abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7177790
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:47 schreef keeper het volgende:

[..]

Precies. Ik ben ook wel eens ergens geweigerd als je met een (grote) groep binnen komt. Gewoon gefaseerd er heen gaan en binnen ergens afspreken werkt het beste dan .

Inderdaad. Er zijn genoeg toko's waar ze geen groepen die uit meer dan 5 personen bestaan binnenlaten. Gewoon even opsplitsen en dan is er niets aan de hand.
Dat ze groepen van 10 Marokkaantjes niet binnenlaten heb ik alle begrip voor, en de eigenaar zal er echt wel goede redenen voor hebben, want hij moet ook aan zijn omzet denken...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7177793
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:48 schreef nikk het volgende:

[..]

In dit geval scheen het om 2 koppels te gaan. De ene blank, en de ander 'gekleurd'. Lijkt me ook stug dat het gekleurd stelletje bestond uit een jongen in een imam-jurk en het meisje in een burka en het blank stelletje wel normaal gekleed. De koppels zullen allebei ongeveer hetzelfde uitgezien hebben alleen dan de met een ander kleurtje.

da's niet het onderzoek waar ik naar verwijs. Bovendien voldoet een bhurka niet aan de dresscode..
pi_7177813
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:49 schreef keeper het volgende:
van de FP:
Vorige week stond er wat anders in de krant.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:51:13 #54
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7177829
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:49 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je portier was..?? Afkappen natuurlijk. Een discussie heeft helemaal geen zin. het besluit is al genomen.

Klopt discussie heeft vaak geen zin met al die dronken lui maar je kunt wel beleefd blijven bedoel ik. Daar ontbreekt het vaak aan. Ik behandel de portiers normaal dan verwacht ik dat ze dat met mij ook kunnen doen
pi_7177883
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:51 schreef BOT het volgende:

[..]

Klopt discussie heeft vaak geen zin met al die dronken lui maar je kunt wel beleefd blijven bedoel ik. Daar ontbreekt het vaak aan. Ik behandel de portiers normaal dan verwacht ik dat ze dat met mij ook kunnen doen

Actie = reactie en nee = nee. Als jij beschaafd tegen hen doet, doen zij dat tegen jou. Ik heb nog nooit problemen gehad met een portier. Terwijl ook ik wel eens geweigerd ben.
pi_7177889
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef robh het volgende:
Ik vind het toch naief om te denken dat je zonder allochtonen in je kroeg van de problemen af bent.
Sinds de R&B-bar veranderd is in een Engelse pub en er maar een klein R&B-barretje voor is teruggekomen zijn er bij een discotheek bij mij in de buurt toch niet zo veel vechtpartijen meer geweest als eerst. Het helpt dus wel degelijk.
Mijn zusje heeft laatst met één van de hoge piefen van het pand gepraat waarom ze het hebben gedaan, en het antwoord was dat ze minder vechtpartijen door allochtonen wilden hebben. Ze baalden er zelf ook van dat het zo ver heeft moeten komen, maar als het moet, dan moet het..
pi_7177892
quote:
da's niet het onderzoek waar ik naar verwijs. Bovendien voldoet een bhurka niet aan de dresscode..
Uiteraard. Maar ik erger me aan mensen die doen voorkomen alsof het onderzoek op los zand gebaseerd is. Ik sta zelf regelmatig in de rij en als ik zie wie er allemaal geweigerd word is het toch wel om van te schrikken. Maar ja, hypocriet als ik ben, ga ik wel naar binnen.
pi_7177900
quote:
Dat is trouwens ook nog iets ja. Dat ze een onderzoek doen dat een Marokkaanse groep/stel whatever geweigerd wordt ergens. Maar die blijken zich dan niet aan de dresscode te houden. En dan gooien ze het meteen maar op racisme. .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_7177941
Veel tenten hanteren trouwens een andere manier ook om allochtonen buiten te houden: ze draaien gewoon trance en dergelijke. Geen R&B/HipHop. Want daar komen de meeste allochtonen op af.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:55:27 #60
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7177946
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:53 schreef keeper het volgende:

Dat is trouwens ook nog iets ja. Dat ze een onderzoek doen dat een Marokkaanse groep/stel whatever geweigerd wordt ergens. Maar die blijken zich dan niet aan de dresscode te houden. En dan gooien ze het meteen maar op racisme. .

Een goed onderzoek houdt daar ook rekening mee natuurlijk. Dus dan mag je het idd gooien op racisme.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7177960
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:53 schreef nikk het volgende:
Uiteraard. Maar ik erger me aan mensen die doen voorkomen alsof het onderzoek op los zand gebaseerd is. Ik sta zelf regelmatig in de rij en als ik zie wie er allemaal geweigerd word is het toch wel om van te schrikken. Maar ja, hypocriet als ik ben, ga ik wel naar binnen.
Als ervaringsdeskundige weet je dan ook wie er voor onrust zorgen in de discotheek. Een portier weet dat ook.
Daarbij zetten allochtonen minder om dan autochtonen. Simpel om het feit dat ze geen alcohol drinken.
Als ik maar een beperkte ruimte had, dan zou ik dat ook vrijhouden voor diegenen die wel omzet maken.
  vrijdag 6 december 2002 @ 13:58:01 #62
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7178020
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:53 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Actie = reactie en nee = nee. Als jij beschaafd tegen hen doet, doen zij dat tegen jou. Ik heb nog nooit problemen gehad met een portier. Terwijl ook ik wel eens geweigerd ben.

Ik heb dus het omgekeerde wel eens meegemaakt. Kreeg een vriend van mij ruzie, met een stel allochtonen (toeval??), Hij verdedigd zich en wordt vervolgens de zaak uitgezet omdat ze die allochtonen er niet uit DURVEN te zetten(dat zei de portier dus) ben je lekker mee zeg.

Over het algemeen zijn portiers ook wel redelijk maar een aantal....:(

pi_7178021
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:55 schreef robh het volgende:
Een goed onderzoek houdt daar ook rekening mee natuurlijk. Dus dan mag je het idd gooien op racisme.
Dan zijn er geen goede onderzoeken. Overigens ben ik zelf ook wel eens benaderd door zo'n onderzoekster. De mevrouw (zelf van allochtone afkomst) was er van overtuigd dat ik en twee vrienden niet binnen zouden komen. (Ik was er met een jongen van marokkaanse afkomst en een van hindoestaanse afkomst). Maar we liepen zonder problemen naar binnen.
pi_7178041
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:55 schreef keeper het volgende:
Veel tenten hanteren trouwens een andere manier ook om allochtonen buiten te houden: ze draaien gewoon trance en dergelijke. Geen R&B/HipHop. Want daar komen de meeste allochtonen op af.
Jammer
  vrijdag 6 december 2002 @ 14:00:13 #65
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7178096
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:58 schreef Frenkie het volgende:

Dan zijn er geen goede onderzoeken. Overigens ben ik zelf ook wel eens benaderd door zo'n onderzoekster. De mevrouw (zelf van allochtone afkomst) was er van overtuigd dat ik en twee vrienden niet binnen zouden komen. (Ik was er met een jongen van marokkaanse afkomst en een van hindoestaanse afkomst). Maar we liepen zonder problemen naar binnen.

Ja tuurlijk, niet alle kroegen en portiers kijken door een gekleurde bril, maar het gaat hier om specifieke tenten natuurlijk. (want het lijkt me logisch dat er bij meer dan deze kroegen onderzoek is gedaan...)
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7178108
quote:
dan is er nog geen goed onderzoek gevoerd. Het zijn gewoon onderbuikgevoelens bij de desbetreffende groepen.

Daar zijn wel meer voorbeelden van. Als een allochtoon pubertje probeert om zwart te rijden in de stadsbus. En de chauffeur vraagt om zijn kaartje. En hij blijkt zwart te rijden. (keus: kaartje kopen of lopen). dan is die chauffeur een racist.

Het zal wel.

† In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 14:00:42 #67
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7178109
quote:

[..]

Blijft de vraag toch staan wat zo'n eigenaar dan moet doen?

Je mag aannemen dat hij goede redenen heeft om zo'n beslissing te nemen want uiteindelijk wil hij alleen maar klanten hebben om geld te verdienen.

vrijdag 6 december 2002 @ 14:00:51 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7178112
mijn reacties van de front page:
quote:
Het is misschien niet politiek correct, maar uit ervaringen uit het (al dan niet recente) verleden is het gewoon volkomen terecht. Ik woon in Amsterdam en heb regelmatig matten gehad met buitenlandse jongens. Niet omdat ik aanleiding gaf, nee OMDAT ik daar was en hun kant op keek. Als je dat als uitbater een paar keer meemaakt neem je maatregelen. Portiers hebben ook geen zin om keer op keer weer vechtende types uit hun kroeg te halen. Verder kost het je klandizie, want zoals Knockout al zei, vrouwen zijn niet gediend van dat opdringerige gedrag, dat gesis etc.

Ze hebben het er zelf naar gemaakt en als ze weer de kroegen etc in willen zullen ze zich gewoon weer normaal moeten gaan gedragen. Als ik vanavond in de kroeg vrouwen lastig val en ruzie zoek word ik eruit gezet. Doe ik het de volgende keer weer kom ik er niet in. Sim-pel.

*opemerking dat blanken niet geweigerd worden*

klopt maar als ik bv tot een groep met trainingspakken behoor en mensen met trainingspakken zorgen voor problemen, kom ik er met een trainingspak niet meer in.

het is geen discriminatie in de pure zin van het woord. Het is leren uit ervaring en problemen proberen te voorkomen, dat goeien er onder leiden,tja zo werkt het nou eenmaal. Ga je maar naar een kroeg in de bijlmer ofzo, daar kom IK niet in...

*opmerking dat niet ALLEEN allochtonen, maar meerdere groepen stelselmatig geweigerd worden*

goed punt!!

Probeer met een bochel maar eens binnen te komen, of in een rolstoel. Of als verstandelijk gehandicapte. groepje blanke nerds komt ook niet binnen hoor (sorry vol). Weeg je 200 kilo, kan je het wel vergeten.

Niet dat dat terecht is overigens, maar zo werkt het, die zullen (op een andere, minder linke, manier) ook voor omzet daling zorgen. Het is triest maar het is niet anders.

Opmerkingen tussen * zijn samenvattingen van andere users.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7178145
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:00 schreef robh het volgende:
Ja tuurlijk, niet alle kroegen en portiers kijken door een gekleurde bril, maar het gaat hier om specifieke tenten natuurlijk.
(want het lijkt me logisch dat er bij meer dan deze kroegen onderzoek is gedaan...)
Het gaat er om dat deze mevrouw (die zichzelf onafhankelijk onderzoeker noemde) bevooroordeeld was.
pi_7178165
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:55 schreef Frenkie het volgende:
Als ervaringsdeskundige weet je dan ook wie er voor onrust zorgen in de discotheek. Een portier weet dat ook.
Daarbij zetten allochtonen minder om dan autochtonen. Simpel om het feit dat ze geen alcohol drinken.
Als ik maar een beperkte ruimte had, dan zou ik dat ook vrijhouden voor diegenen die wel omzet maken.
Inderdaad, allochtonen zorgen binnen voor meer onrust dan autochtonen. Het vervelende is alleen dat dat over het algemeen alleen de Marokkanen zijn maar aan de deur alles dat niet blank is weinig kans maakt binnen te komen. Er schijnt blijkbaar een regel te gelden bij discotheken dat ze de samenstelling op maximaal 10 provent allochtoon willen hebben. Aan de deur betekent dat domweg dat niet elke allochtoon (lees: gekleurd maar niet Marokkaan) binnen mag komen.
pi_7178177
Trouwens typisch weer een geval van overdreven geblaat door politiek correct links Nederland. Dat ze zich liever eens druk maken waarom allochtonen worden geweigerd in plaats van meteen over racisme te beginnen.

Heeft Femke Halsema al gezegd dat ze het stuitend vind?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7178210
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:58 schreef Frenkie het volgende:
Jammer
Ik vind dat ook jammer, want laat dat nou net de muziek zijn die ik weer leuk vind. En als er bij mij bij het "poppodium" een R&B/Hiphop feest is ga ik er al niet meer heen. Ben er een keer geweest en naast dat er veel kindertjes rondlopen hangen er ook veel van die quasi-moeilijke gastjes rond. En daar heb ik het niet zo op. En een vriend van me is daar voor de deur om niks in elkaar gerost door een groepje allochtonen.
Gelukkig is er nog de Paradiso/Melkweg waar wel een beetje relaxte mensen zijn, meestal .

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 06-12-2002 14:06]

pi_7178226
waarom zouden ze dat niet mogen. Een discotheek is geen openbare gelegenheid dus ze mogen een eigen beleid voeren. Dat schijnen toch veel mensen te vergeten. Omgekeerd zou dus ook heel goed mogelijk zijn dat er geen Nederlanders toegelaten worden.

zie alle ophef hierover niet in hoor.....

Proud Skinhead
pi_7178246
quote:
!

Als de Talk en de FIOD deze zaak verliezen, dan kunnen ze beter gewoon de deuren sluiten.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 14:06:52 #75
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7178268
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:03 schreef Strolie75 het volgende:
Trouwens typisch weer een geval van overdreven geblaat door politiek correct links Nederland. Dat ze zich liever eens druk maken waarom allochtonen worden geweigerd in plaats van meteen over racisme te beginnen.

Ja om deze eigenaren aan te pakken heeft justitie blijkbaar wel weer tijd en personeel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')