quote:Beleid is prima, een doelgroep heeft iedere kroeg, maar om personen op huidskleur te weigeren, dat is ronduit belachelijk.
Op vrijdag 6 december 2002 14:05 schreef skinheadholland het volgende:
waarom zouden ze dat niet mogen. Een discotheek is geen openbare gelegenheid dus ze mogen een eigen beleid voeren. Dat schijnen toch veel mensen te vergeten. Omgekeerd zou dus ook heel goed mogelijk zijn dat er geen Nederlanders toegelaten worden.zie alle ophef hierover niet in hoor.....
quote:Nee ze vinden je gewoon een saaie lul
Op vrijdag 6 december 2002 14:11 schreef Frenkie het volgende:
Regelmatig worden er hier in de omgeving R&B feestjes geregeld. Dan staan de organisatoren kaartjes uit te delen. Zonder kaartje geen entree. Nou ik krijg nooit zo'n kaartje, maar alle jongetjes en meisjes met een tintje wel. Is dit dan ook racisme..??
quote:Jep.
Regelmatig worden er hier in de omgeving R&B feestjes geregeld. Dan staan de organisatoren kaartjes uit te delen. Zonder kaartje geen entree. Nou ik krijg nooit zo'n kaartje, maar alle jongetjes en meisjes met een tintje wel. Is dit dan ook racisme..??
quote:Nee, die mensen voelen aan dat jij wel muzieksmaak hebt.
quote:Als jij kan bewijzen dat ze enkel en alleen op huidskleur selecteren heb je gelijk. Maar zelfs maar een marokkaan in de toko, bewijst jouw ongelijk.
Op vrijdag 6 december 2002 14:10 schreef robh het volgende:[..]
Beleid is prima, een doelgroep heeft iedere kroeg, maar om personen op huidskleur te weigeren, dat is ronduit belachelijk.
quote:Nee natuurlijk niet. Want er lopen wel blanken rond. (ik ben wel eens geweest) Alleen niet in grote aantallen.
Op vrijdag 6 december 2002 14:12 schreef robh het volgende:
Jep.
quote:eigenlijk wel, maar vraag je er ook om? Als ze je weigeren danis dat technisch gezien ook racisme. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen problemen mee. Als ze dat zo willen is het hun goed recht vind ik.
quote:Dat zou kunnen
Op vrijdag 6 december 2002 14:11 schreef keeper het volgende:
Nee ze vinden je gewoon een saaie lul.
Een maatje van mij met figuur uitsmijter en een kaalgeschoren kop, komt ook niet overal binnen.
quote:Vind ik ook. Een vriend van me is weleens geweigerd bij De Danssalon omdat de portier vond dat hij een agressief gezicht had.
Op vrijdag 6 december 2002 14:13 schreef HeatWave het volgende:[..]
eigenlijk wel, maar vraag je er ook om? Als ze je weigeren danis dat technisch gezien ook racisme. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen problemen mee. Als ze dat zo willen is het hun goed recht vind ik.
Voormalige vrouwelijke klasgenote en haar vriend zijn weleens bij de iT geweigerd omdat ze er niet homo genoeg uitzagen...
Deze hele aanklacht slaat echt nergens op.
quote:De vraag of de Talk en FIOD uberhaupt aangeklaagd kunnen worden. Maar wanneer het daadwerkelijk tot een rechtzaak zal komen zullen ze die ongetwijfeld verliezen.
Op vrijdag 6 december 2002 14:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
!
Als de Talk en de FIOD deze zaak verliezen, dan kunnen ze beter gewoon de deuren sluiten.
quote:Nee, want als m'n oma daar naast staat krijgt ze ook geen kaartje omdat ze niet in de doelgroep valt.
quote:Punt is hier gewpon dat mensen die aan alle regels van een cafe/kroeg voldoen geweigerd worden op grond van huidskleur. Dat je als neger in je duitse campingsmoking een nederlandse tent binnen wil die geen trainingspakken toelaat.... Tja, dan moet je niet raar kijken als je geweigerd wordt.
Op vrijdag 6 december 2002 14:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gaat de Vereniging voor Trainingspakfetisjisten ook een aanklacht indienen? Zij worden immers ook weleens geweigerd...
quote:Ik vind dat Stekelenburg eens verder moet kijken dan zijn neus lang is. Waarom voeren de eigenaren zo'n streng deurbeleid?
Op vrijdag 6 december 2002 14:21 schreef robh het volgende:[..]
Punt is hier gewpon dat mensen die aan alle regels van een cafe/kroeg voldoen geweigerd worden op grond van huidskleur. Dat je als neger in je duitse campingsmoking een nederlandse tent binnen wil die geen trainingspakken toelaat.... Tja, dan moet je niet raar kijken als je geweigerd wordt.
quote:Punt is dat niet bewezen is dat er op huidskleur geselecteerd wordt.
Op vrijdag 6 december 2002 14:21 schreef robh het volgende:
Punt is hier gewpon dat mensen die aan alle regels van een cafe/kroeg voldoen geweigerd worden op grond van huidskleur. Dat je als neger in je duitse campingsmoking een nederlandse tent binnen wil die geen trainingspakken toelaat.... Tja, dan moet je niet raar kijken als je geweigerd wordt.
quote:Dat zal de rechter dan maar uit moeten maken.
Op vrijdag 6 december 2002 14:25 schreef Frenkie het volgende:Punt is dat niet bewezen is dat er op huidskleur geselecteerd wordt.
quote:Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?
Op vrijdag 6 december 2002 14:21 schreef robh het volgende:
quote:Schijnbaar niet
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef keeper het volgende:[..]
Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?
quote:In dit geval is er op z'n minst een sterk vermoeden dat het wel het geval is. Koppel A komt niet binnen want het zou te druk zijn. En koppel B komt een minuut later wel binnen. Misschien dat er binnen op een magische wijze gasten verdwijnen, maar je zou toch enigzins kunnen opmaken dat er sprake is van een merkwaardig beurbeleid.
Op vrijdag 6 december 2002 14:25 schreef Frenkie het volgende:
Punt is dat niet bewezen is dat er op huidskleur geselecteerd wordt.
quote:Jij hebt het al uitgemaakt toch..???
Op vrijdag 6 december 2002 14:27 schreef robh het volgende:
Dat zal de rechter dan maar uit moeten maken.
quote:Dat is dus het punt, dat het van de wet niet mag wil nog niet zeggen dat het onterecht is. Je mag een inbreker ook niet slaan, maar iedereen kan daar mee leven (op gelly na)
Op vrijdag 6 december 2002 14:29 schreef keeper het volgende:[..]
Maar je mag dus wel de conclusie trekken dat mensen in trainingspakken relschoppers zijn, omdat je vaker in je tent mensen in trainingspakken hebt gehad die problemen hebben veroorzaakt, maar als je vaak Marokkanen binnen hebt gehad die voor problemen zorgen, mag je niet zo maar Marokkanen gaan weigeren?
Het is niet zoals het HOORT, of zou moeten, maar wel zoals het in de praktijk gaat. En dat heeft een reden...ervaring dus..
quote:Misschien was koppel B wel een koppel vaste klanten. Of had koppel A de verkeerde uitstraling.
Op vrijdag 6 december 2002 14:30 schreef nikk het volgende:[..]
In dit geval is er op z'n minst een sterk vermoeden dat het wel het geval is. Koppel A komt niet binnen want het zou te druk zijn. En koppel B komt een minuut later wel binnen. Misschien dat er binnen op een magische wijze gasten verdwijnen, maar je zou toch enigzins kunnen opmaken dat er sprake is van een merkwaardig beurbeleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |