je hele cafe wel vol hebben maar als niemand iets koopt verdien je ook niets

vrijdag 6 december 2002 @ 15:19:37 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7179754
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:18 schreef BOT het volgende:
Ik ken cafe's (waar veel allochtonen komen) waar je bij binnenkomst verplicht bent een x aantal munten te kopen. Die regel geldt in de praktijk alleen voor allochtonen want mij is nog nooit gevraagd of ik wel munten gekocht had.(heb er altijd wel genoeg trouwens )

Je kan je hele cafe wel vol hebben maar als niemand iets koopt verdien je ook niets

Tja ik denk toch niet dat dat DE reden van weigering is eerlijk gezegd.

Maar ja, ik zie het probleem niet zo....

Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:21:44 #121
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7179807
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook. Als je aan kunt tonen dat er voortdurend gemat wordt door bepaalde groepen dan is er wel wat mogelijk.
Portiers zijn overigens meestal ook gekleurd. Da's wel vaag op zich.
Trouwens, het is niet zo dat een allochtoon er niet inkomt. In groepsverband komen ze er niet in, als je met een groepje van 6 bent en daarvan is er eentje bij met een kleurtje dan komt die echt wel binnen.
Zelf ga ik vrijwel alleen uit in toko's waar ze een streng deurbeleid voeren. Uitgaan moet wel leuk blijven namelijk.

pcies. Ik heb er namelijk nóóit problemen mee, zelfs niet in de meest boeretent die je maar voor kan stellen.
[edit]
en ja, ik ben zo iemand die hier niet vrij rond mag lopen volgens mensen als SilverSpirit
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 06-12-2002 15:29]

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:25:34 #122
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7179884
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:21 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

pcies. Ik heb er namelijk nóóit problemen mee, zelfs niet in de meest boeretent die je maar voor kan stellen.

In die boeretenten is de sfeer vaak wel een stuk beter dan in de stad....minder agressief
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:26:39 #123
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7179911
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:25 schreef BOT het volgende:

In die boeretenten is de sfeer vaak wel een stuk beter dan in de stad....minder agressief

Ja? die ervaring deel ik juist niet...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:27:07 #124
15660 chocolatemoeze
pi_7179918
Hey, in mijn ogen (dus de tenten waar ik tot nu toe allemala ben geweest) valt het allemaal wel mee.

Op discretie van de portier worden mensen geweigerd, als er een bepaalde dreiging of misdragingen vanaf straalt geef ik hem groot gelijk bij twijfel iemand níet binnen te laten. En ja, met al dat nieuws over vooral de Marokkaanse jongerengroep zal ik ook gaan twijfelen als er zo'n groep voor je deur staat. De grondslag vind ik dan níet discrimenerend, je kunt je eerder afvragen waarom die groepen dan altijd klieken. Maar goed, ik wil niet rechts overkomen ofzo, ik zeg alleen dat ik het een beetje makkelijk gezegd vind om het op discriminatie te gooien.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:28:26 #125
15660 chocolatemoeze
pi_7179951
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:25 schreef BOT het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je ruzie wilt zul je het daar ook krijgen. Wil je het niet dan kun je mekaar nog tenminste een biertje aan bieden en het bij verbaal geweld laten. Want zo stug zijn die "boeren" niet als het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')