abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:10:04 #76
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7178332
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:05 schreef skinheadholland het volgende:
waarom zouden ze dat niet mogen. Een discotheek is geen openbare gelegenheid dus ze mogen een eigen beleid voeren. Dat schijnen toch veel mensen te vergeten. Omgekeerd zou dus ook heel goed mogelijk zijn dat er geen Nederlanders toegelaten worden.

zie alle ophef hierover niet in hoor.....

Beleid is prima, een doelgroep heeft iedere kroeg, maar om personen op huidskleur te weigeren, dat is ronduit belachelijk.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178348
Regelmatig worden er hier in de omgeving R&B feestjes geregeld. Dan staan de organisatoren kaartjes uit te delen. Zonder kaartje geen entree. Nou ik krijg nooit zo'n kaartje, maar alle jongetjes en meisjes met een tintje wel. Is dit dan ook racisme..??
pi_7178359
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:11 schreef Frenkie het volgende:
Regelmatig worden er hier in de omgeving R&B feestjes geregeld. Dan staan de organisatoren kaartjes uit te delen. Zonder kaartje geen entree. Nou ik krijg nooit zo'n kaartje, maar alle jongetjes en meisjes met een tintje wel. Is dit dan ook racisme..??
Nee ze vinden je gewoon een saaie lul .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:12:11 #79
16625 robh
pi_7178363
quote:
Jep.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178367
quote:
Nee, die mensen voelen aan dat jij wel muzieksmaak hebt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7178368
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:10 schreef robh het volgende:

[..]

Beleid is prima, een doelgroep heeft iedere kroeg, maar om personen op huidskleur te weigeren, dat is ronduit belachelijk.

Als jij kan bewijzen dat ze enkel en alleen op huidskleur selecteren heb je gelijk. Maar zelfs maar een marokkaan in de toko, bewijst jouw ongelijk.
pi_7178384
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:12 schreef robh het volgende:
Jep.
Nee natuurlijk niet. Want er lopen wel blanken rond. (ik ben wel eens geweest) Alleen niet in grote aantallen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:13:40 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178388
quote:
eigenlijk wel, maar vraag je er ook om? Als ze je weigeren danis dat technisch gezien ook racisme. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen problemen mee. Als ze dat zo willen is het hun goed recht vind ik.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7178400
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:11 schreef keeper het volgende:
Nee ze vinden je gewoon een saaie lul .
Dat zou kunnen Nou een uitsmijter vind misschien dat de geweigerde marokkaan een agressieve uitstraling heeft.

Een maatje van mij met figuur uitsmijter en een kaalgeschoren kop, komt ook niet overal binnen.

vrijdag 6 december 2002 @ 14:15:27 #85
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7178424
Afgelopen carnaval waren we ook in discotheek en kwamen toevallig door de R&B zaal. Alleen maar allochtonen en er werd ons wel even duidelijk gemaakt dat we erg snel weg moesten wezen....wij werden daar dus weer "geweigerd" op grond van onze huidskleur
pi_7178428
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

eigenlijk wel, maar vraag je er ook om? Als ze je weigeren danis dat technisch gezien ook racisme. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen problemen mee. Als ze dat zo willen is het hun goed recht vind ik.

Vind ik ook. Een vriend van me is weleens geweigerd bij De Danssalon omdat de portier vond dat hij een agressief gezicht had.

Voormalige vrouwelijke klasgenote en haar vriend zijn weleens bij de iT geweigerd omdat ze er niet homo genoeg uitzagen...

Deze hele aanklacht slaat echt nergens op.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7178433
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

!

Als de Talk en de FIOD deze zaak verliezen, dan kunnen ze beter gewoon de deuren sluiten.

De vraag of de Talk en FIOD uberhaupt aangeklaagd kunnen worden. Maar wanneer het daadwerkelijk tot een rechtzaak zal komen zullen ze die ongetwijfeld verliezen.
pi_7178436
quote:
Nee, want als m'n oma daar naast staat krijgt ze ook geen kaartje omdat ze niet in de doelgroep valt.
Als jij (of mn oma ) echter vraagt om zo'n kaartje en ze willen het niet geven, ja DAN kan je gaan denken aan discriminatie.
pi_7178496
Gaat de Vereniging voor Trainingspakfetisjisten ook een aanklacht indienen? Zij worden immers ook weleens geweigerd...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:21:36 #90
16625 robh
pi_7178536
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gaat de Vereniging voor Trainingspakfetisjisten ook een aanklacht indienen? Zij worden immers ook weleens geweigerd...
Punt is hier gewpon dat mensen die aan alle regels van een cafe/kroeg voldoen geweigerd worden op grond van huidskleur. Dat je als neger in je duitse campingsmoking een nederlandse tent binnen wil die geen trainingspakken toelaat.... Tja, dan moet je niet raar kijken als je geweigerd wordt.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178565
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:21 schreef robh het volgende:

[..]

Punt is hier gewpon dat mensen die aan alle regels van een cafe/kroeg voldoen geweigerd worden op grond van huidskleur. Dat je als neger in je duitse campingsmoking een nederlandse tent binnen wil die geen trainingspakken toelaat.... Tja, dan moet je niet raar kijken als je geweigerd wordt.

Ik vind dat Stekelenburg eens verder moet kijken dan zijn neus lang is. Waarom voeren de eigenaren zo'n streng deurbeleid?
Eigenaar van de FIOD zit overigens namens het CDA in de gemeenteraad.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:23:53 #92
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7178579
Lastig. Het weren van allochtonen is een speciaal geval van het weren van mensen op grond van uiterlijk, en dat zag ik in de West Pacific Amsterdam ook: mensen met een studentikoos uiterlijk kwamen er niet in - want "studenten zijn lastig" volgens de uitsmijters. Zo kun je als uitsmijter op grond van vergelijkbare ervaring bv. stellen "Marokkanen zijn lastig" en vervolgens mensen met een Marokkaans uiterlijk weren. Ergens kan ik het ze op grond van deze vergelijking niet kwalijk nemen, maar aan de andere kant zijn beide gevallen generaliserend, als niet-lastige student of niet-lastige Marokkaan ben je de klos omdat anderen met een vergelijkbaar uiterlijk zich misdragen hebben. Dus zeg ik, nee, disco's mogen geen allochtonen (of studenten) weigeren. Maar als uitsmijter moet je slechts die mensen binnenlaten die zich volgens jou inzicht niet zullen misdragen, en waar moet je anders op af gaan dan uiterlijk?
iedereen is uniek behalve ik
pi_7178615
quote:
Punt is dat niet bewezen is dat er op huidskleur geselecteerd wordt.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:27:28 #94
16625 robh
pi_7178640
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:25 schreef Frenkie het volgende:

Dat zal de rechter dan maar uit moeten maken.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178680
quote:
Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:30:22 #96
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7178695
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef keeper het volgende:

[..]

Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?

Schijnbaar niet
pi_7178701
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:25 schreef Frenkie het volgende:
In dit geval is er op z'n minst een sterk vermoeden dat het wel het geval is. Koppel A komt niet binnen want het zou te druk zijn. En koppel B komt een minuut later wel binnen. Misschien dat er binnen op een magische wijze gasten verdwijnen, maar je zou toch enigzins kunnen opmaken dat er sprake is van een merkwaardig beurbeleid.
pi_7178711
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:27 schreef robh het volgende:
Dat zal de rechter dan maar uit moeten maken.
Jij hebt het al uitgemaakt toch..???
En als de desbetreffende discotheek ook maar een allochtoon kaan aanwijzen die binnen mag komen. Dan weet ik wel wat de rechter zal beslissen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:32:22 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178730
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef keeper het volgende:

[..]

Dat is dus het punt, dat het van de wet niet mag wil nog niet zeggen dat het onterecht is. Je mag een inbreker ook niet slaan, maar iedereen kan daar mee leven (op gelly na)

Het is niet zoals het HOORT, of zou moeten, maar wel zoals het in de praktijk gaat. En dat heeft een reden...ervaring dus..

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:33:25 #100
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7178758
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:30 schreef nikk het volgende:

[..]

In dit geval is er op z'n minst een sterk vermoeden dat het wel het geval is. Koppel A komt niet binnen want het zou te druk zijn. En koppel B komt een minuut later wel binnen. Misschien dat er binnen op een magische wijze gasten verdwijnen, maar je zou toch enigzins kunnen opmaken dat er sprake is van een merkwaardig beurbeleid.

Misschien was koppel B wel een koppel vaste klanten. Of had koppel A de verkeerde uitstraling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')