quote:Generalisatie? Lees je post nog s door zou ik zeggen en haal de tegenstrijdigheden eruit of zo.
Op vrijdag 6 december 2002 13:28 schreef Antagonist het volgende:
Marokanen = vechten
ja generalisatie maar ik ben nog niet echt veel andere tegen gekomen , in al mijn cafes worden ze terecht geweigerd omdat ze alleen maar ruzie zoeken hier .
* Antagonist heeft liever geen Marokanen in het uitgangsleven
Daarom kan ik het deurbeleid van die Tilburgse kroegen wel begrijpen. Als baas van een kroeg wil je het zo gezellig mogelijk houden en omdat bekend is dat allochtonen wel eens voor problemen kunnen zorgen, kunnen ze geweigerd worden.
Maar het is wel erg jammer dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
quote:Straks krijgen de "goede" allochtonen een keurmerk, dat ze goedgekeurd zijn om binnen te laten
Op vrijdag 6 december 2002 13:32 schreef Glacius het volgende:Maar het is wel erg jammer dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
quote:Ja maar je kunt ze ook moeilijk eerst naar het land van herkomst vragen, of waar hun ouders wegkomen.
Op vrijdag 6 december 2002 13:30 schreef SCH het volgende:[..]
Daar ging het bij die discotheken in Tilburg dus helemaal niet om. Er werd op huidskleur geselecteerd aan de poort. Niet op paspoort of afkomst, niet op Surinaams of Marokaans of Hollands, maar op huidskleur. Tsja, wie dat goedpraat
Discotheken hebben nog altijd de bedoeling zo veel mogelijk winst te maken dus als ze mensen gaan weigeren zullen ze daar wel een hele goede reden voor hebben.
Wat moet zo'n uitbater volgens jou dan doen? Gewoon maar aanzien hoe zijn zaak verpest wordt?
Stel dan ook een regel in dat blanke mensen met roze overhemdjes niet naar binnen mogen. Want die zie IK nogal eens problemen maken...
quote:Nee hoor, in het grootste deel van de discotheken waar iets misgaat, zijn het blanke mensen die voor de ellende zorgen. Worden die wel eens op hun huidskleur geweigerd. Je moet de mensen eruit pikken die rotzooi trappen, niet de mensen die een kleurtje hebben.
Op vrijdag 6 december 2002 13:34 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ja maar je kunt ze ook moeilijk eerst naar het land van herkomst vragen, of waar hun ouders wegkomen.
Discotheken hebben nog altijd de bedoeling zo veel mogelijk winst te maken dus als ze mensen gaan weigeren zullen ze daar wel een hele goede reden voor hebben.
Wat moet zo'n uitbater volgens jou dan doen? Gewoon maar aanzien hoe zijn zaak verpest wordt?
Ik ben toch ook niet verplicht om iedereen binnen te laten in mijn huis.
Volgens mij kunnen ze die betrokken disco's dus ook niets maken, tenzij aangetoond kan worden dat ze discrimineren op afkomst. Maar kan die disco dan 1 marokkaan of Turk laten getuigen die er regelmatig komt, dan is discriminatie niet te bewijzen.
quote:Even je huiswerk doen. Stekelenburg heeft een sterke zaak vanwege artikel 1 in de grondwet waar discriminatie verboden is. Of je het leuk vindt of niet, mensen op huidskleur aan de deur weigeren (herhaaldelijk) valt daar onder. Ook als je wel Turken of Marokkanen toelaat.
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef Gia het volgende:Volgens mij kunnen ze die betrokken disco's dus ook niets maken, tenzij aangetoond kan worden dat ze discrimineren op afkomst. Maar kan die disco dan 1 marokkaan of Turk laten getuigen die er regelmatig komt, dan is discriminatie niet te bewijzen.
quote:Ik weet niet waar jij uit gaat, maar ik ervaar het toch echt anders. ben het wel met je eens dat de ruziezoekers hard aangepakt moeten worden. Of ze nu blank zwart bruin of geel zijn!!!!
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor, in het grootste deel van de discotheken waar iets misgaat, zijn het blanke mensen die voor de ellende zorgen.
quote:Het is wat je wilt zien denk ik. Het is tegenwoordig in om echt alle criminaliteit aan allochtonen toe te schrijven. Ik ontken niet dat daar een probleem zit. Maar de vechtpartijen en relletjes en dronken toestanden in het uitgaansleven zijn voor het grootste deel op conto te schrijven van blanke witte ollanders. Je moet het breder zien dan je eigen kroeg.
Op vrijdag 6 december 2002 13:41 schreef BOT het volgende:[..]
Ik weet niet waar jij uit gaat, maar ik ervaar het toch echt anders. ben het wel met je eens dat de ruziezoekers hard aangepakt moeten worden. Of ze nu blank zwart bruin of geel zijn!!!!
Ik ben voor een toegangsbeleid waarbij mannen met gouden kettingen en vrouwen in een tijgerlegging de toegang worden geweigerd. Uit esthetische overwegingen
quote:Geen idee... Dat gezeik heb ik ook altijd. Tenzij ik er een vaste bezoeker ben, of bij vaste bezoekers hoor... dan mag het weer wel..
Op vrijdag 6 december 2002 13:28 schreef BOT het volgende:
Even iets anders, waarom mag je in vredesnaam niet met sportschoenen in de meeste discotheken naar binnen??? Verander ik van persoon en / of gedachten als ik andere schoenen aan heb:?
maar ik heb nog nooit een normale discussie kunnen voeren met een portier, waarom het niet mag.
quote:Misschien is dat dan maar goed ook. Je mag van mij veel gedogen, maar dit zijn vormen dan discriminatie die je van mij hard mag aanpakken. Ik wil geen paralellen trekken met gebeurtenissen die in het verleden hebben plaatsgevonden, maar we kunnen vaststellen dat het op z'n minst schandalige praktijken zijn .
Op vrijdag 6 december 2002 13:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als die discotheken daadwerkelijk veroordeeld worden, dan voorspel ik dat het zo is gedaan met het Tilburgse uitgaansleven.
quote:Bekijken we nu het probleem absoluut of relatief??
Op vrijdag 6 december 2002 13:44 schreef SCH het volgende:[..]
Het is wat je wilt zien denk ik. Het is tegenwoordig in om echt alle criminaliteit aan allochtonen toe te schrijven. Ik ontken niet dat daar een probleem zit. Maar de vechtpartijen en relletjes en dronken toestanden in het uitgaansleven zijn voor het grootste deel op conto te schrijven van blanke witte ollanders. Je moet het breder zien dan je eigen kroeg.
quote:Nou zal ik je vertellen dat ik geregeld in een studentenkroeg kom (alleen toegan et collegekaart) en daar zijn wel allochtonen, maar niet al te veel. En er is nooooit hommeles binnen. Toeval of niet, maar nog geen 50 meter verderop zit een feestcafe dat in een jaar 38 uitsmijters heeft versleten (wegens problemen met voornamelijk marokkaanse jongens). En dat feestcafe is zelfs 3 maanden dicht geweest.
Op vrijdag 6 december 2002 13:37 schreef robh het volgende:
Ik vind het toch naief om te denken dat je zonder allochtonen in je kroeg van de problemen af bent.Stel dan ook een regel in dat blanke mensen met roze overhemdjes niet naar binnen mogen. Want die zie IK nogal eens problemen maken...
Overigens zet ik mijn vraagtekens bij de undercover actie. Er is wel eens een netwerk reporter geweest die zoiets ging testen in Utrecht. Hij liet eerst een groepje van 5 allochtonen proberen om binnen te komen. En vervolgens ging de reporter (zelf blank) het proberen. In zijn eentje. En wat bleek. Hij mocht bij meer tenten naar binnen. Logisch he... hij was alleen. Die anderen een groep.
quote:Dresscode. Net zoals dat sommige restaurants vragen dat je een pak aantrekt voor je binnenkomt.
Op vrijdag 6 december 2002 13:28 schreef BOT het volgende:
Even iets anders, waarom mag je in vredesnaam niet met sportschoenen in de meeste discotheken naar binnen??? Verander ik van persoon en / of gedachten als ik andere schoenen aan heb:?
Overigens kan ik het begrijpen dat je als horeca-onderneming een grote groep weigert, die er uitziet als zijnde potentiele relschoppers. Maar waarom je een allochtoons stelletje weigert???
quote:Wat jij wilt. Ik bekijk het probleem.
Op vrijdag 6 december 2002 13:45 schreef BOT het volgende:[..]
Bekijken we nu het probleem absoluut of relatief??
quote:Met portiers val over het algemeen geen normale discussie te voeren maar aan het eind van de avond staan ze wel weer met het handje klaar hoor: of je ze ff wat geld wil geven
Op vrijdag 6 december 2002 13:44 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Geen idee... Dat gezeik heb ik ook altijd. Tenzij ik er een vaste bezoeker ben, of bij vaste bezoekers hoor... dan mag het weer wel..
maar ik heb nog nooit een normale discussie kunnen voeren met een portier, waarom het niet mag.
quote:Precies. Ik ben ook wel eens ergens geweigerd als je met een (grote) groep binnen komt. Gewoon gefaseerd er heen gaan en binnen ergens afspreken werkt het beste dan
Op vrijdag 6 december 2002 13:45 schreef Frenkie het volgende:
Hij mocht bij meer tenten naar binnen. Logisch he... hij was alleen. Die anderen een groep.
quote:alochtone stelletje worden zelden geweigerd.
Op vrijdag 6 december 2002 13:46 schreef keeper het volgende:[..]
Dresscode. Net zoals dat sommige restaurants vragen dat je een pak aantrekt voor je binnenkomt.
Overigens kan ik het begrijpen dat je als horeca-onderneming een grote groep weigert, die er uitziet als zijnde potentiele relschoppers. Maar waarom je een allochtoons stelletje weigert???
quote:In dit geval scheen het om 2 koppels te gaan. De ene blank, en de ander 'gekleurd'. Lijkt me ook stug dat het gekleurd stelletje bestond uit een jongen in een imam-jurk en het meisje in een burka en het blank stelletje wel normaal gekleed. De koppels zullen allebei ongeveer hetzelfde uitgezien hebben alleen dan de met een ander kleurtje.
Op vrijdag 6 december 2002 13:45 schreef Frenkie het volgende:
Nou zal ik je vertellen dat ik geregeld in een studentenkroeg kom (alleen toegan et collegekaart) en daar zijn wel allochtonen, maar niet al te veel. En er is nooooit hommeles binnen. Toeval of niet, maar nog geen 50 meter verderop zit een feestcafe dat in een jaar 38 uitsmijters heeft versleten (wegens problemen met voornamelijk marokkaanse jongens). En dat feestcafe is zelfs 3 maanden dicht geweest.Overigens zet ik mijn vraagtekens bij de undercover actie. Er is wel eens een netwerk reporter geweest die zoiets ging testen in Utrecht. Hij liet eerst een groepje van 5 allochtonen proberen om binnen te komen. En vervolgens ging de reporter (zelf blank) het proberen. In zijn eentje. En wat bleek. Hij mocht bij meer tenten naar binnen. Logisch he... hij was alleen. Die anderen een groep.
quote:Ik ook en ik baal gewoon dat je vandaag de dag niet eens meer normaal uit kan, je loopt altijd de kans om ergens klappen te krijgen. M.u.v een aantal cafe's dan.
Op vrijdag 6 december 2002 13:46 schreef SCH het volgende:[..]
Wat jij wilt. Ik bekijk het probleem.
quote:Wat zou jij doen als je portier was..?? Afkappen natuurlijk. Een discussie heeft helemaal geen zin. het besluit is al genomen.
Op vrijdag 6 december 2002 13:47 schreef BOT het volgende:[..]
Met portiers val over het algemeen geen normale discussie te voeren maar aan het eind van de avond staan ze wel weer met het handje klaar hoor: of je ze ff wat geld wil geven
quote:van de FP:
Op vrijdag 6 december 2002 13:48 schreef Frenkie het volgende:
alochtone stelletje worden zelden geweigerd.Sterker nog er zijn eigenaren die die allochtone jongeren juist vragen om hun zussen, nichtjes en vriendinnen mee te nemen.
quote:
Als test ging eerst een gekleurd koppel naar de deur. Als die er niet in mocht (omdat het al ''vol'' zou zijn), probeerde een blank koppel het; die kwamen ten alle tijden wel naar binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |