quote:
Op maandag 9 december 2002 13:31 schreef reem het volgende:
[leuk voorbeeldje]trek zelf de vergelijking met het disco verhaal maar, en kom achter je eigen hypocrisie..
dank u
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:51 schreef Gia het volgende:
Geen enkele discotheek weigert alle allochtonen.
En aangezien ze autochtonen mogen weigeren zonder opgaaf van redenen, mogen ze ook allochtonen weigeren zonder opgaaf van redenen.Zeggen ze niet, waarom die personen niet binnen mogen, dan doen ze niets fout.
Ja hoor Gia. Wat is dit? Een of ander truuckje om het geweten te zussen? Je weet bliksems goed dat ze wettelijk gezien WEL iets fout doen, maar dat het alleen moeilijker is aan te tonen. Of het te begrijpen is dat ze dit doen is een andere discussie, maar hoe jij het brengt vind ik wel heel erg smerig en schijnheilig
quote:Owja als jij ergens in een rij staat bij een tent waar je wel eens vaker bent geweest toen je met blanke vrienden was, toen gewoon binnenkwam. Nu blanke na blanke naar binnen loopt, de een nog slechter gekleed dan de ander, de een nog lammer dan de ander, en zodra jij aan de beurt bent krijg je opeens te horen "sorry, pasje" en achter je loopt blanke na blanke weer naar binnen, tot de volgende twee allochtonen....
En om dan meteen te gaan roepen 'ik mag er niet in, zeker omdat ik Marokkaan ben', slaat helemaal nergens op.
Dan gaat er toch echt wel een belletje rinkelen. Je gaat mij dan niet vertellen dat er geen 'kleine' kans bestaat dat ze daar dan allochtonen weren?
En geen tenten die alle allochtonen weren? Helemaal letterlijk gezien niet nee.
Maar er zijn wel tenten die bijna alle niet westerse allochtonen weren, tenzij het een enkeling is die met een groepje autochtonen is.
En echtwel dat het stelselmatig weigeren van allochtonen aan te tonen is. Ook al gebruiken ze dat mooie excuus van jou.
Maar goed, zoals ik eerder al zei kan ik ook wel begrijpen dat de horeca gelegenheden dit doen, wat ik echter TOTAAL NIET kan begrijpen is hoe iemand op zo'n vreemde manier kan ontkennen dat het gebeurd. Zoals jij nu doet: "Nee hoor het is geen discriminatie want dat zeggen ze er toch niet bij!"
quote:-3 Generalisatie.
Op maandag 9 december 2002 15:58 schreef sabientje het volgende:
zie brabants dagblad: stappers: foute personen mogen buiten blijven.
En zo is het! en net zo goed als buitenlanders staan er vaak zat ook blanke mensen buiten in de kou! Alleen die buitenlanders maken er zo'n emotioneel verhaal van en worden gelijk agressief, waardoor dat onderwerp veel meer beladen wordt! is toch nergens goed voor man! doen die blanken toch ook nie? (we hebben t niet over uitzonderingen van beide kanten)
En zie het verhaaltje van Krekker boven je post...
Ik zal nog speciaal voor jou dat stukje quoten waar het vooral om gaat:
quote:
Owja als jij ergens in een rij staat bij een tent waar je wel eens vaker bent geweest toen je met blanke vrienden was, toen gewoon binnenkwam. Nu blanke na blanke naar binnen loopt, de een nog slechter gekleed dan de ander, de een nog lammer dan de ander, en zodra jij aan de beurt bent krijg je opeens te horen "sorry, pasje" en achter je loopt blanke na blanke weer naar binnen, tot de volgende twee allochtonen....
Herinnert iemand nog schietpartijen in/bij de Matrixxx, La Xala, cafe Bacchus, Get-Dowen etc.?
Ik kan me voorstellen dat portiers bepaalde groepen mensen weigeren wegens slechte ervaring. Niet correct en ze moeten niet mensen alleen weigeren omdat ze allochtoon zijn, maar een deurbeleid waarbij er wat minder binnen zijn kan ik me wel voorstellen eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |